GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 96 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 86 94 95 96 97 98 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.851 - 2.880 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #2851
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Joo, on ton Kanjoninkin laakerit suht helppo huoltaa. Toki esim se yläkupin päällä oleva ympäripyörimistä rajoittava osa pikkasen vaikeuttaa kun keula ei heti tipu ku stemmin irrottaa. Siinä keulassa olevassa ˚crown race”ssa on kumitiiviste. Sen tarkoitus lienee täs tapaukses ehkäistä veden pääsyä laakeriin. Mut ainakin mulla se oli suht hapero ja oli siinä pieni kolokin. Eli helpottaa veden pääsyä.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  2. #2852
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KotooTöihin Katso viesti
    Tää olis varmaan monelle muullekin pyörälle hyvä ohje. Ei mulla noin hianoja pyöriä o varaa ostaa... Eipä oo kyllä tarvinnu ohjainlaakerin kanssa tapella. Voi liittyä keulakulmaan, loivempi kulma vääntää sitä laakeria enemmän ja si se löystyy helpommin ja pääsee kaikki roskamoska sisään.
    Nooh, syksyn ajossa ainakin roiskuu niin prkl ja sataa sisään tuosta keulan liitoksesta. Maantiefillarissa sama tauti, ja siinä on ainakin jyrkkä keulakulma

    Mikähän on the rasva ohjainlaakerille, joku vesivaseliini?

  3. #2853
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Voisko joku kuka omaa Sramin GX eaglella varustetun Duden vilkaista mitä eturattaassa lukee? Rattaan Offset lähinnä kiinnostaa.
    Siitä olen melko varma, että kammet on NS. Fat5 missä ketjulunja on 76.5mm.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #2854
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.631
    -4 mm offset

  5. #2855
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    -4 mm offset
    Esitetääs jatkokysymyt millä vaihteellaa ketjulinja on suorassa? Kehtaatko napata kuvan edestäpäin ratasta ilman ketjua, niin siitä näkee onko ratas kupilla ulospäin? Näinhän se varmasti onkin.

    Edit. ei helvata tossahan lukee -4mm offset eli seuraavan kappaleen mitat kusee, jos se on oikeasti -4mm eli 3boost ratas tuokin ketjulinjan 69.5mm tienoolle. Tosin minulla nytkin 64bcd Wolfthoothilla aika liki tuota ja sekin toimii 4.8/80mm vielä.

    "EHKÄ HÖPÖÄ Eli tuo Fat kampien 4mm offset ratas antaa ketjulinja 76.5mm. 3mm offsetin Boost ratas antaa 77.5mm ketjulinjan ja normi 6mm offsetin ratas antaa 74.5mm ketjulinjan mikä toimii vielä oikeinkin hyvin noissa Fat 5 kammissa 4.8/80mm kombolla."

    Itse olen nyt kustannus ja meteriaali syistä ihastunut Sramin teräs rattaisiin a15€ pala vaikka ovaali onkin jees, mutta alurattaat tuppaa kulumaan silmissä. Lisäksi teräs ratas sallii vahinko osumia enempi, jos ei ole Bash:ia käytössä https://www.bike-components.de/en/SR...-X0-X9-p56999/

    No nyt on kuvio selvillä, jos seuraavakaan 30mm akselille oleva RF keskiölaakeri on samaa kestoltaan, no voiko noilta paljon odottaakkaan kun laakerin mitat on 41mm/30mm. 41mm/24mm kuulostaa jo huomattavasti järkevämmälle. Lisäksi Sramin perus GXP keskiöllä on nyt +pyörässä ajettu vuosi noin 200H ja mitään rohinoita ei ole laakerissa ja vettä on tänä syksynä ainakin tarjoiltu. Tämä siis vastaava mikä Sopii Dudeen Sramin 24mm akselin kammille https://www.bike-components.de/en/SR...121-mm-p40737/

    Kappas RF.kin tullu teräs DM rattaita https://www.raceface.com/products/de...el-narrow-wide
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #2856
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Vahasin Duden. Olisi pitänyt jo silloin kaksi vuotta sitten. Nyt huokoinen mattapinta on imenyt itseensä rasvaa ja likaa pakoin niin ettei enää puhtaaksi lähde, lähinnä takahaarukan päät.

    Esim. Motonetista saa jotain mattavahaa mutta minä hieroin ihan tavallisella hioma-aineettomalla autovahalla (Collinite 476). Ainoastaan seatstayn sillan alla mattalakka oli niin huokoinen että vaha kuivui valkoiseksi. Muualta pyyhkiytyi normaalisti.

  7. #2857
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Vahasin Duden. Olisi pitänyt jo silloin kaksi vuotta sitten. Nyt huokoinen mattapinta on imenyt itseensä rasvaa ja likaa pakoin niin ettei enää puhtaaksi lähde, lähinnä takahaarukan päät.

    Esim. Motonetista saa jotain mattavahaa mutta minä hieroin ihan tavallisella hioma-aineettomalla autovahalla (Collinite 476). Ainoastaan seatstayn sillan alla mattalakka oli niin huokoinen että vaha kuivui valkoiseksi. Muualta pyyhkiytyi normaalisti.
    Sääli on sairautta näissä hommissa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #2858
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    952
    Olisko jollakin heittää vinkkiä hyvästä/sopivasta runkolaukusta s-kokoiseen dudeen. Sellanen mikä tayttäisi tuon kolmion sopusuhtaisesti. Whiten musta laukku liian iso.

    Vai olisiko joku putkimallinen varteenotettava vaihtoehto

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  9. #2859
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    157
    Onkos kenelläkään Dudessa Snowshoe 2XL renkaita eli mahtuuko ja jos on, niin kommentteja kiitos?

  10. #2860
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Sääli on sairautta näissä hommissa.
    Niinno.

    Säälin lisää ja kurkistin ohjainlaakerin kuntoa. Priimaa edelleen. Konsteina laakerin naamojen rasvaus uutena kaksi vuotta sitten, Muckynutz-kuraläppä haarukassa ja se etten ole ajanut pyörääni laakereita myöten järveen. Samaten keskiölaakeri on edelleen äänetön.

  11. #2861
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Niinno.

    Säälin lisää ja kurkistin ohjainlaakerin kuntoa. Priimaa edelleen. Konsteina laakerin naamojen rasvaus uutena kaksi vuotta sitten, Muckynutz-kuraläppä haarukassa ja se etten ole ajanut pyörääni laakereita myöten järveen. Samaten keskiölaakeri on edelleen äänetön.
    Minullakin on orkkis ohjainlaakerit 1.5v vanhassa Dudessa ilman ongelmia. Keskiolaakeri rohisi jo uutena rasvasin heti 0 ajolla. Keväällä kävi Turussa laakerin takuu vaihdossa ja taas on aivan rohiseva vaikka oli, niin tuhdit rasvat lisätty keväällä, että kammet ei tyhjänä pyörähtänyt kierrosta enempää ja Dudella ei edes ajettu kesällä, kuin 2 viikkoa ja silti tuossa kunnossa jo. Tänään kammet irti ja katsotaan vieläkö rasvaan vai pullautanko e13 kurat ulos ja RF seuraavaan kokeiluun.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #2862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minullakin on orkkis ohjainlaakerit 1.5v vanhassa Dudessa ilman ongelmia. Keskiolaakeri rohisi jo uutena rasvasin heti 0 ajolla. Keväällä kävi Turussa laakerin takuu vaihdossa ja taas on aivan rohiseva vaikka oli, niin tuhdit rasvat lisätty keväällä, että kammet ei tyhjänä pyörähtänyt kierrosta enempää ja Dudella ei edes ajettu kesällä, kuin 2 viikkoa ja silti tuossa kunnossa jo. Tänään kammet irti ja katsotaan vieläkö rasvaan vai pullautanko e13 kurat ulos ja RF seuraavaan kokeiluun.
    No, mulle vaihdettiin uusi keskiölaakeri (e13) ja vissiin rasvat on niin tönköt ettei tuo vapaana pyöri kuin ½ kierrosta. Taitaapi olla ominaisuus. Tuskin tuo ajossa niiiiin paljoa haittaa.
    Ohjauslaakeri oli kyl säilynyt ihan hyvänä, melkein vuosi ajettu keleistä huolimatta.

    Keväällä saa kuitenkin Dude vaihtua Poleen, kuha vaan noita runkoja saa.

  13. #2863
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArvoPentti Katso viesti
    Tervehdys lajitoverit!

    Laittakaahan newbielle ehdotuksia tarvirengastukseksi Cf9 sl Dudeen, eli siihen Bluto-keulalliseen.
    Leveyttä saisi olla yli 4" ja nastoituksen luulisin pystyväni tekemään tarvittaessa itsekin.
    Dillinger 5 olisi varmaan pätevä, mutta en ainakaan toistaiseksi ole pystynyt asennoitumaan 200€:n kappalehintaan.
    Pienen budjetin vaihtoehtona mielessä kävi JJ4.4 itse nastoitettuna. Siihen vaan ei uskalla porata nastoja kolmeen keskimmäiseen riviin, eikä kuvio muutenkaan ole paras puuterilla, mutta eipä täällä eteläsuomessa taida puuteria muutenkaan olla. Jäätä ja loskaa suurin osa talvesta.

    Heittäkää mielipiteitä ja vaihtoehtoja!
    Vanne on se vakio Dt Swiss 2250 eli 76mm.(?) leveä.
    Ajan fillarilla vain huviajoa metsissä.
    Pieni tilannepäivitys.

    Alla on nyt itse nastoitetut 4.4" JJ:t Schwalben alumiinirunkoisilla piikkikärkinastoilla. Hintaa kertyi tarvikkeineen kaikkineen kahdelle renkaalle 150€. Varanastojakin jäi vielä toistakymmentä.

    Parin lenkin perusteella ihan toimivat renkaat ja kaikki nastat vielä tallella.
    Ainoa miinus on, että renkaiden todellinen leveys uloimpien nappuloiden kohdalta on vain 105mm.
    4" JJ:ssä leveys oli 100mm. niin kuin pitikin.

  14. #2864
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArvoPentti Katso viesti
    Pieni tilannepäivitys.

    Alla on nyt itse nastoitetut 4.4" JJ:t Schwalben alumiinirunkoisilla piikkikärkinastoilla. Hintaa kertyi tarvikkeineen kaikkineen kahdelle renkaalle 150€. Varanastojakin jäi vielä toistakymmentä.

    Parin lenkin perusteella ihan toimivat renkaat ja kaikki nastat vielä tallella.
    Ainoa miinus on, että renkaiden todellinen leveys uloimpien nappuloiden kohdalta on vain 105mm.
    4" JJ:ssä leveys oli 100mm. niin kuin pitikin.
    Itsekin päivitin jumbot 4" -> 4.8", ja ihmettelin että eihän nämä paljo leveämmät ollutkaan..

  15. #2865
    Ilmeisesti vakiovanne sullakin?
    Paljonko renkaan leveys mitattuna?

  16. #2866
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArvoPentti Katso viesti
    Ilmeisesti vakiovanne sullakin?
    Paljonko renkaan leveys mitattuna?
    Vakiot vanteet ja 110mm leveyttä renkailla. 4" oli liteskini ja 4.8" on snakeskinit.

  17. #2867
    Ok.
    Mulla on molemmat rengaskoot liteskinit ja paineita tällä hetkellä 0.5 bar @ 10C°
    Ja sisurit on.

  18. #2868
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Se 4" kumi antaa nimellis leveytensä helpommin 80mm vanteella, kuin isommat. Mun lite 4.8" JJ 113mm ja Bud 115mm 80mm vanteella, jos nuo laittaa 100mm vanteelle antanee nimellis leveytensä varmasti. Onhan nuo em 4.8" aivan toistamaata ilmatilaltaan/leveydeltään/kantavuudeltaan, kuin 4" 80mm vanteellakin. Ajojälki pehmeässä lumessa 0.3 bar ja alle taitanee lähennellä 130mm.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #2869
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Joku jolla on hyvä painemittari voisikin tehdä testin kuinka leveä jälki tulee samoilla paineilla kun se taitaa talvella olla oleellisempaa kuin mitata renkaan leveys kun sillä ei ole painoa päällä. Jos siis kantavuutta ajatellaan.

  20. #2870
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    No muuta en tiiä, mut 105mm vanne 4.8" JJ vs 80mm vanne 4.8 JJ käytänön nousuero takasena kriittisellä lumialustalla on aika nimelinen, jos paineet on molemmissa suhteutettu komboon järkeväksi. 105mm ei ehken tarvitse laskea, niin lussuksi, kun antaa litteaämmän profiilin jo valmiiksi. Sama paine on, niin suhteellinen käsite näissä hommissa, etta on aika joutavaa kuskin paino, vanteen/kumin leveys vaikuttaa käytökseen, niin paljon.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #2871
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Taivalkoski
    Viestit
    106
    Jahas alle puolivuotiaan duden keskiö alkoi rohisemaan, taidanpa käyttää pyörän Turussa.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Syötteen pyöräilyreitit ja karttalinkki:
    http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/kansallispuistot/syote/reitit/syotteenpyorailyreitit/Sivut/Default.aspx

  22. #2872
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veivi Katso viesti
    Jahas alle puolivuotiaan duden keskiö alkoi rohisemaan, taidanpa käyttää pyörän Turussa.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Oliko minkä mallin dude?

  23. #2873
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Taivalkoski
    Viestit
    106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani_P Katso viesti
    Oliko minkä mallin dude?
    Dude unlimited, niitä viime kesän alen malleja. Myönnettäköön, aika kosteata oli syksyn reiteillä ...

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Syötteen pyöräilyreitit ja karttalinkki:
    http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/kansallispuistot/syote/reitit/syotteenpyorailyreitit/Sivut/Default.aspx

  24. #2874
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Mulla rupesi kanssa puolivuotiaasta Spessun Endurosta ei vetopuolen RaceFace laakeri rohisemaan, että kyllä muistakin menee.

    Onneksi on kierteellinen keskiö niin on niin helppo ja halpa korjata niin en jaksa takuiden kanssa edes ruveta pulaamaan kun pyörä on tilattu Englannista. Uusi 34€ shimano Saint keskiö odottaa asennusta

  25. #2875
    Jos käytät Canyonilla huollossa, kannataa kysyä onko muita laakereita kuin e13.

  26. #2876
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Moi, oisiko mahdollista loiventaa ohjauskulmaa/etuhaarukka Dudesta laakerisetillä? Jos niin linkit laakerisetteihin tervetulleita kiitos.

  27. #2877
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juppo Katso viesti
    Jos käytät Canyonilla huollossa, kannataa kysyä onko muita laakereita kuin e13.
    Kyselin. Ei ole eikä tule.
    Uusissa Dudeissa tuo laakeri taitaa olla BSA tyylinen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rescue73 Katso viesti
    Moi, oisiko mahdollista loiventaa ohjauskulmaa/etuhaarukka Dudesta laakerisetillä? Jos niin linkit laakerisetteihin tervetulleita kiitos.
    +1. Kiinnostaa kovasti. Voisikohan samalla pidentää Blutoa 120mm:een.

  28. #2878
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Dudeen ei saa anglesettia, koska alalaakeri on suoraan rungossa. Mutta 120mm 29+ Pikellä ja sen tuomalla noin asteen loivennuksella Dude on ihgu.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  29. #2879
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070

    Canyon Läskipyörät

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Uusissa Dudeissa tuo laakeri taitaa olla BSA tyylinen.
    Dudeissa tähän asti ollut BB92 pressfit keskiö, tiedä sitten joskus jos uusivat/muuttavat runkoa, niin muuttuuko myös laakerit. Runkohan ollut sama alusta saakka, vain väritys muuttunut ajan saatossa.

    Laakereiksi käy kammen akselin halkaisijasta (30 tai 24mm) riippuen joko nämä: https://www.raceface.com/products/details/cinch-bb92-bb

    Tai nämä: https://www.raceface.com/products/de...x-type-adapter

  30. #2880
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Dudeen ei saa anglesettia, koska alalaakeri on suoraan rungossa. Mutta 120mm 29+ Pikellä ja sen tuomalla noin asteen loivennuksella Dude on ihgu.
    Olikos joku vaihtanut Dudeen loivempaa (jäykkää) keulaa ja jos niin millaisia?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •