ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 50 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Olikos jollain crocin kuitukeula ja 2xl kumi yhdistelmä? Crocin sivuilla lukee että 4.8" mahtuu pyörimään.

Ainakaan se mitä itse olen yhtä runkoa käpälöidessä ja muita muuten putsatessa ja carbon pastea levittäessä katsellut, en ole mitään työstöjälkiä huomannut, joten en usko että niitä "rotsaillaan", tai muutenkaan koneistetaan. Hyvähän se varmasti olisi. Silloin olisi muoto oikea ja mittatarkkuus ihan toista kuin hitsauksen "vetelemisen" jäljiltä.

Melko ohutseinäisistä putkista hitsaamalla valmistetussa rakenteessa kovin tiukat toleranssit ovat vaikeita saavuttaa. Vaatisi jonkinlaista koneistusta viimeistelynä. Uudessa Machinessa päästään varmasti hyvään mittatarkkuuteen johtuen valmistusmenetelmästä.

Olisi mielenkiintoista lukea millaisia ongelmia Polen tavanomaista väljempi sovite seattuben ja satulatolpan välillä aiheuttaa. Tarkoitan siis käytössä esiintyviä ongelmia.

Jos tolppa pysyy paikallaan niin homma lienee toiminnallisesti ok. Mutta, jos tolppa on hiilikuitua, en olisi asiasta enää niin varma. Tulee aika viivamainen kuormitus kuitutolpalle, jos tarttee kiristää pää punaisena ettei tolppa lotaa.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

Taigan alkuperäisjarruihin kannattaa vaihtaa Nukeproofin semimetallic jarrupalat. Ainakin minulle jarrujen pito parani huomattavasti niiden vaihdon jälkeen.

Tuon satulan pikalinkun ruuvin saa tosiaan vääntää aika tiukalle ennen kuin se alkaa pitää tolpan kunnolla paikallaan. Aika monessa pyörässä on tuo rungon mukana tuleva orkis klämppi sellainen että sillä melkein kämmen saa rikki ennen kuin se on tarpeeksi tiukalle. Hopelle ainakin on hyvä helposti kiristettävä sellainen. Minulla oli joskus muutama Intense ja niihin piti kaikkiin vaihtaa tuo Hope, jotta sai satulan pysymään paikallaan. Mutta tosiaan Taigan oman saa vääntää aika tiukalle.

Eikös kemizti laittanu kuvaa että olis crocin keula.
    Mulla on tuollainen kiinnike satulaputkelle. En ollu tyytyväinen ku ostin pyörän mukaan tarakan ja olis mun mielestä menny ihan nokalleen tarakka ilman tätä.

Oon ite vaihtanu 26 ovaalin eteen. Lehtijussi vissiin halus keveyttä lisää.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

On crocin keula, muttei (vielä) 2XL kumeja.. hankinnassa on kyllä.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Meneepä itsellä sit Taigan osto jäihin jos satulatolppaa pitää ylikiristää. Tekee hissitolpalle tosi huonoa moinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Meneepä itsellä sit Taigan osto jäihin jos satulatolppaa pitää ylikiristää. Tekee hissitolpalle tosi huonoa moinen.
    Veikkaan että uuden erän laadunvalvonta tulee olemaan tarkempi. Kannattaa olla yhteydessä Poleen suoraan.

T-mitan jos joku saisi käsiinsä, niin sillä olisi helppo mitata putken sisähalkaisija syvältäkin, jossa hitsi ei vaikuta halkaisijaan.

http://www.findit.fi/finditimages/5b...fa6454cff1.jpg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    On crocin keula, muttei (vielä) 2XL kumeja.. hankinnassa on kyllä.
    Mustat vai valkoset?
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mustat vai valkoset?
    Mustat, älä kysy miksi..

Jaa se ei ollutkaan se jo tunnettu komea Polen sini/valkoinen vaan valkoinen runko sinisillä teksteillä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    T-mitan jos joku saisi käsiinsä, niin sillä olisi helppo mitata putken sisähalkaisija syvältäkin, jossa hitsi ei vaikuta halkaisijaan.

http://www.findit.fi/finditimages/5b...fa6454cff1.jpg
    Tuota vaan ei saa lukittuna pois sieltä putkesta, jos se on ylämpää ahtaampi. Kyllähän sillä voi vertailua tehdä, mutta vaikea saada mittaus tulosta. Pitäisi olla mittapala avuksi ja tuo on aika ahdas paikka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lehtijussi Katso viesti
    Ei Taiga antanut mitään poikkeuksellista elämystä, halppisläski White 3 liten jälkeen odotukset ehkä liian korkealla. White 3 lite on hyvä läski, voi nyt sanoa.

Eiköhän meistä, vielä hyvät kaverit tule...
    Varmasti tulee hyvät kaverit. Jos sulla on vielä se white jäljellä, niin ajappa sillä viikon kuluttua tms kun oot kunnolla päässy ajaa taigalla. Mulla oli Trek farley muutaman kuukauden käytössä samaanaikaan kuin taiga ja aluksi ero ei tuntunut niin isolta, mutta kun poleen tottu niin trekkiin palaaminen tuntui hirmu isolta muutokselta.

Pole Taiga SnowTrail

Mustat, älä kysy miksi..
    Tylsää..! Ne valkoset on vaan niin ihanat varsinkin näin rapakeleillä!

Pole Taiga SnowTrail

Valkoiset psc renkaat on kyl ihanan pehmoiset. Talvella luultavasti paremmat.
    Näkyi sitä taigaa tulevan myös sinisenä

Olikos Taigassa tosiaan 190mm leveä keskiö? Millainen tuo on ajaa. Nykyisessä Dudessa taitaa olla 120mm. Aika hurja ero paperilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Olikos Taigassa tosiaan 190mm leveä keskiö? Millainen tuo on ajaa. Nykyisessä Dudessa taitaa olla 120mm. Aika hurja ero paperilla.
    120mm on ja dudessa kait 100mm

120mm on ja dudessa kait 100mm
    Eikun niinhän tuola lukee
    BB RACE FACE BSA (threaded 120mm)

Mitähän tuo kampisetin 190 lukema tarkoittaa

Q-faktoria veikkaan. Vaikka mulla on mielestäni 209

Mä veikkaan että se tarkoittaa minkä levyiselle perälle se kampisetti on tarkoitettu. Ja dudessahan tais olla 170mm perälle sopivat kammet, vaikka onkin levee perä siinä. Ja kammet menee tosi läheltä takahaarukan putkia.

Pole Taiga SnowTrail

Akselin pituus. Niinkuin edellä mainittu itelläkin Rekissä 170 mm akseli vaikka perä on 197.

Aivan, juuri noin. Ajattelin ite liian kauas keskiöstä

lehtijussi Guest
    Sen verran eilisiin ensitunnelmiin, perun puheita siitä että White olisi jollain osa-alueella Taigaa parempi. -Ei ole.
    Tänään löytyi pitoa renkaan alle, vaikeat ja ennen ajamattomat muuttuikin helpoksi. Ei muuta kun kunnon kohotusta, pääsee vieläkin pidemmälle.

Isohko miinus tulee kuitenkin matalalla kulkevista polkimista, ihan joka kiven kohdalla kerkiä polkemisen rytmiä vaihtaan. Tänään jopa keskiön, tai siis kammen akselin reunaan iso vekki kivestä. Samalla pätkällä ei koskaan kolissu noin pahasti Whitellä, eikä Cube ltd.llä. Kai se toi pitkä akseliväli tässä kohtaa näyttää, ehkä ainoan, huonon puolensa.
    Vapaarattaassa ihmeen iso välys, ei ainakaan helpota tota kivikossa polkemisen rytmitystä. Tai en vaan osaa vielä, Taigan taikaa.
    Jarrut pitää varsin miehekästä metakkaa ja täristää niin ettei tiedä onko alla penkki vai hieromalaitos. ...sisäänajoa niin paikat asettuu kohdilleen, uskoisin.

Vaparihan on kaikki 18 hampainen vakio DTSwiss, se on melko edullinen päivittää tiheämpään, jolloin polkimien rytmityskin muuttuu helpommaksi. Crankbootit kannattaa hakea vaikka sportaxista, muistelen että se pienempi koko sopii Turbineen smuutisti.. kun kunnolla opit Taigalla ajamaan, kaikki muut tuntuu kummallisilta..

Ainii ja sitten, kun siinä kerran on ISCG-05 mountit, niin hommaa ihmeessä keskiön alle köli, se suojaa myös eturatasta kolhuilta.

Esim. 77designz crash plate.

https://77designz.com/en/crash-plate...-plate-iscg-05

Tollasta voi kysäistä vaikka http://www.mtbcentre.fi/ tai sit tilata suoraan 77:niltä..

by Optiflow, on Flickr
    Nyt on parin tunnin lenkki takana. Jostain kumman syystä Taiga tykkää kylmästä, tolpan välykset on hukkunut jonnekkin/pienentynyt olemattomaksi... Olen eilen kiristellyt clampia vähän kerrallaan ja vieläkään kahvaa ei tarvitse kääntää hampaat irvessä, mutta esikiristystä on käännettävä pihdeleillä. Outo juttu, täytyy kuitenkin huomenna olla yhteydessä Poleen. Ajotuntuma on vakaampi kuin OnOnen Fattyllä, sillä tuli monesti tunne että meinaa lentää tangon yli, tällä ei. Keli oli hankala vaikkei kuvassa näy, lumi oli alkanut jäätyä pinnasta kovaksi korpuksi pakkasen kiristyttyä pikkasen ja jotkut oli käynyt kapeilla sirkkelirenkailla ajamassa urat samoille poluille. Nyt ne oli jäätynyt tietysti ja eihän nämä kumit niihin sovi millään. Toisaalta nämä kellui niiden päällä, mutta silti ne aiheuttivat yllättäviä tilanteita. Muuten sai polkea ihan kunnolla, pyörä ei rullannut yhtään ym. syystä siellä missä pääsi neitseelliselle polulle. Tuo Eagle 1x12 tuntui hyvältä. Isolla 50 hampaisella saa hyvän ryömintävaihteen tarvitaessa ja muuten saa vauhtia riittävästi 30t eturattaan kanssa. Ajoasentoon tottui melko nopeasti, mutta satula on kysymysmerkki. Ainakin minulla se on niin liukas ja tasainen, ettei alkuperäisessä asennossa nokka alhaalla olisi ollut minkääänlaista toivoa pysyä kyydissä. Nytkin vaikka olen kääntänyt sen suoraan, siinä tulee liu'uttua edestakaisin melkolailla. Kumpia päin olette asennellut noita kumeja? Minulla meni vahingossa etukumi mielestäni väärinpäin, kuviosta katsoessa. Jotenkin tuntuu että sen kuuluisi olla toistepäin. Vai onko tällä merkitystä?
    . . . Join the fat side of the force . . .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    Tuo Eagle 1x12 tuntui hyvältä. Isolla 50 hampaisella saa hyvän ryömintävaihteen tarvitaessa ja muuten saa vauhtia riittävästi 30t eturattaan kanssa. Ajoasentoon tottui melko nopeasti, mutta satula on kysymysmerkki. Ainakin minulla se on niin liukas ja tasainen, ettei alkuperäisessä asennossa nokka alhaalla olisi ollut minkääänlaista toivoa pysyä kyydissä. Nytkin vaikka olen kääntänyt sen suoraan, siinä tulee liu'uttua edestakaisin melkolailla. Kumpia päin olette asennellut noita kumeja? Minulla meni vahingossa etukumi mielestäni väärinpäin, kuviosta katsoessa. Jotenkin tuntuu että sen kuuluisi olla toistepäin. Vai onko tällä merkitystä?
    varmasti saa vauhtia 30t eturattaalla. Mulla on ollu jopa 24t eturatas eikä silläkään oikein pysty tasamaalla ajamaan niin kovaa että "välitykset loppuu" kuin hetkellisesti. Nyt 26t ovaali.

Satula näyttää erilaiselta kuin omassa pyörässä oli vakiona, semmonen mustavalko kirjava. Oon tykänny nokka alhaalla asennosta, mutta makuasiahan se on.

En tiedä onko kuviolla oikeasti merkitystä, sulla näyttäis olevan etunen "väärinpäin". Mä oon laittanut takarenkaan tahallaan väärinpäin, kuvittelen sen tuovan paremmin vetopitoa. En edes kokeillut takarengasta oikein päin.. :-) Kuviohan on kopioitu melko pitkälti surly lou renkaasta, jossa on cornering ja propulsion suunnat.

Pole Taiga SnowTrail

Kokeilin itsekin tuota nokka-alhaalla asentoa, siitä en kyl pitänyt yhtään. En oikein vieläkään ymmärrä mikä etu siinä on. Tulee häntäluukin kipeäksi.

Ei se mullakaa läskissä natsaa, kun ajellaan paljon penkistä ylös alas ja tasaista.. evolinkissä toinen juttu..

No kyllähän se penkki pitää laittaa just silleen kun se kyseisestä kuskista tuntuu sopivalta. Mulla on ollu yleensä satulan nokka hieman alaspäin ja tässä polessa nyt pikkasen enempi alaspäin.

Kuvan mukaisella asennolla mennään.

Pole Taiga SnowTrail

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •