FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 19 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1266

Aihe: Puhelimen vaihtoa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ^Sulla, oletan?
    Öö not? Mulla on 7 ja oon ihan tyytyväinen.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Nyt on hyvä aika ostaa iPhone, iOS 11.1 toi just 70 uutta emojia.
    Voi ihmisen käsi mitä kakkaa. It just wanks.
    Kiitos softapäityksestä ilmoittamisesta. Sullakin iPhone kun tiesit ton? Oliko toi klikkiotsikko, release note oli aika paljon pitempi. 3GS asti tullu iPhoneja käytettyä ja iOS 11 oli ensimmäinen joka selkeesti bugitti. Liekkö syynä vähän vanha kutos-rauta vai mikä. Toivottavasti toi 11.1 jotakin korjaa.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Kiitos softapäityksestä ilmoittamisesta. Sullakin iPhone kun tiesit ton? Oliko toi klikkiotsikko, release note oli aika paljon pitempi. 3GS asti tullu iPhoneja käytettyä ja iOS 11 oli ensimmäinen joka selkeesti bugitti. Liekkö syynä vähän vanha kutos-rauta vai mikä. Toivottavasti toi 11.1 jotakin korjaa.
    Mulla hävisi iOs 11 myötä Safarin/viestien näppiksen kaikki ne lisänapit, esim. undo ja nuolet joita arvostaisin. Mistään en ole löytänyt vinkkiä mistä sen saisi takaisin. Ei Applen hommat ennen olleet näin revasta vaan melkein kaikki aina toimi. Kekkonen eli Jobs takaisin!
    -L.

En tiedä mikä meni pieleen 11 päivityksessä, kun kaikki mitä tarviin on toiminut. Hymynaamoja käytän harvakseltaan joten niiden määrä on aika lailla yks hailee. Ihanaa että niissä kuulemma on sukupuolineutraalejakin jihuu...
    Mutta SE -malli on kyllä toiminut hyvin noin niinkuin puhelimena, ja sopivan kokoisena.

Niinku mitä.

No selkeetä. 70 ihan uutta hymiötä ja olemassa olevien naamoja on fiksailtu uuteen uskoon.
    Jos uudet hymynaamat loukkaavat sinua, niin aina voi valittaa aplelle.

Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Onhan Sonyllä vieläkin compact-sarja vesitiiviydellä. Itsellä ollut käytössä Z5 Compact ja nyt on linjastossa XZ1 Compact, molemmissa reilusti alle 5" näyttö eli puhelin mahtuu taskuun hyvin. Harmi vain että nuo Sonyn vettäkestävät compact-mallistot ovat hinnoittelulta aina sieltä lippulaivapäädystä, keskihintaista pientä puhelinta kosteussuojalla ei löydy.
    Kannattaa katsoa, jos Samsungin A3 (2017) olisi lähellä vaatimuksia (IP68, 4,7 tuumaa). Tuollainen on itsellä.

Samsung A3 (2017) todettu päteväksi, kooltaan juurikin näppäräksi, kamera ja näyttö mainioiksi. Kosteussuojaus tuntuu toimivan. Kiinnostaisi Nokia 5 luuriin tutustuminen, vaikkakin se on 5", mutta ymmärtääkseni kosteussuojattu.
    Sittenhän löytyy tuorein Samsung XCover.
    Tähän kai pitäisi keksiä jotain nokkelaa .....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Asikainen Katso viesti
    Kiinnostaisi Nokia 5 luuriin tutustuminen, vaikkakin se on 5", mutta ymmärtääkseni kosteussuojattu.
    Ei valitettavasti ole vedenkestävä kuitenkaan. Perus ip52 vissii vaan eli roiskeelta suojattu

^ Jep, Nokia 5 roiskesuojattu. Tarkennetaan vielä että XCoverin kamera ja näyttö ei yllä A3 tasolle.
    Tähän kai pitäisi keksiä jotain nokkelaa .....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Öö not? Mulla on 7 ja oon ihan tyytyväinen.
    No hö, keneltäs nyt saadaan kokemuksia?

Mulla rupee 6S veteleen viimesiään ja vaihto olisi kohtapuoleen ajankohtanen. 7 olisi varmasti hyvä budjettihankinta, mutta 8 tahi X tavallaan kiehtoisi enemmän uudempina malleina.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Itselläni on käytössä 6s enkä keksi yhtään riittävän painavaa syytä miksi vaihtaisin 7:aan tai 8:iin. Ok, seiskassa saa IP67 suojauksen, mikä olisi fillaroidessa todellinen parannus, mutta vaakakupin toisella puolella painavat 3,5mm kuulokeportin puute ja tunnoton kotinäppäin. Kasissa parannuksena true-tone näyttö, sikäli kuin sillä on merkitystä. Kaikissa sama onnettoman pieni näyttö ja resoluutio. Jos pärjää 32 Gt:n muistilla niin 6s on halvin 539e, vastaava 7 maksaa 649e. Samaan hintaan saa 6s:n 128 Gt muistilla. 8 maksaa 64 gigaisena 829 euroa, jäätävä hinta puhelimesta joka ei juurikaan poikkea kolme vuotta sitten julkaistusta iPhone 6:sta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    No hö, keneltäs nyt saadaan kokemuksia?

Mulla rupee 6S veteleen viimesiään ja vaihto olisi kohtapuoleen ajankohtanen. 7 olisi varmasti hyvä budjettihankinta, mutta 8 tahi X tavallaan kiehtoisi enemmän uudempina malleina.
    No siinähän tuli vastaus omaan kysymykseen

Oon jo useamman ii-puhelimen kierrättänyt 4S => 5S => 6S => 7 niin että edellinen aina wifvelle ja sen kyrvähtäessä allekirjoittaneelle uusi Reilu kerho kokoontuu mutta vaimo ei kuulemma huomaa eroa.
    -L.

vaakakupin toisella puolella painavat 3,5mm kuulokeportin puute ja tunnoton kotinäppäin
    Kutakuinkin ekasta päivästä kun luuria sai 7+:aa käyttäneenä sanoisin, että kumpikin näistä asioista oli mielessä ja osoittautui vääräksi. Ostin AirPodit jotka on sairaan hyvät, Jobs-tasoa, enkä kuulokereikää ole kaivannut sittemmin, vaikka onhan se adapteri jossain. Kotinäppäin on huomattavasti parempi 7ssa, vanhemmat luurit tuntuu hajonneilta puhelimilta nykyisin jos kokeilee niissä nappia. Ehkä sormenjälkitunnistuksen nopeuden takia osin myös.

Nyt on X tulossa ja se kyllä arveluttaa että onko susi.

Taidan tehdä asian itselleni helpoksi ja odottaa että viimeinenkin savu tulee pihalle. Sitten hankintapäätös on yleensä helppo kun marssii kauppaan katsomaan mitä malleja löytyy heti mukaan. Samalla tullee akuutti tarve vaihtaa langalliset vastamelukuulottimet johdottomaan versioon

Minulla tulee kyllä viikoittain tilanteita että pitäisi samaan aikaan ladata puhelinta ja kuunnella kuulokkeista. Ei vielä kuiten niin usein että olisin taipunut ostamaan sen adapterin jossa on sekä 3,5mm että lightning.
    Langattomista kuulokkeista en oo kovin innostunut ja Omppunapit vaatisivat epoksia jotta pysyivät korvissa.

Lähikuukausina on puhelimen vaihto esissä. Entisestä ip6sta on akku loppu, muistia liian vähän(16g) ja lasikin rupeaa pikkuhiljaa repsottamaan liimauksista. Jos ensisijaisena kriteerinä pitäisi puhelimen kameran ominaisuuksia(niin video kuin stil) niin mihin malleihin kannattaisi kohdistaa mielenkiinto? IP8 plussaa olen vähän sillä silmällä katsellut mutta paluu android maailmaankaan ei ole poissuljettu jos sieltä löytyy hyvä vaihtoehto.

https://www.tomsguide.com/us/best-ph...view-2272.html

Toisaalta ku jättää ostamatta 600€ puhelimen ja ostas 200€ niin vois sijottaa 400€ kunnolliseen kameraan. Eikös tolla saa ihan laadukkaan kompaktikameran jo

Saa. Mutta paras kamera on se mikä on mukana.

Toisaalta itse on laiskistunut kännykkäkameroiden parantumisen myötä. Tulee räpsittyä kännykällä sen sijaan että kantaisi kameraa mukana. Joskus harmittaa kuvia suurennellessa tai hämäräkuvia ottaessa ettei tullut "oikeaa" kameraa mukaan.

Vois joku valmistaja tehä kompaktikameran jossa on lisäominaisuutena puhelin
    Näytöthän niissä on valmiina jo

Kunnon kamera löytyy ja kunnollinen kompaktikin on jonkun aikataulun haaveissa. Halvempi hankintahinta ei tee puhelimesta niin paljon kevyempää että sillä korreloisi sen 400 euron kompaktin. Vaikka on liikkeellä niine kamoine mitä ajopaidan taskuun mahtuu, olisi kiva joskus ottaa myös kuvia. Välillä on taas mukava ottaa se kunnon kamera vaikka se vaatisikin sitten panostusta kuljetuskalustoon. Tuo hyvä kompakti jossa myös puhelin olisi kyllä aika hyvä.

Lähdettiin vaimon kanssa muutamaksi päiväksi Gdanskiin. Järkkärin jätin suosista kotiin, ja mukaan lähti Nikon P310 pokkari.

Ekana iltana kannoin sitä mukana, mutta sitten se sai jäädä hotellille. Otin kännykällä noin 350 kuvaa koko reissussa. Nyt kun niitä koneella katselin, niin eihän ne mitään helmiä ole, mutta ihan riittävät. Arvostin sitä kännykän helppoutta enemmän kuin laadukkaan pokkarin kuvanlaatua.

Ei voi muuta kuin kehua z5 compactin sääsuojausta. Tänäänkin päivän rapalenkillä takataskussa ja kotiin tullessa pesin sen kraanan alla. Toimii edelleen.

Itsekin miellyin sonyn puhelimiin ikitoimivan z1 compactin ansioista.
    Seuraava olikin sitten xa1 joka olikin ensimmäinen puhelin sitten nokian 7110, joka ei ollut vesitiivis. Se oli myös ensimmäinen joka taskuun laittaessa lipes ja ihme pompuilla ojaan uimaan...se siittä sitten. Nöyränä kauppaan ja poistuva xz mukaan joka taas tiivistä mallia.

Joku ilta sitten tabletilla tilailin siihen panssarilasia kotimaisesta tukusta. Tabletti samsung ja jossa kiinni dna kortti. Samassa taloudessa sitten asteen tahi kaksi kauniimpi osapuoli tuli aamulla näyttämään omasta puhelimestaan (sonyn z3) facebookin mainosta, jossa nökötti sen puljun mainos josta tilasin sen lasin ja juurikin vielä xz malliin ja kysyi että tilasitko eilin jotain tuolta. Haavi auki kattelin että juu juurikin tuon.
    Sanoisin että aika hämärätä, enkä pidä minään ihme sattumanakaan tuota, mutta oikeesti miten helevetissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    J...
    Sanoisin että aika hämärätä, enkä pidä minään ihme sattumanakaan tuota, mutta oikeesti miten helevetissä?
    Aikamoista.

Vastaava kokemus itsellä parin viikon takaa. Minä syön meidän taloudessa granolaa ja nakkasin Citymarketissa ostoskärryyn Paulus-merkkistä. Vaimokulta maksoi ostokset ja vingutti plussakorttia. Seuraavana päivänä minulle tupsahti facebookkiin Axa-granolan mainos. Ja minähän olen FB:ssa kuitenkin ihan keksityllä nimellä. Mitä helvettiä???!!!

Okei, algoritmit ovat monesta seikasta selvittäneet, että minun keksityllä FB-profiilillani ja vaimollani on jotain tekemistä keskenämme, ei siinä mitään. Mutta miten FB-mainostajat tiesivät, että MINÄ olen se, joka syö sen granolan? Ja miten tieto ostoskorin sisällöstä vuotaa mainostajille? Kauppaketjuthan vakuuttavat, etteivät myy kerättyjä tietoja eteenpäin.

---
    EDIT:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Eikös FB appi kuuntele jos ei sitä erikseen estä ja tietysti lukee myös viestit FB:ssä ja toki myös tykkäykset vaikuttavat kohdistukseen.
    Tarkennan vielä, että mulla ei ole applikaatiota asennettu, enkä viestittele enkä tykkäile
    JackOja muokkasi tätä : 08.11.2017 at 10.34

Muutama viikko sitten puhuttiin siskon kanssa puhelimessa kuinka hänen ystävältään on löydetty syöpä. Keskusteltiin pitkään julkisen ja yksityisen sairaanhoidon syöpähoidoista ja siitä että tekeekö kukaan yksityinen edes syöpäleikkauksia, vaan onko ne kaikki keskitetty yliopistosairaaloihin.

Sitten illalla sisko meni koneelle ja avasi Facebookin niin ekana Face työnsi ruutuun Helsinkiläisen yksityisen syöpäsairaalan mainoksen. Aika hämmentävää.

Eikös FB appi kuuntele jos ei sitä erikseen estä ja tietysti lukee myös viestit FB:ssä ja toki myös tykkäykset vaikuttavat kohdistukseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kauppaketjuthan vakuuttavat, etteivät myy kerättyjä tietoja eteenpäin.
    Jos antavat ne eteenpäin? Sehän ei ole myymistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Muutama viikko sitten puhuttiin siskon kanssa puhelimessa kuinka hänen ystävältään on löydetty syöpä. Keskusteltiin pitkään julkisen ja yksityisen sairaanhoidon syöpähoidoista ja siitä että tekeekö kukaan yksityinen edes syöpäleikkauksia, vaan onko ne kaikki keskitetty yliopistosairaaloihin.

Sitten illalla sisko meni koneelle ja avasi Facebookin niin ekana Face työnsi ruutuun Helsinkiläisen yksityisen syöpäsairaalan mainoksen. Aika hämmentävää.
    Nojoo...joskus keskusteltiin kattoremontista ja seuraavat mainokset olikin yllättäen kattopelti mainoksia.

Pari tuntia raivatessa mietiskelin näitten laitteiden yhteyttä ja:
    Tämä tablet dna ja hänellä saunalahti.
    Yhteisessä käytössä, mutta koskaan tällä ei ole facebookkia käytetty eikä ole sitä sovellustakaan asennettu ja minä en siellä ole koskaan ollut.
    Wifi verkko on kotona, mutta tabletti ei ole siinä nyt ollut.
    Mutta sitten se yhteys juolahtikin mieleen ja se on sovellus nimeltään Candy Crush Saga jota hän tykkää pelailla ja tuohan on julkaistu alunperin facebookissa. Ja tuo sovellus on ainut yhteys sen lisäksi että samassa taloudessa eletään.

Ilmeisesti tuo sovellus nyt vaan seuraa mitä tällä laitteella verkossa selaillaan ja tehdään. Just tarkastin tuon sovelluksen (Luvat) niin se ei tarvitse mitään lupia eli sille ei tarvinnut mitään lupia antaa mihinkään.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Mä puhuin laiturista kaverille niin tuli laiturimainos tässsä joskus

Oliskohan toi hyvä harrastepuhelin.. vähän on kookas

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •