ElectrobikeGarminGiant
Sivu 13 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #361
    Itse siirryin täysjoustoon joskus 90-luvulla ja paluuta ei ole ollut. On toki rinnalla ollut jäykkäperiä, mutta omassa ajossa täysjousto tuo etuja joista ei halua luopua;

    -Pito! Kun yrittää takajarrulla saada takapyörän sladiin, huomaa miten paljon jousto tuo pitoa. Vastaavasti ylämäkeen vaikka vähän pogoaa niin paljon vaikeampi saada sutimaan eli monesti nousee vaikeammista paikoista kuin jäykkäperä. Ainakin itselläni. Kurveissa pidon huomaa myös.

    -Mukavuus. Tulee laiskemmaksi ajamaan, mutta ei täpärillä silti tee mieli tarpeettomasti paukutella juurakon yli, jos vieressä menee sileä ura. Syö se jousituksen toiminta vauhtia alamäessäkin.

    Itsellä on ajotyyli muodostunut täysjoustomaiseksi eli tulee haettua veikeempiä ajolinjoja ja vaikeempia maastoja. Kaupungissa on kiva kun korkeakin kanttari nousee periaatteessa vaikka pelkästään keulimalla sitä päin. Mutta jotenkin alitajunnassa silti säästää vannetta ja tulee vähän kevennettyä. Normi kanttarit eli ne mitkä jätetään ikävästi pyörätienjatkeen ja ajoradan väliin menee mukavasti satulasta.
    Sen kyllä olen vuosien mittaan saanut huomata että iskareilla on sitten aikamoisia eroja. Itsellä oli vähän perusmallisempi takaiskari kun se meni huoltoon. Sain kaverilta jonkin Foxin huippumallin lainaan eräälle reissulle ja tuntui ihmeelliseltä miten pyörä muuttui. Perä pysyi alustassa kuin naulittu, juurakkoisiin kurveihin pystyi vetämään ihan hulluna ja iskari ei notkunut yhtä paljon kuin oma. Kun omani tuli huollosta niin ei se silti pärjännyt mitenkään tuolle paremmalle iskarille. Jossainhan sen hinnan pitää näkyä ja näköjään toiminnassa ainakin. Itse arvostan täysjoustossa jousituksen toimintaa ehkä kaikkein eniten. Jousituksen herkkyydellä, vaimennuskyvyllä ja muilla ominaisuuksilla on vaikutusta siihen meneekö pitkä juurakko ajamalla ja kuuluu vain "läpläpläpläp" vai hidastuuko vauhti kesken juurakon ja iskari käy hakkaamaan käsille.

    Jousitettu satulatolppa ei ole mielestäni soveltuva yhtään mihinkään tarkoitukseen.

  2. #362
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    hki-raasepori-sotogrande
    Viestit
    49
    Mites tuo Cube Stereo Hybrid 120 EXC 500? https://www.bike-discount.de/en/buy/...681/wg_id-4505 Olisiko soiva peli kuntoiluun Andalucian vuoristossa, lähinnä pienillä tiepohjilla ja erittäin helpoilla poluilla, ehkä noin 25% lenkistä siirtymää asfaltilla? Täällä kun noita korkeuseroja on sen verran, että puhdas kaurapyörä tuppaa jäämään varastoon ja alle valikoituu nelitahtienska... Nyt ajateltiin Rvan kanssa hommata jotain tuon tyylistä kuntoiluvälinettä.

    -jp-

  3. #363
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    hki-raasepori-sotogrande
    Viestit
    49
    Löysin Juutuupista tuollaisen pätkän. https://www.youtube.com/watch?v=BXfv99we8YY&t=221 Meidän lenkit täällä on aika tarkkaan tuollaista maastoa/olosuhdetta. Tämä siis vaan tarkennuksena edelliseen kommenttiini, jos vaikka helpottaisi tietävämpien kommentointia.

    -jp-

  4. #364
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    447
    ^Joo, täysjousitettu ja vähintäin 500Wh akku on oikea valinta, on muuten hauskempi kuin se nelarienska, kokemusta on.

  5. #365
    Löytyi hyvä tarjous 2017 mallin Spessun Turbo Levo 6Fattiestä, näkyi olevan sillä isommalla akulla valmiiksi. Kaupan päälle vielä langaton kaukosäädin: https://www.rutlandcycling.com/33689....aspx#infospec

    -Jyrki-

  6. #366
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Mehän vieres
    Viestit
    280
    Toimittaako nuo Suomeen? Yritin kanssa Britanniasta tilata pyörän kun hintataso on edullisempi kuin mannermaalla. Joskus tuon näkee vasta kun laittaa koriin ja yrittää maksaa.

  7. #367
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Mehän vieres
    Viestit
    280
    Ilmeisesti toimittaa. Ainakin joku kyseli toimitusta Ruotsiin ja sinne onnistuu.

  8. #368
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Tuo on kyllä erittäin halpa hinta expertistä. Kaukana Suomen hinnoista. Eipä noilla hinnoilla enää omasta mitään saa.
    Jos jotain tuommoinen kiinnostaa niin olisi myynnissä.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  9. #369
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Moi! Olisiko kukaan nähnyt hyviä tarjouksia täysjousto(sähköavusteisista)pyöristä Suomessa tai ulkomailla...hintaluokka 3-4k:ta? Onko jollain tietoa miten ulkomailta ostettuun Spessuun saa takuunaikaista korjausta Suomessa? Kiitokset vastauksista jo etukäteen!

  10. #370
    Rutlandilla viime vuoden mallit poistossa myös sähkäreissä. 58 mallia, joista 16 täysjoustoa: https://www.rutlandcycling.com/bikes...instock/onsale

    Spessun huolto toimii ainakin Oulussa myös ulkomailta tuoduille spessuille.

  11. #371
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrka Katso viesti
    Rutlandilla viime vuoden mallit poistossa myös sähkäreissä. 58 mallia, joista 16 täysjoustoa: https://www.rutlandcycling.com/bikes...instock/onsale

    Spessun huolto toimii ainakin Oulussa myös ulkomailta tuoduille spessuille.
    Kiitos tiedosta! Pitää tutkia noita tarkemmin.

  12. #372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    ^Tietenkin pitäisi. Miksi on kiinnostava? Itseäni ei hirveästi sykähdytä, mutta makuja on erilaisia. Olisi kiinnostavaa tietää mitkä asiat on muille tärkeitä?
    Äh. Nyt kävi niin, että tuli käytyä Lappeenrannan Varustamolla, jossa oli Spessun Turbo Levon demopyörä, alurunkoinen comppi. Sattui olemaan ostohousut jalassa,
    joten punamusta sähkötäpäri lähti tilaukseen. En toki hätäillyt päätöksen kanssa;kauppakeskuksen käytävällä polkaisin pyörällä noin 50 metriä ennen ostopäätöstä.
    Parisen viikkoa nyt odotellessa menee...

  13. #373
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Kävin kokeilemassa samaa fillaria. Olihan tuo mielenkiintoinen kokemus ja pyörä tuntui varsin hyvältä. Moottori yllätti hiljaisuudellaan ja sillä, että on varsin kevyt polkea ilman sähköjä. Pitää joku kerta kokeilla laitetta paremmin, paremman sään aikaan. Ostohousut jätin kotio paikattavaksi, kun niissä oli perse auki, sekään ei toki pelastanut täysin rahanmenolta, kun ainahan jotain pientä löytyy.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  14. #374
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Moi! Pitkän harkinnan/testailujen jälkeen tuli hankittua tämä: Merida eONE-Sixty 800 täpäri. Mahtava peli



    Tuli aiemmalla pyörällä - Haibike FatSixillä/Bosch Performance - ajeltua melkein 3 vuotta ja kiinnosti siirtyminen täpäriin. Tässä pyörässä Shimanon moottori ja ECO-moodi on aika lailla samanlainen kuin Bosch:illa. Moottorin ääni hieman "vinkuvampi/korkeampi taajuuksinen" ja vielä hieman enemmän "luomumainen" kuin Boschilla. Bosch auttoi ehkä hieman enemmän vaikka ei jaksanut kampia pyörittää, mutta Shimano auttaa sitä enemmän mitä enemmän jaksaa polkea. Tuntuu, että moottori innostuu ajajan innostuessa Pyörään sopii - juuri ja juuri - 3" Fat Freddyt nastoilla. Nyt on pitoa melkein samalla tavalla kuin tuossa aiemmassa sähköläskissä.

  15. #375
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    106
    Jos ajat hyväkuntoisia polkuja pitkin, niin jäykkäperä, mutta jos haluat mukavuutta metsään, niin täysjousto. Jäykkäperässä peukalokaasu on mielestäni ehdoton, mutta täysjoustossa ei, koska polkeminen on miellyttävää jousituksen ansiosta, siis juurakkoisilla poluilla. Täysjoustossa budjetti nousee 4000e ja yli, mutta itse olen ollut tyytyväinen, vaikka nyt reilummin maksoikin. Mielestäni painolla ei ole suurta merkitystä sähköpyörässä, mutta joku on varmasti eri mieltä asiasta. Näistä näkemyksistä voisi jauhaa loputtomasti, mutta tälläistä tällä kertaa.

  16. #376
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Painolla on merkitystä jos ja kun ei bunnyhopit onnistu joskus tunkataan ihan antaumuksella...

  17. #377
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hai71 Katso viesti
    Moi! Pitkän harkinnan/testailujen jälkeen tuli hankittua tämä: Merida eONE-Sixty 800 täpäri. Mahtava peli



    Tuli aiemmalla pyörällä - Haibike FatSixillä/Bosch Performance - ajeltua melkein 3 vuotta ja kiinnosti siirtyminen täpäriin. Tässä pyörässä Shimanon moottori ja ECO-moodi on aika lailla samanlainen kuin Bosch:illa. Moottorin ääni hieman "vinkuvampi/korkeampi taajuuksinen" ja vielä hieman enemmän "luomumainen" kuin Boschilla. Bosch auttoi ehkä hieman enemmän vaikka ei jaksanut kampia pyörittää, mutta Shimano auttaa sitä enemmän mitä enemmän jaksaa polkea. Tuntuu, että moottori innostuu ajajan innostuessa Pyörään sopii - juuri ja juuri - 3" Fat Freddyt nastoilla. Nyt on pitoa melkein samalla tavalla kuin tuossa aiemmassa sähköläskissä.
    Bikeradar tuntuu tykkäävän myös sähkövaihteisesta versiosta valinnastasi.

    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...-review-51735/

  18. #378
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Bikeradar tuntuu tykkäävän myös sähkövaihteisesta versiosta valinnastasi.

    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...-review-51735/
    Moi! Nyt jo muutama sata km pyörällällä ajettu ja ei voi kuin kehua pyörää, menee poluilla kyllä hienosti. Sähkövaihteinen versio olisi mennyt budjettini yli, joten piti tyytyä tähän versioon 😀 Hieman kyllä hirvittäisi ajella sähkövaihtajalla näiden alueiden oksaisia polkuja. Uusi sähkötakavaihtaja näyttäisi maksavan esim. CRC:ssä yli 300 euroa...!

  19. #379
    Mistä hankit Meridan? Harkitsitko/testasitko Focus Jam2:a?

  20. #380
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    106
    Focus Jam2 plussaan ei mahdu Fat Freddyt taakse, mutta ISP 2.6 mennään ja tyytyväinen olen ollut. Pyörän ostin ilman koeajoa, että vähän riskillä mentiin, mutta rungon kokokin osui oikeaan.

  21. #381
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    64
    Mitenkäs käy tuolla meridan e-one sixty 900e sähkövaihtella ku mehu loppuu pyörän akusta ? Pitääkö junnata sillä pykälällä ilman avustusta mikä sattuu jäämään päälle?

  22. #382
    Muistelen jostain lukeneeni, että jättää vähän reserviä vaihteistolle.Voin muistaa väärinkin.

  23. #383
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villhelm Katso viesti
    Muistelen jostain lukeneeni, että jättää vähän reserviä vaihteistolle.Voin muistaa väärinkin.
    Juu näin sanottiin fillari-lehden testissä.

  24. #384
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hai71 Katso viesti
    Moi! Pitkän harkinnan/testailujen jälkeen tuli hankittua tämä: Merida eONE-Sixty 800 täpäri. Mahtava peli



    Tuli aiemmalla pyörällä - Haibike FatSixillä/Bosch Performance - ajeltua melkein 3 vuotta ja kiinnosti siirtyminen täpäriin. Tässä pyörässä Shimanon moottori ja ECO-moodi on aika lailla samanlainen kuin Bosch:illa. Moottorin ääni hieman "vinkuvampi/korkeampi taajuuksinen" ja vielä hieman enemmän "luomumainen" kuin Boschilla. Bosch auttoi ehkä hieman enemmän vaikka ei jaksanut kampia pyörittää, mutta Shimano auttaa sitä enemmän mitä enemmän jaksaa polkea. Tuntuu, että moottori innostuu ajajan innostuessa Pyörään sopii - juuri ja juuri - 3" Fat Freddyt nastoilla. Nyt on pitoa melkein samalla tavalla kuin tuossa aiemmassa sähköläskissä.
    Tuosta haaveilin itsekin, mutta Helkama - Meridan maahantuoja - sanoi ettei pysty eikä kykene. Tämä siis vuosi sitten keväällä. Mistä ostit?

  25. #385
    Tarkoitus on ostaa ympärivuotiseen työmatkailuun 2018 mallia CUBE REACTION HYBRID ONE 500 (n. 2ke) tai CUBE REACTION HYBRID PRO 500 (n. 2,2ke). Hyvin vähän näistä on keskustelua, joten pakko on yrittää tiedustella, jos täällä olisi omistajia lukijoissa. Olen nähnyt suosituksia SL 500 -mallista (n. 3ke), mutta en usko että sen lisäkustannus olisi itselle relevantti. Toisaalta ulkonäöllisesti se on selkeästi näistä parhaimman näkönen, mutta ei ratkaisevasti. Itse en osien perään ymmärrä niin paljon, että vaikka vertailenkin kyseisten mallien kokoonpanoa, en osaa sanoa onko lisäpanostus parempiin malliin kuinka suositeltavaa. One on 9 vaihteinen, Pro 10v ja SL 11v, näillä ei kuitenkaan liene relevanttia merkitystä perus ajossa? SL on pari kiloa kevyempi kuin PRO ja kilon kevyempi kuin One, eli jotkin osa-alueet siinä on selkeästi kevyempiä. Toisaalta en näe sillä painolla niin suurta merkitystä perus matka-ajossa. Onko joku hommaamassa Cuben tämän vuoden e-bike malleja, tai omistaa jonkun näistä kolmesta edellisvuosien malleista?

  26. #386
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Takapakalla on toki eroja kun on 9, 10 ja 11 vaihteiset. Pitäisi myös tietää moniko hampaisia ne on (kertoo huippunopeudesta ja tietysti myös miten mäkiä pääsee ylös. Itsellä on 11 rattainen 11-46. Ajan maastossa paljon pienillä vaihteilla mäkiä. 11 rattainen on ehkä jopa raskas minulle, koska se tulee käyttöön vasta yli 25kmh, jolloin avustus loppuu.

    Painolla on merkitystä kun nostelee kapinetta toki enemmän varmaan mulla, kun habaa ei ole.

    Noissa halvemmissa on suntourin keulat ja vasta kalliimmas rockshox. Suntour ei saa hirvittävästi kiitoksia yleensä.

    Mä varmasti menisin kalliimpaan malliin, mutta jäävään itseni hieman. Mulla on kuitenkin cuben nutrail hybrid eli olen investoinut enemmän.

  27. #387
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Hinta tulee aika suoraan osista. Työmatkalle käynee noista kaikki, vaikka itse haluaisin pelkästään työmatkakäyttöön pyörän, jossa on lokasuojat suoraan tehtaalta, olisi nätimpi kuin se mitä itse saisin jälkikäteen ruuvattua. Osat katsottuani itselleni noista jäisi jäljelle vain se SL, mutta olenkin todennäköisesti menestyksekkäällä valmistajien markkinoinnilla pilattu ja lisäksi ajattelen metsässä ajelua.

    Halvimmassa mallissa etuhaarukka (RST Blaze) on ilmeisesti hyvin halpa, sen voi vaihtaa sitten parempaan myöhemminkin ilman kärvistelyä. Jos siis tarkoitus on ajella tasaisella ja sen on oltava maastopyörä niin halvin noista. Jos maastoon mieli niin kallein

  28. #388
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villhelm Katso viesti
    Mistä hankit Meridan? Harkitsitko/testasitko Focus Jam2:a?
    Tilasin pyörän Saksasta, koska Suomeen noita tulee vasta myöhemmin keväällä ja on ollut pakko päästä ajamaan kun edellisen pyörän myin pois. Suomessa noita tulee maahantuojalle kai vain muutama ja eivät ole siis mitään myymälässä koeajettavaa tavaraa. En testannut Focusta...Tällä kertaa mentiin ulkomaisten testiraporttien perusteella Eniten pyöränvalinnassa painoi tuo moottori, koska oli saanut hyviä kommentteja testaajilta. Nyt jo yli 300 km pyörällä mittarissa ja ei pahaa sanottavaa. Ainoa asia, jonka haluaisin muuttaa olisi normaalin kellonajan näkyminen tuossa Shimanon ajotietokoneen perusnäkymässä. Nyt kello on alivalikossa ja vaikeasti saatavilla. Myös takapakka (11-46) voisi olla vaikka (11-42), koska 46-piikkinen sähköavustuksella (vaikkakin vain ecolla) on naurettavan kevyt ja pidon saaminen renkaalle ao. vaihteella voi olla hankalaa, koska vauhti loppuu helposti.

  29. #389
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hai71 Katso viesti
    Ainoa asia, jonka haluaisin muuttaa olisi normaalin kellonajan näkyminen tuossa Shimanon ajotietokoneen perusnäkymässä. Nyt kello on alivalikossa ja vaikeasti saatavilla.
    Olisi muuten hyvä jos sillä ETube softalla voisi muokata näytön näkymää. Mulle kävisi hyvin jos näytön tiedot voisi jakaa kahteen riviin. Vielä riittää näkökyky vaikka fontti olisi pienempää. Tai sitten jos saisi aktivoitua cycle modena, jolloin näytössä scrollaisi eri tiedot noin stoppina.
    Lisäyksenä vielä, en ole lukuisista yrityksistä huolimatta saanut ETube ohjelmalla muodostettua yhteyttä Shimanoon lainkaan.

  30. #390
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Jep, jo noiden softien nimet (Shimanolla siis: "E-TUBE PROJECT"), osoittavat, että firma osaa kyllä mekaanisten komponenttien tekemisen, mutta softan teossa ollaan ihan alkeissa. Palvelumuotoilulla olisi noissa sovelluksissa ja niiden toiminnoissa/valikoissa paljon tekemistä. Olen kyllä tuon yhteyden saanut muodostettua käyttäen Samsungin S3 tablettia, mutta aika "MS-DOS-maisia" on nuo valikot. En ole edes uskaltanut softaa päivittää moottorin komponentteihin tuon kautta, kun softa tuntuu niin alkeelliselta. Ja kun tuo moottori näyttää toimivan ihan ok:sti, niin tuntuu, että on suurempi riski, että päivitys hajottaa jotain kuin parantaa...

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 22.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •