ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 86 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Flextone2 Katso viesti
    Vieläkin ostamatta ja nythän noita Silverbackin singlejä saisi... Kun en ole aiemmin seurannut: Onko fatbike-markkinoilla Black Friday juttuja luvassa vaikkapa Canyolla tai Suomen puodeilla.. ?
    Foxcomp ainakin mainosti pitävänsä fat fridayn tai jotain sinne päin. Katsoppa heidän nettisivuilta.

Miten leveä rengas tuohon Tusker 1:een menee taakse?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    En tiä, mut tuolta saattaa löytyä vastaus: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...sker-1-Fatbike

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    En tiä, mut tuolta saattaa löytyä vastaus: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...sker-1-Fatbike
    Eipä siellä taida olla mitään puhetta kokeiluista. Mutta onhan se sääli, jos pyörätyyppiin, jonka ainoa erottava tekijä on renkaan leveys, ei saa tuota 4,3 tuumaa leveämpää takarengasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    170 millinen perä rajottaa rengaskoon johonkin 4,5" tietämille, riippuen hieman minkä levyisellä vanteella kumia käytetään. Suuntaa suurimmalle mahdolliselle renkaalle voi haarukoida myös muista 170 -peräisistä läskeistä kuten Salsa Beargrease ja Trek Farley 6/8. Näistä löytyy eräitäkin kokeilutarinoita internjetin aallonharjalta.

170 millisessä perässä on hyvänä puolena pienempi Q-factor. Mitä lyhyempi kuski, sitä merkittävämpi asia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kovasti tekisi päästä mieli koittamaan kuituista läskiä tai ainakin kevyttä läskiä.. Esim Salsa,itsellä nyt Cuben Nutrail Pro jota nyt tuskin ankkuriksi vielä tarvii laskea. Jos paino tippuu pari kiloa kuinka paljon se vaikuttaa. Toisaalta myös kiinteä keula täytyisi kokea.Osalla kyllä mennyt toiseen suuntaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    170 millinen perä rajottaa rengaskoon johonkin 4,5" tietämille, riippuen hieman minkä levyisellä vanteella kumia käytetään. Suuntaa suurimmalle mahdolliselle renkaalle voi haarukoida myös muista 170 -peräisistä läskeistä kuten Salsa Beargrease ja Trek Farley 6/8. Näistä löytyy eräitäkin kokeilutarinoita internjetin aallonharjalta.

170 millisessä perässä on hyvänä puolena pienempi Q-factor. Mitä lyhyempi kuski, sitä merkittävämpi asia.
    Normi Dudessa on 170 Q-factorin kammet vaikka on 190mm perä. Näin tais olla myös ainakin kuitu Farleyssäkin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Nutrailiin mahtuu myös. Vakiona toki leviämmän perän kammet.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Mikä läski satunnaiselle pyöräilijälle alle 900 euron hintaluokasta, pääasiassa syksy- ja kevätajoon? Itse olen katsellut vaihtoehtoina XXL:n White 5FAT Liteä, Suomenurheilupyörän Rock Machine Avalance 30 tai 70, fatbike.fi:n Fat Rambler ja verkkokaupan Silverback Scoop delight ja deluxe. Onko näistä jokin pyörä joka kannattaa unohtaa kättelyssä tai muita hintaluokkaan mahtuvia vaihtoehtoja? Itselle ei vaihtajien mallit sano juuri mitään, mieluiten ottaisin pyörän ilman etuvaihtajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teuo Katso viesti
    Mikä läski satunnaiselle pyöräilijälle alle 900 euron hintaluokasta, pääasiassa syksy- ja kevätajoon? Itse olen katsellut vaihtoehtoina XXL:n White 5FAT Liteä, Suomenurheilupyörän Rock Machine Avalance 30 tai 70, fatbike.fi:n Fat Rambler ja verkkokaupan Silverback Scoop delight ja deluxe. Onko näistä jokin pyörä joka kannattaa unohtaa kättelyssä tai muita hintaluokkaan mahtuvia vaihtoehtoja? Itselle ei vaihtajien mallit sano juuri mitään, mieluiten ottaisin pyörän ilman etuvaihtajaa.
    siinä tarjouspyörä 699€ https://www.suomenurheilupyora.fi/ro...che-30-fatbike
    hcf muokkasi tätä : 24.11.2017 at 16.58

Onkos jengillä suositella vedenpitävää "gas tank" laukkua, jossa olisi muovikalvollinen paikka myös puhelimelle? Kapasiteettiä ei juuri tarvitse, eli ei välttämättä tarttee juuri mennä pitkälle putken ohi.

Päädyinpä tilaamaan Mondraker Panzer 2017-mallin, kun myytiin -50% tarjouksella alta tonnin. Pari lenkkiä ajellu, ja on erinomainen peli hintaansa nähden. Katsellaan miten onnistuu tubeless jollakin aikavälillä mutta ajellaan nyt ensin.

Itsellä täysin samanlainen tilanne ja apuja kaivattaisiin. Silverback Scoop Fattyyn olen tällä hetkellä kallellaan, mutta ehdottakaa ihmeessä muitakin.

Hommasin pitkän arpomisen jälkeen talvipyöräksi Stevens Mobsterin. Fatbike kokemusta edeltävästi 0m.
    Uuden ulottuvuuden fillarimaailmaan ja talviliikuntaan saa fatbikella.
    Pyörien SUV jolla reviiri laajenee uusiin suuntiin.
    Heitin normaali hiekkatie/ asfaltti metsälenkin 0kelissä lätäköiden keskellä ja pyörä ylitti kaikki esteet vaivatta. Mitä pehmeämpi alusta sen kivempaa. Hauskaa ajella paikoista joihin muilla pyörillä ei ole asiaa. Mietin cycloa vaihtoehtona mutta talvea vasten fatbike vaikutti järkevämmältä.
    Mobster sopi mun budjettiin ja minusta osuvasti jossain nettijutuissa just kerrottiin että fatbikessa ei välttämättä kannata panostaa high end vaihteisto osiin oleellisinta on hommata sopivan kokoinen riittävän toimiva laite. Suosittelen kovasti fatbike hommaamista kyllä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brmpr Katso viesti
    Itsellä täysin samanlainen tilanne ja apuja kaivattaisiin. Silverback Scoop Fattyyn olen tällä hetkellä kallellaan, mutta ehdottakaa ihmeessä muitakin.
    Onko tuossa Silverbackin Fattyssa jotain merkittävää eroa Deluxeen, muutakin kuin etuvaihtaja? Itsellä ainakin sellainen mielikuva, että vähemmällä määrällä liikkuvia osia olisi vähemmän rikottavaa ja huollettavaa.

Mikähän ero käytännössä talvipyöräilyssä on 4" ja 4,7" renkaiden suhteen? Olisiko viisainta unohtaa nuo 4" renkailla olevat läskit vai pärjäisikö niilläkin? Entä jarrut, onko mekaaniset herkemmät pakkaselle kuin hydrauliset vai toisinpäin?

Itse olen päissäni mietiskellyt Whiten 5fat liteä tai Silverbackin Scoop deluxea vahvimmiksi vaihtoehdoiksi katsomassani hintaluokassa, Fat Rambler pro saattaisi olla myös vaihtoehto mutta tästä ei löydy juuri mitään tietoa. Avalancet ovat "vain" 4" renkailla jonka perusteella niitä syrjin.

Onko tuossa Silverbackin Fattyssa jotain merkittävää eroa Deluxeen, muutakin kuin etuvaihtaja? Itsellä ainakin sellainen mielikuva, että vähemmällä määrällä liikkuvia osia olisi vähemmän rikottavaa ja huollettavaa.

Mikähän ero käytännössä talvipyöräilyssä on 4" ja 4,7" renkaiden suhteen? Olisiko viisainta unohtaa nuo 4" renkailla olevat läskit vai pärjäisikö niilläkin? Entä jarrut, onko mekaaniset herkemmät pakkaselle kuin hydrauliset vai toisinpäin?

Itse olen päissäni mietiskellyt Whiten 5fat liteä tai Silverbackin Scoop deluxea vahvimmiksi vaihtoehdoiksi katsomassani hintaluokassa, Fat Rambler pro saattaisi olla myös vaihtoehto mutta tästä ei löydy juuri mitään tietoa. Avalancet ovat "vain" 4" renkailla jonka perusteella niitä syrjin.
    Fattyssä on ainakin läpiakselit edessä ja takana.
    Lisää jäykkyyttä, yhteensopivuutta kiekkotarjontaan ja ehkä paremmat navat.
    Onko jarrut samat?

4" pärjää kevyt kuski hyvin ja raskaampikin, jos ei tavoittele maksimi kelluvuutta ja syvän lumen ominaisuuksia. Kovilla talvipoluilla toimii hyvin.
    Hydraulisissa jarruissa ei ainakaan vaijerit jäädy ja yleensä niissä on vähän paremmin tehoakin.

Silverbackin ottaisin noista. Bulldozeritkin on minusta erittäin hyvät yleisrenkaat... varsinkin 4.5" Snowshoeen verrattuna.

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

Tilasin tuollaisen elokuussa Hibikestä. Tuli reilussa viikossa kotiin, hinta oli silloin sama. Hyvä pyörä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Onko jarrut samat?
    Deluxe Promax DSK-925 (ei sano mitään)
    Fatty Shimano BL/BR-M315 (Ei hyvät mutta menee)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Fattyssä on ainakin läpiakselit edessä ja takana.
    Lisää jäykkyyttä, yhteensopivuutta kiekkotarjontaan ja ehkä paremmat navat.
    Onko jarrut samat?
    Joo, nuo läpiakselit sai mut vaihtaan Deluxesta Fattyyn.

Morjesta pöytään!

Itsellä olisi ensimmäisen läskin hankinta edessä ja kaikenlaisia vaihtoehtoja on tullut pyöriteltyä mielessä viimeisen kuukauden verran. Viimeisin vaihtoehto mikä on osunut silmään on Cannondalen Caad 2 elikkäs tämä: https://www.sigmasport.co.uk/item/Ca...Bike-2017/ERNB

En tuosta kauheasti mielipiteitä löytänyt, joten jos jollain löytyy kokemuksia kyseisestä laitteesta niin laittakaahan jakoon.

Eräs kommentti joka osui silmään oli että miinus puolena joku koki BB30 keskiön. Voisiko joku viisaampi selventää, että millä tavalla se on huono vaihtoehto verrattuna johonkin muuhun..

Sitten on tietysti tuo 2x10 joka on ilmeisimmin enemmän mieltymys kysymys, että tykkääkö enempi 2x jotain vai 1x jotain kokoonpanosta. Selvinnee kokeilemalla ja jos olen oikein ymmärtänyt niin tuon saisi vaihdettua 1x jotain kokoonpanoksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomima Katso viesti
    Morjesta pöytään!

Itsellä olisi ensimmäisen läskin hankinta edessä ja kaikenlaisia vaihtoehtoja on tullut pyöriteltyä mielessä viimeisen kuukauden verran. Viimeisin vaihtoehto mikä on osunut silmään on Cannondalen Caad 2 elikkäs tämä: https://www.sigmasport.co.uk/item/Ca...Bike-2017/ERNB

En tuosta kauheasti mielipiteitä löytänyt, joten jos jollain löytyy kokemuksia kyseisestä laitteesta niin laittakaahan jakoon.

Eräs kommentti joka osui silmään oli että miinus puolena joku koki BB30 keskiön. Voisiko joku viisaampi selventää, että millä tavalla se on huono vaihtoehto verrattuna johonkin muuhun..

Sitten on tietysti tuo 2x10 joka on ilmeisimmin enemmän mieltymys kysymys, että tykkääkö enempi 2x jotain vai 1x jotain kokoonpanosta. Selvinnee kokeilemalla ja jos olen oikein ymmärtänyt niin tuon saisi vaihdettua 1x jotain kokoonpanoksi?
    Cannondalesta ei taida kauheasti kommentteja olla, kun ovat olleet aika kalliita vaikka Trekkeihin verrattuna. Tuolla alehinnalla tuo on varmaan ok, mutta mieluummin vastaavalla rahalla ostaisin Trekin Farleyn. Tai sitten kuten oikeasti tein, halvemmalla Silverbackin Singlen. Trekissä saa kuitenkin kunnon traktorinrenkaat.

Cyclona mulla on Cannondale. Kahdesti bb30-keskiötä korjattu takuuseen, jälkimmäisellä kerralla tuli kuntoon. Vika on helkutinmoinen naksunta, joka tulee siitä että rungon toleranssit ei ole osuneet vaadittuun 0,05 mm tai vastaavaan yhtä naurettavaan suuruusluokkaan. Korjaus on ilmeisesti keskiön liimaaminen paikalleen niin ettei se pääse liikkumaan ja siten ollen elämöimään. Eihän tuo toki muuta maksanut kun pyörän huoltoon viemisen vaivan, mutta postimyynnissä korjailun viiveet on vähän isompia. En tiedä onko tuo bb30a millään muotoa parempi, mutta bb30:stä myyjä aikanaan sanoi että käytännössä kaikki joudutaan korjaamaan.

Mistä sait alle tonnin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anderi Katso viesti
    Päädyinpä tilaamaan Mondraker Panzer 2017-mallin, kun myytiin -50% tarjouksella alta tonnin. Pari lenkkiä ajellu, ja on erinomainen peli hintaansa nähden. Katsellaan miten onnistuu tubeless jollakin aikavälillä mutta ajellaan nyt ensin.

Olisi tiedossa käytettynä verenti indulgence -fatbike. Kenelläkään kokemuksia tekeekö sillä mitään? Runkokoko on L, ja itse olen 177cm pitkä, onko liian iso? Painoakin pyörässä näyttäisi olevan 19,4kg. Kovin vähän googlesta löytyy tietoa ko. pyörästä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kongeli Katso viesti
    Olisi tiedossa käytettynä verenti indulgence -fatbike. Kenelläkään kokemuksia tekeekö sillä mitään? Runkokoko on L, ja itse olen 177cm pitkä, onko liian iso? Painoakin pyörässä näyttäisi olevan 19,4kg. Kovin vähän googlesta löytyy tietoa ko. pyörästä
    Ei ole kokemusta ko mallista. Painava on. Voi olla isokin sinulle.

Oma vanha 15 kg läski ei tuntunut liian painavalta, mutta 19,4 kg kuulostaa jo aika paljolta. Vakiona näyttäisi olevan 42T eturatas, sen joutuu vaihtamaan reilusti pienempään jos meinaa maastossa ajaa. Jarrut eivät myöskään vaikuta kovin hyviltä, mutta kokemusta niistä ei ole.

Melkeen voi jo painon perusteella sanoa ettei sillä ainakaan maastossa tee mitään.

No, eihän tuo paino mitenkään erityisesti poikkea esim. Moonlanderista. Tosin geometria voikin poiketa ja siten laite täysin kelvoton mihinkään. Ei tuosta silti montaa kymppiä viitsi maksaa. Jos lähes ilman saa, voi tuollaisen ostaa ja tutustua lajiin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •