Jos sitä huomenna avais talvipyöräilykauden.
Jos sitä huomenna avais talvipyöräilykauden.
On kyllä mielenkiintoinen keli aamuksikin jos tois sohjomössö ei ehdi sulamaan ennen tuota -1, harmi vaan kun olis ollu myötätuuli ja ennusteen mukaan ihan säädyllinen sää siirtyä Espoosta pasilaan huomenna mutta jos ei kaupunkia kiinnosta pitää väyliä kunnossa niin pitänee mennä muilla kulkuvälineillä
Huomenna sähköläskillä töihin. Ainoa mikä estää sitä liikkumasta on sohjon paakkuuntuminen ketjuihin, pitää ottaa vähän bensaa ja tikut mukaan että saa sulateltua![]()
Talvinen fiilis polkea 10cm auraamattomassa (ja osin tieltä lennätetyssä lisälumessa), lähes 10m/s vastatuulessa lumikiteiden pistellessä silmiä (laseista hajosi matkalla sanka...) 26” maasturilla töistä kotiin. Yksi toinen tuli vastaan. Ei vaaraa törmäyksille![]()
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
JepEsboon puolen työmaa-alueet esim. kauppakeskus Liilan kohdalla oli erittäin revasta, ei ollut mitään tehty ja joutui käyttämään jalkaa maassa.. Puolessavälissä Tapiolan kohdalla oli jo molemmissa kengissä irtovettä. Pari kertaa auto loiskautti loskaa päälle ja kerran aura-auto, tuli oikein PLÄTS syliin loskaa. Kvitutti. Muuten meni kivasti, erityisesti kiitos Gravdalien. Helkkarin hyvät renkaat kyllä!
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Gravdalit on vielä tuossa kelissä koeponnistamatta. Saman firman Nicotine oli kova sana.
A Gentleman will walk but never run
Olipa hilpeä keli eilen. Läskillä kyllä pärjäsi kun laski gummeista paineet alas. Mutta raskasta oli. Paino tippui 0,9 kg ja 38 kilometrin työmatkaan kului tasan tunti enemmän kuin edellispäivänä cyclolla. Lisävastuksena ajouralle taipuneet puut. Yllättävän moni oli eilen pyörällä liikkeellä vaikka talutteluksi se monelta meni.
Nyt juuri aamulla ennen klo 7 näyttää mittari pakkasta eli tuskin maltan odottaa pääsyä jäätyneille urille.
Tänä aamuna satoi lunta suoraan edestä ja kelvit oli (onneksi) jäässä, joten vastatuulesta huolimatta fillari kulki kevyesti. Mr Murphy lienee syyllinen siihenkin, että muuten hyvin toimiva ketju alkaa hyppiä jäisillä rattailla aina silloin, kun pitää ylittää kelville hylätty lumikasa.
Harvinaista, ettei koko 15km matkalla näkynyt yhtään pyöräilijää ennen kuin kaupungin ydinkeskustassa.
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Aamuhan oli erittäin loistava pyöräkeli... ei yhtään sepeliä ja pyörä kulki nopeasti
Täältä myös yksi puoltoääni Gravdaleille eiliseen Espoon loskahelvettiin. 10km/50min duunista kotiin ja ei juuri joutunut taluttelemaan. Kiemurteleehan tuo pahimmissa paikoissa, mutta välillä oli vinkeä ääni kun kurvissa loskan alta kuuli kuinka nasta raapaisee asfaltista lisää pitoa. Tänään sitten alla 4.7" pläskit ja mukavaa oli tuokin (vaikka tappio tuli yhdelle sähkömaasturille![]()
Pyörällä päästään pyörälle päästään
Joo, olihan keli eilen kotimatkalla. Matka-aika tupla normaaliin verrattuna. Umpihanki ja noheva vastatuuli teki hommasta sellaisen voimakestävyysvedon. Meren lähellä vetistyvä sohjo teki hommaan oman mausteensa.
Holokki auki ku H. Moilane.
Oli eilen hieno kommutointi-talvipyöräilypäivä. Kun välineeksi tuli valittua oikea eli läski, matkat eestaas Pla-Tre-Pla sujuivat 20 km/keskarilla vaikka välillä oli hankeakin. Hymy huulilla ja syke vain vähän korkealla! Jesh.
Sent from my iPad using Tapatalk
^Tänään meni sama työmatka aikaan 45min, mihin eilen tärväsin 1h30min. Samalla maasturilla.
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Tänäänhän oli Espoossa mitä mainioin talviajelukeli. Mukavan kuivaa ja kelvit oli pääosin hyvin aurattu. Keskinopeus kärsi toki sellaiset -20% tavallisesta. Aamulla joku ajeli Keilaniemessä hyvin kapearenkaisella lähes slikseillä renkailla, hyvin sekin näytti sujuvan![]()
Huomiselle kaivoin hypridin ISPeillä valmiiksi tallin perältä. Gravdaalit ei yllä lumen läpi jäähän ja kotitie meni taas tunkaten.
Eilinen sohjohan oli jäätynyt aikamoisiksi muhkuroiksi. Työmatkalla piti välillä vaihdella vähän ajoreittiä että pääsi sulaneelle ajoradalle ja muutama paha paikka oli oman turvallisuden vuoksi taluteltava (jäätynyttä muhkuraa ja ajouria yms). Ei ollut Gravdalille sopivaa ollenkaan. Auttaakohan tuollaiseen muhkurointiin mikään, toimisikohan läski nastoila?
Gravdalit käyttäytyi aika tylysti kevyelläkin muhkuralla, kun oli sulan asvaltin paineet eli n. 4bar. Oli kuin eri renkaat kun päästi ilmasta puolet pois, mutta silläkin tuli rajat vastaan.
Sähköläski nastoilla oli alla ja ihan hyvä oli ajaa muhkuraisellakin 25km/h.
Kyllä eilinen kotimatka oli ainakin syyspuolen, luultavasti vuoden kamalin pyöräilykeli tähän mennessä, mihin ite olen osunut. Myös joukkoliikenne + kävelymeiningillä kulkeneet kuuluivat olleen hankaluuksissa.
Tänään oli jostain syystä tosi tahmeeta, mutta ajamalla pääsi pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta.
Vastaisin tähän että kyllä Dillinger 5llä jotenkuten selviää jos vain kuskin kantti piisaa. Ajoin eilen kotiin Arabianrantaa, jossa jalankulkijat eivät olleet ”tajunneet” käyttää yhtä polkua vaan olivat kulkeneet kuka missäkin. Loskaan jäätyneiden jalanjälkien ja pyöräurien päällä yritin sitten tasapainotella. Välillä nastat eivät ottaneet kiinni alustaan, mutta pysyin pystyssä kovasta vauhdistani huolimatta.
Nyt on ollut kaksi eri tavalla pahaa keliä (loskaa joka sitten jäätyi) ja edellä mainituille renkaille annan arvosanan 9. Josko tänään sitten ISPeillä/
Oli kyllä raaka työmatkapyöräilykeli tänään aamulla. Pyörätiet olivat muhkuraisen ja uraisen peilijään peitossa Järvenpäästä Vantaalle asti. Cyclolla meni melkein 1,5 tuntia matkaan johon normaalisti aikaa kuluu n. tunti.
Vaihtelevaa vastatuulta...
Komee oli päästellä Naistenmatkaa soratonta kelviä mutta vauhti toppas Tampereen rajalle... toivottavasti Birkalan täti pysyy aisoissa eikä vaadi sepeliä![]()
Aamuinen työmatka Lahden itäpuolelta keskustaan oli upeaa ajettavaa jäisellä kelvillä. Ensimmäistä kertaa 29" Trailissa ISP Pro nastat alla 2.0bar paineilla. Kyllä rullaa ja pitää
Tulisi vielä järville kunnon jäät joululomaksi...
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Miksi aina eeppiset kelit osuu niille päiville, kun ei pääse pyörällä töihin. Lunta tulee, sohjoa ja muita haasteita.... Mies vastaan luonto. MIes voittaa.....
^viittaatko mahdollisesti nicceihin VesaP tai Greycap? Kelläs muilla olikaan Volvo?
Kirjanmerkit