FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 25 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 872

Aihe: Garmin Edge 1000

Garmin 1000 tarjouksessa Wigglen black fridayssa 270€. Halpa ku makkara

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZaWing Katso viesti
    Garmin 1000 tarjouksessa Wigglen black fridayssa 270€. Halpa ku makkara
    Sieltä kannattaa tilata jos ko. laitetta vielä haluaa, Suomeenkaan ei maahantuoja enää toimita, eli vain vanhoja varastoja poistetaan..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Kilsamato Guest
    Puntahinnalla tilatessa (229,47 GBP) tuosta makkarasta saa vielä kympin pois. Noin 258 euroa päivän kurssilla. Toki luottokorttiyhtiö voi vielä valuuttamuunnoksesta rokottaa.

Sinänsä vielä mielenkiintoista, että briteille tarjoushinta on 275 puntaa. 309 euroa.

Luulin, että tuota Edge 1000 en tarvitse mutta ihmismieli on heikko.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapi Katso viesti
    Ok. Voi harmi, en muuta enää keksi kuin laita se uudelleen latautumaan ja jos ei herää niin huolto kutsuu.
    Lähettivät huollosta 1030:n vanhan 1000 tilalle. Ikää tuolle laitteelle oli kertynyt 1v 3kk. Laite oli tilattu Saksasta, joten epäilin miten suhtautuvat Suomen huollossa.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marylihe Katso viesti
    Lähettivät huollosta 1030:n vanhan 1000 tilalle. Ikää tuolle laitteelle oli kertynyt 1v 3kk. Laite oli tilattu Saksasta, joten epäilin miten suhtautuvat Suomen huollossa.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Toisilla toi takuuhuolto vaan toimii

Breakbeat Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steni Katso viesti
    Luulin, että tuota Edge 1000 en tarvitse mutta ihmismieli on heikko.
    Meikäläinen pysynyt vielä vahvana ja yrittänyt perustella miksi tartten koko laitetta. Noh armonaikaa lienee tänään klo 24 asti.

Sama mielessä. Hinta houkuttelisi. Mutta onko tuo parempi kuin 520? Karttapuoli olisi ilmeisesti selvästi parempi, sille olisi tarvetta. Mutta toisaalta tuo 1000 on jo tosi vanha malli, kannattaako enää edes halvalla... Elämä on täynnä toinen toistaan vaikeampia valintoja...
    twitter: @Myrkkykieli

Kannattaa, itellä 1000 vielä ja latausportti hiukan viallinen mut sen korjautan kaverilla, ku takuu jo ummessa.

Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Minulla on Edge 1000, enkä ainakaan Edge 1030:sta ole vielä löytänyt ominaisuuksia, joiden vuoksi 1000 kannattaisi päivittaa. Eli 1000 on ainakin n. 250 euron hintaan hyvä vaihtoehto

Ainaki foorumien perusteella 1030 on vielä aika buginen, eli mielestäni jos ei välttämättä tarvitse ihan uusinta uutta ja halua alkaa "testikäyttäjäksi", niin edge1000 on hyvä vaihtoehto.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Onhan se tuohon hintaan. Itse mietin lähinnä sitä pysyttelenkö nykyisessä 520:sessä vai hankkisinko "halvalla" tuon tonnisen. Nykyinen täyttää tarpeet muuten, mutta karttojen puolesta ei ole häävi.

Tonnisessa muistorttipaikka ja sinne viskaa tarvittavat kartat ja pueno, liikkeelle lähti.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Onhan se tuohon hintaan. Itse mietin lähinnä sitä pysyttelenkö nykyisessä 520:sessä vai hankkisinko "halvalla" tuon tonnisen. Nykyinen täyttää tarpeet muuten, mutta karttojen puolesta ei ole häävi.
    Molempia vähän rinnakkain käyttäneenä sanoisin että kannattaa huomioida käyttöliittymäerot. 1000:ssa on kosketusnäyttö, joka ei aina reagoi kuten haluaisi ja elää joskus ihan omaa elämäänsä. Toimii kuitenkin tuulessa ja tuiskussa yllättävän hyvin, kun vertaa vaikka sateen kastelemaan älypuhelimeen. 520:n käyttöliittymä tuntuu kosketusnäyttöön verrattuna kankealta ja tyhmennetyltä versiolta samasta käyttöjärjestelmästä, mutta se kuitenkin toimii tasan niin kuin pitääkin.

Jos on tarvetta suunnistaa näytöllä olevan kartan perusteella, mielestäni näytön pitää olla vähintään 1000:n kokoluokkaa. Omalta osalta erityisesti syksyisin tulee lähdettyä cyclolla pienille hiekkateille sillä ajatuksella, ettei lähtiessä aivan tarkalleen tiedä mihin on menossa. Silloin 1000:n karttanäyttö on hyvä, kun voi liikettä pysäyttämättä seurata tiestöä ja tunnistaa tutut risteysalueet jo kaukaa.

Sitten taas toisaalta miltähän vuoden päästä tuntuu, jos nyt hankkii 1000:n ja hetken päästä 1030:een lanseerataan eksklusiivisesti jotain hyödyllisiä ominaisuuksia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Hyvää tietoa, kiitos! Mitä näyttöön tulee niin tuo 1000 on harmillisen isokokoinen vs näytön koko. Siis kun näyttö ei mene reunasta reunaan. Mutta jossain tietysti täytyy sen iän näkyä. 520 on ulkomitoiltaan tosi kätevä, ei häiritse oikein mihinkään asennettuna.

Miten muuten reitin lähettäminen tuohon tonniseen, meneekö ilmateitse vai pitääkö ladata kaapelin ja garmin connectin kautta? Vai tuliko tuo helpompi lähettäminen vasta 820/1030 malleihin?

Kaiken pitäisi olla mahdollisimman helppoa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Hyvää tietoa, kiitos! Mitä näyttöön tulee niin tuo 1000 on harmillisen isokokoinen vs näytön koko. Siis kun näyttö ei mene reunasta reunaan. Mutta jossain tietysti täytyy sen iän näkyä. 520 on ulkomitoiltaan tosi kätevä, ei häiritse oikein mihinkään asennettuna.

Miten muuten reitin lähettäminen tuohon tonniseen, meneekö ilmateitse vai pitääkö ladata kaapelin ja garmin connectin kautta? Vai tuliko tuo helpompi lähettäminen vasta 820/1030 malleihin?

Kaiken pitäisi olla mahdollisimman helppoa...
    Reitin on saanut puhelimen Garmin Connectista upattua laitteeseen jo Edge810:seen, siis ilmateitse ilman kaapelia. Eikö 520 sitten tätä tue?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jim717 Katso viesti
    Minulla on Edge 1000, enkä ainakaan Edge 1030:sta ole vielä löytänyt ominaisuuksia, joiden vuoksi 1000 kannattaisi päivittaa. Eli 1000 on ainakin n. 250 euron hintaan hyvä vaihtoehto
    1030:n eduksi luetaan parempi akunkesto, isompi näyttö ja kehittyneempi harjoituskuorman seuranta. Onko nämä hinnaneron väärttejä, on toinen ja jokaisen henkilökohtaisesti päätettävä asia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Morpheus3 Katso viesti
    Ainaki foorumien perusteella 1030 on vielä aika buginen, eli mielestäni jos ei välttämättä tarvitse ihan uusinta uutta ja halua alkaa "testikäyttäjäksi", niin edge1000 on hyvä vaihtoehto.
    Jos kelaa kasettia kolmisen vuotta taaksepäin ja muistelee millainen laite 1000 oli julkistushetkellä, en näe kovin suurta eroa. Muistaakseni BT-yhteys muuttui toimivaksi ja luotettavaksi vasta noin vuoden kuluttua julkaisusta.

Uudessa mallissa on aina bugeja. Oli kyseessä auto, kännykkä tai GPS -laite. Mielestäni kyse on enemmän siitä, miten viat korjataan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    1030:n eduksi luetaan parempi akunkesto, isompi näyttö ja kehittyneempi harjoituskuorman seuranta. Onko nämä hinnaneron väärttejä, on toinen ja jokaisen henkilökohtaisesti päätettävä asia.
    1000:n yli 10 tunnin akunkesto ei ole koskaan ollut itsellä riittämätön ja näytölle saa mahtumaan kaikki tarvittavat. Koska ikänäköleikkaus moniteholinsseillä on tehtynä, näkee tarvittaessa pienempääkin fonttia
    Noita oheisen linkin kaltaisia vertailuja on netti täynnä ja itse en perustetta 1030:lle löytänyt. Mutta tosiaan riippuu henkilökohtaisista tarpeista. Jollekin vaikka uusien Stravan reittien automaattinen lataus voi olla riittävä peruste
    https://averagejoecyclist.com/garmin-edge-1030-vs-1000/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Tonnisessa muistorttipaikka ja sinne viskaa tarvittavat kartat ja pueno, liikkeelle lähti.

Moi, Muistikorttiin kyllä saa karttoja tallennetua mutta 1000 Edgeni ei niitä sieltä löytänyt Laite tunnistaa vain muistikortit joissa on Garminin omia karttoja. Näin minulle ilmoitettiin Garminin tuesta kahteen otteeseen yritettyäni turhaan löytää ulkoiseen muistikorttiin tallentamaani maastokarttaa . Neuvoivat poistamaan laitteesta karttoja ja tallentamaan omia tilalle..800 edgessä tätä ongelmaa ei ole vaan laite tunnistaa muistikortille tallennetut kartat/reitit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Reitin on saanut puhelimen Garmin Connectista upattua laitteeseen jo Edge810:seen, siis ilmateitse ilman kaapelia. Eikö 520 sitten tätä tue?
    520 voi lähettää connectin reittejä kyllä, mutta GPX filen saa vaan langan yli koneeseen. Aika harmillinen homma jos vaikka jossain reissussa haluaa laittaa paikallisen reitin tai jos on käynyt niinkun mulla että 520 ei enää yhdistä koneeseen ollenkaan piuhan kanssa.
    Periaattessa GPX filestä voisi tehdä kai stravasegmentin ja ajaa sen mukaan mutta aina välillä etenkin pidemmällä segmentillä kone yhtäkkiä pudottaa segmentiltä eikä siihen pääse takasin niinkun reitille. Connectin reittisyteemihän ei GPX filejä niele.
    Älyttömän garminmaista touhua.
    Merkkiä tekis mieli vaihtaa mutta wiggletarjous hengittää niskaan

Käyttänyt tielies kuin monta vuotta omia karttoja eri edgeissä. Muistikorttiin pitää tehdä Garmin-kansio että kone löytää ne kartat ja asetuksista saa muutettua tallentaako suoritukset kortille vai ei. Itellä Suomen kartta ja Espanjan kartta samalla kortilla ja hyvin näyttää pelaavan, kuten monella muullakin. Ei tartte niitä ylihintaisia Garminin omia karttoja.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Muistikortilla on mullakni karttoja useampi ja itse käännettyjä (eli ei garminin karttoja). Pitää toki olla oikeassa kansiossa että toimii.

Tämä oli hyödyllinen linkki, kiitos. Löytyi ihan järkevän oloista vertailua eri malleista.
    twitter: @Myrkkykieli

Miten saada akku kestämään pidempään? 2h lenkki ja akkua meni 35%. Pakkasta pari astetta. Uusi laite kyseessä. Nykyiset asetukset: Kirkkaus 50%, tallennusväli älykäs, GPS+Glonass. BT ja Wi-Fi ei käytössä lenkin aikana. Edge 520 kanssa ei ole samoilla asetuksilla ollut ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Miten saada akku kestämään pidempään? 2h lenkki ja akkua meni 35%. Pakkasta pari astetta. Uusi laite kyseessä. Nykyiset asetukset: Kirkkaus 50%, tallennusväli älykäs, GPS+Glonass. BT ja Wi-Fi ei käytössä lenkin aikana. Edge 520 kanssa ei ole samoilla asetuksilla ollut ongelmia.
    GLONASS ainakin pois, melko turhake jollet aja itäblokin maissa..

Glonass on globaali järjestelmä. Kattavuudessa ei ole merkittävää eroa GPS:ään vaikka kiertoradat poikkeavat.

noniinno Guest
    Niin...jos Glonasin jättää pois, joutuuko laite "ponnistelemaan" kovemmin pyrkiessään säilyttämään laadukkaat satelliittiyhteydet? Akun käytön kannalta siis ihan sama.

Jos Venäjä rähinöi jossain päin maailmaa niin Glonass kannattaa pistää pois päältä. Silloin ilmeisesti heikentävät tarkkuutta ja oman laitteen sijainti muuttuu epätarkemmaksi koska on ristiriitaa GPS-signaalien kanssa.
    Mun muistaakseni Krimin hässäkän aikaan oli selkeästi noin.

Tuli jotain häiriöö silloin, ihmeellisiä poikkeamia muutamia kilometrejä sivusuuntaan.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Kirkkaus 50%
    Näytön taustavalo kokonaan pois tai palamaan vain joitakin sekunteja kerrallaan. Jatkuva karttanäytön pitäminen kuvaruudulla lisää myös akun kulutusta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •