HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 176 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 76 126 166 174 175 176 177 178 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.251 - 5.280 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #5251
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuloV Katso viesti
    Mahtuuko muilla pyörimään 4.8" JJ Fat 4 Litessä? Omassa ottaa takarengas kiinni jos runttaa putkelta kovemmin.
    Mahtuu hyvin minun yksilössä.

  2. #5252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janos86 Katso viesti
    Nyt näytti olevan 5fat Pro 300€ alennuksella eli 999€ tarjouslehdessä. Onko näitä monikin ostanut?
    Juu, vaimon 3fat pro sai itseään isomman pikkuveikan kaveriksi, Kluuvin viimeinen L lähtee kohta työmatkatestiin Keskuspuistoon ja ensi viikolla Rukalle.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #5253
    Fat 4 compin vapaaratas pitää hankaavaa ääntä kun en polje mutta polkiessa ei kuulu mitään ylimääräistä. Kiekko on nyt verstaan pöydällä ja siitä on poistettu kasetti, akseli ja laakerikuulat mutta itse vapaaratas ei irtoa.

    Kysymys kuuluu, miten sen saa rikkomatta irti jotta voin puhdistaa sen?

  4. #5254
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Tuota irroitusta tutkailin tänään itsekin, irroittamatta jäi. Tosin vapaaratas toimii vielä OK joten saa olla, tulipahan huollettua navat

    Vapari taitaa olla rungossa kierteellä kiinni samaan tapaan kuin XC compin vapaaratas josta kuva alla

    Tuommoisella alemmalla avaimella irtoaisi, oikea koko vielä selvitettävä

    Koska sopivaa avainta ei tallista löytynyt, päädyin niputtamaan tuon takaisin


  5. #5255
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Tuota irroitusta tutkailin tänään itsekin, irroittamatta jäi. Tosin vapaaratas toimii vielä OK joten saa olla, tulipahan huollettua navat

    Vapari taitaa olla rungossa kierteellä kiinni samaan tapaan kuin XC compin vapaaratas josta kuva alla

    Tuommoisella alemmalla avaimella irtoaisi, oikea koko vielä selvitettävä

    Koska sopivaa avainta ei tallista löytynyt, päädyin niputtamaan tuon takaisin

    Näyttää vähän samalta kuin Scoop Fattyn vapari. Irtoaa 11 mm kuusiokololla toiselta puolen napaa. Tuo avain mikä kuvassa on aukasee itse vaparin.

    Verkkokaupan fatbike ketjussa on tuon irrotuksesta.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  6. #5256
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    Hankaavat ääni? Ettei vain kuuluisi siitä muovilärpykästä jota pizzalautaseksi kutsutaan?

  7. #5257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka.S Katso viesti
    Näyttää vähän samalta kuin Scoop Fattyn vapari. Irtoaa 11 mm kuusiokololla toiselta puolen napaa. Tuo avain mikä kuvassa on aukasee itse vaparin.

    Verkkokaupan fatbike ketjussa on tuon irrotuksesta.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    Vapaaratas irtosi navasta 12 mm kuusiokololla Compissa. Tosin en saanut hampaita näkyviin kun kuvan avain puuttui.

  8. #5258
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Vaimon 4Fat lite sai ensihuollon ja samalla JJ 4.4" alleen. Eipä vaimo ole tuolla paljoa ehtinyt ajella kesän aikana, mutta ajattelin noiden JJ:n toimivan paremmin talvella ja maastossahan tuo vaimo tuolla haluaa ajaa eli sielläkin nuo ovat paremmat kuin orkkikset. En enää jaksa hänen Fitness pyöräänsä laittaa nastoja alle. Saa ajella tuolla FATilla talven

    3Fat lite piti itselläkin huoltaa, mutta selvisin vain ketju/pakka vaihdolla. Vapari on edelleen ehjän oloinen - ihme kyllä
    Keskiönlaakerit vaihdoin jo kesän alussa, samaten jarrujen vaijerit ja kuoret - ne tuntuvat toimivan edelleen ihan ok.
    Kunhan talvi joskus tulee niin vaihdan taas alle 4.8" Snowshoe XL:t - siihen asti saa riittää nuo JJ 4" koossa.
    Eh?

  9. #5259
    Itellä ainakin 3Fat litessä nestejarrut, joten ei tarvi vaijereita vaihdella. Renkaina bontrager barbegazit (4,7) ja tilaa kyllä runsaasti. Melkein tekis mieli kokeilla snowshoe 2xl:ää sillä niin tilavalta näyttää. Etuhampaita jo jostain syystä mennyt useampia eli nyt kolmannet jo menossa ja pyörällä ajettu n.3000km (saattaa johtua tosin pääosin metsä ja suo ajosta). Alkuperäiset meni reilusti alta tonnin ja toiset racefacet tonnin pinnassa. Nyt shimanon hampaat ja nämä vaikuttaa kestävän. Välitys vaihdettu eteen 22/32 ja taakse 12-36. Keskiölaakerit vaihdoin shimanoon ekan hammaskerran kanssa, vaikkei mitään vikaa ollutkaan. Myöskin kaikki napojen laakerit avattu (sen muovisen pölysuojan saa väännetty varovasti pois) täytetty vetonivelrasvalla ja ne alkuperäisiä. Samoin vapaaratas, josta tulee miellyttävän hiljainen kun vähän rasvaa hammastuksella.

  10. #5260
    . Etuhampaita jo jostain syystä mennyt useampia eli nyt kolmannet jo menossa ja pyörällä ajettu n.3000km (saattaa johtua tosin pääosin metsä ja suo ajosta). Alkuperäiset meni reilusti alta tonnin ja toiset racefacet tonnin pinnassa. Nyt shimanon hampaat ja nämä vaikuttaa kestävän. Myöskin kaikki napojen laakerit avattu (sen muovisen pölysuojan saa väännetty varovasti pois) täytetty vetonivelrasvalla ja ne alkuperäisiä. Samoin vapaaratas, josta tulee miellyttävän hiljainen kun vähän rasvaa hammastuksella.

    Ei vaikuta normaalilta noin nopea kuluminen eturattaissa, tai sittten kyseessä todella pehmeät rattaat, Racefacellä ainakin pitäisi olla kunnon rattaat, eikä normaali metsä suo ajelu pitäisi vaikuttaa.
    Vapaaratas toimii hyvin kun se pitää ääntä, noitten liian paksujen, kylmässä jähmettyvien rasvojen kanssa saa varmasti vapaarattaan pilalle kun kynnet ei liiku optimaalisesti...

  11. #5261
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^totta sie oot ketjut vaihtanu samalla ettei ne syö rattaita? Ja tietenki putsaat ketjut aina muutaman lenkin jälkeen ja laitat uudet rasvat. Paksut rasvat kerää vaan kaiken paskan eikä lähe rattaista muutako liottimilla. Sit sielä rasvan seassa olevat hiekanjyvät hioo rattaat

  12. #5262
    Aikaisemmin tässä ketjussa jo kerroin, että minullakin meni 4 liten pienempi eturatas alle 500 kilometrissä ja todellakin olen pitänyt puhtaana ja öljyssä. Tuleehan sitä rapaa toki kesken lenkinkin välillä. En osannut arvata, että vika on kulumisessa kun vanhasta maantiepyörästä vaihdoin juuri lähes 10000km ajetut kammet, eikä niissä teräsrattaissa kulumisen merkkejä näkynyt. Isoja on laatuerot.

    Vapaarattaasta saa kulua jämäkkä naksutus, silloin se toimii oikein.

  13. #5263
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyhä Risti Katso viesti
    . Etuhampaita jo jostain syystä mennyt useampia eli nyt kolmannet jo menossa ja pyörällä ajettu n.3000km (saattaa johtua tosin pääosin metsä ja suo ajosta). Alkuperäiset meni reilusti alta tonnin ja toiset racefacet tonnin pinnassa. Nyt shimanon hampaat ja nämä vaikuttaa kestävän. Myöskin kaikki napojen laakerit avattu (sen muovisen pölysuojan saa väännetty varovasti pois) täytetty vetonivelrasvalla ja ne alkuperäisiä. Samoin vapaaratas, josta tulee miellyttävän hiljainen kun vähän rasvaa hammastuksella.

    Ei vaikuta normaalilta noin nopea kuluminen eturattaissa, tai sittten kyseessä todella pehmeät rattaat, Racefacellä ainakin pitäisi olla kunnon rattaat, eikä normaali metsä suo ajelu pitäisi vaikuttaa.
    Vapaaratas toimii hyvin kun se pitää ääntä, noitten liian paksujen, kylmässä jähmettyvien rasvojen kanssa saa varmasti vapaarattaan pilalle kun kynnet ei liiku optimaalisesti...
    Pehmeät ne on nuo alumiinirattaat. No kuitenkin ketjua on vaihdettu ja toki pidetty puhtaana aina likalenkin jälkeen sekä voideltu ketjuöljyllä. Vetonivelrasva ei tiiviissä ympäristössä kerää likaa eikä jähmety kylmissä olosuhteissa (koettu 42 asteen pakkasessa ja hyvin toimi). Vapaarattaan ei tarvi pitää suurta raksutusta. Ilman voitelua se raksuttaa meluisasti. Toki kynsille pitää olla liikumatila, mutta ei ne kuivana saa olla. 35v. on tullut pyöriä rassattua ja yhtään vapaaratasta ei ole MoS2 rasvan vuoksi mennyt rikki, eikä muutenkaan. Ja kaikilla pyörillä on ajettu eikä vain varastossa olleet. Kukin tavallaan.

  14. #5264
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyhä Risti Katso viesti
    Ei vaikuta normaalilta noin nopea kuluminen eturattaissa, tai sittten kyseessä todella pehmeät rattaat
    Eikö se ole yleensä niin päin, että laadukas materiaali on pehmeää (mutta vasta sen pisteen jälkeen kun antaa periksi), kun taas halpismateriaali säilyttää tiukasti muotonsa siihen asti että sitten kerralla räksähtää poikki? Vrt. halpis-lenkkiavain vs. laatuavain: halpisavaimella rikkoo rystysensä (tai murtaa käden) kun tiukkaa mutteria vääntää, laatuavain taas vääntyy siististi käsissä niin että työmies/-nainen ei itteään telo.

    Veikkaan että ankaralla väännöllä ne shimanon rattaankin piikit vääntyisivät, mutta eivät katkea (jos siis ylipäätään olisivat alta tonnin ajolla antautumassa).

  15. #5265
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Eikö se ole yleensä niin päin, että laadukas materiaali on pehmeää (mutta vasta sen pisteen jälkeen kun antaa periksi), kun taas halpismateriaali säilyttää tiukasti muotonsa siihen asti että sitten kerralla räksähtää poikki? Vrt. halpis-lenkkiavain vs. laatuavain: halpisavaimella rikkoo rystysensä (tai murtaa käden) kun tiukkaa mutteria vääntää, laatuavain taas vääntyy siististi käsissä niin että työmies/-nainen ei itteään telo.

    Veikkaan että ankaralla väännöllä ne shimanon rattaankin piikit vääntyisivät, mutta eivät katkea (jos siis ylipäätään olisivat alta tonnin ajolla antautumassa).
    Ei se nyt noinkaan ole. Kovakin materiaali voi olla sitkeää. Kova halpa varmaankin haurasta.

  16. #5266
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Ei se nyt noinkaan ole. Kovakin materiaali voi olla sitkeää. Kova halpa varmaankin haurasta.
    Mikäs tuossa minun kommentissa oli sitten väärin? Minähän totesin että pehmeää (eli sitkeää, kiitos paremmasta termistä) sen jälkeen kun antautuu, mutta en ottanut kantaa taipumispisteeseen. Tietenkään laatukama ei ole pehmeää kuten tina.

  17. #5267
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mikäs tuossa minun kommentissa oli sitten väärin? Minähän totesin että pehmeää (eli sitkeää, kiitos paremmasta termistä) sen jälkeen kun antautuu, mutta en ottanut kantaa taipumispisteeseen. Tietenkään laatukama ei ole pehmeää kuten tina.
    No, pehmeä ja sitkeä ovat aika eri asioita.

  18. #5268
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    No, pehmeä ja sitkeä ovat aika eri asioita.
    Tottapa kyllä. Viestin kontekstista toivottavasti kuitenkin tajusi etten tarkoittanut pehmeää kuten sinitarra.

  19. #5269
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    Fat 3 hiilarikeulasta. miten on kestänyt? Onko kenelläkään 203mm jarrua siinä? Pitäisi lähteä raskaasti kuormattuna ajelemaan ja mietin laitanko siksi aikaa teräskeulan paikoilleen.

  20. #5270
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    88
    Moro.

    Kokeilin laittaa 4lite vakiorenkaita tubeleksiksi, mutta eipä onnistunut. En saanut kompuralla nousemaan vanteelle edes kuormaliinan avulla. Sisurilla tietenki nousi mutta sitten kun otti ilmaa pois sisurista niin rengas ei pysynyt vanteella. Rengas kun painu alas niin se repäs vielä teippaukset ruttuun. Eli uusiks menee.

    Mitä purkkavirityksiä ootte käyttäny tossa tubeleshommassa vai onko ihan toivoton yritys tolla vakio vanne+rengas yhdistelmällä?

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

  21. #5271
    Oliskos ny vika siinä renkaassa? Ei tarvi 4.8 Jumbon snakeskineillä muuta ku hurautus kompuralla ja rengas on vanteella ku p@*#a Junttilan talon seinässä. Ite käytän noiden renkaiden kans myös http://www.motonet.fi/fi/tuote/80782...vannerasva-5kg. Helpottaa kummasti ja omasta mielestä paljon siistimpää ku saippuavesi. Ite onnistuin yleensä kaatamaan sen saippuveden tallissa ku sitä käytin.

    Renkaissa on kyllä tosi paljon eroja. JJ on ollu omista helpoin. Mutta kyllä budi ja snowshoe 2xl on hyllyllä pysyny tyhjänäkin kun sen on sinne ensin saanu. Kuormaliinaa näissä molemmissa tarvin. Ja mulla ei mee teipit ruttuun ku käytän nykyään hirvisäkkiä. Saa multa 10+.

  22. #5272
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Oliskos ny vika siinä renkaassa? Ei tarvi 4.8 Jumbon snakeskineillä muuta ku hurautus kompuralla ja rengas on vanteella ku p@*#a Junttilan talon seinässä. Ite käytän noiden renkaiden kans myös http://www.motonet.fi/fi/tuote/80782...vannerasva-5kg. Helpottaa kummasti ja omasta mielestä paljon siistimpää ku saippuavesi. Ite onnistuin yleensä kaatamaan sen saippuveden tallissa ku sitä käytin.

    Renkaissa on kyllä tosi paljon eroja. JJ on ollu omista helpoin. Mutta kyllä budi ja snowshoe 2xl on hyllyllä pysyny tyhjänäkin kun sen on sinne ensin saanu. Kuormaliinaa näissä molemmissa tarvin. Ja mulla ei mee teipit ruttuun ku käytän nykyään hirvisäkkiä. Saa multa 10+.
    Voihan se olla renkaassakin vika. Ne kyllä tuntu aika löysiltä kaikin puolin. Ehkä pitää sijoittaa jumbo jimiin ja kokeilla sillä.

    Noi hirvisäkki yms vakuumipussihommat on kuulostanut liian vaikeelta. Toki niissä tuollaisia etuja varmaan on että teippaukset ei mene läskiks.

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

  23. #5273
    Ei oo mitään rakettitiedettä. Kevennysreiät peittoon niin että näyttää hyvältä ulospäin. Ite tosin käytin joskus ihan pakkausteippiä. Siihen sitten pujotat 174cm pitkän rinkulan muovia ja laitat siitä läpi venttiilin. Videookin tästä löytyy mutta en ny viihti sitä alkaa hakeen. Muovi voi olla vaikka vakuumia, jätesäkkiä, hirvisäkkiä yms. Hirvisäkki on valmista ympyrää ja noihin muihin tarvit vakuumikoneen tai ehkäpä silitysraudan.

  24. #5274
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wipe Katso viesti
    Itellä ainakin 3Fat litessä nestejarrut, joten ei tarvi vaijereita vaihdella.
    Vaihdevaijerit piti kirjoittaa - hyvä huomio
    Eh?

  25. #5275
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Kuopion XXL:ssä on 15kpl white fat 5 pro:ta avajaisis 799€.
    Sinne vaan jonottaan et kerkee

    Itseasiassa sai tilattua verkkokaupasta ainaki CX PRO:n vaikka lehdessä lukee "vain kuopion tavaratalosta"
    hcf muokkasi tätä : 01.11.2017 at 08.22

  26. #5276
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    5 oli puolenpäivän kieppeillä whiteläskii myymättä. Itse maltoin.😉

  27. #5277
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    87
    Miltäs tämä Whiten 5Fat Pro vaikuttaa pyöränä (https://xxl.fi/white-5fat-pro-fatbik...6944_1_style)? Ajatuksena ostaa eka Fatbike, ja paljon eri vaihtoehtoja pyöritelleenä, tämäkin iski silmään.
    XXL:ssähän on myös Whiten 4Fat Interceptoria, jossa joku osa vähän parempi sekä kuitukeula (https://www.xxl.fi/white-4-fat-inter...121890_1_style). Hintaa kuitenkin sen 600e enemmän, joten
    onko mitään järkeä tuohon sijoittaa, jos sitä edes saa enää?

    Tämä 5Fat Pro näytti olevan uuden Fillarilehden testissäkin ja ihan ok-arvotelun sai. Mutta onko näissä Whiteissä jotain sellaista, jonka kanssa joutuu tappelemaan usein tai liian aikaisessa vaiheessa (keskiö, vapari tms.)?

    Bonustehtävänä: Ehdota jotain toista suht saman hintaluokan läskiä (1300-1600e).

  28. #5278
    Bonustehtävänä ehdotan bikeshopin 2018 Kona Wo:ta, joka alittaa budjetin. Ihan ok läski, kuten myös nuo Whitet. Jäisi enemmän rahaa varusteisiin siis.

    https://www.bikeshop.fi/Kona-Wo/ekauppa/pKOWO/

  29. #5279
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti spetke75 Katso viesti
    Bonustehtävänä: Ehdota jotain toista suht saman hintaluokan läskiä (1300-1600e).
    Silverback Scoop Single


    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...bike-sininen-L

    + kuitukeula
    + kilon kevyempi kuin White
    + 11 vaihdetta
    + tubeless ready kiekot
    + thru axle myös takana

  30. #5280
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti spetke75 Katso viesti
    Miltäs tämä Whiten 5Fat Pro vaikuttaa pyöränä (https://xxl.fi/white-5fat-pro-fatbik...6944_1_style)? Ajatuksena ostaa eka Fatbike, ja paljon eri vaihtoehtoja pyöritelleenä, tämäkin iski silmään.
    XXL:ssähän on myös Whiten 4Fat Interceptoria, jossa joku osa vähän parempi sekä kuitukeula (https://www.xxl.fi/white-4-fat-inter...121890_1_style). Hintaa kuitenkin sen 600e enemmän, joten
    onko mitään järkeä tuohon sijoittaa, jos sitä edes saa enää?

    Tämä 5Fat Pro näytti olevan uuden Fillarilehden testissäkin ja ihan ok-arvotelun sai. Mutta onko näissä Whiteissä jotain sellaista, jonka kanssa joutuu tappelemaan usein tai liian aikaisessa vaiheessa (keskiö, vapari tms.)?

    Bonustehtävänä: Ehdota jotain toista suht saman hintaluokan läskiä (1300-1600e).
    Myös Felt mahtuu tohon budjettiin. Halvimmassakin Felt DD70:ssä on jo 1x11 vaihteisto.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •