HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 131 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 81 121 129 130 131 132 133 141 181 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.901 - 3.930 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3901
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Täällä viikko takana ISP litkutuksesta. Stania toisessa ja Conti Revosealant toisessa, glitteriä mukana. Kolmen päivän jälkeen oli etusessa paineet tippuneet ihan huolella, takana ei. Kävin pyöräyttelemässä ja heiluttelemassa aina välillä. Nyt ovat muutaman päivän olleet pyörässä kiinni, mutta ei ajossa. Tänään olikin sitten takakumi tyhjähkö, mutta vanteella kuitenkin. Lisää ilmaa ja ajelin pihassa vähän, katotaan vielä illalla uudestaan.

    Vierintävastus asfaltilla on kyllä pelottava.

  2. #3902
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    96
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuplas Katso viesti
    27+ 45nrth wrathchildissa nastan kohdalta puhaltelee ilmaa/liltkua kun sitä painaa. Ei tunnu tukkeutuvan niin millään. Mitenköhän tuon sais järkevimmin pitämään?
    Voi tosin käydä niin ku mulle että kun saat yhden pitämään nin alkaa vuotaa toisesta. Limasin tosiaan sisuripaikan joka kyllä pitää. Mutta siinä vaiheessa kun seurraava nasta falskaa niin ketutuksen määrä on sietämätön. Itse paiskasin kyseisen renkaan roskiin ja ostin uuden. Tämä näyttäisi olevan ennen kaikkea 45nrth renkaiden ominaisuus että nastojen alla on varsin vähän kumia.

  3. #3903
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pietu Katso viesti
    Voi tosin käydä niin ku mulle että kun saat yhden pitämään nin alkaa vuotaa toisesta. Limasin tosiaan sisuripaikan joka kyllä pitää. Mutta siinä vaiheessa kun seurraava nasta falskaa niin ketutuksen määrä on sietämätön. Itse paiskasin kyseisen renkaan roskiin ja ostin uuden. Tämä näyttäisi olevan ennen kaikkea 45nrth renkaiden ominaisuus että nastojen alla on varsin vähän kumia.
    Vähän turhan tyyris rengas nakattavaksi roskiin, pitää sivellä koko sisäpuoli RubberFixillä jos rupeaa enemmälti vuotamaan. Toistaseksi pysynyt ilmat.

  4. #3904
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Laitetaanpa tännekin kysymys: miksi tässä tubeless kitissä tulee sisurit mukana https://www.bike-components.de/en/No...ss-Kit-p11136/

  5. #3905
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Ei ne oo sisurit vaan "vannenauhat". Ei noita tarvitse jos teippaa vanteet. Paitsi venttiillit voi toki napsaista käyttöön.


  6. #3906
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mä ostin kokeilumielessä sitä Effetto Mariposan Caffelatexia, kun luin jostain, että muodostaisi jonkinlaisen kalvon renkaan sisälle. Asennan sen avulla uudet ISP:t vanteille tässä joku päivä ja voin kertoa sitten kokemuksista. Vielä en ole täällä etelässä nastoja kaivannut. Stanin litkuilla edelliset ISP:t tihkui kyljistä jatkuvasti ja lopulta kuluivat niin huonoiksi ettei ilma pysynyt enää sisällä ollenkaan, joten heitin ne roskiin. Kyllä ne jotain 3 talvea silti kesti ja ne oli vielä ne ekat 29er versiot, jotka olivat mukamas tubeless ready. Taisi olla samat renkaat kuin nuo nykyiset liteskinit, mutta Schwalbe on vaan poistanut sen merkinnän.
    Eilen laitoin uudet 27.5" evo isp:t dt swissin kiekoille caffelatexilla ja kaikki vaikuttaa vielä suht lupaavalta. Laitoin litkujen kanssa asettumaan renkaat pumpun mittarilla 3.5 barin paineille. Aamulla en paineita mittannut, mutta renkaat olivat vielä "kivikovat" ja pahempia vuotoja ei näkynyt, mutta pieniä litkupisteitä kyljissä näkyy hyvässä valossa. Parasta me toivotaan ja varaudutaan pahimpaan..

    Edit:

    Eli vielä ei ole pahoja tubeless ongelmia, mutta kirjoitin vain suositukseni toistaiseksi tuolle effetton litkulle. Toivottavasti ei tarvitse tulla tänne kumittelemaan tekstiä pois

  7. #3907
    noniinno Guest
    Minulla on nyt hieman kokemusta caffelateksista. Tiivistää renkaat nopeasti, mutta siinä ne hyvät ominaisuudet olikin. Jähmettyy hammastahnaksi renkaan sisäpintaan ja ei auta yhtään renkaan paikkauksessa. Nyt otin vanteelta elokuussa caffelateksilla asennetut kumit ja oli surullinen näky. Yhtään litkua ei ollut nesteenä, vaan ankea parin millin kerros renkaassa. Ja sentään holautin reilun annoksen asentaessa.

    Kuva edellisestä caffelateksikokeilusta, tämä on vielä noihin eilisiin verrattuna siisti. Yhtään ei reilusta desistä 29er Rocket Roniin ollut jäänyt nesteeksi. Itse siirryn takaisin staniin.

  8. #3908
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Joo... Ei se minullakaan näyttänyt kyljestä vuotavaa ispiä sen paremmin paikkaavan, vaikka tahman sisäpintaan tekeekin. Stanin racea seuraavaksi.

  9. #3909
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    20
    Fat biken mulefut 80mm rengas. Vannenauha ja orangen teippi.

    Renkaana jumbo jim. Kerran asennettu vanteelle ja litkutettu Runsaasti 2,5dl. Välissä pitänyt mutta piti muusta syystä irroittaa. Laitettu uudestaan vanteelle, Nyt vuotaa kaikkialta, mm. vanteen kevennysaukoista, pinnojen kiinnitysrei-istä, vanteen saumasta jne. Onks tää ihan normaalia?

    Pitäskö ton teipin ja vannenauhan pitää itsessään jo ilman litkua? SAati sitten kun tuo yhdistelmä on jo kerran litkutettu.... ?

    Taisi tulla epäselvä teksti, ymmärtääkö tästä asian?

  10. #3910
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Eikun vanteen pesu ja uusi teippi, vanhan pettäneen tilalle.

  11. #3911
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    20
    Jees juuri tätä tarkoitin, eli teippipettänyt.

    Tattis

  12. #3912
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Minä
    ...Magic Milk taitaa olla melko onneton tiivistyslitku...
    Joo, toi on tosi hyvä tiivistyslitku muuten paitsi ettei se tiivistä. Nyt neljän kumin kokemuksella. Ei pysy ilmat ei.
    Kumit siis irti jotta saa pestyä tuon paskan pois ja Stania jostain tilalle.


  13. #3913
    Stan väittää että siinä ei olis ammoniakkia mutta kun sitä haistaa ni kyllä se vahvasti ammoniakilta haisee että mitenköhän on. Maxxis "kieltää" ammoniakkia sisältävän litkun käyttämisen niiden renkaissa. Mulla kävi kesällä Maxxis Ardentin kanssa niin että parin viikon ajelun jälkeen alko kyljet vuotaa ihan himona, litkuna oli Joe's joka ilmeisesti sisälsi ammoniakkia ja tästä tuli aihe epäillä syy-yhteyttä.
    Peaty's sealant tuntuu toimivan, sain ISP:t pitämään sitä käyttämällä joten jatkoon.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #3914
    Liittynyt
    02/2017
    Viestit
    45
    Mulla oli 8kk Maxxis HR2:issa Stanin litkut. Täysin meni ongelmitta laitto/käyttö. Toiseen lisäsin loppukesästä hiukan litkua varmuuden vuoksi. Vajaa 3tkm polkuja ajettu niillä ja litkut sekä renkaat kesti hyvin.
    Tänään vaihdoin ISP:t ja tuntuivat omille vanteille niin löysäreunaisilta, että laitoin sisurit suosiolla. Asiaan vaikutti toki myös tämän ketjun kokemukset ISP litkutuksesta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #3915
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Stan väittää että siinä ei olis ammoniakkia mutta kun sitä haistaa ni kyllä se vahvasti ammoniakilta haisee että mitenköhän on. Maxxis "kieltää" ammoniakkia sisältävän litkun käyttämisen niiden renkaissa. Mulla kävi kesällä Maxxis Ardentin kanssa niin että parin viikon ajelun jälkeen alko kyljet vuotaa ihan himona, litkuna oli Joe's joka ilmeisesti sisälsi ammoniakkia ja tästä tuli aihe epäillä syy-yhteyttä.
    Peaty's sealant tuntuu toimivan, sain ISP:t pitämään sitä käyttämällä joten jatkoon.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Minusta Stan haisee vetyperoksidille. Joskus blondannut naisten hiuksia ja se naalennusaine haisee tasan tarkkaan Stanille.

    Tosin olen vain olettanut, että se on vetyperoksidin haju. Jos niissä vaalennusaineissa on ammoniakkia, niin sitten se on se.

    Yhtä kaikki. Täysin sama haju kun hiusten vaalennuslitkuissa.

  16. #3916
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Se on ammoniakki mikä sen käryn aiheuttaa, molemmissa..
    Eikä ole Stani aiheuttanut maxxiseissa ongelmia.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  17. #3917
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Ostin käytetyt kiekot vanhaan 26" täpäriin.. Dt swiss/Onyx navat ja Ambrosio core 559x19 kehät. Renkaina on Maxxis ardent race ja Orangen litkua löytyy kaapista...
    Onko kukaan saanut ko kehiä toimimaan tubelesina? Löytyykö jotain hyvää settiä millä yrittää saada pitämään? Vai vaihtaako noihin suosiolla tubeles kehät?

  18. #3918
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Minulla on nyt hieman kokemusta caffelateksista. Tiivistää renkaat nopeasti, mutta siinä ne hyvät ominaisuudet olikin. Jähmettyy hammastahnaksi renkaan sisäpintaan ja ei auta yhtään renkaan paikkauksessa. Nyt otin vanteelta elokuussa caffelateksilla asennetut kumit ja oli surullinen näky. Yhtään litkua ei ollut nesteenä, vaan ankea parin millin kerros renkaassa. Ja sentään holautin reilun annoksen asentaessa.

    Kuva edellisestä caffelateksikokeilusta, tämä on vielä noihin eilisiin verrattuna siisti. Yhtään ei reilusta desistä 29er Rocket Roniin ollut jäänyt nesteeksi. Itse siirryn takaisin staniin.
    Asensin tänään uudet ISP:t tuolla Caffelatexilla ja todella nopeasti tuo litku muuttuu kyllä kiinteäksi kumiksi. Tämä puoltaisi hyvää kylkien tiivistämistä uutena, mutta tosiaan hetken päästä tuskin on enää nestemäistä litkua renkaassa jäljellä. Mitenköhän tuo aine reagoi Stanin kanssa? Mietin jos tuon alkuun Caffelatexilla kylkien tiivistämisen jälkeen lorauttaisi Stania joukkoon paikkaamaan mahdollisia ajossa tulevia reikiä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  19. #3919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Näin minun annettiin ymmärtää - mutta vielä en pysty itse asiaa vahvistamaan kun nasterengaskausi ei ole vielä alkanut eikä ISP:t ole vielä vanteella. Palaan ehkä noin kuukauden päästä asiaan omakohtaisten kokemusten kera.
    Kyllä vain - Peaty's sealantilla ISP:t sain tubelesoitua. Kokeilin vielä huvikseni siten että laitoin takarenkaaksi non-folding Performance version ja eteen folding Evo Liteskinin ja molemmat alkoivat pitää. Pari päivää siinä meni niitä renkaita kyljillään makuuttaessa mutta lopputulos on että molemmat pitää ilmaa eikä vuotoja enää tunnu olevan.

  20. #3920
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Vanhasta lainaukseta puuttuu osa. Eli laitoit peatyn litkun pensselillä renkaan kylkeen ensin?

    Edit: eli näin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Kauppias (tm) neuvoi sivelemään sillä tubeless litkulla ne ISP:n seinämät pensselillä että sitä litkua tarttuisi ihan jokapaikkaan ja tietysti sen jälkeen makuuttaa jonkun aikaa (1vrk) kyljellään rengasta vaikka ämpärin päällä ja sitten puolen kääntö.

  21. #3921
    noniinno Guest
    Tubelesoin 29er isp:t motonetin litkulla, olikohan Zefalia. No problems.
    Nyt vaihtokiekoilla 27plussat ja 29erit ISP:t. Pääseepä vertailemaan.

  22. #3922
    ^ mä olen nyt jo toista päivää kuunnellut noiden reilut pari vuotta vanhojen ISP:eiden sihinää ja katsellut Zefalin litkun kuplimista, mutta ajattelin silti käydä kokeilemassa onneani pienellä lenkillä. Aika ohutta tuo kyseinen litku ja aika hiton reikäiset kyljet renkaissa. Lie sitten vuosimallieroja noissa kumeissa...

  23. #3923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vanhasta lainaukseta puuttuu osa. Eli laitoit peatyn litkun pensselillä renkaan kylkeen ensin?

    Edit: eli näin.
    Evo liteskiniin tein juuri noin. Vanhaan performanceen en muistanut alkaa pensselöimään mutta hyvin sekin tiivistyi, mutta luulen että ne performancen kyljet ovat paksummat kuin evon, joten aion kyllä pensselöidä uuden evon kun sen aika tulee.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #3924
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    ^Samaa tein ispeilleni ja hyvin on toiminut.
    Eilen jumbojimejä vaihtaessani totesin että Peatysealantti leviää koko kumin sisäpinnalle ja pysyy siellä.

  25. #3925
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Tätyisi jaksaa testata elaston ehdottamalla tavalla stan/caffe seosta eturenkaaseen. Ja nimenomaan noin, että antaisi ensin caffelatexin kuivua kylkiin.

  26. #3926
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tätyisi jaksaa testata elaston ehdottamalla tavalla stan/caffe seosta eturenkaaseen. Ja nimenomaan noin, että antaisi ensin caffelatexin kuivua kylkiin.
    Tiivistyivät muuten caffella yhdessä vuorokaudessa täysin, kun makuutin kummallakin kyljellä ämpäreiden päällä. Ajossa näkee sitten aukeaako kylkiin vaan lisää uusia reikiä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #3927
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Litkutin äsken Peatys sealantilla ekaa kertaa. Pienellä pensselillä kävin läpi renkaan kyljet ja myös vanteen sisäreunat. Hyvin napsahti schwalben 2,35 leveä nobby nic DT Swissin M1700 kehälle. Millaiseen kuntoon mahtaa muuten vanne mennä näillä aineilla? Saako sen litkun kaavittua aikanaan jotenkin siististi pois?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  28. #3928
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    ^ainakin lattiasta saa, olin roiskassut työhuoneeni lattiallekkin ja pyyhkinyt huonosti pois, tänään siivooja ihmetteli nihkeetä kohtaa, roiskas pesuainettansa ja moppasi pois.
    Yhdessä sitten ihmeteltiin mitäköhän siihen oli kaatunut.

  29. #3929
    Se tuo Magicmilk taitaa tosiaan olla ihan pellelitkua. Meenasi jo tatti kasvaa kun punppailin ja vemputin paria uutta vannetta useaan kertaan, sitten ajattelin että teippaus ei onnistunut, kokeeksi eteen uudet teipit, suhisee ilman litkua niin vaihdoin "Joe´s" litkuun ja eipä suhissu enään. Takavanne laiskotti eikä teippiäkään ollut yli, niin kippasin samaa Joessia jatkoksi jotain 40ml, nyt on pitäny vuorokauden sekin.
    Hyvää siinä Magicmilkissä oli että tosi helppo pestä pois siitä minkä teippasin (turhaan) uudestaan. Tässä oli 27.5" 25mm Amride kehät.

  30. #3930
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Ensimmäinen tubeles kesä laskillä takana. Ajoaikana huhtikuun lopulta joulukuun loppuun. Mulefut 80 + Jumbo Jim + Orange litku ja Sunringle teippi. 4oz litkua per rengas ja lisäys elokuulla. Eilen vaihdoin nastarenkaat alle ja mielenkiinnolla odotin, miltä purettaessa nayttää. Litkua oli jaljellä, ei yhtään lateksi palloa. Tasainen, ohut lateksikalvo renkaan ja vanteen pinnassa. Kalvo irtosi ihmeen helpolla renkaasta ja todella helpolla Sunringle teipistä. Renkaat ja vanteet pesten ja Dillingerit litkuilla alle ja taas mennään. Tubelesiin siirtyminen jännasi, mutta sehän oli ihan turhaa. Helppoa ja huoletonta ajoa ilman mitään ongelmia.
    Täälta kyselemällä sai hyvät neuvot ja rohkaisun. Paluuta sisäkumeihin ei ole.....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •