Osallistun minäkin tähän keskusteluun. Mittaako wattihärveli vai älytraineri oikeammin watit? https://www.thieme-connect.de/produc.../s-0043-102945
Saman valmistajan laitteet voivat erota keskenään, mutta aika usein sama laite näyttää eri mittauskerroilla hyvinkin samoja tuloksia (kun ennen mittausta laite nollataan). Siksi toi Trainerroadin ominaisuus on hyvä etenkin, jos haluaa sopeuttaa älytrainerin luvut siihen mittavälineistöön, jota käyttää ulkona. Sinänsä totuus voi löytyä kaurapuurosta, mutta vain sattumalta esim. SRM:stä. Riittävän lähellä olevia arvoja toki löytyy.
Eli ero voi syntyä siitä, että huolimatta nollauksesta, laitteiden lähtökohdat ovat eri. Eli huolimatta tehosta toinen näyttää koko ajan 15w enenmmän. Toinen pulma on sitten siinä, että eri teholla ero on erilainen. Esimerkiksi ero kasvaa tai pienenee tai kääntyy päinvastaiseksi tehon kasvaessa. Silloin laitteiden "slope" on erilainen. Jos laite mittaa tehoa vain toisesta jalasta ja tuplaa lukeman, on niillä henkilöillä, joilla jalkojen välillä on eroja, riski saada jälkimmäisiä virheitä aika suuri. Noin 250-300w tehoilla vasen-oikea prosentit on mulla noin 54-46 ja alle tämän kutakuinkin 50-50 ja ylimennen ero kasvaa. Joten laitteella joka mittaa vain vasemmasta jalasta tehoa antaa mulla pk alueella samoja lukemia kuin laite, joka mittaa molemmista jaloista. Vk alueella ero laitteiden välillä kasvaa vasemmasta jalasta mittaavan hyväksi ja mk-alueella tämä laite alkaa jo hivellä itsetuntoa. Siksi mulle ei käy tämä yhden jalan tsydeemi. Tolla Trainerroadin korjausmetodilla voisi mulla tulla vinkeitä harjoituksia, jos ajaa sillä (TR) vaikka Sufferfestin ISLAGIATTia Stagesin kammella.
Sitten netin syövereissä, joku on huomannut, että laitteiden erot vähenevät merkittävästi, jos tekee uusinta nollauksen noin puolen tunnin ajon jälkeen. Jos tovereilla on mahdollisuus vielä testata wattilaitteitansa niin, että nollaa noin puolen tunnin ajon jälkeen uudestaan ja raportoisi tänne tulokset, niin olisin kiitollinen. Voin tehdä saman testin ainakin BePron wattipolkimilla. Eli mulla Neo & Favero BePro -kombo.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit