GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 42 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 92 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Älä ainakaan säädä pakkasessa. Menee ketuilleen Kokemusta on.
    Kannattee käyttää myös ohutta öljyä ettei mee jankkiin kylmässä. Rätillä vetää ylimääräset pois. Ja tietty putsata vanhat veke aluksi.
    Itellä ollu weldlifen tf2 teflon spray:tä tai performance all-weather. Kumpiki toimii. Spraytä menee vähän hukkaan aina ja on turhan ohutta kuumille kesäkeleille

Kato ettei vaihtajankorvake ole vääntyny

^^Kuoret ja vaijerit vaihtoon, takavaihtajan siivoaminen+voitelu ja korvakkeen suoruuden tarkistaminen. Uudet vaijerit paikalleen ja säädöt kohdalleen.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Kato ettei vaihtajankorvake ole vääntyny
    Voi olla myös korvakko löysästi kiinni rungossa tai vaihtajakin löysällä korvakossa.

Kiitoksia neuvoista.. fillarihan on varmaan alle 6kk vanha, vaimon käytössä ja mudassakaan ei ole pahemmin poljettu.
    Pitääpä tarkistaa tuon korvakkeen kiinnitys ja ehkä vähän putsailla taas.. tosin joka ikinen kerta kun olen säätänyt niin mullahan se tuntuu pelaavan hyvin, mutta kun en S-kokoisella rungolla oikein mahdu polkemaan (oman fillarin runko XL kokoa) niin se testaus ollut vain joitain kymmeniä metrejä.

Nollan lähellä ku ollaan niin sillonhan tuo saattaa temppuilla vaikka oiski kaikki kunnossa. Ku jäätä kertyy.
    Tai vaikka jos pyörä ei ole kuivunu kunnolla viimereissulta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekkaki Katso viesti
    Potilas on Silverback Scoop Fatty 2017 ja ongelmana on takavaihtajan säätöjen vaeltelu.
    Olen säätänyt vaihteet pariin kertaan kohdilleen ja jostain syystä vaihteet alkaa hyppimään paikoiltaan, jatkuvaa rouskutusta ja satunnaisesti jättää vaihtamatta isommalle rattaalle jos yrittää vain yhden rattaan verran vaihtaa..

Nyt talven tullessa tilanne tuskin helpottuu ja mitähän tuohon kannattaisi hankkia korvaavaksi vai pitäisiköhän vain yrittää saada takuuna korjautettua?
    Mulla auttoi kun muutin vaihtajien vaijerien reittiä. Eli laitoin kiertämään ohjainputken. Talvella tosin pelleili.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Potilas on Silverback Scoop Fatty 2017 ja ongelmana on takavaihtajan säätöjen vaeltelu.
    Olen säätänyt vaihteet pariin kertaan kohdilleen ja jostain syystä vaihteet alkaa hyppimään paikoiltaan, jatkuvaa rouskutusta ja satunnaisesti jättää vaihtamatta isommalle rattaalle jos yrittää vain yhden rattaan verran vaihtaa..

Nyt talven tullessa tilanne tuskin helpottuu ja mitähän tuohon kannattaisi hankkia korvaavaksi vai pitäisiköhän vain yrittää saada takuuna korjautettua?
    Veljelle tuli kesällä ostettuun Singleen parin kuukauden jälkeen samaa murhetta. Hänellä muistaakseni ongelma paikallistui pikkusen löystyneeseen takarenkaan kiristykseen.

Moi, olen uusi aloitteleva pyöräilijä ja olemassa olevalla budjetilla olen päätymässä silverback delight malliin ,mutta kumpi runkokoko olisi parempi S vai M? pituutta 170 ja jalan sisämitta noin 78-79..kumpikin koko menisi. S-koossa ajajan pituus 165-175 ja M-koossa ajajan pituus 170-180

https://silverbacklab.com/sizing/

Ite ajelen M:llä 171/81

Ite en paina kuin 65kg,olisko pienemmällä rungolla varustettu parempi hallita mettässä? Vai oisko M-koko parempi jos tulee ajeltua metsää ja pidempiä matkoja?

En se minäkään paina ku sen verran. 81 oli jalan sisämitta

Ylempänä arveltiin ainaki S-koon ongelmaa että saattaa jalka osua eturenkaaseen ku kääntyy.
    https://silverbacklab.com/product/scoop-delight/ tuossa on tuo geometria taulukko. Reach ainaki lyhenee 3cm
    Onko käsien välimitta levitettynä pitempi vai lyhyempi ku oma pituus? Jos reilusti lyhyempi niin varmaan se S:ään kannattee sitte mennä

Juu no jos siinä sellasta ongelmaa ollu ni ehkä suosiolla sitten M. Käsien levitetty pituuskaan ei merkittävästi lyhyempi ku oma pituus....169cm. Taidan siis tilailla ens viikolla M kokosen fillarin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nuppi Katso viesti
    Juu no jos siinä sellasta ongelmaa ollu ni ehkä suosiolla sitten M. Käsien levitetty pituuskaan ei merkittävästi lyhyempi ku oma pituus....169cm. Taidan siis tilailla ens viikolla M kokosen fillarin
    Kannattaa tilata tuo M-koko. Itselle tuntui jopa vähän ahtaalta tuo M-koko 175/80 mittaisena, joten laitoin 10 cm stemmin alkuperäisen tilalle.

M-koko on parempi. Itse olen 174 ja lyhytjalkainen ja S-koon vakiotolppa jää pari senttiä lyhyeksi. S-koossa istuu pystymmässä ja tuntuu, että istut vähän korkeammalla. Ja väitän, että tuo keulakulmakin on S-koossa pystympi kuin isommissa rungoissa. Molemmilla ajelee, mutta M-koossa saa helpommin ajoasennon.

Lähetetty minun SM-T325 laitteesta Tapatalkilla

167/79 varmaankin S-koko oikea valinta, kun siipiväli 163?

Oletko käyttänyt/tehnyt ensihuollon?
    Mulla sama pyörä ja vuosimalli. Juhannuksen jälkeen ostettu n. 120km jälkeen teetätin ensihuollon pyöräliikkeessä. Nyt mittarissa n. 700km ja vaihteet toimii kuin unelma. Ei väliä onko vaihtaja lukossa vai auki. Lukko asennossa vaihto tapahtuu rajummin, mutta hyvin. Ehdottaisin että käytät ensihuollossa jossain paikallisessa pyöräliikkeessä.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Syncromies Katso viesti
    Oletko käyttänyt/tehnyt ensihuollon?
    Mulla sama pyörä ja vuosimalli. Juhannuksen jälkeen ostettu n. 120km jälkeen teetätin ensihuollon pyöräliikkeessä. Nyt mittarissa n. 700km ja vaihteet toimii kuin unelma. Ei väliä onko vaihtaja lukossa vai auki. Lukko asennossa vaihto tapahtuu rajummin, mutta hyvin. Ehdottaisin että käytät ensihuollossa jossain paikallisessa pyöräliikkeessä.
    Mikä ihmeen lukko asento?
    En ole fillareitani huollattanut kuin kerran ja xxl:n jäljiltä sain sen mielikuvan, etten kaipaa ainakaan heidän huoltoja enää ikinä.
    En ole ihan tuttu näiden uusien vaihtajien kanssa, mutta vanhempia tullut purettua, puhdisteltua melko paljon aikoinaan.

Edit: Googletin ja lukko on ollut omassa singlessä ja muijan fattyssä auki, mulla ei ole ollut mitään ongelmia ja fattyssä hyppii vaihteet.
    Nyt molemmissa lukot päällä ja pitää testata.
    Oma epäilys asiaan on ettei ole 2 eturatasta hyvä juttu, jos kuitenkin 'vahingossa' kelaa aina koko takapakan rattaat läpi.. taidankin tehdä fattystä singlen, kunhan löydän sopivat rattaat.

Itsekin tykkään tehdä kaikkiin vehkeisiin huollot itse. Nyt ajattelin että säästän sen verran että ei tarvitse metsässä alkaa vaihteiden kanssa tapella. Ja ei ole kyllä tarvinnutkaan. Olen kyllä omallani ajanut melkoista röykytystä lukko auki eikä ole kertaakaan ketjujen kans ollu ongelmia. Olen kyllä pitänyt ketjut puhtaana.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

Kertokaapa mullekki mikä ihmeen lukko
    shimano shadow plus clutch?

Joo.. siinähän on hyvä ohje säätämiseen.
    Ei ole aiemmissa fillareissani tuollaista ollut, enkä ole osannut kaivatakkaan.. mutta kyllähän tuon toiminta on ihan järkevää eli jäykistää takavaihtajan liikettä ja vähentää ketjujen viipotusta poluilla rämpätessä.

Aikoinaan oli suositus, ettei kahden eturattaan fillarissa käytettäisi yhdistelmää iso-iso ja pieni-pieni (eturatas-takaratas) ja siis vältettäisiin ketjulinjan vetämistä ihan kieroon.
    Omasta mielestäni ihan loogista ja en tiedä onko tuo nyt jotenkin muuttunut. Mulla scoop singlessä ei ole tuota ongelmaa, mutta muijan scoop fatty tuntuu edelleen satunnaisesti pompottavan vaihteita.
    Tutkailin takavaihtajan kaapelivetoa ja ei tuota oikein suoremmaksikaan saa, nykyisellään menee samaa reittiä kuin omassa singlessänikin.
    Kunhan nyt vähän keli kuivahtaisi tai pakastuisi niin vois mennä kokeilemaan onko tuosta lukituksesta jotain apua.

Oisko parempi takavaihtajan jäykistäjä?
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

Kyselin Silverbackiltä tuosta keulakulmasta: Could you explain why you have 71 degree head tune angle while majority of fat bike models from other manufacturers have 69 degrees? Seems that steeper head angle would be better for slow and steady biking but for higher speeds in uneven conditions slacker is better.

Ja vastaus:

"Thank you for making contact with us.

On the surface, your comments do appear valid and it is actually something that we are debating and testing at the moment (fat bike steering geometry). Like you, we too are questioning the status quo.

Basically, the increased footprint of the tyre already gives a fat bike an enormous amount of stability, too much some people would say. The slightly steeper angles that we use help to overcome the steering lag and also the “auto steer” to a great degree.

Stay tuned to our Social Media for any new developments."

Vaihtasivat renkaat niin ei tarttis niinkään välittää tosta "auto steer":istä. Mikäli tarkottavat samaa asiaa ku self-steering.
    Vai testaakohan ne tolla bulldozerilla.
    hcf muokkasi tätä : 10.11.2017 at 20.46

Ala kiinnikkeet on Biltemasta
    Mites nuo Bilteman kiinnikkeet on kestäneet käytännössä? Motonetin kiinnike antautui juurakkotärinöissä tänään kun ajelin töistä kotiin. Meni koko kiinnike katki, mikä tosin ei ihan järkytyksenä tullut kun eipä se kauhean paksua materiaalia ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mites nuo Bilteman kiinnikkeet on kestäneet käytännössä? Motonetin kiinnike antautui juurakkotärinöissä tänään kun ajelin töistä kotiin. Meni koko kiinnike katki, mikä tosin ei ihan järkytyksenä tullut kun eipä se kauhean paksua materiaalia ole.
    Kiinnikkeiden oma kumi hajosi lähes heti, tein rungon suojaksi puutarhaletkun palasista halkaisemalla paremmat suojat.
    Ilman suojia nuo naarmuttaa rungon ikävästi.
    Käytössä nämä valuu alaspäin jos tarakalla kuormaa ja kannattaakin alunperin asentaa niin alas etteivät voi liukua alemmas.
    Nämä ruostuu..
    Tarakka jäänyt vähälle käytölle, nytkin vajan seinällä ja useimmiten reppu tuntuu käyevämmältä.

Sent from my A0001 using Tapatalk

Hydrauliikkaliikkeissä löytyy tommoisia kiinikkeitä.

Kiinnikkeiden oma kumi hajosi lähes heti, tein rungon suojaksi puutarhaletkun palasista halkaisemalla paremmat suojat.
    Ilman suojia nuo naarmuttaa rungon ikävästi.
    Käytössä nämä valuu alaspäin jos tarakalla kuormaa ja kannattaakin alunperin asentaa niin alas etteivät voi liukua alemmas.
    Nämä ruostuu..
    Tarakka jäänyt vähälle käytölle, nytkin vajan seinällä ja useimmiten reppu tuntuu käyevämmältä.

Sent from my A0001 using Tapatalk
    Ok, eli Bilteman teräs ei ole ruostumatonta laatua sitten. Motonetin palikat ei ole ruostuneet, mutta nuo lienee jotain muuta materiaalia (sinkkiä kenties?). Noita ei myöskään saanut riittävän kireälle ilman sitä sisuskumin palaa. Siitä oli myös se hyvä puoli, että sen avulla kiristys onnistui tiukemmalle, ja oman kuormansa se kantoikin liukumatta. Mutta nyt kun se metalli murtui, niin runkoon jätti jälkensä. Ei sillä, ei tuo minun fillari enää muutenkaan näytä ihan pakasta vedetyltä.

Mulla tarakka on yhdessä tuon laukun kanssa ollut lähes joka päivä käytössä työmatkoilla. Tykkään kun laukun saa napsautettua sekunnissa paikalleen ja toisessa irti. Ja ihan erityisesti tykkään kun reppu ei ole hiostamassa selkää. Tosin lenkeillä mullakin on reppu, kun siellä kulkee kamelikyttyrä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Hydrauliikkaliikkeissä löytyy tommoisia kiinikkeitä.

Nuo oliskin laadukkaan näköisiä, mutta ei taida valitettavasti tässä kohtaa passata kun tuo rungon alaputki kiemurtelee sen verran että nuo lienee liian pitkiä kiristymään kunnolla. Tietty jos niitä sahailis niin ehkä sitten. Vai onko nuo jotain kovempaa materiaalia?

Muovia

Parempi kuva

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827