Vähän samaa ongelmaa ja syylliseksi epäilin ketjuöljyä. Ainakin kun itse ajelin kuivassa pölyävässä puuterilumessa, niin päättelin että syy on lumen tarttuminen siihen öljyyn.
Mutta ihan yleisellä tasolla, mikä on paras ketjuöljy-tyyppi lumiseen pakkaskeliin? Kaikki Wax-öljyt ovat jo jäätyneet pulloihinsa ja arvelin että Wet-öljyt oikein kerää sitä lunta joten olen käyttänyt Dry-teflon öljyjä. Mutta mitä sanoo aktiivisemmat talviajajat?






 
						
					 
					
					 Alkujaan tämän lähetti hphuhtin
 Alkujaan tämän lähetti hphuhtin
					
 
				
				
				
					 Lainaa viestiä vastauksessa
  Lainaa viestiä vastauksessa 
						
					 Joku diy-kiinnitys putkeen yläpuolelle tms eikä liikaa pakkaan kiinni ettei syö liikaa watteja. Samalla se pyyhkisi ketjunkin puhtaaksi.
 Joku diy-kiinnitys putkeen yläpuolelle tms eikä liikaa pakkaan kiinni ettei syö liikaa watteja. Samalla se pyyhkisi ketjunkin puhtaaksi. 
 
						
					 Mutta mitähän sitä keksisi lunta keräävään takapakkaan avuksi. Shimano M8000 oli puolentoista tunnin lumessa ja kuraränneissä rymyämisen jälkeen siinä jamassa, että pahimmillaan yksi vaihde enää pysyi päällä, kaikki muut hyppi. Rämpläämällä vaihdinta vähän helpotti, muutama vaihde lisää pysyi. Ei kyllä ollut se pakka mitenkään puhdas lähtiessäkään, kun tuli käytyä edellisenä iltana vielä puoli yhdentoista aikaan ajelulla ja aamulla sitten liikkeelle.
 Mutta mitähän sitä keksisi lunta keräävään takapakkaan avuksi. Shimano M8000 oli puolentoista tunnin lumessa ja kuraränneissä rymyämisen jälkeen siinä jamassa, että pahimmillaan yksi vaihde enää pysyi päällä, kaikki muut hyppi. Rämpläämällä vaihdinta vähän helpotti, muutama vaihde lisää pysyi. Ei kyllä ollut se pakka mitenkään puhdas lähtiessäkään, kun tuli käytyä edellisenä iltana vielä puoli yhdentoista aikaan ajelulla ja aamulla sitten liikkeelle.  
						
					 
						
					 
						
					 
				 
				 
						
					 
						
					 
				 
						
					
 
				
Kirjanmerkit