GarminElectrobikeGiant
Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7
Näyttää tulokset 181 - 209 / 209

Aihe: Talvipäivänseisaus 16.-17.12.2017

  1. #181
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    656
    äh sääntöjä, sääntöjä. ite olin onneksi kuumeessa tämän tapahtuman aikaan.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

  2. #182
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti
    äh sääntöjä, sääntöjä. ite olin onneksi kuumeessa tämän tapahtuman aikaan.
    Tavoitteena on pitää ne minimissään. Kuitenkin niin, että osallistujat tekevät suunnilleen samaa asiaa.

  3. #183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti
    äh sääntöjä, sääntöjä. ite olin onneksi kuumeessa tämän tapahtuman aikaan.
    Näin tästäkin hauskasta talvitapahtumasta saadaan ryppyotsaista puurtamista, ymmärrän ........ DNF ; -)

  4. #184
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.801
    Joo. Sääntöjen ei ole tarkoitus kurjistaa kenenkään yksittäisen pyöräilijän pyöräilyn iloa millään tavalla.

  5. #185
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tammisaari
    Viestit
    70
    300,1 km (https://www.strava.com/activities/1316724169). Ja ajoin tietenkin sen vaadittavan matkan ennen "maaliintuloa". En pysty kirjaamaan tulosta viralliseen paikkaan koska ilmoittauduin viime hetkellä puhelimitse Mikolle enkä saanut sähköpostia.

  6. #186
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.698
    Jätin palautteeseen sellaisen ehdotuksen, että säännöt olisivat hieman yksinkertaisemmat. Esim. "Aja auringonlaskun ja -nousun välissä vähintään 150 km." Nyt noista tauoista ja taukojen määritelmästä tulee välillä mielestäni turhaa säätöä. Onko vaikkapa renkaanpaikkaustauko 14 km:n välein DNF? Saako pysähtyä biotekniselle tauolle +-15 km taukopaikasta?

  7. #187
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Jätin palautteeseen sellaisen ehdotuksen, että säännöt olisivat hieman yksinkertaisemmat. Esim. "Aja auringonlaskun ja -nousun välissä vähintään 150 km."
    Njoo, olen käsittänyt homman idean olevan se, että ajetaan läpi yön. Tuolla systeemillä usemmalla kaverilla halutessaa homma olisi valmiina joskus iltaysiltä. Minäkin voisin varata huoneen Rosendahlista tai Ipasta, sopivalla kelillä ja reitillä olisin perillä joskus puolenyön aikaan. Siitä olisi sitten kiva hissillä mennä aamiaiselle katsomaan koko yön ajaneita pyöräilijöitä .

    Elikä joo, henkkoht. ei mitään vastaan tuota sääntöä. Flechessä on ihan sama muuten. Samasta syystä kai, plus siksi että kaikki saapuisivat paikalle about samaan aikaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Onko vaikkapa renkaanpaikkaustauko 14 km:n välein DNF? Saako pysähtyä biotekniselle tauolle +-15 km taukopaikasta?
    Nojoo, tähän varmaan riittäisi käytännössä että "taukojen välissä pitää ajaa". Arvelisin että tässä on ajateltu ettei ketjuteta neljää 2 tunnin taukoa kahdeksan tunnin yöuniksi tms.

    Mutta viimekädessä: jos osallistuu tapahtumaan jossa on tarkoitus ajaa auringonlaskusta auringonnousuun niin sitten ajaa auringonlaskusta auringonnousuun, simple as that... ;-)

  8. #188
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Joo. Sääntöjen ei ole tarkoitus kurjistaa kenenkään yksittäisen pyöräilijän pyöräilyn iloa millään tavalla.
    Jotain, Mikko, tuossa analyysissäsi on nyt vialla. Ajoimme samaa matkaa LJL:n kanssa maaliin asti ja hän on ok, mutta meikäläinen DNF. Mikäs on homman nimi?

    Hmm, tietenkin nyt vaarantui myös LJL:n suoritus, sorry buddy .
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  9. #189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Jätin palautteeseen sellaisen ehdotuksen, että säännöt olisivat hieman yksinkertaisemmat. Esim. "Aja auringonlaskun ja -nousun välissä vähintään 150 km." Nyt noista tauoista ja taukojen määritelmästä tulee välillä mielestäni turhaa säätöä. Onko vaikkapa renkaanpaikkaustauko 14 km:n välein DNF? Saako pysähtyä biotekniselle tauolle +-15 km taukopaikasta?
    Sellaisia sääntöjä ei ole olemassakaan joista ei saataisi aikaan turhaa säätöä tai vääntöä. Tai ehkä sellaisia, joissa käytettyjen sanojen määritelmät ovat pitemmät kuin itse säännöt.

    Eikö riitä että ymmärretään ettei "tauolla" takoiteta tässä lyhyttä tai mahdollisimman lyhyttä pysähdystä vaan...ööö...taukoa? Tai toisinpäin: ettei pysähdys, aiheutuipa se sitten rengasrikosta, katkenneesta vaijerista, kusihädästä, märkien hanskojen vaihtamisista kuiviin tai mistä tahansa, ole eikä voi olla säännön tarkoittama tauko?

    PS Tämmöiset jutut säännöistä ja väitetystä ryppyotsaisuudesta - vaikka ne esitettäisiin kieli poskessa ja sisäpiirin huumorina - ovat omiaan käännyttämään kiinnostuneita pois koko hommasta (kuten on ollut laita brevettien suhteen). Mikä on aivan h-in turhaa, koska säännöt naurettavilta vaikuttavine yksityiskohtineen ovat olemassa vain mahdollistaakseen sen yhteisen hauskanpidon ja koska ymmärtääkseni ryppyotsaisuus on tästä kauempana kuin kai mistään pyöräilyn alalajista.

  10. #190
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Juh, mielestäni säännöt ovat ihan hyvät ja ok ainakin minulle. Joku DNF ei pilaa minun fiiliksiäni tuosta reissusta. Eniten ihmetyttää samaa matkaa ajaneiden ero.
    Mitä muuten sääntöihin tulee, olen käsittänyt, että viimeisen 2h sääntö menee niin, ettei 2h aiemmin saa olla 15 km lähempänä maalia. So. ettei se tarkoita sitä, että viimeiseen 15 km pitäisi kuluttaa 2h. Eli jos pystyt ajamaan 30 km/h, voisit olla maalissa jo 1,5 h ennen määräajan umpeutumista.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  11. #191
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Jotain, Mikko, tuossa analyysissäsi on nyt vialla. Ajoimme samaa matkaa LJL:n kanssa maaliin asti ja hän on ok, mutta meikäläinen DNF. Mikäs on homman nimi?

    Hmm, tietenkin nyt vaarantui myös LJL:n suoritus, sorry buddy .
    Eikö muka ajettu 7:34 jälkeen yli 15km? Jos näin ei ollut niin voi mutkin poistaa listalta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #192
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Eikö muka ajettu 7:34 jälkeen yli 15km? Jos näin ei ollut niin voi mutkin poistaa listalta
    Heh, 7:34 oltiin about siinä Ratinan kupeessa . Eli koko Antin porukka mentiin DNFään
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  13. #193
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Heh, 7:34 oltiin about siinä Ratinan kupeessa . Eli koko Antin porukka mentiin DNFään
    Jaaha!! No siinä tapauksessa on tapahtunut virhe
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #194
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tammisaari
    Viestit
    70
    Kaverit hei, polkekaa enemmän ja selittäkää vähemmän. Over and out. Hyvää Joulua.

  15. #195
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Eihän tässä säännössä ole kysymys muusta kuin siitä, että viitsii istua kuuden huitteilla aamulla 2h Pirkkalan ABC:lla ja teeskennellä ajavansa. Itse en siihen enää kyennut, vaan ajoin puljun ohi ja menin saunanlauteille nauttimaan lämmöstä ja ruuhkattomasta pukuhuoneesta. Siitä hyvästä olkoon DNF hyvin ansaittu. Mitähän sitä ensi vuonna tekisi? Voisiko olla esim. Nössö-sarja erikseen, niin ei tartte järjestää varjotapahtumaa?

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

  16. #196
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ijh Katso viesti
    Njoo, olen käsittänyt homman idean olevan se, että ajetaan läpi yön. Tuolla systeemillä usemmalla kaverilla halutessaa homma olisi valmiina joskus iltaysiltä.
    Miten niin yön yli? Nythän sääntöjen mukaan riittää, että lähtee liikkeelle 03:30 aikoihin hyvin nukutun alkuillan ja yön jälkeen ja polkaisee reippaasti 150 km. Sitten voi elvistellä ajaneensa yön yli, kun muut ovat sentään notkuneet 6-7 h kahviloissa ja tuhlanneet huomattavan määrän rahaa paikallisiin palveluihin, mutta eivät enää taipuneet 16 h syöpöttelyn jälkeen syömään lisää pullaa.

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

  17. #197
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Miten niin yön yli? Nythän sääntöjen mukaan riittää, että lähtee liikkeelle 03:30 aikoihin hyvin nukutun alkuillan ja yön jälkeen ja polkaisee reippaasti 150 km.
    Heh, tuota joskus päässäni pähkäilin, mutta tein semmoisen henkilökohtaisen sääntötulkinnan, että ajoaika alkaa silloin auringon laskiessa ja jos sen jälkeen et ole tiellä pyörän kanssa niin sitten olet tauolla. Eli jonnekin viiteen voisin lähtöä kutakuinkin hyvällä venyttää mutta enpä kauemmas. Koska pointti menee muuten mun mielestä. Tulee liian tervejärkistä tai jotain .

  18. #198
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Kyllähän se pointti on oikeasti siinä tauoilla notkumisessa yön tunteina tuttujen ja uusien tuttujen kanssa. Välillä vaihdetaan vaan taukopaikkaa pyöräilemällä. Suurin hohto siitä alkaa vaan katoamaan siinä kuuden jälkeen AAMULLA, kun on yön yli valvonut....laskettiinkohan tuo tauoksi vai kaatumiseksi.

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk

  19. #199
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.801
    Säännön tavoite tietysti on maksimoida ajaminen ja minimoida tauot. Aina voi taukoilun sijaan myös pyöräillä, jos siltä tuntuu.

  20. #200
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ijh Katso viesti
    Heh, tuota joskus päässäni pähkäilin, mutta tein semmoisen henkilökohtaisen sääntötulkinnan, että ajoaika alkaa silloin auringon laskiessa ja jos sen jälkeen et ole tiellä pyörän kanssa niin sitten olet tauolla. Eli jonnekin viiteen voisin lähtöä kutakuinkin hyvällä venyttää mutta enpä kauemmas. Koska pointti menee muuten mun mielestä. Tulee liian tervejärkistä tai jotain .
    Tämän voisi säännöissä selventää, että lähteä saa siis myös myöhemmin kuin auringon laskiessa. Vaikka mainitulta kello 0:30. Kilometrien laskeminen alkaa auringon laskiessa sellaisille, jotka ovat lähteneet liikkeelle jo aiemmin, esimerkiksi kuopiolaiset ovat tainneet aloittaa jo ennen puolta päivää.

  21. #201
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.698
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Säännön tavoite tietysti on maksimoida ajaminen ja minimoida tauot. Aina voi taukoilun sijaan myös pyöräillä, jos siltä tuntuu.
    Toki voi pyöräillä maksimaalisesti, jos haluaa. Se on mukavaa ja useimmat osallistujat epäilemättä pitävät pyöräilystä. Omalta osaltani pyrin enemmän nautinnon kuin kurjuuden maksimointiin ja esim. kellon vuoksi vesisateeseen lähtö on tätä jälkimmäistä.

    Kuvittelisin, että ihmiset ajavat ainakin siihen saakka, kun sauna aukeaa, joten sillä voi säätää ajamista.

  22. #202
    Mika Helenius Guest
    Eiköhän kaikki, jotka "haluavat tai ovat jonkun pakottamina osallistumassa" talvipäivänseisauspyöräilyyn voi hyvillä mielin nousta pyörän selkään ja jättää sääntöjen noudattamisen tai noudattamattajättämisen tai sääntörikkomuksien miettimisen taka-alalle.
    Säänöt on hyvät ja niiden idea on luoda runko yhteiselle tapahtumalle.

    Ottaen huomioon mm. Tapahtuman osallistumismaksun on aivan sama millä tavoin joku ajoi tai käveli aamupalalle Tampereelle (tai Heinolaan), mikäli kokee vääryyttä tuloslistan ulkomuodossa (jonne itse saa omin sanoin ilmoittaa tuloksensa) olkoon tyytymätön vain ja ainoastaan itseensä.

    Itse DNF (111km ja keskeytys) ei omaa kiitollisuudenvelkaani järjestäjää kohtaan vähennä pätkääkään. Lisää tälläisiä matalan kynnyksen (ja hinnan) ajotapahtumia kiitos, missä oma ajaminen on pääasiassa vailla mitään turhaa ympärillä.

    Kuten joku sanoi, enemmän pyöräilyä, vähemmän kitinää.

    Ja kiitos vielä kerran Mikko.

  23. #203
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    706
    Ehdotan, että minimimatka nostetaan esim. 250 kilometriin, niin loppuu mussutus viimetuntien ajosta.
    Meillä on ollut Oulussa tapana nauttia kaikki 20,5 tuntia pyöräillen, toki siihen muutama taukokin sopii.

    Kiitos Mikolle tapahtuman järjestämisestä ja tervetuloa Ouluun ajamaan. Täällä saa ajaa pitkään, sekä yleensä hieman etelää haastavammissa oloissa.

  24. #204
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.801
    150 km onnistuu kaikissa olosuhteissa. 250 km olisi jo urheilumatka huonolla säällä. Kynnys osallistua pitää olla vain halu lähteä mukaan eikä kunto tai välineet.

  25. #205
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Tämä on hieno tapahtuma ja Mikko on tehnyt hienoa työtä pitkänmatkan pyöräilyn eteen.

    Säännöt ei minusta näissä tapahtumissa ole ongelma vaan joidenkin tarve spekuloida niillä

    Hyvää joulua!

  26. #206
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    345
    "Mutta viimekädessä: jos osallistuu tapahtumaan jossa on tarkoitus ajaa auringonlaskusta auringonnousuun niin sitten ajaa auringonlaskusta auringonnousuun, simple as that... ;-)"

    Juurikin näin ja ainakin meidän porukalle "ryppyotsainen" pilkulleen sääntöjen mukaan ajaminen on puolet lajin hauskuudesta..
    Itse asiassa meillekin kävisi DNF koska ajo varsinaisesti alkoi vasta 15.04 jälkeen..

    Ja pidän hyvinkin epäreiluna sääntönä että oululaiset saa ajaa ja naattia meitä reilusti pitempään..

  27. #207
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Make79 Katso viesti
    Ja pidän hyvinkin epäreiluna sääntönä että oululaiset saa ajaa ja naattia meitä reilusti pitempään..
    Visoni on, että tulevaisuudessa olisi enemmänkin maalipaikkoja, mutta ei ehkä kuitenkaan Rovaniemeä pohjoisempana.

  28. #208
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Visoni on, että tulevaisuudessa olisi enemmänkin maalipaikkoja, mutta ei ehkä kuitenkaan Rovaniemeä pohjoisempana.
    Ouluun lähtee juna 6:04, perillä 12:18 eli sillä ehtii starttiin. Rollossa aurinko laskee 13:24. Sinne lähtee juna 00:25, perillä 10:51. Jompikumpi noista ens vuonna... Tai ehkä ei..

  29. #209
    Tapahtumasta on jo tovi, mutta tässä kolme syytä, miksi minä lähdin ajamaan

    https://www.youtube.com/watch?v=B7sE9HzRto0&t=1s
    Positiivinen pyöräilyblogi - www.kampiapina.com

Samanlaisia aiheita

  1. Cyclocross Eesti meistrivõistlused 2017 / Cyclocrossin Viron mestaruuskilpailut 2017
    By Antti Kuitto in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 16.10.2017, 14.22
  2. Talvipäivänseisaus-pyöräily 17.-18.12.2016
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 227
    Viimeinen viesti: 11.10.2017, 21.35
  3. Talvipäivänseisaus 19.-20.12.2015
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 193
    Viimeinen viesti: 22.09.2016, 15.59

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •