HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 95 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 85 93 94 95 96 97 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.821 - 2.850 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #2821
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Tuosta kuvasta tuli mieleen että paljon helpommalla pääsette kun sahaa tuon aps muovirinkulan pois ja sen jälkeen haarukkamallin ulosvetäjällä kampi pois, itseasiassa koko muovirinkula on melko turha ja omassa sitä ei ole lainkaan paikallaan.
    Hyvä idea. Jos APS:n haluaa takaisin, niin uusikaan ei maksa älyttömiä: https://the-hive-europe.myshopify.co...nt=22618975303

  2. #2822
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Joo eikä vaadi mitään prikkoja

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  3. #2823
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    APS tarkoitus on, että sillä otetaan päittäis välys pois kammista. Jollain muilla, kuin orkkis lakereilla voi tuurilla saada välyksen, jo pois kammen kiristyksellä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #2824
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    APS tarkoitus on, että sillä otetaan päittäis välys pois kammista. Jollain muilla, kuin orkkis lakereilla voi tuurilla saada välyksen, jo pois kammen kiristyksellä.
    Höpöhöpö, 40nm kun kiristää niin ei ole koskaan klappeja ollut orkkis eikä racefacen laakereilla. Enkä kyllä muutenkaan usko että se edes siihen tarkoitukseen olis? Voin hyvinkin olla väärässä mutta onhan se aika pilipali systeemi muutenkin

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  5. #2825
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    40nm on ainakin aivan turhaan, kun kartio imee ittensä jo vähemmälläkin, niin tautisesti kiinni.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #2826
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Jep totta, mutta sellanen momentti ohjeen mukaan ja sillä ei ainakaan klappeja jää

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  7. #2827
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Höpöhöpö, 40nm kun kiristää niin ei ole koskaan klappeja ollut orkkis eikä racefacen laakereilla. Enkä kyllä muutenkaan usko että se edes siihen tarkoitukseen olis? Voin hyvinkin olla väärässä mutta onhan se aika pilipali systeemi muutenkin

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    Olet väärässä. 40nm momentilla jos erehtyy kiristää ilman auki olevaa aps-säädintä, eli laakereita vasten, niin tuhoaa 100% varmuudella mitkä tahansa laakerit. Sillä momentilla poistetaan kammen ja akselin välinen väljyys. Aps-säätimeellä poistetaan kammen ja laakerin välinen väljyys, kevyt kiristys sormilla.

  8. #2828
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    57
    Kyllä täällä ainakin jäi välys ilman aps:n kirrausta.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

  9. #2829
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Onko teillä lainkaan spacereita?

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  10. #2830
    Välys se on täälläkin ja lisäksi ongelmana se, että aps löystyy joka ajon aikana..

  11. #2831
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pode Katso viesti
    Välys se on täälläkin ja lisäksi ongelmana se, että aps löystyy joka ajon aikana..
    Eikös siinä ollut pienen pieni kuusiokoloruuvi millä taas lukitaan ettei aps löysty?

  12. #2832
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Eikös siinä ollut pienen pieni kuusiokoloruuvi millä taas lukitaan ettei aps löysty?
    Ei tossa semmosta oo. Oon tullu siihen tulokseen, et mul on alkujaan laitettu liian vähän spaceria tohon. Joutuu kiristellä tota aps rengasta niin paljon, että kierre siitä loppuu.
    Sen takia sit löystyy. Veto puolella on neljä ja toisel yks. Uudesta asti on siis ollut tota vaivaa.

  13. #2833
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pode Katso viesti
    Ei tossa semmosta oo. Oon tullu siihen tulokseen, et mul on alkujaan laitettu liian vähän spaceria tohon. Joutuu kiristellä tota aps rengasta niin paljon, että kierre siitä loppuu.
    Sen takia sit löystyy. Veto puolella on neljä ja toisel yks. Uudesta asti on siis ollut tota vaivaa.
    Mulla on vetopuolella neljä, mutta toisella ei yhtään. Kyseessä kapeammalla akselilla varustettu -15 malli. Unlimitedeissä oli alkuun ainakin jopa toinen laakeri asentamatta pohjaan asti rungossa ja lyhentelivät takuuseen, niiden pidempiä akseleita, että saivat laakerit pohjaan asti rungossa.

    Kannattaa kysästä Turun Canyonilta vinkkiä tuohon ongelmaasi.
    Antza44 muokkasi tätä : 26.11.2017 at 22.44 Syy: Tarkistin speisereiden määrän.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #2834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Tuossa havainnekuva e13 kammen kiinnityksestä ja oma ratkaisuni korjauksesta. Uudet palikat sai sopivasti black friday hinnoilla ylävitosesta. Ovaali tulossa vielä eteen..
    Tämmösen setin vois laittaa itsellekin. Onko 170 vai 190 peräsen turbinet ? Mikä keskiö ja tarviiko spacereita? Jääkö chainstayn ja kampien välille paljon rakoa ?
    Pode muokkasi tätä : 27.11.2017 at 17.26

  15. #2835
    Liittynyt
    02/2017
    Viestit
    37
    170 perä ja RF BB92 keskiö. Ylävitosen pojat laittoi kiinni, joten en tiedä tuliko spacereita. Ihan hyvin jäi tilaa kammista runkoon.

  16. #2836
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    170 perä ja RF BB92 keskiö. Ylävitosen pojat laittoi kiinni, joten en tiedä tuliko spacereita. Ihan hyvin jäi tilaa kammista runkoon.
    Eikö ratas ole sitten "väärinpäin", jos kammet ovat oikeasti 170-perälle?

  17. #2837
    Kumpi koko M/L olisi passeli Dude cf 9.0 ex fatbikesta? pituutta löytyy 177cm. M koko on suositus, mutta vähän varmistuksia kaipaan ennenkuin tilaus lähtee..

  18. #2838
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.631
    Kyllä se M on sopiva. Meillä 2 kpl m kokoista, kuskit 178 ja 182 cm.

  19. #2839
    kiitos varmistuksesta..

  20. #2840
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Vuoden ajojen jälkeen olisi aika vaihtaa kiekkoihin laakerit (br2250) ja keskiö.

    Onko kuvia tuosta keskiöstä avattuna? Onnistuuko tuohon vaihtaa laakerit DIY-tyyliin? Arveluttaa kun tuo runko on carponia. Aiemmat bb30 ollut alumiinisella pinnalla carpon rungossa.
    Työkaluja löytyy, mutta ei ulosvetäjää.

    Kertooko joku ystävällisesti mitkä laakerit bb2250 kiekkoihin? Dt swiss ei jaksanut vastata meilikyselyyn.
    FB ryhmästä "Canyon Dude CF Fat Bikes" löytyy kun osaa hakea.

  21. #2841
    Jees, lähetin duden keskiölaakerin vaihtoon Canyonille, heillä on 3 viikon jono huollossa. Oli kyl viimeinen kerta.

  22. #2842
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Jees, lähetin duden keskiölaakerin vaihtoon Canyonille, heillä on 3 viikon jono huollossa. Oli kyl viimeinen kerta.
    Mie epäilen, että omaani lyötiin vaan rasvaa vaikka vaihtoon meni. Sen verran äkiä jurnutti ja alkuun oli niin tahmeat vassut, että ei pal vapaana pyöriny, no toimiihan noi vieläkin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #2843
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Mie epäilen, että omaani lyötiin vaan rasvaa vaikka vaihtoon meni. Sen verran äkiä jurnutti ja alkuun oli niin tahmeat vassut, että ei pal vapaana pyöriny, no toimiihan noi vieläkin.
    Tä? Oikeasti. Aika törkeätä jos näin on...

    Canyon näkyy vaihtaneen uusista Dudeista tuon e13 pressfitin pois. Mistähän voisi johtua.

  24. #2844
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Tä? Oikeasti. Aika törkeätä jos näin on...

    Canyon näkyy vaihtaneen uusista Dudeista tuon e13 pressfitin pois. Mistähän voisi johtua.
    No faktaa ei tietty ole, kun en älynnyt orkkiksia mitenkään merkata. Saattoihan olla uudet mihin laittoi sitä kehumaansa paksua vaseliinia. Ne orkkis laakerit on vaan semmoset jurisiat, niin ne oli tehtaalta tulleetkin heti uutena aika rouheat.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  25. #2845
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993


    Kannattaa myös keulan laakereita välillä tsekata. Vaikka ohjaus toimi jonninmoisen rohinan kanssa, niin avaaminen paljasti totuuden laakerin kunnosta. Hyvä ku oli laakeri valmiiksi hankittuna niin sai takas pakettiin. Toi siis 2,5v vanha orkkis laakeri.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  26. #2846
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Dude kyllä söi reilusti ohjainlaakereita, ilmeisesti vettä uittaa laakereille aika herkästi, ja koskaan en pessyt painepesurilla.

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  27. #2847
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    44
    Meikällä oli melko samassa kondiksessa kuin MRa:lla, aikaa vaan oli mennyt reilusti alle vuosi. Suosittelen kaikille dudettajille laittamaan varalaakerin tilaukseen jo nyt, sillä takuuseen nuo eivät mene.

  28. #2848
    1-2 kertaa vuodessa huoltaa laakerit, näyttää hyviltä vielä 15000km ajettunaki.

  29. #2849
    Jep, hyvä kuva. Havainnollistava. Omakin ohjainlaakeri on huoltamatta, se on kyl aika helppo irroittaa ja rasvata uudelleen.

  30. #2850
    Tää olis varmaan monelle muullekin pyörälle hyvä ohje. Ei mulla noin hianoja pyöriä o varaa ostaa... Eipä oo kyllä tarvinnu ohjainlaakerin kanssa tapella. Voi liittyä keulakulmaan, loivempi kulma vääntää sitä laakeria enemmän ja si se löystyy helpommin ja pääsee kaikki roskamoska sisään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •