GiantLostInLaplandElectrobikeBikeshop
Sivu 14 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 2154

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

Coticilta päivitetty BFe
    http://www.cotic.co.uk/product/BFe

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    RCZ bike shopin tarjouksia väijyin ja lopulta Fox34 -16 Fit4 performance tuli vastaan alta 400e posteineen. 140mm ja nimenomaan Tarnin keulalle. Kyllähän tuon lisäpituuden huomaa vs jäykkä keula. Tiukassa ylämäessä meinaa keulia mutta alamäessä on hubaa Uutiskirjeessä nimenomaan parhaat tarjoukset ja on siellä välillä muistaakseni alta 400e Yaria tai 500e Pikeä ollut boostina myös.
    RCZ:tassa oli myös suntourin boosti keulaa 69e muistaakseni. Ilmakeula 120 joustolla.

Pipedream tuo markkinoille tälläisen topicinmukaisen fillarin: Moxie.

Long-Low-Slack -ideologiaa ja CroMoa. Ei mielestäni huono.

https://www.pinkbike.com/photo/15157392/

Commencalilta tulossa uutta

http://www.krowdkarl.de

Kickstarterista terästä, vaihdelaatikko ja hihnaveto..

Oon miettiny että miten toi hihna pysyy paikoillaan hihnavedoissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mikäs siinä nyt niin mietityttää? Pysyykän ne paikoillaan autoissa ja prätkissäkin niin miksi ei sitten fillareissakin?
    Kalle H muokkasi tätä : 26.09.2017 at 15.05
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Jaa tuollainen rakenne. Kyllä ne auton hihnat rullineen ym ainakin vähän tuntuu eroavan pyörä vastaavasta. Näytti alkuun vain että hammastettu hihna ja ratas mistä se voisi liukua sivulle, mutta keskellä näköjää tommonen railo

Hyvin pysyy ja kestää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mulla takana 5 vuotta Gates Belt Drivella ja hyvin on hihna kestänyt + pysynyt paikallaan. Päivittäin tulee vedettyä pyörällä 15-20km työmatkatempoa. Pyörän voimansiirto täysin huoltovapaa ja mikä parasta kaupunkiajossa niin myöskin rasvaton. Todennäköisesti pyörä pöllitään ennen kuin tiima loppuu hihnasta...

Mitäs ne jakopään hihnanvaihtovälit on. Saa varmaan samalla kestolla polkea pari kertaa maapallon ympäri

Kellään noista Birdin pyöristä kokemuksia? Hakusessa tällä hetkellä jäykkäperä. On-Onen Deedarin ja Birdin Zero TR:n välillä arponut, että kumpaan kallistuisin.
    Whyten 901 vähän kiinnostelis myös..Toimitusajat on whytellä sen verta pitkä tällä hetkellä, että taitaa ajohalut mennä edelle.

Itsellä oli Birdin Zero AM ja ei ole kyllä mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Hyvä moderni geometria, saa itse valita osat ja huippuhyvä asiakaspalvelu. Piti saada pyörä jolla pystyy hoitamaan parkki sekä lenkkiajot niin vaihdoin täysjoustoon mutta jos olisi ollut taloudellisesti mahdollista en olisi tuosta luopunut.

Ajeleeko joku täällä vielä Mondraker Vantagella (ei + versio)? Vai onko jo sen verran vanhaa tekniikkaa, että on laitettu kiertoon.. lähinnä pidempiaikaiset käyttökokemukset kiinnostaisi. Miten on esim kiekot kestäneet.

Mitäs porukka tuumaa tuosta jo aiemmin mainitusta Nukeproof Scout 290 pyörästä? 2018-mallit tullu kauppoihin: http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod159431

Arvosteluissa ovat aikaisempien vuosien mallia kehuneet, paitsi kovaa/jäykkää menoa on haukuttu. En aja erityisen kovaa enkä erityisen vaikeassa maastossa, mutta ajattelin nykyisen Specializedin (https://www.specialized.com/us/en/bi...rtdisc29/35007) tilalle jotakin parempaa ja kovempaan menoon soveltuvaa laitetta.

Asialliselta vaikuttaa. Nukeproofin omista kiekoista ei mitään hajua, kuka lie valmistaa. Mä en itse huomaa rungon materiaalin/vahvuuden vaikuttavan tärinänvaimennukseen, vaikka vauhdikkaampaa rynkytysmaastoa ajaisikin. Jotkut huomaa. Chainstay tuossa on 440 mm, joka on pitkähkö, mutta riippuu mistä tykkää.

Onko joku käyttänyt Sondetr Transmitteria hissi ajelussa? Onko 130mm jousto riittävä tuohon touhuun?
    Toisena vaihtoehtona uusi commencal meta am ht. Vai olisiko vielä jokin saman hintaluokan ja käyttötarkoituksen plussa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M_M Katso viesti
    Onko joku käyttänyt Sondetr Transmitteria hissi ajelussa? Onko 130mm jousto riittävä tuohon touhuun?
    Toisena vaihtoehtona uusi commencal meta am ht. Vai olisiko vielä jokin saman hintaluokan ja käyttötarkoituksen plussa?
    Kyllä mä yhden illan vetelin Sappeella Transulla. Mun mielestä enempi riippuu kuskista miten pyörää vie, en kokenut jouston vähyyttä ongelmaksi vaan jäykän takapään. En vaan osaa jaloilla joustaa tarpeeksi jotta menis hypyt ja kivikot smoothisti. Kiva sillä oli silti siellä ajaa ja muutenkin tykkään kyllä pyörästä.

Ylempänä jo hieman kehuttiin tuota Birdin Zero AM:aa. Itsellä nyt kova speksaus tämäntyyppisestä pyörästä.. geometrioita on tullut vertailtua ja osaako joku sanoa onko tuossa todella pystyssä oleva ajoasento, koska stack näyttää olevan reilu 20mm korkeampi kuin muilla vastaavilla? http://www.bird.bike/wp-content/uplo...Sheet-V1.0.pdf

Hinta olisi tuossa aika sopiva, mutta vähäiset käyttökokemukset ja arvostelujen puute eniten tässä jarruttavat. Toisaalta sitä miettii, että tarvitsenko tuollaisen Stumpin kaveriksi vai menisikö enemmän XC-tyyppisellä pyörällä..

Kyllähän tuollaisen tarttee täpärin kaveriksi. Mukavaa vaihtelua. Hommasin itsekin jäykkäperän vaihtelua tuomaan ja on ollut hauskaa ja erilaista, kun sinkulana olen ajellut. Sinkulaoptiota kannattaa harkita, jos haluaa sitä vaihtelua ja vähän erilaista meininkiä, sekä hyvässä että pahassa. Lähinnä jälkimmäisessä, mutta hyvällä tavalla.

Onhan tuo Stack about 20 mm korkeampi kuin normaalisti, mutta tarpeen tullen korjaantunee luultavasti flat barilla.

Jännä tapa ilmoittaa HA static ja sagged. Tuo sagged sitten vaihtelee riippuen siitä, mihin saginsa asettaa?
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mannavelli Katso viesti
    Kyllähän tuollaisen tarttee täpärin kaveriksi. Mukavaa vaihtelua. Hommasin itsekin jäykkäperän vaihtelua tuomaan ja on ollut hauskaa ja erilaista, kun sinkulana olen ajellut. Sinkulaoptiota kannattaa harkita, jos haluaa sitä vaihtelua ja vähän erilaista meininkiä, sekä hyvässä että pahassa. Lähinnä jälkimmäisessä, mutta hyvällä tavalla.

Onhan tuo Stack about 20 mm korkeampi kuin normaalisti, mutta tarpeen tullen korjaantunee luultavasti flat barilla.
    Joo sinkula mahdollisuudella tuollaista alunperin etsin, mutta vähissä tuntuu olevan vaihtoehdot. Millaisella pyörällä itse ajelet? Vähän vanhaa tekniikkaa tuossa on kun ei ole boostinapojakaan, mutta en usko että varsinaista plusoptiota jään kaipaamaan. 29erina tuntuu myös olevan vaihtoehdot aika vähissä. Helposti menee pitkälle yli 2 ke jos lähtee rungosta kasaamaan.

Näyttäisi olevan sama stack kuin stumpissa, mutta vastaavasti reach pidempi. Ehkä se kompensoi tilannetta ja ei tarvitse mummopyörä asentoa ottaa.

Eikös tuo stack jäykkäperässä laske kun hyppää pyörän selkään? Mulla on Transun TransAm 29-rungossa 27.5 kiekot 2.8 kumeilla. Juuri mahtuu. Tykkään kovin. Keskiö on aika alhaalla, jonka tiesin etukäteen, mutta pelko osoittautui turhaksi. Rungon löysin fillaritorilta.

Kyllähän noita plussia saa 142 navallekin. Surlyn Karate Monkey ottaisi 135, 142 ja 148 kiekon ja saisi sinkulaversiona. Menisi kai 140mm keula. Vähän on sinkularunkoja markkinoilla. Honzon lisäksi äkkiseltään tulee mieleen Explosif ja Identiti AKA. Oisko DMR Trailstarinkin saanut sinkuloitua jollain akselikoolla. Sitten on näitä kovin tyyriitä, esim. Chromagilla oli joku runko.

Joo kaipa se stack laskee. Ja saahan noita sinkulaattorilla sinkuloitua. Tuohon menee 2.6 leveät, jonka uskon olevan riittävä mulle. Onhan noita runkoja paljon tarjolla, mutta tosiaan hinta pomppaa tuosta aika reilusti jos samaa tasoa haluaa ja haalii itse osat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

slow muokkasi tätä : 21.06.2018 at 22.24 Syy: valamistaja uupui
    Memento mori

Ymmärrän hyvin rakastumisesi! Todella hieno.

Mä ihmettelin silloin kun tarjosin tuota, ettei kukaan tarttunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä ihmettelin silloin kun tarjosin tuota, ettei kukaan tarttunut.
    Omasta puolestani uuslukutaidottomana vastaan:
    Kuva.
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ... ainahan sitä saa ihmetellä.
    Huh! No minä sit ihmettelen

Surly Karate Monkey. Kehät (27,5), navat ja jarrut Hope, 3" NobbyNic tubeless, Sram Eagle (50t), Pike, hissitolppa. Leikin jokusen tunnin KepuYlästössä ja on hyvin hauska vehjes. Pyörä on Haagan Fillarifiilarista ja koeajettavissa. Siuosittelen.
    kmw muokkasi tätä : 23.06.2018 at 15.53
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •