GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 111 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 161 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.301 - 3.330 / 5185

Aihe: harjoitusvastus??!!

Itselläni on Tacxin sininen rengas ja ajanut sillä nyt n. 30 tuntia, joten kuluminen tuskin ongelma. Sutiminen tapahtuu esim. voimakkaissa kiihdytyksissä ja voima ylämäissä, missä poljinvoima epätasainen. Trainerin paine takarenkaaseen on tarkastettu n. joka 3 kerta, joten renkaan ulkomitan pieneneminkään ei voi olla syynä. Veikkaan yhä, että ketju öljy/vaha/lika on syynä.

Sutiminen on hyvin pientä ja alkoi noin 5 ajotuntia sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Olen trainerilla ajellut ja huomasin, että alkaa rengas hieman sutimaan kovemmissa punnerruksissa. Onkohan syynä mahdollisesti ketjuista tullut öljy? Onkos väki pessyt takarengasta, kuten pingismailoja, jotta saadaan kitka palautumaan. Pitää kokeilla pesuaineliuoksella, josko kitka palautuisi entiselleen.
    Siteeraan omaa viestiäni tässä samaisessa ketjussa tai tarkemmin sanoen siteeraan Kineticin edustajaa jota siteerasin edellämainitussa viestissä lokakuussa:

"For proper tire hygiene, though, Simpson suggests wiping down the tire and roller interface regularly with isopropyl alcohol and a rag. “I do it every day, personally,” Simpson says. “After it evaporates, you get a really nice sticky interface and you'll find you'll need less pressure to keep the roller tight to the tire without any slippage.”

Käydyssä keskustelussa todettiin että kyllähän ne rengas ja rulla likaantuvat ja että isopropyylialkoholia ei meillä sillä nimellä ole yleisesti kaupan niin kuin Amerikassa, mutta joku alkoholipitoinen puhdistusaine taloudesta usein löytyy. Hätätilassa kuulemma ginipullonkin voi korkata...

700-800 Wattiin* pääsen sutimatta Eliten rullatrainerilla ja tavallisella (kantikkaaksi kuluneella) maantierenkaalla. Kun sitten lähtee kiihdytykseen hiukan varovaisemmin ja pitää painoa hiukan takana, pystyy nostamaan niin korkealle kuin koivista irtoaa (muutama sekunti 1200W*).

Ihan uutena rupesi lipsumaan jo 500W tienoilla. Kun rullaan alkoi tarttua hiukan kumia, parani myös pito.

Tässä luulisi myös kuskin painon vaikuttavan eli sen millä massalla takapyörälle tulee kitkaa. 83-kiloisena on helppo hymyillä

* Lukemia jotka Strava sekä Zwift loihtivat vastuksen ja Garmin-antureiden tietojen pohjalta.
    10k-kerhon jäsen

Itselläni on Bkoolin Smart Pro 1 jossa helposti alkaa sutimaan takarengas kun jyrkimmissä ylämäissä yrittää reippaammin saada tehoa irti. Muuttuu aika kulmikkaaksi pyöritys ja tuo hapottaa meikäläisen reisiä aika tehokkaasti.

Olen nyt testannut Zwiftiä ja BigRingVR:ää. Molemmista kirjoittelin pätkiä blogiin, esim. äsken tämän.

Seuraavaksi kiinnostaisi kokeilla BKoolia. Luin, että siihen voi tuoda oman GPX-tiedoston, ja se myös renderoi 3D-maiseman vastaavaksi. Onko kokemuksia, onko järkeä? Haluaisin tietysti tuoda isot ylämäkiajot softaan ja ajaa älytrainerilla niitä uudestaan.
    10k-kerhon jäsen

On kokemusta.

Ei sitä reittiä tunnista jos ei karttaa katso. Sinänsä nousut ja laskut varmaan suunnilleen oikein. Mutta helppohan tuo on että sen takia ei kannata jättää tekemättä. Olen polkenut mm Kanarialla saamaa nousua mitä luonnossa.

Bkool ei valitettavasti tue Elite Qubo Digital Smart B+ traineria. Jos sitten katsastaisi Sufferfestin.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hoopee Katso viesti
    Oma oletus kyllä on ettei tuossa pidä olla välystä yhtään, enkä ala myöskään korjailemaan uutta laitetta. Aloin vain epäilemään kuuluisiko tuo asiaan, kun on noin selkeästi havaittavissa. Jaa mikä laadunvalvonta? Kai se pitää takaisin laittaa, kunhan vain saavat edes vastattua Wahoolta tuohon ensin...
    Vastasivat; ohjeena oli että löysää rullan ruuveja hieman (ruuvilukitteen takia) ja sitten uudelleen kiristys 6nm. Näytti löytyvän suorat ohjeet tähän joten ei nähtävästi ainutlaatuinen tapaus. Valitettavasti itsellä tuo ei vaan toiminut ja välys jäi -> traineri takaisin ja uutta tilalle.

BigRingVR olikin ihan hauska kokeilu. Ilmanen ja toimi laakista niin ei siinä paljoo hävinny vaikka kävi mäen polkasemassa.
    Pitäis kyllä laittaa kevyempi ratastus jos noita enmmän alkais ajeleen. Toisaalta vois laittaa myös asetuksista helpomalle mutta eihän se oo sit sama...
    Ei paljon pimeä sohjokoppura ulkona houkuttele kun nää sisälaitteet on näin hyviä nykyään. Ulkoilemassa on kiva tietty käydä mut treenit ehdottamasti sisällä.

Pyyhkäisin takarenkaan xyleenillä ja aika hyvä kitka tuli. Nyt enää pientä kirkasta kumin viserrystä ihan lyhyissä jaksoissa kun runttaa ylämäkeä voimalla. Aikaisemmin vaimealla suhahduksella tapahtui tuo sutiminen ja se oli pidempi kestoltaan. Todennäköisesti watteja katosi silloin taivaan tuuliin enemmän trainerin mittarista kuin nyt puhdistuksen jälkeen.

Direton omistajat: Onko kellään ollut moista ongelmaa, että vetopuolen jalalla runtatessa tuntuu kuin jokin antaisi periksi? Siis sivuttaissuunnassa huomattava määrä "joustoa". Trainerissa kiinni kuiturunkoinen pyörä, jonka luulisi olevan suht jäykkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Direton omistajat: Onko kellään ollut moista ongelmaa, että vetopuolen jalalla runtatessa tuntuu kuin jokin antaisi periksi? Siis sivuttaissuunnassa huomattava määrä "joustoa". Trainerissa kiinni kuiturunkoinen pyörä, jonka luulisi olevan suht jäykkä.
    Minä itse olen pitkään epäillyt kuiturunkoisen pyörän käyttöä suoravetotrainerissa, vaikka kaikki noilla tuntuvat ajavankin ja niin ajan itsekkin.
    Ne dropoutit joutuvat tosi lujille suoravedon kanssa, varsinkin putkelta runtatessa. Ja kyllä tuon oman cayon keskiö joustaa ihan selvästi sivuttaissuunnassa. Sen näkee ihan silmällä. Kun rengas ei ole välissä joustamassa, niin runko ottaa kaikki voimat vastaan.

Tietenkin jotain vikaa voi olla trainerissasikin. Itse tarkistaisin ensimmäisenä, että pikalinkku on varmasti kunnolla kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    En ole huomannu, mutta en ole myöskään runtannut seisaaltaan maksimeja sillain repien et pyörä likkuisi voimakkaasti puolelta toiselle. Hieman säälittää pyörän puolesta tuollaiset. Satulasta noita runttauksia on tullut harrastettua kuitenkin ja silloin ei ainakaan ole ollut huomattavaa liikettä Diretossa.

Minulla näkee tuon cayon keskiön liikkumisen jo matalan kadenssin sweetspot vedoissakin. Tai siis ei kai se keskiö siinä pelkästään elä, vaan jousto tulee takahaarukasta asti. Cayossa taitaa kyllä olla painotettu mukavuutta ohi jäykkyyden, eli hukkaan selkeästi useita watteja tuohon. Rähmä.

Wattipolkimilla sais noikin watit "talteen" sisällä
    Luulen kyllä että rungon vääntelyn lämpöhäviöt on niin pieniä että menee mittatarkkuuden sisään normaalitilanteessa.
    Varmaan paljon enemmän tehoa hukkuu esim. polkutekniikan virheisiin. Siis jos vaikka painaa vielä kun poljin on pohjassa tai vastakkaiset lihaksen on yhtäaikaa aktiivisena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minulla näkee tuon cayon keskiön liikkumisen jo matalan kadenssin sweetspot vedoissakin. Tai siis ei kai se keskiö siinä pelkästään elä, vaan jousto tulee takahaarukasta asti. Cayossa taitaa kyllä olla painotettu mukavuutta ohi jäykkyyden, eli hukkaan selkeästi useita watteja tuohon. Rähmä.
    Minulla on 2012 Cayo 2.0 EVO ja itselläni keskiö antaa periksi jo niin paljon että ulkolenkilläkin eturattaat keikkuu välillä etuvaihtajan häkkiin kiinni. Tuossa on hiilikuiturungon sisällä on ilmeisesti alumiinista tehty sisärunko jonka kiinnitys on pettänyt ja liikkuu sivusuunnassa kun vähänkin keskiöön kohdistuu voimaan. Uutena tuota ilmiötä ei ollut vaan rasituksen myötä tuo on tapahtunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Minulla on 2012 Cayo 2.0 EVO ja itselläni keskiö antaa periksi jo niin paljon että ulkolenkilläkin eturattaat keikkuu välillä etuvaihtajan häkkiin kiinni. Tuossa on hiilikuiturungon sisällä on ilmeisesti alumiinista tehty sisärunko jonka kiinnitys on pettänyt ja liikkuu sivusuunnassa kun vähänkin keskiöön kohdistuu voimaan. Uutena tuota ilmiötä ei ollut vaan rasituksen myötä tuo on tapahtunut.
    No onneksi tuo on vanhaa mallia, uusihan on muutettu nimenomaan selkeästi mukavammaksi ajaa. Eli fleksaamista on alusta asti enemmän

Sinulla on sitten varmastikkin keskiöholkin kiinnitys pettänyt, jos siinä tuollainen on. Sehän kannattaisi liimata vikkelään takaisin.

Hjälp! Vanha Eliten vastus koki loppunsa. Taas yksi syy aloittaa dietti kun kiinnike petti trainerista.

Mutta. Mitäs tilalle? Tacx Satori Smart vaikutti nopeasti vilkaisten sopivalta. Suoravetoa ei taida olla tarjolla alle 400€ eikä kyllä lipsuminen ole edes ollut ongelma. Nettikisailuja en kaipaa mutta tehon mittaus olisi kiva. Voisi jotenkin arvioida mahdollista kehitystä. Sinällään ei haittaa vaikka mittaus ei olisikaan aivan pilkulleen oikein, kunhan virhe on aina systemaattinen.

Onko kellään muita ideoita kuin tuo Satori Smart? Tai kokemuksia siitä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Diipadaapa Katso viesti
    Suoravetoa ei taida olla tarjolla alle 400€ eikä kyllä lipsuminen ole edes ollut ongelma. Nettikisailuja en kaipaa mutta tehon mittaus olisi kiva. Voisi jotenkin arvioida mahdollista kehitystä. Sinällään ei haittaa vaikka mittaus ei olisikaan aivan pilkulleen oikein, kunhan virhe on aina systemaattinen.

Onko kellään muita ideoita kuin tuo Satori Smart? Tai kokemuksia siitä?
    Mites Elite Muinin seuraaja Turno? Saksasta n. 420€ eli vain aavistuksen yli..

http://www.elite-it.com/en/products/...art/turno#spec

Itsellä ollut tuo käytössä marraskuun alusta ja 750km verran, enemmän olen kuin tyytyväinen: erittäin hiljainen, tukeva ja vastusta riittää.

Ajotuntuntuma nestevastuksen ja suoravedon myötä erittäin miellyttävä

Bluetoothilla yhdistää näppärästi iPadiin, ant-tikulla tikulla olen käyttänyt iMacin kanssa koska sykevyö tukee tuota

Misuro anturi on jokaisessa yksilössä kalibroitu erikseen, joten teholukemat ovat ainakin suurinpiirtein tontilla

Sen verran tyhmä Smartti tuo on ettei vastus säädy automaattisesti, tuo ei tosin itseäni ole häirinnyt ollenkaan
    JK- muokkasi tätä : 24.12.2017 at 13.44

Vaihdoin Elite Qubon tilalle samanlaisen mutta Smartin. Olen ollut tosi tyytyväinen, vaikka onkin rulla/nestevastus. Kokeilin kaupassa myös Turnoa. Voi olla että suoravetoinen on isolle pyöräilijälle on tukevampi, mutta yllättävän vähän tuntui eroa.
    10k-kerhon jäsen

Kiitos ideoista. Tuo Elite vaikuttaa äkkiseltään kiinnostavalta härveliltä, vaikka nestetoimisista vastuksista ei olekaan kokemusta. Ilmeisesti melutaso on aika reilusti pienempi kuin perinteisellä takarengasta vasten tulevalla vastuksella?

Mites tuossa tuo softa toimii? Ymmärsinkö oikein, että vuoden jälkeen pitää erikseen ostaa softa jos sitä haluaa käyttää? No voisihan tuon Misuron parittaa Garminin kanssa ja jättää maksullinen softa omaan arvoonsa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Diipadaapa Katso viesti
    Kiitos ideoista. Tuo Elite vaikuttaa äkkiseltään kiinnostavalta härveliltä, vaikka nestetoimisista vastuksista ei olekaan kokemusta. Ilmeisesti melutaso on aika reilusti pienempi kuin perinteisellä takarengasta vasten tulevalla vastuksella?

Mites tuossa tuo softa toimii? Ymmärsinkö oikein, että vuoden jälkeen pitää erikseen ostaa softa jos sitä haluaa käyttää? No voisihan tuon Misuron parittaa Garminin kanssa ja jättää maksullinen softa omaan arvoonsa.
    Turnoako tarkoitit?

Ääntä tuo ei juurikaan pidä: vapaarattaan rallatus vapaalla on paljon kuuluvampi kuin mitä Turno kovaa polkiessa.. kovimmat äänet lähtee pyörän vaihteistosta vaihdetta vaihtaessa

Eliten E-training lisenssi tulee vuodeksi, kolmannen osapuolen softat toimii toki normaalisti nyt ja jatkossa

Itse mietin tuon ja qubon välillä: lipsumaton suoraveto (myös seisten polkiessa omalla huonolla tekniikalla), äänettömyys ja käytön helppous (ei renkaan kanssa säätämistä) painoi kupissa mulle enemmän.

Hyvä peli tuo qubokin olisi ollut, Qubo digital säätää vastuksen automaattisesti mitä Turno ei tee

Ps. Turno toimii johdottomasti: tuo on osoittautunut hyväksi, koska joudun siirtämään traineria satunnaisesti sivuun

Minulla siis Elite Qubo Digital Smart B+. Alussa oli pientä lipsumista ennen kuin rullaan tarttui hiukan kumia, joka lisäsi kitkaa. JK:n mainitsemasta renkaan säätämisestä en tiedä. Mulla on vanhat maantiekumit alla eikä ole ollut mitään säätötarvetta. Voisin kuvitella, että rullan ja rungon kautta välittyvä resonanssi saa jotkin lattiat jyrisemään, rakenteesta riippuen. Qubon nestevastus toimii luontevasti, ja "Smart" on itselle välttämätön ominaisuus.
    10k-kerhon jäsen

Kiitos JK- ja fiber vastauksista. Eipä lipsuminen ole ollut ongelma vanhassakaan vastuksessa mutta suoravedon hiljaisuus mahdollistaisi siirtymisen autotallista sisätiloihin. Toisaalta Qubo smart näytti olevan fiberin linkin takana kohtuullisessa alennuksessa. Ei ole helppoa.

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Minulla siis Elite Qubo Digital Smart B+. Alussa oli pientä lipsumista ennen kuin rullaan tarttui hiukan kumia, joka lisäsi kitkaa. JK:n mainitsemasta renkaan säätämisestä en tiedä. Mulla on vanhat maantiekumit alla eikä ole ollut mitään säätötarvetta. Voisin kuvitella, että rullan ja rungon kautta välittyvä resonanssi saa jotkin lattiat jyrisemään, rakenteesta riippuen. Qubon nestevastus toimii luontevasti, ja "Smart" on itselle välttämätön ominaisuus.
    Eikös tuo ole magneettivastus? Kuinka Qubo sinulla toimii? Jos asetat tavoitevastukseksi 400 W, niin jarruttaako hitaammilla kampikierroksilla tarpeeksi? Itselläni siis sama laite ja jos haluaa ajaa 400w teholla niin vaatii suurinta vaihdetta ja 80rpm kadenssia. Pikkuvaihteilla vastus ei vaan kasva tarpeeksi. Olenkin alkanut miettiä, että sattuiko minulle viallinen yksilö. En ymmärrä miten tuosta voisi saada irti 900w, ei vaan pyöritysnopeus riitä... Tuolla tosin kerrottiin että nämä edulliset ovat "big ring trainers" Eli vaativat toimiakseen riittävän rengasnopeuden. http://athletictechreview.com/2017/0...rt-b-the-ride/
    Bkool, joka minulla aikaisemmin oli, oli tässä suhteessa mallioppilas. Se kun pikkuvaihteillakin tarvittaessa junttasi varsin korkeat wattilukemat.

Muutenhan Qubo on mukava käyttää, ei lipsu ja on todella hiljainen. En myöskään ymmärrä mitä säätämistä tuossa renkaassa olisi. Helppohan tuo on kun ei tarvitse askarrella kiekon kanssa, pyörän saa traineriin kiinni ja irti sekunnissa.

Kumin purun imurointi treenin jälkeen on myös bkoolin myynnin jälkeen jäänyt historiaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ...
    Bkool, joka minulla aikaisemmin oli, oli tässä suhteessa mallioppilas. Se kun pikkuvaihteillakin tarvittaessa junttasi varsin korkeat wattilukemat...
    Kumin purun imurointi treenin jälkeen on myös bkoolin myynnin jälkeen jäänyt historiaan.
    Nämä taitavat liittyä toisiinsa. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että laitteen väännön ilmoittaminen olisi tärkeämpää, mutta korkeat watithan ne myyvät.
    Käytätkö muuten erillistä tehomittaria? Huomaako laitteen kyykkäämisen vain jaloista ja tehomittarista? Fiksu trainerivalmistajahan korjaisi tuon ominaisuuden softalla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Eikös tuo ole magneettivastus? Kuinka Qubo sinulla toimii? Jos asetat tavoitevastukseksi 400 W, niin jarruttaako hitaammilla kampikierroksilla tarpeeksi? Itselläni siis sama laite ja jos haluaa ajaa 400w teholla niin vaatii suurinta vaihdetta ja 80rpm kadenssia. Pikkuvaihteilla vastus ei vaan kasva tarpeeksi. Olenkin alkanut miettiä, että sattuiko minulle viallinen yksilö. En ymmärrä miten tuosta voisi saada irti 900w, ei vaan pyöritysnopeus riitä... Tuolla tosin kerrottiin että nämä edulliset ovat "big ring trainers" Eli vaativat toimiakseen riittävän rengasnopeuden. http://athletictechreview.com/2017/0...rt-b-the-ride/
    Bkool, joka minulla aikaisemmin oli, oli tässä suhteessa mallioppilas. Se kun pikkuvaihteillakin tarvittaessa junttasi varsin korkeat wattilukemat.

Muutenhan Qubo on mukava käyttää, ei lipsu ja on todella hiljainen. En myöskään ymmärrä mitä säätämistä tuossa renkaassa olisi. Helppohan tuo on kun ei tarvitse askarrella kiekon kanssa, pyörän saa traineriin kiinni ja irti sekunnissa.

Onkohan Elite muuttanut speksejä? Heidän nettisivuillaan on nyt tosiaan muuten vastaava, mutta magneettivastuksella. Voin kotona vielä tarkistaa, mutta mielestäni mulla on nestevastus, ja sen tuntumakin on ihan sama kuin vanhassa Qubossa, joka on myös "fluid" versio.

Kyllä se jarruttaa kunnolla myös hitailla kampikierroksilla. Aika vähän olen tosin ajanut ERG-moodissa ja asettanut tehoa erikseen. Enemmänkin olen viihtynyt Zwift/RoadGrandTours/BigRingVR-ohjelmissa ja niiden maastoissa. Ylämäkeen vaatii kyllä aikamoista puskemista ja esim 50 RPM putkelta pyörii hyvin juurikin tuossa 400 Watin tienoilla. Välityksen pituus riippuu tietysti siitä, millaisen "vaikeusasetuksen" on ohjelmassa valinnut.

Sufferfestissa sen sijaan tuli tuo kuvaamasi ongelma, ettei pyöritysnopeus riitä. Ajoin 4DP-testiä vahingossa ERG-moodissa niin että 5 sekunnin maksimitestissä ohjelma ei antanut vastusta trainerille (juuri) lainkaan. Sain 52-11 välityksellä aikaiseksi noin 650 Wattia, mutta siihen tarvittiin yli 170 RPM Koitan lauantaina uudelleen esim. Level5:lla, jos siinä olisi järkeä kadenssin rauhoittajana.

Millä softalla ajat? Olisiko niin, ettei softa ymmärrä sun Quboa älytraineriksi eikä lisää vastusta? Kokeile nyt ensi alkuun jotain missä on mäkiä. Jos ei ala tuntumaan vastuksen muutos, niin jotain on pielessä. Sun linkissä sanotaan, että Qubo Smart B+ tukisi vain 3-4 prosenttiin asti. Minulla kyllä jalat vakuuttavat, että muutos jyrkkyydessä vaikuttaa vastukseen kuuteen prosenttiin saakka. Sen jälkeen ei sitten enää ole havaittavaa eroa jyrkkyydessä/kitkassa.

Hiukan jouduin alussa hakemaan putkelta ajon asentoa, ettei luistaisi, mutta kyllä esimerkiksi Zwift antoi minulle badgen 1221 Watin ylittämisestä, joten aika kovaa sillä voi runtata. Kiva on ollut oppia ajamaan viisikin minuuttia putkelta, tosin tietysti pienemmillä tehoilla (200-250W).

Eilen fillaroin Watopiassa Pretzel-lenkin. Menin mäet enimmäkseen 90-105 RPM pyöritellen lyhyellä välityksellä (34-26) parinsadan Watin tuntumassa. Tuntui oikein luontevalta.

Kaikki nämä mainitut Wattilukemat ovat siis noin-arvoja, kun ei ole mitään oikeaa voimamittaria. Toisaalta eivät ne olennaisesti poikkea siitä mitä Strava on minulle laskenut sekä ulkopyöräilyn osalta että näissä sisäpyöräilyissä, kun usein on ollut Garmin-sensorit ja Edge 520 verrokkina.

Pitkään emmin älyvastuksen hankkimista, mutta olen nyt ollut todella tyytyväinen. Qubo Smart B+ sopii tällaiseen lenkkeilyä simuloivaan pyöräilyyn mainiosti. Ei ole ollut edes isompia teknisiä ongelmia. En ole varma olisiko yhtä hyvä varsinaisiin teho-/intervallitreeneihin. Lisää kokemuksista voi lueskella blogista http://fillari.blogspot.com jonne kirjoitan ensi viikonloppuna jotain The Sufferfestista.

noniinno Guest
    ^ Ok, laitan laitteen takuuseen takaisin bike discountiin, tehköötpä sillä mitä haluavat. Smartttitrainerista katoaa idea siinä vaiheessa kun watteja pitää alkaa säätämään vaihteilla. Harmittaa kovasti kun muuten tuntuma on hyvä ja laite ominaisuuksiltaan, kuten desibeleiltään, on varsin sivistyneen oloinen.

^^Vastaavaa Tacxin Smarttia ja Bkoolia kokeilleena kyse ei ole wattilukemilla kikkailusta, vaan kyllä ne tarjoavat momenttia jolla tavis hyytyy pikkuvaihteillakin. Luulen, että viallinen yksilö Elitestä päätyi tuonne kellariini. En omista tehomittareita, mutta verrokkeihin verrattuna ero on erittäin selkeästi jaloilla havaittavissa.

Niin siis kyllähän erg moodi on käytössä zwiftinkin kanssa jatkuvasti. Tuskin fiber ajat ilman ergiä? Silloin tosiaan joutuisit vaihtamaan isompaa mäkiin.

Onhan asetukset kunnossa ja oikeat yhteydet? Itse alkuun ihmettelin zwiftissä miksi erg ei toimi, mutta oli vaan väärä trainerin ant+ yhteys siin controllable kohdassa alotusvalikossa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •