ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 6 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 336

Aihe: 29 Plus -renkaat

Mittoja vaan tulemaan jos jollain on. Yllättävän pieneen nappulaan kuulemani mukaan saisi. Ei tule omaan pyörään mutta kyselen parin kaverin puolesta kun heillä ilmeisesti on joku tekijäkin jo ja mitat annettuna jolla nastat saa. Eivät ole käsittääkseni tavallisia pyörän nastoja mutta ihan tarkkaa tietoa ei ole mitä ovat laittamassa. Eli älä suotta murehdi sitä onnistuuko vai ei.

Osaisiko joku täällä auttaa?

Minulla on täysjäykkä Surly Wednesday -läski, johon olen pohtinut 29+ kiekkosetin kokoamista. Hintaa kiekoille + renkaille tulee vähintään 800e, mikä on ihan hurja summa mielestäni.

Siksi olen myös miettinyt, pääsenkö suht samanlaiseen lopputulokseen hankkimalla 4.0" Jumbo Jimit ja käyttämällä niissä vähän kovempia paineita? Olen ymmärtänyt, että Jumbo Jim on hyvin rullaava rengas ja painokin asettuu lähelle 29+ -renkaita. Nykyinen rengastus on BUD/Dunderbeist. Mitä olette mieltä, te joilla mahdollisesti on kokemusta sekä läskirenkaista että 29+ -renkaista?

En haluaisi hirveästi tinkiä renkaan ulkohalkaisijasta, koska koen että iso rengas on niin mukava ajaa kivikossa ja juurakossa. Osaako kukaan sanoa, miten JJ 4.0" ja 29x3.0 rengas eroavat ulkohalkaisijoiltaan? Olen googlannut kuvahaulla mutta en ole vielä löytänyt vastausta tähän.

No onhan 26" läskirengas ja 29+ aika paljon erilaisia ajokäyttäytymiseltään. Riippuu tietysti missä ajaa ja minkälainen ajotapa on. Omasta mielestä ensimmäinen ero on se että tarkemmin voi 29+:lla ajaa, ei raavi kiviin kyljet niin paljoa. Samoin kevyillä kaksyseillä on kiihtyvyys ja herkkyys paremmat.
    Ero neljän tuuman läskirenkaan ja 29+:n ilmatilavuudessa vaikuttaa myös ajotuntumaan. Huomattavasti parempi vaimennuskyky on läskin renkaassa. Rullaamisen suhteen ei ole merkittävää eroa, ainakaan kaksysin eduksi.

Itse en täysjäykkään laittaisi 29+ kiekkoja, jonkinlaista joustokeulaa pitäisi silloin hankkia. Eli vaihtaisin alle Jumbojimit, enkä käyttäisi edes kovin isoja paineita. Mutta tästä asiasta mieltymykset eroaa paljon. Moni tykkää paljon täysjäykästä pluspyörästä.

Suurinpiirtein joku 2,5cm on halkaisija ero. Ei isoa eroa käytännössä. Jos eteen sopii isompi, niin 4.8" tai 4.4" JJ harkitsisin eteen. Isompi vähän parempi esteiden ylittämisessä.

@J.Kottenberg

Kiitos paljon tiedoista ja arviostasi! Näistä oli paljon apua. Lähden JumboJimeillä liikkeelle nyt aluksi ainakin.

Arisun Sharktooth leveys ARC40 vanteella 68mm mitattu reunanappuloista, rungosta millin vähemmän.
    Chroniclen jälkeen näyttää laihalta..

Chukadabra päätti tänään emuloida sitä aitoa ja alkuperäistä NobbyNiciä joka oli saippuoitua madettakin liukkaampi ja pisti paremmaksi - ihan varottamatta nurin. Taitaa olla illalla kumijumppaa tai sit mä vaan vaihdan kulkineeksi sen jossa on ne nastat ympäri vuaden.
    jurpo muokkasi tätä : 15.11.2017 at 18.49 Syy: Kumin nimen tarkistus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Arisun Sharktooth leveys ARC40 vanteella 68mm mitattu reunanappuloista, rungosta millin vähemmän.
    Chroniclen jälkeen näyttää laihalta..
    Joo, ja vähän pieninappulainen minun mielestä, ajatellen nastojen hyvää pysymistä. Samoin siinä yksilössä, jota eräässä yhteydessä pääsin sormeilemaan, kiinnitti huomiota nastojen kärjet. Näyttivät minusta hieman kuperilta. Eli ei siis tasakärkinen, eikä Concave, vaan hieman ulkonevasti kupera. Ihan sormin tunnustellen "raapimiskyky" vaikutti Concavea heikommalta ja teräväkärkistä selvästi heikommalta.
    Tosin nämä vain sormituntuma- ja rahitietoa. Voi käytännössä olla hyväkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jurpo Katso viesti
    Chukadabra päätti tänään emuloida sitä aitoa ja alkuperäistä NobbyNiciä joka oli saippuoitua madettakin liukkaampi ja pisti paremmaksi - ihan varottamatta nurin. Taitaa olla illalla kumijumppaa tai sit mä vaan vaihdan kulkineeksi sen jossa on ne nastat ympäri vuaden.
    Millä pinnalla Chupalla luistelit?

Itse vaihdoin joku viikko sitten taakse Chupacabran 120tpin version WTB Rangerin tilalle, ja ei Chupa ainakaan parempi ole. Märillä vinoilla kallioilla aika liukkaan tuntuinen. Ei vaan viitsis taakse hommata samanlaista mainiota Maxxiksen kumia kuin edessä on,Minion DHF 3C max terra. Voi rullaaminen liikaa heiketä.

Onkohan kukaan kokeillut niin että on edessä ja takana Maxxiksen 3C max terra DHF ja DHR, tai takana Dual Compound? Miten pitää märillä kallioilla ja miten rullaa?
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 17.11.2017 at 13.58

Toivottavasti rullaa edes jotenkin koska hain just postista tyttären Stacheen talvirenkaat. 2 x DHF ja 1 x DHR, Dualia kaikki. Itsellä oli läskissä viime talvena FBF/FBF Dualina ja tykkäsin kovasti. Ton DHR:n otin kokeiluun, jos on liian järeä niin sitten molempiin päihin DHF.

Dual Compound kai onkin vähän kovempaa kumia ja rullaa luultavasti paremmin. Talvea ajatellen varmasti paremmat kuin 3C max terra.
    Mistä hankit dualit?

r2 - bike.de. 59,90 kpl.

Kun kahtoo vierekkäin (ja irrallaan) DHFminjuunia ja WTB Rangeria niin kyllä tuo DHF herättää enempi luottamusta etunakkerona. Kunhan suap alle laitettua (ja pääsee ajaa) niiin saa kokemuksia mutta p1rusti rouheammalta ja pitävämmältä tuo DHF tuntuu kuin Chubakadabra. Rangeri tuntuu melko samalta kuin Chupadakabra kädessä hiplattuna. Vähän tuo Rangeri vaikuttaa samalta kuin (26") Werewolf. Ajamallahan tuo selviää.
    Iso Arskaa lainaten - Aill bii bak.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

DHF toimii tuolla kurassa ja märässä niin hyvin kuin tommonen 3" nakkirengas voi toimia. Chupacabralla saa kyllä varovainen olla. Kesällä kuivalla taas C on oikein hyvä rengas.

Se Chubakadabra on aivan mahtikumi myös kun pakkasta on 5 tai yli pykälää, sekä pitää että rullaa. Nollakelillä se on sit tosi üllättävä. NiinQ varmaan kaikki nastattomat. Stn että sattuu polveen.... Ooottelen että pääsen koestaa sitä DHF:ää irl.

Itsellä stachessa alla dhf/dhr renkaat 3c seoksella, parin lenkin kokemuksella olen tyytyväinen renkaisiin. Pitoa löytyy ja rullaakin kohtuuĺisesti ainakin näin syksyn kosteissa keleissä, nollaa kylmemmässä en ole viellä päässyt kokeilemaan rengastusta. Kesäkeleihin voi olla että vaihdan chupacabran taakse takaisin, dhf saa olla edessä alla ainakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Joo, ja vähän pieninappulainen minun mielestä, ajatellen nastojen hyvää pysymistä. Samoin siinä yksilössä, jota eräässä yhteydessä pääsin sormeilemaan, kiinnitti huomiota nastojen kärjet. Näyttivät minusta hieman kuperilta. Eli ei siis tasakärkinen, eikä Concave, vaan hieman ulkonevasti kupera. Ihan sormin tunnustellen "raapimiskyky" vaikutti Concavea heikommalta ja teräväkärkistä selvästi heikommalta.
    Tosin nämä vain sormituntuma- ja rahitietoa. Voi käytännössä olla hyväkin.
    "Pyöreä kärki rullaa kovilla pinnoilla ja reunan terävä kantti puree jäähän silloin, kun pitoa tarvitaan. Nasta ei myöskään kulu samalla tavalla kuin tasapäinen, koverrettu tai terävä nasta.
    Terävä nasta puree paremmin sileään jäähän"

https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/polk...-nasta-600-kpl

Onko Arisun Sharktoothin lisäksi saatavilla mitään muuta 29+ nastarengasta? Pikkuisen heikolta näyttää tarjonta vai onko googletus taidot ruosteessa....

Sharktoothia on tullut testattua, pitää kyllä hyvin jäisellä, mutta vielä lisää ilmatilaa kaipaa noilla jäätyneillä kuoppaisilla poluilla missä pyörä heittelehtii jalanjäljestä toiseen.
    Nyt satoi onneksi vähän lisää nuoskaa, jotta meno tasoittuu.

Eilen laitoin Arisunin sharktoothit Krampukseen. Sen mitä kerkesin kokeilla, niin ainakin rullaavat semisulalla asfaltilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H.Brooks Katso viesti
    Eilen laitoin Arisunin sharktoothit Krampukseen. Sen mitä kerkesin kokeilla, niin ainakin rullaavat semisulalla asfaltilla.
    Mites arskan pito jäällä? Olen puntaroinu arisuneja ja minion dhf:ä . Ite jos nastoittais minskut niin pysyyköhän siinä nastat? Onko muuten kukaan laittanu normi 29 renkaita 45mm vanteelle?
    No eipä kohta etelässä ole enään edes jäätä. Ei tarvii stressaa.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Mites arskan pito jäällä? Olen puntaroinu arisuneja ja minion dhf:ä . Ite jos nastoittais minskut niin pysyyköhän siinä nastat? Onko muuten kukaan laittanu normi 29 renkaita 45mm vanteelle?
    No eipä kohta etelässä ole enään edes jäätä. Ei tarvii stressaa.

Hep, mulla oli normi 29 X 2,25" isp:t 50mm mulefuteilla viime talvena ja aikamoinen kivirekihän toi kyl oli.
    Renkaan "profiili" oli neliskulmainen, leveyttä en mitannu. Kyllä sillä ajoi mutta olishan toi luksusta jos sais vaikka 3,0 leveenä.
    Normi 29 suvigumeja en oo koittanu 50mm vanteille (enkä 45mm), en näe hommassa mitään järkeä just ton profiilin takia.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Okei Eli ei normi renkaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Okei Eli ei normi renkaita.

En minä niin sanonu, saapi sitä kokeilla jos tuntuu siltä mutta minä en henk.koht tykkää liian kapeista renkaista leveillä vanteilla.
    Onhan noita 2,6 - 2,8" leveitä renkaita ja voisin kuvitella että sopivat 45mm kehälle? Itsellä 50mm leveä vanne ja oon tykännyt 3,0 leveistä kumeista.
    Sorry sekoilu, mutta mun 50mm leveille vanteille esim tuo 2,25" ISP on aivan liian kapea. renkaan profiili on melkein neliskulmainen ja koko ajan saa pelätä että kivet rikkoo vanteen reunan.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Tuosta Arisunin pidosta jäällä. Koska nastoja vain renkaan reunoilla niin liukkaalla rengas lähtee joskus alta mutta toppaakin nastojen osuessa jäähän. Tietysti mulla ehkä liian kovat paineet. Tommoseen etelä-suomen kelveille ajeluun ok rengas, rullaa hyvin. Mutta ei tuo mikään jääkrossirengas ole.

Arisunin keskelle ei taida saada laitettuu lisää nastoja ? Mites ois minionit dhf ja laittais ite nastoja?

Eräälle kysyjälle vastaan näin foorumin kautta, en privameilillä!

Ei ole Arisunista nastat irronneet. Toki ajo rauhallista ja paineet noin 2 bar kun en ole noilla metsään mennyt.

Onko kellään kokemusta bulldozer 29x3,25? Lähinnä leveys kiinnostaa, onko sen 0,25” leveempi mitä chupa?

Bullzorer ja chubarahaha

https://i.imgur.com/GhxFO3g.jpg

Ei toki ihan selvää saa mutta jonkun verran isompi on, pitäisi mulla olla kuvat kun tönärillä mittasin.

Muuten en muista kokemuksia oikein, ei ollut ideaali kovia polkuja että olisi kunnon kokemuksia kerryttänyt.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Onko noin paljon korkeampikin, vai hämääkö kuva? Olis hienoa, jos löytäisit mitat 😊👍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Bullzorer ja chubarahaha

https://i.imgur.com/GhxFO3g.jpg

Ei toki ihan selvää saa mutta jonkun verran isompi on, pitäisi mulla olla kuvat kun tönärillä mittasin.

Muuten en muista kokemuksia oikein, ei ollut ideaali kovia polkuja että olisi kunnon kokemuksia kerryttänyt.

Muistatko oliko yli 8 cm ja millanen ero nappuloiden kohdalta verrattuna runkoon?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •