GiantElectrobikeGarminEfat
Sivu 64 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Tauolla vesiputousretkellä, vadelmamehua join ja nieleskelin itkua. Kaunista oli.

-Usot sie jot myö uitiin?

Yks vielä,
    Koldedalsvatnetista tuleva puropahanen, taustalla Falketind kylläkin sumussa

Melkein tuli matkakuume noista, toisaalta kaupunkiretkeilyäkin vois harrastaa. Hienoja kuvia fiberillä. Pokkari kulkee repun lantiovyössä, tolla halpispuhelimella ei näe hämärässä eikä sillä pysty zoomaamaankaan. Eilisillan ihmettelyä kun olikin lunta

JiiPeen itkukuvassa kiinnitin huomiota siihen, miten fiksusti hyödynsit hetkeä, jolloin pilvet auttavat varjoillaan muotoilemaan vuoriin rakennetta.

APS-C eli Nikon DX on semmoinen väliformaatti, jolla ei ole paljoa tulevaisuutta ainakaan omassa laukussani. 35mm kenno on pienin mitä kannattaa nykykännyköiden lisäksi mukana kantaa.

Tuli täälläkin:
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Lähinnä siitä, onko mielekästä enää kantaa pokkaria mukana kun älypuhelinten kamerat tuottaa jo tasokasta kuvaa.
    Näin on käynyt minullakin. Kännykällä saa hyviä kuvia optimiolosuhteissa. Kun ei ole kiire, mallia maisemakuvaus.

Itse olen jo aika hyvin oppinut tunnistamaan ne tilanteet, joissa kännykkä kannattaa jättää suosiolla taskuun. Ja tämä helposti vääristää kokonaiskäsitystä kun selaa tietokoneelle kertyneitä kuvia. Ne mitä siellä ovat, ovat ihan OK laatua. Koska ne nopeat tilanteet leikkivistä lapsista yms puuttuu lähes kokonaan...

Avataanpas samaan syssyyn valokuvauksellista keskustelua siitä, mitä mieltä olette pokkarin vs kännyköiden kameroiden kuvanlaadusta? Lähinnä siitä, onko mielekästä enää kantaa pokkaria mukana kun älypuhelinten kamerat tuottaa jo tasokasta kuvaa.
    Itselläni oli canon s100 pokkari, ja vertailin sillä otettuja kuvia emännän samsung s7 egen kuviin. Sanottakoon että laitteet eivät ole enää vertailukelpoisia kun toinen on jurakauden pokkari ja toinen melko uutta teknologiaa (varauksin).
    Kertokaapa kokemuksianne, itse laitoin pokkarin kiertoon ja kuvaan nykyisin kököllä honorilla (hanurilla) ns. kotialbumikamaa.
    Seuraava känny saa olla jo tasokkaampi ainakin kuvausominaisuuksiltaan. Vinkkejä ja keskustelua thnx.
    Riippuu ihan pokkarista, parhaat nimittäin ovat nykyään uskomattoman hyviä. S100 on siinä rajalla, että vaivautuisinko kuljettamaan kännykän lisäksi mukana. Isoin (tai ainoa) etu edullisemman pään pokkareissa puhelimeen verrattuna taitaa olla optinen zoom.

Mutta ne hyvät pokkarit ovat tosiaan sitten todella hyviä. Ostin pari kuukautta sitten Canon G7X:n, ja sen jälkeen ei olekaan tullut järkkäriä käytettyä. Myös Sonyn RX100-mallit menevät tähän kategoriaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Isoin (tai ainoa) etu edullisemman pään pokkareissa puhelimeen verrattuna taitaa olla optinen zoom.
    Ja minusta se yleinen käytettävyys mekaanisine nappeineen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Riippuu ihan ... Mutta ne hyvät pokkarit ovat tosiaan sitten todella hyviä. Ostin pari kuukautta sitten Canon G7X:n, ja sen jälkeen ei olekaan tullut järkkäriä käytettyä. Myös Sonyn RX100-mallit menevät tähän kategoriaan.
    Riippuu ihan kuka määrittelee mikä on "todella hyvä". Olen käyttänyt Powershot G9 X:ää ja omistanut mm. RX100 II:n. Minulle ne ovat olleet huonoja kompromisseja, joista puuttuu kännykän ja täyskennoisen hyvät ominaisuudet. Mutta makuasioita, sanoi koira

Kännykkämuistelo syksyiseltä lenkiltä:

10k-kerhon jäsen

Kiintoisaa että pokkarilla on kannattajansa, hienoa.
    Näissä uudemmissa kännyköissä on joku tuplalinssihässäkkä, pojallani one plus5 on tällainen.
    Vielä en ole saanut testiin, kuulema oon vajakki ja retu?

Kuukulkijasta oli komiat maisemat Tuusulanjärvelle, vähä näyttäs olevan luistelijoita....

Onkos porukoilla kokemuksia Corelin PaintShop Prosta? Muista joskus back in the days tuota kokeilleeni, mutta muisto alkaa jo pettämään. Hintahan ei olis paha: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...telyohjelmisto.

Tossa olis muutamalla kympillä useampi softa tarjolla.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

noniinno Guest
    Itse muokkailen Pixlr:llä. perusmaskaukset ja tasohyppelyt onnistuvat onlinenä ihan mukavasti. Joskus kerran kaksi vuodessa tarvin photoshoppia, niin työmaalta tuollainen löytyy.

Omakuva

[IMG]Creep by Hartsa T, on Flickr[/IMG]

Mitäs näitä nyt sitte ois:

- lightroom (vanha versio, latauslinkkiä ei tiedossa)
    - DxO Opticspro 11 (kiireesti hopihopi) http://www.dxo.com/us/practicalphotography
    - Photoshop Express http://www.photoshop.com/products
    - Affinity https://affinity.serif.com/en-gb/
    - Gimp https://www.gimp.org/

jatkakaapa listaa ja täydentäkää latauslinkit niitä tarvitseville, kiitos
    Jos jollakulla tulee Lightroomin vanhan version linkki vastaan, niin heittäkää näytille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Jos jollakulla tulee Lightroomin vanhan version linkki vastaan, niin heittäkää näytille.
    Nyt en kyllä ole varma mitä versioita oli hakusessa, mutta täältä löytyy jotain.

http://supportdownloads.adobe.com/pr...atform=Windows

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Onkos porukoilla kokemuksia Corelin PaintShop Prosta? Muista joskus back in the days tuota kokeilleeni, mutta muisto alkaa jo pettämään.
    Kohta 15 vuotta käyttäneenä, ei pahaa sanottavaa. Eihän se ehkä yhtä kykenevä ole kuin Photoshop mutta väittäisin että moni "nopea pikkujuttu" on helpompi tehdä kuin Photoshopilla ja kyllä tuollakin osaava käyttäjä saa aikaa sellaista jälkeä että sivustakatsojaa hirvittää.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Jonkin verran tulee Corelin pakettia käytettyä ja kyllähän Paint Shop Pro:lla harrastaja tekee ihan kaiken mitä tarvitsee.

Adoben tuotteet vaan alalla nykyään niin standardi että aika ahtaalle coreli on tuotteidensa kanssa joutunut.

Ja jos säätämisestä puhutaan eikä muokkaamisesta niin lightroom on kyllä täysin ylivoimainen. Vedän sen läpi kaikki kuvat vaikka ne olisi ekaks photarilla tai Paint Shop Pro:lla käsitelty.

Tämä sopinee tänne. Jos ei teknisesti, niin sisällöllisesti ainakin - foto amor perfeito.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Käänteinen todellisuus
    10k-kerhon jäsen

Valokuvalla saati digillä noin ison kontrastin hallinta on haaste, fiberi siinä onnistuu minusta oikein hyvin. Itse kuvasta ainakaan näin 5 sekunnin kattomisella osaa (vielä) enempää sanoa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Näin tuon kuvan päivällä enkä itse välttämättä kehu. Sota-ajan kuvathan yleensä mustavalkoisia, enemmän tai vähemmän haalistuneet. Ne jotka arkistoon huolenpitoon ovat jääneet niin lienevät ainakin uusintakiinnityksen saaneet. Autenttisuutta luo kuvan silminnähtävä vanhuus.

Tuo käsittely joka värit tuo, se kaunistaa, suorastaan romantisoi sotaa. Tuosta porukasta on varmaan kuollut joitain , jos tekstiä uskominen niin ovat tappaneet hyvin monta ihmistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tuo käsittely joka värit tuo, se kaunistaa, suorastaan romantisoi sotaa...
    Minulle se taas konkretisoi, että sota on totta. Eikä vain ole joku vanha haalistunut juttu joskus silloin isoisien aikaan, jolloin kaikki oli mustavalkoista. Ja että pikkupoikina siellä tapeltiin.

Tuosta porukasta on varmaan kuollut joitain
    Melko todennäköisesti joka ikinen?

..jos tekstiä uskominen niin ovat tappaneet hyvin monta ihmistä.
    Rauhan aikana on helppo olla pasifisti. Olisko pitänyt päästää naapuri läpi? Olivat omalta osaltaan tekemässä sitä, että saimme juhlia satavuotista itsenäisyyttä.

Jos tuosta värityksestä jotain sanoisi, niin aidompiakin on nähty. Hieman tuollaista ääriviivaefektiä. Enkä tällä tarkoita todellakaan sitä, että itse olisin tehnyt paremmin.

Vähän ootinkin jo kommenttia. Kyllä minä armeijani kävi, lykkäysten jälkeen kun oli koulukiireitä. Kerroin vain oman vaikutelmani kuvasta.
    Oma isä ,1925 syntynyt oli rintamalla , mun isoisät ei enää iän takia kelvanneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Vähän ootinkin jo kommenttia.
    No olihan tuo sen verran hyvä provo, ettei tosiaan yllätys. Itse mietin vastaanko itse vai annanko jonkun toisen. Mutta en pystynyt olemaan kommentoimatta, heikko luonne kun olen

Pikkusen on vihreeseen vivahtava...tai sit mun näössä/näytössä on vikaa?
    Värit tuo realismin kuvaan mikä on hyvä, hienoa duunia on kaveri tehnyt. Muutamat aseen hihnat ja kypärät oudon vihertäviä mutta menkööt. Kai tuommoisessa työssä tulee hiukan "värisokeaksi" itsekin kun kauan aikaa samaa kuvaa retusoi.

Pikkusen on vihreeseen vivahtava...
    No nyt kun sanoit, tosiaan. Ja onko tuo tie värittämättä?

Mullon pientä kokemusta jotta valokuvapiireissä keskitytään enempi tekniikkaan eikä mitä sillä aikaansaadaan, hyvää tai vähemmän järkevää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •