GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 93 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #2761
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Mistäs löytyy nastat budlouhun?

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
    Itse tilasin parivuotta sitten http://www.internetipood.com/et/motohoov/4-5998-bg1000-kruvitav-rehvinaast-bestgrip-6-0x5-8x2-2 1000 Best grippejä 300kpl ja työkalun. Oli selkeästi edukkaampia ku Suomesta. Jonkunlaisen special tarjouksen sain s-postitiedustelulla.

    Kaverit tilasi kopiota Kiinasta viimetalvena. Hinta laatu niissäkin suunilleen kohilla, mutta tais tarvita 1000kpl vähintään tilata. Bestgripit kalliimpia selkesti, mutta laatukin selkeästi parempi.
    Antza44 muokkasi tätä : 25.10.2017 at 12.21
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  2. #2762
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Mistäs löytyy nastat budlouhun?
    Mcarbon tai IKH.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #2763
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    57
    Tänään lähti reilu 3tkm ajetusta dudesta kammet irti ensikertaa. Työkaluina super b kampityökalu. Kampien oma pultti ja prikka irti ja vastapuolelta ujuttaa paikoilleen. Sitten kampityökalu paikoilleen, kiristys ja sitten kampi irti.
    Kysymys kuuluu saako noi laakerit purettua palasiksi?
    edit. Laakerin putsaukseen löysin jo vastauksen.
    Syncromies muokkasi tätä : 26.10.2017 at 16.32
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

  4. #2764
    https://absoluteblack.cc/raceface-oval-boost-cinch-chainring

    Oliko kellään Dudessa AB:n ovaalia? Tämän ilmeisesti pitäs istua Aeffectien kans?

  5. #2765
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Nurmijärvi kk.
    Viestit
    142
    ^ Varmaankin aika monella.
    Tuo on boost perälle tehty ratas, vie varmaankin ketjua turhan ulos pakkaan nähden.
    Mulla on Next SL kampien kanssa normiperälle tarkoitettu malli tuosta ja toimii hyvin. Juu, ennenkuin kukaan ehtii kysymään, niin sopii myös 4.8" Jumbo Jimien kanssa...kokeilu on, vaikka nyt ajankin 4.4" JJllä.
    - XC-tyylinen kuntoilija -

  6. #2766
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stricken Katso viesti
    https://absoluteblack.cc/raceface-oval-boost-cinch-chainring

    Oliko kellään Dudessa AB:n ovaalia? Tämän ilmeisesti pitäs istua Aeffectien kans?
    Eikös se juuri tämä ratas pidä olla aeffect Kampiin! Ainakin farley 9.6 on.

  7. #2767
    noniinno Guest
    tästä edullisesti Aeffecteihin: https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm
    alennus koodilla RINGLEADER

  8. #2768
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Nurmijärvi kk.
    Viestit
    142
    ^ei vaan taida olla ovaali, voi harmi, olis hyvän hintanen.
    - XC-tyylinen kuntoilija -

  9. #2769
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Nurmijärvi kk.
    Viestit
    142
    No perskuta, olihan siellä ovaaleitakin
    https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm
    - XC-tyylinen kuntoilija -

  10. #2770
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Olihan se tilattava ovaali itellekkin, Kiitos vinkistä!

  11. #2771
    Aika matalan näköset hampaat Raptorin ovaalissa, alkaakohan ketju hyppimään herkemmin yli jos kerää lunta kehälle..? Ja onko kellään nyt varmaa tietoa kummalla noista AB:n rattaista ketjulinja pysyy jiirissä? Kaksi vastakkaista mielipidettä tullut

  12. #2772
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Suora ratas. Offsetti-rattaat on Boost-perälle.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  13. #2773
    Kiitos vastauksesta.

  14. #2774
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Jaa nii. Aeffect -kampea on myös kiinteällä spiderillä, joillon cinch -ratas ei käy. Tilalle pitää ottaa pulttikiinnitykseen käypä limppu (BCD 104).
    Holokki auki ku H. Moilane.

  15. #2775
    Jaaha, laitoin aiemmin kyselyä Canyonin suuntaankin tuosta rattaan tyypistä ja sieltä taas vastattiin yksioikoisesti notta BOOST olis aeffect Dudeen passeli. Tilataan nyt vaikka se ja vaihetaan jos ei istu.

  16. #2776
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.631
    Just postisetä soitteli, että tuo duden tänään, pikkusen reilu viikko tilauksesta

  17. #2777
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Haapajärvi
    Viestit
    30
    Mikä olisi sopivin runkolaukku S-koon Dudeen? Jos ensikesäksi varustelisi pyörän lapin poluille vaelluskäyttöön.

  18. #2778
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Bluton akseli ei irtoa! Avasin lukituksen ja yritin kääntää auki niin ei liikkunu mihinkään. Piheillä piti pyörittää alusprikkaa jossa hahlo mihin vipu menee. Metallihilettä tulimatolle eikä akseli liukunu ruuvaus puolelta ulospäin. Haarukka vaan leves niin että piti ottaa jarrusatula irti. Ja alusprikka on halennu. Mitähän oon tehny väärin?!

  19. #2779
    noniinno Guest
    Tuota..en ihan ymmärtänyt. Bluton "alusprikassa" on se kolo, johon vipu painetaan auki kiertämistä varten. Akselin pää on halki jotta se pääsee kiristymään. Navan kiristysmutteri on saattanut löystyä ja kiertyy auki samaa tahtia akselin kanssa, tämä voi aiheuttaa tuo haarukan "leviämisen".

    Jotensakin noin tuo toimii:
    https://m.youtube.com/watch?v=xH54fozbo4I

  20. #2780
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    ^Kiitti linkistä. 2 min kohdalla kuvaillaan tota mun ongelmaa. Eli olen kiristänyt liian tiukkaan ja se "alusprikka" on halennu. Eikä läpiakseli suostu tulemaan ulos. Ilmeisesti hiekkaa ym.muuta kiilaa sitä kiinni?? Noh sain 90 min (juoksu-pyöräily-juoksu) sisäreenin valmiiksi niin palataampa sorvin ääreen...

  21. #2781
    Meneekö 195cm tuo L:koko? Pituus kokemuksia muilla kun hipoo tuota suositus ylärajaa? Nettisivuilla lukee -194cm asti.

  22. #2782
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sisse Katso viesti
    Meneekö 195cm tuo L:koko? Pituus kokemuksia muilla kun hipoo tuota suositus ylärajaa? Nettisivuilla lukee -194cm asti.
    Noh, itselle menisi L-koko ja 183cm että... Paras varmaan olisi käydä kokeilemassa ennen ostoa

  23. #2783
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Bluton akseli ei irtoa! Avasin lukituksen ja yritin kääntää auki niin ei liikkunu mihinkään. Piheillä piti pyörittää alusprikkaa jossa hahlo mihin vipu menee. Metallihilettä tulimatolle eikä akseli liukunu ruuvaus puolelta ulospäin. Haarukka vaan leves niin että piti ottaa jarrusatula irti. Ja alusprikka on halennu. Mitähän oon tehny väärin?!
    Kai sulla oli vanne paikallaan kun yritit irroittaa? Varmaan ei keula tykkää tuosta vääntämisestä

  24. #2784
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.631
    Siinäpä se dude nyt omaan makuun viritettynä, varsin pienin muutoksin. Noissa varusteissa puntari näytti tasan 12 kg.

  25. #2785
    Liittynyt
    02/2017
    Viestit
    37
    Pieni tarina oman Duden keskiön huollosta. Dude 9.0SL on ostettu Heinäkuussa 2017 ja ajettu 392km.

    Keskiön laakerit alkoivat rohisemaan eli olisivat huoltoa vailla. Pyörä kyllä kävi jo pari kuukautta sitten ensihuollossa maastopyöriin erikoistuneessa liikkeessä, mutta eivät suostuneet irroittamaan kampia, joten keskiötä ei silloin huollettu. Kampien iroittamisesta kuultujen juttujen takia tutustuimme netistä löytyviin ohjeisiin ja hankimme E13:n oman irroitustyökalun lainaan. No voi arvata miten kävi, jengat alkoi antautumaan melko mitättömällä voiman käytöllä eikä kampi hievahtanutkaan.

    Laitoin takuukyselyn Canyonille eilen ja vastaus tuli tänään: Laakereiden rohina johtuu huollon puutteesta ja ulosvetäjän kiinnittymiskierteiden irtoaminen väärästä työkalusta ja/tai väärästä tekniikasta. Ehdottivat, että lähettäisin pyörän Turkuun, jossa tehtäisiin ensihuolto hintaan 69,90€. Hinta sisältää laakerien huollon/vaihdon sekä pyörän kuljetukset Matkahuollolta. Uusi kampi maksaa 89,90€.
    Canyonin omassa huollossa on kuulemma huollettu yli sata Dudea eikä yhdestäkään ole hajonnut kierteet kampia irroittaessa. Itse kammessa tai ulosvetäjässä ei ole Canyonin mukaan mitään vikaa. Eikä kyseessä ole myöskään yleisesti tunnettu vika vaan yleisesti käyettty väärä irroitustekniikka ja/tai työkalu.
    Lupasivat myös, että voin lähettää pyörän arvioitavaksi Turkuun mikäli koen, että pyörässä on valmistus tai materiaalivika. Mikäli kampi todetaan vialliseksi, niin se luonnollisesti vaihdetaan veloituksetta.

    Pyysin heiltä myös useampaan kertaan ohjeita oikeasta tekniikasta kampien irroitukseen, mutta en vielä niitä saanut. Vaihtoehdot nyt lienee:

    A:käyttää pyörä Turussa huollossa ja vaihdattaa uusi kampi. Mutta pitääkö pyörä lähettää jatkossakin aina Turkuun huoltoon? Vai uskaltaisiko mahdollisesti saatavilla valmistajan ohjeilla irrottaa itse oikealla tekniikalla? Vai olisiko Helsingissä jollain liikkeellä oikeat työkalut ja oikea tekniikka?

    B: Vaihtaa suosiolla uudet kammet, jotka saa helpommin ehjänä irti ja voidaan huoltaa muuallakin kuin Turus. RF Aeffect ainakin hyvä vaihtoehto, onko muita suosituksia? Hiilikuituisetkin saattaisi kiinnostaisi.

    Sinänsä ongelma ei yllättänyt, olin siihen varautunut henkisesti jo ennen pyörän hankintaa. Valmistajan asenne kuitenkin yllätti. Vika ei ole vehkeissä, osa meistä ei vaan osaa.

    Muuten pyörä on kyllä on hyvä ja olen siitä kovasti tykännyt.

  26. #2786
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    44
    Valmistajahan ei tule vikaa myöntämään koska jos he vian myöntäisivät joutuisivat he vaihtamaan satojen pyörien kammet.

    Se ei poista sitä tosiasiaan että kammissa on paha suunnitteluvirhe, itse asiassa kaksi. Suurin virhe kammissa on niiden sovitus toisiinsa. Se johtuu joko huonosta suunnittelusta, vääristä toleransseista tai puutteellisesta laadunvalvonnasta. Tästä seuraa että joskus kampi jää niin tiukkaan kiinni akseliin ettei se irtoa sillä voimalla minkä ne muutamat kierteet kammessa kestää. Toinen virhe on nimenomaan vähäiset kierteet ulosvetäjälle. Mutta siis pahin virhe on se että kampi tarttuu liian tiukkaan kiinni akseliin.

    Mun tammikuussa 2017 ostamallani Dudella on nyt ajettu noin 3800km. Käytin kammet irti uutena ja laitoin uudet vaseliinit laakereihin. Noin 2000km kohdalla yritin irroittaa kammet ethirteen omalla työkalulla mutta kammet oli niin tiukassa että kierteet irtosi. Siis ne kierteet kyllä kesti kyllä todella kovan väännön mutta kammet eivät irronneet vaan lopulta kierteet hajosi. Ei mielestäni kierteiden eikä työkalun vika vaan sen että kammet oli tarttuneet liian lujasti akseliin.
    Nyt olen ajellut noin 1800km ilman sitä keskiöpulttia eikä kammet ole irronneet vieläkään. Onneksi tammikuussa asentamani rasva on pysynyt vielä laakerissa eikä ole alkanut rohisemaan.

    Tehtaalla tuohon keskiön laakeriin asennetaan joko liian vähän vaseliinia taikka vääränlaista eikä se kestä kuin alle tuhat kilsaa.

  27. #2787
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Pieni tarina oman Duden keskiön huollosta. Dude 9.0SL on ostettu Heinäkuussa 2017 ja ajettu 392km.

    Keskiön laakerit alkoivat rohisemaan eli olisivat huoltoa vailla. Pyörä kyllä kävi jo pari kuukautta sitten ensihuollossa maastopyöriin erikoistuneessa liikkeessä, mutta eivät suostuneet irroittamaan kampia, joten keskiötä ei silloin huollettu. Kampien iroittamisesta kuultujen juttujen takia tutustuimme netistä löytyviin ohjeisiin ja hankimme E13:n oman irroitustyökalun lainaan. No voi arvata miten kävi, jengat alkoi antautumaan melko mitättömällä voiman käytöllä eikä kampi hievahtanutkaan.

    Laitoin takuukyselyn Canyonille eilen ja vastaus tuli tänään: Laakereiden rohina johtuu huollon puutteesta ja ulosvetäjän kiinnittymiskierteiden irtoaminen väärästä työkalusta ja/tai väärästä tekniikasta. Ehdottivat, että lähettäisin pyörän Turkuun, jossa tehtäisiin ensihuolto hintaan 69,90€. Hinta sisältää laakerien huollon/vaihdon sekä pyörän kuljetukset Matkahuollolta. Uusi kampi maksaa 89,90€.
    Canyonin omassa huollossa on kuulemma huollettu yli sata Dudea eikä yhdestäkään ole hajonnut kierteet kampia irroittaessa. Itse kammessa tai ulosvetäjässä ei ole Canyonin mukaan mitään vikaa. Eikä kyseessä ole myöskään yleisesti tunnettu vika vaan yleisesti käyettty väärä irroitustekniikka ja/tai työkalu.
    Lupasivat myös, että voin lähettää pyörän arvioitavaksi Turkuun mikäli koen, että pyörässä on valmistus tai materiaalivika. Mikäli kampi todetaan vialliseksi, niin se luonnollisesti vaihdetaan veloituksetta.

    Pyysin heiltä myös useampaan kertaan ohjeita oikeasta tekniikasta kampien irroitukseen, mutta en vielä niitä saanut. Vaihtoehdot nyt lienee:

    A:käyttää pyörä Turussa huollossa ja vaihdattaa uusi kampi. Mutta pitääkö pyörä lähettää jatkossakin aina Turkuun huoltoon? Vai uskaltaisiko mahdollisesti saatavilla valmistajan ohjeilla irrottaa itse oikealla tekniikalla? Vai olisiko Helsingissä jollain liikkeellä oikeat työkalut ja oikea tekniikka?

    B: Vaihtaa suosiolla uudet kammet, jotka saa helpommin ehjänä irti ja voidaan huoltaa muuallakin kuin Turus. RF Aeffect ainakin hyvä vaihtoehto, onko muita suosituksia? Hiilikuituisetkin saattaisi kiinnostaisi.

    Sinänsä ongelma ei yllättänyt, olin siihen varautunut henkisesti jo ennen pyörän hankintaa. Valmistajan asenne kuitenkin yllätti. Vika ei ole vehkeissä, osa meistä ei vaan osaa.

    Muuten pyörä on kyllä on hyvä ja olen siitä kovasti tykännyt.
    Itseä kyllä ihmetyttää miksi käyttävät huonoksi todettuja kampia vuodesta toiseen. Tietysti voivat saada niitä halvalla kun ostavat isoja määriä ja siitäkös excel - miehet organisaation syövereissä tykkää. Asiakas sitten kärsii, etenkin kun asenne asioiden hoitoon on tuo.

  28. #2788
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.394
    Onko se tuo E-Thirteen joka on se huono kampisarja?

  29. #2789
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    57
    Tuosta kampien jumiutumisesta on ollu paljon puhetta. Vaimon dudesta kun kampia irroitin niin ei kyllä paljon voimaa tarvinnut vaikka oli lyhyt avain. Sitä en tiedä miten seuraavalla kerralla lähtee. Kiristin sen verran kuin kampi liukui koloonsa. Suunnittelu/valmistusvian hyväksyn vasta kun kierteet korkkaa mulla siis motonetin yleisavain.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

  30. #2790
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Vai olisiko Helsingissä jollain liikkeellä oikeat työkalut ja oikea tekniikka?
    Toni&Tonilla saivat ainakin oman dudeni kammet irti ja takaisinkin. Toki herrasmiehenä vein mennessäni myös e13 työkalun pyörän mukana.

    Vein pyörän uutena heti toneille keulan vaihtoon ja samalla vaihdettiin ovaaliratas eteen/poistettiin etuvaihtaja sekä survottiin keskiö täyteen paksumpaa rasvaa, koska canyonilta sanoivat, että pyörää ei ole suunniteltu Suomen raastaviin neljään eri vuodenaikaan ja siellä on aika ohuet rasvat tehtaan jäljiltä. Nuo heikot tehdasrasvat sitten haihtuvat pesujen ja kuravellilenkkien seurauksena sieltä hyvinkin nopeasti pois ja se taas aiheuttaa tuon yleisen keskiön rohinan. Toivottavasti itse nyt säästyn ongelmilta, mutta kyllä sitä rahaa aina muutama satanen löytyy uuteen keskiöön ja kampisarjaankin, jos se siitä on kiinni Sain itsekin 2017 mallin niin edullisesti, että jäi pyöräkassaan vielä vähän löysää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •