ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 76 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #2251
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    soitin varmuudeks myyjäliikkeeseen ja kertoi että tuo ois suljettu paketti, joka vaihtuu kerralla .. No vien kiekon tarkistuksiin, josko vaihtuis jo tänään ja pääsis aamulla poluille testimään talvirengastusta
    Eli Trekkin suunnittelu loistaa tässäkin tapauksessa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  2. #2252
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Eli Trekkin suunnittelu loistaa tässäkin tapauksessa.
    vissiin niin uusi pyörä että pitäisi kyllä näkyä huollon hinnassa ... Tiiä sitten .. Joskus vituttaa kun ei hankkinut yhteensopivampaa vaikka kanjonin tuudddd .. Mutta kun kivijalka myy vaan tuota trek merkkiä niin maasturit on sitten siitä ja näillä mennään
    -- not fast but furious --

  3. #2253
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Veikkaan, että pääty korkki on kierteellä oikea tai vasen kätinen ja sitten vapaaratas lähtee akselista vetämällä. En usko, että tarvitsee akselia/laakeria lyödä ulos.
    Näin se muistaakseni itselläni olleissa Jackalopeissa oli. Eli korkki irti ja vapari lähtee kevyesti vetämällä irti.

  4. #2254
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    soitin varmuudeks myyjäliikkeeseen ja kertoi että tuo ois suljettu paketti, joka vaihtuu kerralla .. No vien kiekon tarkistuksiin, josko vaihtuis jo tänään ja pääsis aamulla poluille testimään talvirengastusta
    Siis haluat voidella kynnet?

    Kasetti irti niin siellähän se vapari on. Adapteri pois jonka jälkeen vapari irtoaa muistaakseni vetämällä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #2255
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Siis haluat voidella kynnet?

    Kasetti irti niin siellähän se vapari on. Adapteri pois jonka jälkeen vapari irtoaa muistaakseni vetämällä.
    En nyt alkanut asiasta väittelemään, kun oli kova into korjata vika .. uudehko pyörä ja vielä Trek


    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

  6. #2256
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Ööh... eipä se mutteri ainakaan XD-vaparissa pidettele kuin laakeria ulkokehältään. Eikä vapari lähtenyt sellaisenaan irti. Vaparin laakerit olivat sen verran jämptillä sovitteella akselissa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  7. #2257
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Ööh... eipä se mutteri ainakaan XD-vaparissa pidettele kuin laakeria ulkokehältään. Eikä vapari lähtenyt sellaisenaan irti. Vaparin laakerit olivat sen verran jämptillä sovitteella akselissa.
    No Trekin toleranssit on tunnetusti mitä sattuu, mutta noilla spekseillä pitäisi vaparin lähteä vetämällä ulos.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #2258
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    On tietysti mahdollista, että kauppiaalta™ kuultu vikadiagnoosi, eli väliholkin rypistyminen, on ollut se syy miksi vapari on istunut akselissa kuin skönde siellä kuuluisassa Junttilan tuvan seinässä. En lähtenyt purkamaan tuota hökötystä kun ei siihen varaosiakaan saa. Kynsi poikki ja korjauksena satasen vapari. No, elämä on.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #2259
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    No Trekin toleranssit on tunnetusti mitä sattuu, mutta noilla spekseillä pitäisi vaparin lähteä vetämällä ulos.
    Piti vielä pajassa varmistaa, mutta vapari on akselissa kiinni pelkästään laakereillaan. Eli sovitteen ahtaudesta riippuen, vapari joko lähtee vetämällä irti tai sitten ei. Väliholkissa ei näkynyt rypistymisen jälkiä, eikä akselissa ylimääräsiä raapaleita tms. Näyttää siltä, että ainakin meikäläisen kohdalla urakuulalaakerin sovitus akselille on sellainen kuin sen oikeasti pitäisi ollakin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  10. #2260

    TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest 😊

    Katselin Farley 5 ja pisti silmään 27,5 vanteet. Mikäs homma tämä nyt on...eikö näissä läskeissä pitäis olla 26"? Saako noille 27,5 vanteille edes läskejä renkaita niin hyvin kuin normiläskeille? Villi veikkaus: renkaat on kalliimpia kuin 26" läskien renkaat?


    Edit: tsekkasin pari kauppaa läpi ja löysin kahdet erilaiset 27,5" läskit kumet. 26" vanteille löytyi useita kymmeniä. Vai olenko ymmärtänyt jotain perustavanlaatuista väärin?

  11. #2261
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puumangeri Katso viesti
    Katselin Farley 5 ja pisti silmään 27,5 vanteet. Mikäs homma tämä nyt on...eikö näissä läskeissä pitäis olla 26"? Saako noille 27,5 vanteille edes läskejä renkaita niin hyvin kuin normiläskeille? Villi veikkaus: renkaat on kalliimpia kuin 26" läskien renkaat?


    Edit: tsekkasin pari kauppaa läpi ja löysin kahdet erilaiset 27,5" läskit kumet. 26" vanteille löytyi useita kymmeniä. Vai olenko ymmärtänyt jotain perustavanlaatuista väärin?
    Olet ymmärtänyt juuri oikein. Trek halusi valita omiin läskeihinsä tuon 27.5" vanteen. Aluksi heilläkin kaikki oli 26" sittemmin osa ja nyt kaikki mallit. Maxxiselta löytyy ainakin 27.5" mutta nekin vain 4". Bonragerilla useampi eri versio.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #2262
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    37
    Mikä tuo Maxxis 27.5 x 4 kumi on?

  13. #2263
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalu78 Katso viesti
    Mikä tuo Maxxis 27.5 x 4 kumi on?
    Minion
    http://www.maxxis.com/catalog/tire-509-135-minion-fbf
    http://www.maxxis.com/catalog/tire-510-135-minion-fbr
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #2264
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    104
    Tossa on jotain kumeja.

    Bontrager Barbegazi 27.5x4.5 1250g
    Bontrager Gnarwhal 27.5x4.5 1510g
    Bontrager Hodag 27.5x3.8 1250g
    Maxxis Minion FBF 27.5x3.8
    Maxxis Minion FBR. 27.5x3.8
    Panaracer Fat B Nimble* 27.5x3.5
    Terrene Cake Eater 27.5x4.0
    Vee Tire T-Fatty 27.5x3.25

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  15. #2265
    Farley EX 8 menee taakse Barbegazi 27.5x4.5 ja Gnarwhal 27.5x4.5 ilmeisesti parin millin etäisyydellä alahaarukkaputkiin. Muuttuuko tilanne paremmaksi esim. 65mm kehällä? Eikö rengas muutu hieman pyöreämmäksi vs. vakio vanne, joten ihan lievällä reunanappuloiden hionnalla (tai ilman) voisi selvitä?

  16. #2266
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95


    Alu Farley 10,8 kg

    Eli kuinka keventely lähti lapasesta... Pyörä on F 7 2017. Alkuun piti vaihtaa vaan stonga ja tolppa, nyt ei ole alkuperäistä kuin vaihtaja ja liipasin. Tässä vähän osalistaa:

    - Renkaat JJ 4.0 LS
    - Vanteet Black Eagle 65 mm MCarbon
    - Navat Dt Swiss 350
    - Levyt Sram Centerline
    - Takapakka Sram XO1
    - Eturatas Absolute Black Oval
    - Kammet Race Face Next SL G4
    - Satulatolppa Race Face Next Carbon
    - Satula Selle Italia SLR Flow
    - Stonga Renthal Fatbar Lite Carbon
    - Stemmi Renthal Apex
    - Gripit ODI Maris Stromberg

    Kuvan ottamisen jälkeen jarruiksi päivittyi Sram Level Ultimatet.

    Jää nähtäväksi kuinka JJ 4.0 LS kestää kotipolkujen kivikot. Todennäköisempi rengasvaihtoehto on jo aiemmin käytössä ollut JJ 4.4 SS. Niillä pyörän paino ilman polkimia on 11,2 kg.

  17. #2267
    No huhhuh, nyt on noordmanilla kevyttä. Ihmettelen vaan miten oma F9.6 painaa 12kg seuraavilla muutoksilla

    - 65mm mcarbon kiekot
    - race face next tolppa
    - nukeproof cf-tanko (780mm!)
    - 60mm bontragerin alu-stemmi
    - AB ovaali 26T
    - 4,5" barbet

    Navoiksi siirsin jackalopet, kun kuitenkin toimivat (virhe?), 2x pulloteline ja vanhaa sisurua ketjusuojana. Kammet tietty voisi vielä vaihtaa kevennysmielessä.

  18. #2268
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    Niin en edes tiedä mikä on kuitu ja alurungon painoero. Enkä tiedä mitä Jackalope navat painaa mutta jos sulla on 27,5 kehät niin niistä ja renkaista tulee eroa 700-800 g. Kammet 200 g, takapakka 130 g, jarrut reilu 100 g, litkua mulla ei ole kuin 120 ml jne. Ei sinne 11 kg alle helposti päässyt.

  19. #2269
    Aivan, se selittää. Joskus löytyi tieto, että Jackalope etukiekko painoi kaikkineen 1330g ja taka 1552g. Pelkät kehät oli aika tasan kilon kun punnitsin. Litkuakin taitaa olla omassa reilummalla kädellä.

    Että eipä se joo helpolla ihan noin paljon kevene, pointsit siitä 👍

    Miltä muuten tuntuu ajossa? Oma koeajo päätyi tänään heti alkuun ketjun katkeamiseen

  20. #2270
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    Kyllä se joka kerta hymyilyttää kun liikkeelle lähtee. Mulla on toisena pyöränä 14 kg plussatäpäri ja sen jälkeen varsinkin kiipeäminen on helppoa. Näistä 4.0 Jumbo Jimeistä en ole vielä varma. Kyllähän niillä pyörä kiihtyy mutta ihan kuin vauhdin ylläpitäminen olis vaikeampaa kuin isommilla renkailla. Täytyy totutella.

  21. #2271
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    37
    F5 2018 jarrut soi kylmänä niin että korvat meinaa haljeta. Mikä neuvoksi, eri palatko?

  22. #2272
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalu78 Katso viesti
    F5 2018 jarrut soi kylmänä niin että korvat meinaa haljeta. Mikä neuvoksi, eri palatko?
    Se on vaan kylmällä ominaisuus. Yleensä jossain vaiheessa lenkkiä ei enää pidä kovin paljoa meteliä.
    Mulla siis 9.6 farley ja sramin jarrut. Kaikki kikat kokeillu, mutta ei tuo ole kuin talvella ongelma kun ne vinkuu. Niihin on vaan totuttava.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  23. #2273
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalu78 Katso viesti
    F5 2018 jarrut soi kylmänä niin että korvat meinaa haljeta. Mikä neuvoksi, eri palatko?
    Mitkä palat mahtaa olla (orgaaniset/rauta)?


    Moblile mail, tyops apoliged.

  24. #2274
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Vaihdoin omaan F9:iin taakse Jagwiren punaiset palat ja alkoi kyllä kirkua miehekkäästi. Alkuperäisillä paloilla ei vinkunut kuin vesisateessa eli tämä on täysin paloista kiinni eikä jarrujen mallista / merkistä. Pitää vissiin hakea tilalle alkuperäisen tyyppiset palat Suvalasta.

    Olisko jollakulla olisi vinkkiä hyviin vinkumattomiin paloihin?

  25. #2275
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Onkos 9.6 (2016) 11v päivittäneitä tuohon GX Eagle 12spd malliseen .. Menee ratasta uusiks niin talven jälkeen vois olla sama laittaa sama kuin täysnotkussakin .. "~300,-" hintaan sais "SRAM
    GX Eagle 12-speed Trigger Upgrade"
    - kittiä , joten hiukkasen houkuttelis ottaa jo varuille
    -- not fast but furious --

  26. #2276
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Jos yhtä hyvin toi 12-speed toimii kuin 11-pykäläinen, niin ei kyllä ole hullumpi tarjous.

  27. #2277
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Mielestäni paremmin se toimii kuin samantasonen 1x11. Cuben Nutrailiin GX Eaglen laitoin.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  28. #2278
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    suomussalmi
    Viestit
    13
    Osaako kukaan sanoa mahtuuko farley ex 9.8 26" 90mm vanne 4.8 renkaalla taakse

  29. #2279
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Onkos 9.6 (2016) 11v päivittäneitä tuohon GX Eagle 12spd malliseen .. Menee ratasta uusiks niin talven jälkeen vois olla sama laittaa sama kuin täysnotkussakin .. "~300,-" hintaan sais "SRAM
    GX Eagle 12-speed Trigger Upgrade"
    - kittiä , joten hiukkasen houkuttelis ottaa jo varuille
    Tähän hiukan liittyen onko kokemuksia noista 11spd ketjujen käytöstä 12spd eagle voimansiirrossa ... Muutamia ketjuja jo valmiina ja tietysti testaamalla selviäis , mutta jos ois arviota antaa toimiiko ihan samalla lailla .. Hintaa vain on noin 50% 11spd vs.12spd ketjut ,,
    -- not fast but furious --

  30. #2280
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Tähän hiukan liittyen onko kokemuksia noista 11spd ketjujen käytöstä 12spd eagle voimansiirrossa ... Muutamia ketjuja jo valmiina ja tietysti testaamalla selviäis , mutta jos ois arviota antaa toimiiko ihan samalla lailla .. Hintaa vain on noin 50% 11spd vs.12spd ketjut ,,
    12s ketju on kapeampi kuin 11s (5.25 mm vs. 5.6mm) joten tuskin toimii ainakaan kovin hyvin

    http://enduro-mtb.com/en/should-i-up...-need-to-know/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •