GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 101 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 103 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Yrittäny ettiä, muuten löyvä tai jaksanu selata niin paljoa
    Käyttökokemuksia 45nrth Japanther kengästä. Pähkäilly kumman laittaa. Tuskin oon talvella -10 ja kovemmissa paljoa polkemassa. Suurin käyttö olis syksy/kevät. Tarkeneeko nuilla pikku pakkasella?? Vai laittaako Wölvhammerit suosioilla, taas kiehuuko nuissa jalat lämpimemmillä keleillä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti automies Katso viesti
    Yrittäny ettiä, muuten löyvä tai jaksanu selata niin paljoa ... Japanther... Tarkeneeko nuilla pikku pakkasella??...
    No mä voin ulkomuistista referoida sulle, että jotkut tyypit tarkenee ja jotkut toiset taas ei.

Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No mä voin ulkomuistista referoida sulle, että jotkut tyypit tarkenee ja jotkut toiset taas ei.
    Tyly vastaus mutta ei sitä toisen puolesta tosiaan tiedä. Itse palelin sunnuntaina NW Celsiuksilla kun oli vielä 8 astetta lämmintä. Ei ollut vielä parhaat sukat ja pohjalliset käytössä mutta enpä minä niillä montaa astetta enempää lämpöä saa.

Näin se tietty on Aaattelin vain et tarkeneeko jotkut näillä kylmemmilläki keleillä? No käyvä tutustuun vkl näihin lähemmin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti automies Katso viesti
    Näin se tietty on Aaattelin vain et tarkeneeko jotkut näillä kylmemmilläki keleillä? No käyvä tutustuun vkl näihin lähemmin...
    Japantherit ovat vuorettomat suojuoksukengät YLI nollan keleihin ja tuossa tarkoituksessa ilmeisen loistavat. Ainakaan minä en edes kuvittelisi ajavani noilla -10c pakkasella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Japantherit ovat vuorettomat suojuoksukengät YLI nollan keleihin ja tuossa tarkoituksessa ilmeisen loistavat. Ainakaan minä en edes kuvittelisi ajavani noilla -10c pakkasella.
    Ja nollasta lähtien voi ajella Wölveillä. Ainakin minä vanhanmallisilla. Ja nollan tuntumaan asti pärjää maastossa kesäkengillä lämpimämmän sukan kanssa. Maantiellä ohuet kengänsuojat kaverina. En ole itse siis tarvinut välikelin kenkiä.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Viime talvi meni japanthereilla ja kovilla pakkasilla oli lisäksi sealskin sukat. 🤣

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Ja nollasta lähtien voi ajella Wölveillä. Ainakin minä vanhanmallisilla. Ja nollan tuntumaan asti pärjää maastossa kesäkengillä lämpimämmän sukan kanssa. Maantiellä ohuet kengänsuojat kaverina. En ole itse siis tarvinut välikelin kenkiä.
    Periaatteessa noin, minä en vaan pärjää lähellekkään nollaa kesäkengillä suossa rämpiessä, vaikka alla olisi paksut sealzkinit. Myös pitkät cyclolenkit +5c lämmössä ja vesisateessa jäisi ajamatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Viime talvi meni japanthereilla ja kovilla pakkasilla oli lisäksi sealskin sukat. 🤣
    Juu juu, tule tänä talvena pois sieltä parvekkeelta trainerin päältä

Juu juu, tule tänä talvena pois sieltä parvekkeelta trainerin päältä
    Traineri pitäisi hommata ja vaimo haluaisi parvekkeen. sealskinnejä pidän siksi että kenkä ei hikeenny. Joku -10 alkaa olemaan pidempien lenkkien raja, kun tahtoo näpit jäätyä ja talvella 2.5-3 tuntia on mulle pitkä.

Ou jee nw yeti koossa 44 oli villiksen kanssa just eikä melkeen, kun shimanolla mennään koossa 45.
    Jenkka muokkasi tätä : 08.11.2017 at 22.05

Periaatteessa noin, minä en vaan pärjää lähellekkään nollaa kesäkengillä suossa rämpiessä, vaikka alla olisi paksut sealzkinit. Myös pitkät cyclolenkit +5c lämmössä ja vesisateessa jäisi ajamatta.
    Ite kans tuskailin maantiellä viime toukokuussa kun kelit oli 4-6c ja en meinannu tarjeta kesäkengillä+suojilla. Pohjallista en tajunnu kokeilla vaihtaa. Ongelma oli siinä kun pohja kylmenee ja tulee sieltä vilu. Varpaanlämmittimet auttoi. Tänään vasta ostin maastopyörän ja liikkeessä kokeilin Bontragerin OMW Winter Shoeta. Tuntui et sillä tarkenis ja hyvä kun on irroitettava sisäosa kuivumisen kannalta. Pitää vkl käyvä kokeileen Oulun liikkeissä mitä sieltä löytää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    Ou jee nw yeti koossa 44 oli villiksen kanssa just eikä melkeen, kun shimanolla mennään koossa 45.
    Minä tilasin 43 ja oli pikkasen liian isot. Onneksi Oulun myymälästä löytyi yhdet 42 ja kävin ne samantein vaihtamassa. Shimanossa mulla 43.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Minä tilasin 43 ja oli pikkasen liian isot. Onneksi Oulun myymälästä löytyi yhdet 42 ja kävin ne samantein vaihtamassa. Shimanossa mulla 43.
    Mulla taas aina Shimanon kenkä ollu 43 ja tilasin näistä Yeti 42 ja 43 ja yllätykseksi 42 pieni ja myös 43 tuntuu vähän ahtaalta, ainaki jos paksumpaa sukkaa haluais käyttää. Kapea lesti näissä Yeti kengissä on..

Voikoha xxl vaihtaa koon isompaa, että saa tällä samalla tarjoushinnalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Voikoha xxl vaihtaa koon isompaa, että saa tällä samalla tarjoushinnalla?
    Voi vaihtaa. Omastakin mielestä näissä on hivenen kapeampi lesti, mitä toisissa NW:n kengissä, mutta itselleni tuo sopii kyllä.

Voi vaihtaa. Omastakin mielestä näissä on hivenen kapeampi lesti, mitä toisissa NW:n kengissä, mutta itselleni tuo sopii kyllä.
    Oletko varma, että saa tarjoushinnalla, jos menee vaihtamaan tarjouksen päätyttyä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Oletko varma, että saa tarjoushinnalla, jos menee vaihtamaan tarjouksen päätyttyä?
    Tää kiinnostaisi muakin. Kokotaulukon perustaalla 42 koon pitäisi sopia hyvin, mutta kotia kun Yetit sain, niin pituussuunnassa olivat ok mutta lesti hieman liian kapea. Pikkuvarvas painaa ikävästi. Saksan verkkokaupoissa näitä mainostettiin reilun kokoisiksi ja leveiksi, mutta ei kyllä mun mielestä pidä paikkaansa. Tekis mieli kokeilla 43 tai 44 kokoa... 44 tosin varmaan pituussuunnassa liian iso.

Siis vaihtohan tarkoittaa sitä että vaihdetaan, riittää että sulla on tilaus numero. Näin itse tein vaikka ei ollut tarjous enää voimassa. Sovitin liikkeessä kengät ja sanoin myyjälle että tuon kohta autosta kengät jotka vaihdan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sent from my MacBook Air using Safari

Siis vaihtohan tarkoittaa sitä että vaihdetaan, riittää että sulla on tilaus numero. Näin itse tein vaikka ei ollut tarjous enää voimassa. Sovitin liikkeessä kengät ja sanoin myyjälle että tuon kohta autosta kengät jotka vaihdan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mut mites täs tapaukses kun xxl:n verkkokaupasta ei enää edes koko kenkiä löydy. :O Aspasta toki saa vastauksen, mut kirjoitin nyt ensin tänne kun muillakin näytti samaa ongelmaa olevan Yetin koossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Mut mites täs tapaukses kun xxl:n verkkokaupasta ei enää edes koko kenkiä löydy. :O Aspasta toki saa vastauksen, mut kirjoitin nyt ensin tänne kun muillakin näytti samaa ongelmaa olevan Yetin koossa.
    Niin oletko liikkeessä vai netin kautta vaihtamassa? Ainakin Oulussa oli yhdet parit jäljellä (siinä esittelyhyllyssä) ja nyt siellä on se 43 koko, jonka minä vaihdoin. Kannattaa toki soittaa liikkeeseen ensin että löytyykö kokoja, niin ei tarvitse turhaa ajella. Kyllä noi varmaan saa helposti myytyä jossain fillaritorilla, jos ei löydy oikeaa kokoa, tai sitten vaan palautat xxl:n.

Niin oletko liikkeessä vai netin kautta vaihtamassa? Ainakin Oulussa oli yhdet parit jäljellä (siinä esittelyhyllyssä) ja nyt siellä on se 43 koko, jonka minä palautin. Kannattaa toki soittaa liikkeeseen ensin että löytyykö kokoja, niin ei tarvitse turhaa ajella. Kyllä noi varmaan saa helposti myytyä jossain fillaritorilla, jos ei löydy oikeaa kokoa, tai sitten vaan palautat xxl:n.
    Postitteluksi menee ellei saa tilattua Vaasan XXL:ään sopivaa kokoa, jonne toki sinnekin on 70 kilometriä. Luulis siis onnistuvan jos noita vielä liikkeiden hyllyissä on. Pitääpä nyt vielä viimeiset testaukset tehdä ja sitten kysyä aspasta et kuinka homma hoituisi. Muuten vaikuttivat kyllä hyviltä kengiltä mut tuo lestin kapeus yllätti.

Joo sillä mä uskalsinkin tilata kokeilematta kun tuolla hintaa niistä pääsee varmasti eroon.

Tää kiinnostaisi muakin. Kokotaulukon perustaalla 42 koon pitäisi sopia hyvin, mutta kotia kun Yetit sain, niin pituussuunnassa olivat ok mutta lesti hieman liian kapea. Pikkuvarvas painaa ikävästi. Saksan verkkokaupoissa näitä mainostettiin reilun kokoisiksi ja leveiksi, mutta ei kyllä mun mielestä pidä paikkaansa. Tekis mieli kokeilla 43 tai 44 kokoa... 44 tosin varmaan pituussuunnassa liian iso.
    Mulla just sama tilanne. 43 pituus riittäisi mutta pikkuvarpaalla ahdasta. Kengät vaikuttas muuten just sellasilta mitä etsinyt mutta tekis mieli selvittää tuo 44 koko että meneekö sitte aivan liian pitkäksi jo. Pitää kysellä Oulun Xxl, että saavatko 44 kokoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Olen. Viimeksi tilasin kahdet vääränkokoiset jalanlämmittimet netistä ja vaihtoivat mukisematta oikeisiin tammiston liikkeessä. Aika mahtavaa palvelua. En usko, että toimii muissa sporttiketjuissa.

Edit: Ja siis tietenkin oikeaa kokoa on oltava hyllyssä. En ole ikinä koettanut, saisiko oikean koon tilattua liikkeeseen. Todennäköisesti onnistuu tuokin... Jotenkin tuntuu, ettei XXL:llä ole niin muutamasta eurosta kiinni. Markkinointi on kyllä toiminut minun kanssani.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Mulla just sama tilanne. 43 pituus riittäisi mutta pikkuvarpaalla ahdasta. Kengät vaikuttas muuten just sellasilta mitä etsinyt mutta tekis mieli selvittää tuo 44 koko että meneekö sitte aivan liian pitkäksi jo. Pitää kysellä Oulun Xxl, että saavatko 44 kokoa.
    Kokotaulukon perusteella 8 milliä näyttäis olevan eroa 43 ja 44 koolla. Yhtäkkiä kuulostaa aikapaljolta mut tiedä sit miltä se ero tosiasiassa tuntuu...

42 ja 43 kokojen välillä taas 5 milliä eroa. Ei siinä varmaan muuta ongelmaa voi tulla kuin mahdollinen kantapään nouseminen. Toki jos nykyisetkään ei sovi niin ei koon vaihdossa ihan hirveästi häviäkään.

Ei siinä varmaan muuta ongelmaa voi tulla kuin mahdollinen kantapään nouseminen. Toki jos nykyisetkään ei sovi niin ei koon vaihdossa ihan hirveästi häviäkään.
    Pakko tähänkin kommenttoida, kun näppis on esillä.
    Northwaveissa ei kyllä kantapää ihan hevillä nouse. Celcius articit ovat minulle reilun väljät ohuilla sukilla, eikä noissakaan nouse kantapää yhtään. Jotenkin tuo kantapääkuppi on omaan jalkaani passelisti muotoiltu.

Pakko tähänkin kommenttoida, kun näppis on esillä.
    Northwaveissa ei kyllä kantapää ihan hevillä nouse. Celcius articit ovat minulle reilun väljät ohuilla sukilla, eikä noissakaan nouse kantapää yhtään. Jotenkin tuo kantapääkuppi on omaan jalkaani passelisti muotoiltu.
    Hyvä tietää! Laitoin nyt aspaan kyselyä, että mitenkä vaihto onnistuisi.

Mäkin ostin noi Yetit pakkaskeleille kun halvalla sai. Ei ole tullut vielä kokeiltua muuta kuin sisällä mutta mukavan tuntoiset ovat jalassa.
    Tässä kokotaulukko numero - pituus (ero edelliseen täyteen numeroon)
    41 26,6
    42 27,3 (+0.7)
    43 27,8 (+0.5)
    44 28,6 (+0.8)
    45 29,3 (+0.7)
    46 30 (+0.7)
    47 30.5 (+0.5)
    Ne jotka epäilee kokoa niin mittaamalla oman jalan pituuden näkee suunilleen mikä koko sopii itselle Jännästi koot ei kasva tasaisilla väleillä

https://www.xxl.fi/northwave-yeti-sh...SuperSunnuntai
    Kattokaa tosta linkistä onko omassa lähi putiikissa monoja. Hintakin taas kohtuullinen 159€ muihin verrattuna.

Tottahan se vaihto onnistuu ilman rahan käsittelyä samaan tuotteeseen eri koossa. Webbi kaupan varasto 0 voipi olla toivoton saada vaihto sitä kautta. Tosin voihan uusi kuorma olla jo tulossa tai sitten ei.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu911 Katso viesti
    Mäkin ostin noi Yetit pakkaskeleille kun halvalla sai. Ei ole tullut vielä kokeiltua muuta kuin sisällä mutta mukavan tuntoiset ovat jalassa.
    Tässä kokotaulukko numero - pituus (ero edelliseen täyteen numeroon)
    41 26,6
    42 27,3 (+0.7)
    43 27,8 (+0.5)
    44 28,6 (+0.8)
    45 29,3 (+0.7)
    46 30 (+0.7)
    47 30.5 (+0.5)
    Ne jotka epäilee kokoa niin mittaamalla oman jalan pituuden näkee suunilleen mikä koko sopii itselle Jännästi koot ei kasva tasaisilla väleillä
    Tuo talukko aika suuntaa antava, minulle menisi tuon mukaan 42 ja ostin 45 kahdelle sukalle. 43 en edes yrittänyt varttapidemmälle yhdellä sukalla 44 olisi sille ollut ok. Salomonin lenkkareiden 28.6cm koko täsmäsi aika hyvin tuohon 44.

45 itselläkin pituutta inasen likaa, mutta ahtaimman suunnan mukaan se kenkä on valittava.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Yeti taitaa olla sen verran uusi ettei kellään ole kokemuksia kunnon pakkasilla, mutta mitenhän nuo vertautuvat esim. Lake 303:een tai Bontragerin OMW:hen? Nykyisillä "talvikengillä" Diadoran Polarexeillä kun ei pärjää kengänsuojienkaan kanssa kuin parissa pakkasasteessa, olisikohan noilla mitään toivoa? Muina vaihtoehtoina olisivat tosiaan Lake, OMW tai Wölvhammer, jotka kaikki ovat jonkin verran kalliimpia kuin tuo Yetin tarjoushinta...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •