GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 114 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #3391
    Maastopyörä on aika laaja käsite mutta ainakaan omalla maastopyörällä en sisällä polje koska:
    -satulan asento on aika hölmö paikallaan istumiseen
    -tanko on väärän mallinen paikallaan ajamiseen
    -vaihteet loppuu kesken zwiftillä, näin ainakin olettaisin
    Noihan on kaikki korjattavissa mutta toisaalta itsellä on useampi pyörä niin ei ole tarvetta.
    Maastopyörän siirtely sisään/ulos myös pakottaisi pesemään ja kuivaamaan pyörän joka lenkin jälkeen eikä se oikein kiinnosta.
    Jos omistaa enemmän työmatkatyylisen pyörän jossa on 135 QR akseli niin se sopii mihin vaan traineriin ja varmaan ihan hyvä ajella.
    Myös 142 läpiakseli sopii ainakin joihinkin wheel-on trainereihin lisäadapterilla ja useimpiin uusimpiin suoravetosiiin suoraan. 148 ei taida sopia ihan kaikkiin ja muitakin mahtumisongelmia voi olla levyjarrun ja vaihtajan häkin kanssa.

  2. #3392
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070

    harjoitusvastus??!!

    Minulla on toistaiseksi Duden läski kiinni Wahoon Kickrissä (vm. 17). Tein tuohon sopivan adapterin ja hyvin toimii. Zwift käytössä ja ERG-moodissa pääasiassa intervalleja ja sweetspottia hinkkaan. Maastossa tai kelvillä vähän ikävä suorittaa noita harjoituksia (varsinkin talvella), siksi näin. Maantiepyörä speksauksessa ja sehän tuohon traineriin tulee sitten aikanaan laitettua.

  3. #3393
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ajaisin kyllä itsekkin maasturilla trainerisetit, jos muutenkin ajaa pääasiassa maastossa. Ajoasentohan on mitä paras pelkän voiman tuottamiseen.

  4. #3394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti UKP Katso viesti
    Onko kellään ollut ongelmia Eliten turbo muinin kanssa? Pitää jotain ylimääräistä jyrinää; matalaa jyrinää, joka resonoi penkkiin asti. Pitää siis selvästi kovempaa ääntä kuin pitäisi. Voikohan tätä itse korjata?
    Onkohan Elitellä jotain häikkää tuotannossa koska minulla on samanlainen ongelma juuri hankittujen Quick Motion rullien kanssa. Tuo tärinä satulassa alkaa jo matalilla kampikierroksilla ja katoaa hetkeksi vauhdin noustessa jonka jälkeen tulee sporadisesti sama ilmiö mutta kovempana. Moista ei ole ollut koskaan Tacxin Antares rullien kanssa. Näissä Quick Motion rullissahan on säädettävä magneettivastus.

    Ei estä ajamista mutta esim. FTP testi oli välillä tuntumaltaan aika lähellä hiekkatie ajelua.

    Lähetin mailia heidän tukeen ja lupasivat palailla asiaan 8. päivä kun palaavat lomilta.

  5. #3395
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti UKP Katso viesti
    Onko kellään ollut ongelmia Eliten turbo muinin kanssa? Pitää jotain ylimääräistä jyrinää; matalaa jyrinää, joka resonoi penkkiin asti. Pitää siis selvästi kovempaa ääntä kuin pitäisi. Voikohan tätä itse korjata?
    Itellä teki samaa kun hihna ei ollut sopivalla kireydellä. Kannattaa tuo tarkistaa ennen kuin kiikuttaa huoltoon.

  6. #3396
    Liittynyt
    10/2016
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Itellä teki samaa kun hihna ei ollut sopivalla kireydellä. Kannattaa tuo tarkistaa ennen kuin kiikuttaa huoltoon.
    Säädetäänkö tuota hihnaa noilla kahdella kuusiokoloruuvilla vai..? Niitä olen pyöritellyt, muttei ole auttanut.

  7. #3397
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti UKP Katso viesti
    Säädetäänkö tuota hihnaa noilla kahdella kuusiokoloruuvilla vai..? Niitä olen pyöritellyt, muttei ole auttanut.
    Muistaakseni toisella lukitaan se kiristysruuvi ja sillä toisellä säädetään kireyttä. Itse säädin avaamalla sen sivupaneelin ja sormituntumalla kokeilin hihnan kireyttä samalla kun ruuvistä kiristi/löysäsi.

  8. #3398
    Kävin tänään ostamassa Tacxin Blue Matic -trainerin. Itse traineri tuntuu oikein mukavalta ja pk-ajelussa kerrostaloasuntoon ihan riittävän hiljainen Tacxin oman sinisen renkaan kanssa.

    Iso miinus kuitenkin siitä, että trainerin mukana tullut nopeus- ja kadenssianturi on ilmeisesti heti uutena rikki. En saa tuohon mitään eloa, vaikka kaikki ohjeet on luettu ja kokeiltu jo kahdella eri paristolla. Googletuksen perusteella en ole lähellekään ainoa, jolla on sama ongelma.

  9. #3399
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Maastopyörä on aika laaja käsite mutta ainakaan omalla maastopyörällä en sisällä polje koska:
    -satulan asento on aika hölmö paikallaan istumiseen
    -tanko on väärän mallinen paikallaan ajamiseen
    -vaihteet loppuu kesken zwiftillä, näin ainakin olettaisin
    Noihan on kaikki korjattavissa mutta toisaalta itsellä on useampi pyörä niin ei ole tarvetta.
    Maastopyörän siirtely sisään/ulos myös pakottaisi pesemään ja kuivaamaan pyörän joka lenkin jälkeen eikä se oikein kiinnosta.
    Jos omistaa enemmän työmatkatyylisen pyörän jossa on 135 QR akseli niin se sopii mihin vaan traineriin ja varmaan ihan hyvä ajella.
    Myös 142 läpiakseli sopii ainakin joihinkin wheel-on trainereihin lisäadapterilla ja useimpiin uusimpiin suoravetosiiin suoraan. 148 ei taida sopia ihan kaikkiin ja muitakin mahtumisongelmia voi olla levyjarrun ja vaihtajan häkin kanssa.
    Kiitos! Tollaista vastausta juuri hain.

    Pittääpi katsoa traineriin sopivaa pyörää..

  10. #3400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Iso miinus kuitenkin siitä, että trainerin mukana tullut nopeus- ja kadenssianturi on ilmeisesti heti uutena rikki. En saa tuohon mitään eloa, vaikka kaikki ohjeet on luettu ja kokeiltu jo kahdella eri paristolla. Googletuksen perusteella en ole lähellekään ainoa, jolla on sama ongelma.
    Päivitys tähän, jos jollain muulla on saman laitteen kanssa sama ongelma. Kirjoitin asiasta Tacxin asiakaspalveluun, ja he neuvoivat taivuttamaan pariston alla olevaa metallikappaletta vähän ylöspäin. Tämä korjasi ongelman. Ilmeisesti siis se pääsee painumaan liian alas, jolloin se ei ota kontaktia paristoon eikä laite saa virtaa.

  11. #3401
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    150
    Osaiskohan joku sanoa, mistä sais nopeiten bkooliin thru axle adadterin, BK-142F:n? Koti/ulkomaat.

  12. #3402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hoopee Katso viesti
    Jahans, mitähän teen (taas) väärin. Tuli uusi Kickr Snap postissa ja tässä yksilössä sama vika: rullassa on klappia/välystä eikä poistu vaikka kiristää ohjeiden mukaan. Millä todennäköisyydellä sama vika toistuu... Ei nyt ihan anna luotettavaa kuvaa Wahoon laadunvalvonnasta. No tässähän tämä talvi menee kivasti.
    Noniin, alkaa näkymään valoa tunnelinpäässä: ratkaisuna oli, että kiristetään vauhtipyörä kiinni. Ohjeet siis tulivat Wahoolta. Aika tiukalla mutteri oli valmiiksi, mutta lisäkiristys poisti välyksen rullasta. Vauhtipyörässäkin oli hiuksenhieno klappi kun osas katsoa ja tämäkin poistui kiristyksen myötä. Eli kaksi saman vian omaavaa Kickr Snappia pääty mulle asti. Nyt hieman vainoharhaisesti otettu kevyet tyypit trainerista kuunnellen kaikkea mahdollista ja mahdotonta ääntä mikä trainerista voisi lähteä No ei se ainakaan pauku enää...

  13. #3403
    Pistetäämpä hiukan kokemuksia kun on pari treeniä ajettu uudella vastuksella. Päädyin lopulta pohdiskelun jälkeen tilamaan alkuperäisen idean mukaisesti Tacx Satori Smartin. Miten niin ensimmäistä ajatusta on vaikea muuttaa...

    Ikivanhaan Eliteen verrattuna vastus on aika hiljainen ja mekaanisesti kaikki toimii. Kiinnikkeet tuntuvat tukevilta eikä natinoita ole. Sekä tabletilla että puhelimella paritus onnistuu näppärästi ja data hiihtää vaikka itse softa onkin vähän ikävä käyttää. Hiukan vanhahtava Garmin 610 saa kadenssin ja nopeuden vastukselta. Tehoista garmin ei ymmärrä mitään mutta eiköhän nekin sieltä tulisi. Erikoisena piirteenä kadenssi on sama Garminissa kuin Tacxin softassakin mutta nopeus ei. En vielä tarkemmin tutkinut mutta ilmeisesti käsivalintainen vastuksen säätö kompensoidaan jotenkin Tacxin softassa. Täytyy tutkia.

    Arvostelujen perusteella Satorin tehot ovat noin 10 % yläkanttiin. Kun ei ole wattipolkimia niin paha sanoa virheen suuruudesta mutta kolmen lyhyen treenin perusteella lukemat käyttäytyvät loogisesti. Eli omaa kehitystään voinee seurata kunhan ei sorru ylianalysointiin. Sinällään tehot tuntuvat olevan linjassa punttisalin Wattbiken kanssa mutta tarkkuudesta en osaa sanoa.

    Hiukan yllättävästi kumin lipsumista on ollut aika paljon. En jaksanut vaihtaa mukana tullutta trainerikumia vaan ajelin kuluneella vanhalla kumilla. Kitka on säädetty ohjeiden mukaan mutta lipsuminen on tuntuvaa. Täytyy vaihtaa jossain vaiheessa trainerirengas tilalle. Johtunee ehkä lipsumisesta mutta ilmoitettu kadenssi sahaa hiukan omituisesti. Softassa kadenssi tipahtaa aina välillä vaikka pyöritys on tasaista.

    Jos nyt vetää alustavat havainnot yhteen niin varovaisen positiivinen olen itse vastuksen suhteen. Epäilen, että suuremmat ongelmat poistuvat kun jaksan vaihtaa kuluneen renkaan trainerikumiin.

  14. #3404
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Voipi olla, ettei tarvitse kumiakaan vaihtaa. Itselläni lipsuminen väheni 200-300 kilometrin jälkeen. Oletettavasti vanhasta ulkokumista oli siinä vaiheessa tarttunut sen verran kumia rullaan, että pito parani.
    10k-kerhon jäsen

  15. #3405
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    214
    Suhtautuisin kyllä itse aika varauksella noihin trainerin ilmoittamiin kadensseihin mikäli ne on mitattu rullan pyörimisen avulla. Itselläni ainakin kurt kinetic inriden ilmoittamat kadenssit ovat ihan metsässä verrattuna power2max:n ilmoittamiin kadensseihin. Eroa tulee hyvinkin yli 10 eikä se käyttäydy mitenkään linjassa power2maxin kadensseihin. Tuo yrittää käsittääkseni arvioida kadenssin sen perusteella miten rullaan tulee kiihdytystä. En tosin tiedä onko tacx ratkaissut kadenssin mittauksen jollain eri menetelmällä.

  16. #3406
    Mun taxc ainakin mittaa kadenssin ihan omalla anturilla.
    Kadenssin arviointi rullan nopeudesta on kuin arvaaminen ulkona ajaessa vauhdista.

  17. #3407
    noniinno Guest
    Omassa Tacxin Vorteksissa kadenssi ei osunut juuri koskaan kohdalleen kun vertasin Garminin kampianturin antamiin lukemiin. Lipsuminen ei myöskään poistunut kun siihen teräspintaiseen rullaan ei kumia juuri tarttunut, lähinnä kiillottui käytön myötä. Eliten elastogel-rulla oli mielestäni paljon parempi. Nyt härveli on tosin Italiassa ihmeteltävänä. No, eipä lipsu renkas.

  18. #3408
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Kun tossa aikaisemmin on ollut trainerisetuppeja esillä, niin laitetaan oma luola tähän jatkoksi. Toi nurkka on ollut mun traineriluolana vuodesta 2009, eli muutama ämpärillinen on tullut tossa hikoiltua. Gyprokit päätyivät seinille 2012-2013 talven aikana ja Kickr ilmestyi 2015. Seuraavaksi on alakerran kylppärin remppa niin alkaa olemaan puitteet kunnossa. Cerpele ei ole yleensä trainerifillarin roolissa, mutta trainerifillari on tällä hetkellä telakalla.

    Ei ole kaiuttimia koska kuuntelen kuulokkeilla kaiken kuunneltavan.

    6.7 WTF/kg


  19. #3409
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    ^ OJ:n komea luola muistuttaa kovasti omaani. Kickr pyörii myös täällä. Tuuletin edessä just noin alaviistosta. Mulla on setupin alla tanssimatto ja ajot tapahtuu +14 asteisella pitkällä betonikäytävällä. Ja ennen oli edessä pelkkä iPad kolmijalkamikkitelineessä pitkällä puomilla tuulettimen takaa kosketusetäisyydellä, mutta tänään hommasin 32" ruudun tuulettimen eteen ja padi siirtyi samoin pyörän oikealle sivulle solistimikkistandiin ohjauslaitteeksi. Eikä ole kajareita minullakaan. Bosen langattomat hoitaa tarvittaessa sen duunin. Ja mulla on tri-kahvat lisäksi stongassa, että pääsee pitkissä vedoissa lepuuttamaan välillä ranteita. 140 tuntia tuli viime vuonna vietettyä oman setupin päällä.

  20. #3410
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Ei näy itselleni tietokoneella/puhelimella muuta kuin kielletyn ajosuunnan merkki.

  21. #3411
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Jäykkäperä MTB on valjastettu kiinni Kickr2017-vastukseen. Mikäs softa on tällä hetkellä thö juttu. Pitäisi saada pyörämään Win-läppärissä tai Android-tabissa. Hyvillä perusteillä iOS-laitteita voidaan myös harkinta

  22. #3412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Jäykkäperä MTB on valjastettu kiinni Kickr2017-vastukseen. Mikäs softa on tällä hetkellä thö juttu. Pitäisi saada pyörämään Win-läppärissä tai Android-tabissa. Hyvillä perusteillä iOS-laitteita voidaan myös harkinta
    Zwift on interaktiivinen ohjelma ja Trainerroad on sitten palkkien tuijotusta jossa paljon enemmän treeniohjelmia joita tehdä kuin edellämainitussa.

  23. #3413
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Onkos Zwift jo saatavilla Windows- tai Android-alustalle? Se olisi kieltämättä hyvä ensimmäinen kokeilu, varsinkin ottaen huomioon vastuksen ominaisuuksien kokeilun. Ainakin voisi ajaa ilmaiskilometrit pois kuleksimasta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  24. #3414
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Onkos Zwift jo saatavilla Windows- tai Android-alustalle? Se olisi kieltämättä hyvä ensimmäinen kokeilu, varsinkin ottaen huomioon vastuksen ominaisuuksien kokeilun. Ainakin voisi ajaa ilmaiskilometrit pois kuleksimasta.
    Windows sekä iOS ovat tuettuina tällä hetkellä.

    Niin, aivan. Zwift tarjoaa ensimmäiset 7 päivää ilmaiseksi palveluaan.

  25. #3415
    Ostin tuossa Eliten Misuro B+ -sensorin turbo muin thru-axleeni. Konfiguroin sensorin oikein ja sensori yhdistyy ongelmitta Wahoo Elemntiin, mutta nopeuslukemat näyttävät päin honkia. Jos pyöritän kampea kevyesti, näyttää mittari päälle 100 km/h lukemia. Mikähän avuksi? Pistin jo palautetta Elitelle mutta menee vielä muutama päivä ennen kuin vastaavat.

  26. #3416
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59
    onko pyörän kehän mitta oikein. ohjeen mukaan pitäisi olla 17.6

  27. #3417
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Vilkuttaako misuro oikean määrän lediä? Oletko asettanut anturista tota vilkutusta oikeaan määrään?

  28. #3418
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Vilkuttaako misuro oikean määrän lediä? Oletko asettanut anturista tota vilkutusta oikeaan määrään?
    Komp.

    Turbo Muinin läpiakseli-version kohdalla ledin pitäisi välähtää neljä (valmistenumerot A10001-A30000) tai kolmetoista (valmistenumerot A30001->, kehä 17,6) kertaa, tarkastus onnistuu kun irroittaa ja asentaa patterin uudestaan MB+:aan. Ja asetus ei siis muutu patteria vaihtaessakaan.

  29. #3419
    Joo, olin laittanut 13 vilkkua, mutta silti näyttää vääriä lukemia.

  30. #3420
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuttava Katso viesti
    Joo, olin laittanut 13 vilkkua, mutta silti näyttää vääriä lukemia.
    Oletko asettanut myös tuon kehän mitan Elemntiin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •