Tälle keväälle olisi vähän rengasprojektia suunnitteilla. Tarttisi saada uudet 29" kiekot ja kumit kaikkine kilkkeineen. Targettipyörä on Scott Spark 720+. Eteen 15x110mm ja taakse 12x148mm. Koska olen aika n00b näissä rengashommissa, niin tässä olisi liuta kysymyksiä, joihin kaipaisin pointtereita:
1) Kannattaako hankkia valmissetti vai ostaa osina? (En osaa noita itse koota vaan se täytyy teetättää jollain/jossain)
2) Onko navat ne tärkeimmät osat hyvän rullaavuuden kannalta, joihin olisi syytä panostaa eniten?
3) Jos kohta 2)=kyllä, mitkä olisivat ne parhaat navat? Entä mitkä olisivat hinta/laatusuhteeltaan "parhaat" navat?
4) Entäpä vanteet sisäleveys? Ajatuksena olisi ajaa noin 2,3" renkailla. Jossain luki vinkiksi, että vanteen sisämitta sentteinä on renkaan leveys tuumina. 25mm oli itsellä mielessä. OK? Vai pitääkö olla leveämpi...30mm?
5) Pitääkö vaihdepakka olla samaa merkkiä ja mallia nykyiseen verrattuna vai käykö joku muukin vaihtoehto?
6) Mitkäs olis sitten ne gummit?
7) Mitä muuta olisi hyvä ottaa huomioon projektia suunnitellessani?
Loppuun vielä..rengassetti tulee vähän kaikenlaiseen ajoon...kivikko, juurakko, neulaspolut, jopa asfaltti. Budjetiksi olin alkuun kaavaillut 500 euroa (kiekoille...kumit sitten erikseen), mutta voisi tuohon kilokin irrota, jos erotuksella saa perustellusti parempaa. Ja uusi setti sitten tietysti mallia tubeless.
Kiitoksia avusta jo näin etukäteen kaikille vaivautuville!
Kirjanmerkit