GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 105 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 55 95 103 104 105 106 107 115 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.121 - 3.150 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #3121
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Tuohon hintaluokkaan saa hyvän tyhmän trainerin tai ei niin hyvän älykkään trainerin. Päädyin itse jälkimmäiseen Elite Qubo (digital smart b+ tjsp) muodossa.

    Suoravetoa tuohon hintaan ei taida saada? Jos kovien ja terävien wattien treenaus on tärkeä ominaisuus, säästäisin pari saturaista lisää ja sijottaisin sellaiseen.

  2. #3122
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Scade Katso viesti
    Onko jotain muita varteenotettavia vaihtoehtoja joita jätin huomioimatta ja mitä itse suosittelisitte?
    Noita tuon hintaluokan käytettyjä nestevastuksia pyörii torilla noin 150 euron hintaan. Mun mielestä kannattaa hommata semmoinen, esimerkiksi tuo edellä mainittu Kurt Kinetic on ihan ok. Magneettivastusta en omien kokemusten perusteella voi suositella. Tuon verran kun satsaa, niin ei haittaa jos homma ei maistukaan hyvälle..

  3. #3123
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Itse kyllästyin dummy traineriin hyvin nopeasti ja otin riskin ja hommasin perään Wahoo Kickr. Osto lopulta kannatti, kun pystyy treenata sisätiloissa rospuuttokeleillä ja olen todella tykästynyt ajamaan Trainerroadin treenejä nyt. Motivaatio on ihan eri tasolla, kuin se jurnutus dummyllä. Ne on vienyt todellakin mua eteenpäin tai vähintään ylläpitänyt kuntoa. En halua joka kevät alottaa alusta. Helppojen treenien aikana katselen youtubesta cyclocrosskisoja ja haastavien, kuten Vo2Max treenien aikana ei oikein pysty kattoo mitään, musa täysille, että saa psyykattua läpi treenien.

  4. #3124
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Itse kyllästyin dummy traineriin hyvin nopeasti ja otin riskin ja hommasin perään Wahoo Kickr. Osto lopulta kannatti, kun pystyy treenata sisätiloissa rospuuttokeleillä ja olen todella tykästynyt ajamaan Trainerroadin treenejä nyt. Motivaatio on ihan eri tasolla, kuin se jurnutus dummyllä. Ne on vienyt todellakin mua eteenpäin tai vähintään ylläpitänyt kuntoa. En halua joka kevät alottaa alusta. Helppojen treenien aikana katselen youtubesta cyclocrosskisoja ja haastavien, kuten Vo2Max treenien aikana ei oikein pysty kattoo mitään, musa täysille, että saa psyykattua läpi treenien.
    Onko nuo parhaat trainerit todella niin ylivoimaisia, että ei olisi järkevämpää hankkia samalla rahalla laadukasta tehomittaria (laadukas = molempia jalkoja mittaava yleisesti luotettavaksi todettu) ja edullista tyhmempää mutta toimivaa traineria? Kokonaishinta on sama kuin pelkässä älytrainerissa ja mahdollistaa myös kesällä laadukkaat tehopohjaiset harjoitukset ulkona. Ja Trainerroadia ajaa älyttömällä trainerilla tehomittarin kanssa ihan hyvin, mutta tietysti joutuu pelaamaan joko pyörän vaihteilla tai trainerin vastussäädöllä mutta ei noiden vaihteiden vaihtaminen kovin hankalaa ole tehonmuutosten yhteydessä.

    Lähinnä tässä yritän hakea perusteluja älytrainerin hankinnalle nykyisen tyhmän trainerin ja Quarq Dzero tehokammen lisäksi

  5. #3125
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Onko nuo parhaat trainerit todella niin ylivoimaisia, että ei olisi järkevämpää hankkia samalla rahalla laadukasta tehomittaria (laadukas = molempia jalkoja mittaava yleisesti luotettavaksi todettu) ja edullista tyhmempää mutta toimivaa traineria? Kokonaishinta on sama kuin pelkässä älytrainerissa ja mahdollistaa myös kesällä laadukkaat tehopohjaiset harjoitukset ulkona. Ja Trainerroadia ajaa älyttömällä trainerilla tehomittarin kanssa ihan hyvin, mutta tietysti joutuu pelaamaan joko pyörän vaihteilla tai trainerin vastussäädöllä mutta ei noiden vaihteiden vaihtaminen kovin hankalaa ole tehonmuutosten yhteydessä.

    Lähinnä tässä yritän hakea perusteluja älytrainerin hankinnalle nykyisen tyhmän trainerin ja Quarq Dzero tehokammen lisäksi
    Aivan sulla on toi setti. Jos jalkojen voimatasapaino on hyvä, niin kahden jalan mittausta en näe tarpeelliseksi trainerihommissa. On mulla wattipolkimetkin pyörässä, missä näkee kampikierrosdynamiikan jne jne. mutta sekin on hyvällä mallilla.

    Musta on mukavata kun ERG toiminto hoitaa tehonsäädön mun puolesta. Tulee ainakin tasasempaa käppyrää näytölle, kun vastus pysyy samana riippumatta kadenssista. Voi keskittyä kärsimiseen paremmin ja saada siitä enemmän irti

  6. #3126
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    keskuspuiston kupeessa
    Viestit
    353
    Lähinnä tässä yritän hakea perusteluja älytrainerin hankinnalle nykyisen tyhmän trainerin ja Quarq Dzero tehokammen lisäksi [/QUOTE]

    Mielestäni sama asia kuin automaattivaihteet autossa. Kun niitä ei ollut perusteli itselleen että ei niitä tarvitse mutta kun niihin ryhtyi ei enää osaa ilmankaan olla.

    Helpommat treenit ERG moodissa + Netflix on aika kiva yhdstelmä
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

    Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

    Last man out of the water.

  7. #3127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Onko nuo parhaat trainerit todella niin ylivoimaisia, että ei olisi järkevämpää hankkia samalla rahalla laadukasta tehomittaria (laadukas = molempia jalkoja mittaava yleisesti luotettavaksi todettu) ja edullista tyhmempää mutta toimivaa traineria? Kokonaishinta on sama kuin pelkässä älytrainerissa ja mahdollistaa myös kesällä laadukkaat tehopohjaiset harjoitukset ulkona. Ja Trainerroadia ajaa älyttömällä trainerilla tehomittarin kanssa ihan hyvin, mutta tietysti joutuu pelaamaan joko pyörän vaihteilla tai trainerin vastussäädöllä mutta ei noiden vaihteiden vaihtaminen kovin hankalaa ole tehonmuutosten yhteydessä.
    Hyvä kysymys. Jokaisen pitäisi saada koeajaa eri vaihtoehdot itse. Nämä ovat minun muistelujani, suhtautukaa kirjoittamaani erittäin kriittisesti. Väittelemään en näistä makuasioista ala, jos ja kun annatte vastaväitteitä tai toteatte, että ihan täyttä paskaa, niin olkaa hyvä.

    Taustani:

    En ole mikään kilpaurheilija, vaan ainoastaan pyöräilystä tykkäävä terveyskuntoilija.

    Trainerihistoriani:

    - ensin oli magneettitraineri, CycleOps super magneto pro. Parin - kolmen talven ajan ajoin Trainerroadia virtaaliteholla, lopuksi hieman myös tehomittarilla.
    - toinen oli Kurt Kinetics Road Machine pari talvea, ajoin enimmäkseen Trainerroadia tehomittarilla. Muistaakseni noin.
    - kolmas ja nykyinen on Tacx Neo. Ostin viime loppuvuodesta, kun XXL antoi vielä alennuksen. Ajan Neo:n wateilla, koska ovat yhtenevät tehomittarini kanssa.

    Kokemuksiani:
    - tehomittari ja tyhmä traineri yhdistelmänä tuntuu edelleenkin muistoissani ihan hyvältä vaihtoehdolta. Ei tietenkään voi ajaa ERG-moodissa, mutta on helppo säätää rasitusta ajamalla hyvänä päivänä "hieman viivan päällä" ja huonona "vähän alla."

    - kummallakin tyhmällä trainerillani ilman tehomittaria tuli Trainerroadin intervallin alkuun pieni ylitehoinen kiihdytysvaihe, virtuaalitehohan on "nopeusyksikkö" ja nousee vasta kiihdytyksen myötä. Tuskin tuo mitään haittaa, tulipahan revittyä kiihdytys intervalliin raskaimman mukaan, tehomittarilla kiihdytysvaihe kesti kauemmin. Molemmilla ajelee vaikka ilman tehomittaria, mutta jotakin se tehomittari toi. Mitä? Uskoa asiaan, realistiset wattiarvot, luotettavuutta päivästä toiseen.

    - Magneto Pro: tyhmä magneettitrainerikin on siis mielestäni ihan hyvä. Trainerroadin virtuaalitehokäyrä tosin ei tehon (=vauhdin) kohotessa noussut riittävästi, se oli nähtävissä tehomittarilla.

    - Road Machine ja tehomittari: tehokäyrä trainerissa nousee luonnollisemmin vauhdin mukaan. Hiljaisempi. Kiinnityspyörittelyä pidän huonompana kuin CycleOpsMagnetoPro:n linkkua. Mitään ihmeellistä elämystä en saanut siirtyessäni CycleOps:ista tähän. Samaa kauraa. Virtuaalitehokäyrä on Trainerroadissa COMagnPro:ta tarkempi, silti lukuarvona muistaakseni optimistinen.

    - Neo: hiljainen. Kuuluu silti alakertaan mekaanisena jurinana talon rakenteissa meillä, ei voi yleistää kuuluuko vai eikö kuulu teillä. Watit näyttävät riittävästi samaa tehomittarini kanssa, ajan Neo:n wateilla. ERG (pätee kaikkiin älytrainereihin) on huonona päivänä kamala, tulee kiire miinusnappulalle tai meno pysähtyy, ilman ERG:tä voi aina ajaa hetken "käyrän alla." Tavallisena päivänä ERG on kiva, kuten EsaJ ja timoe edellä kirjoitti. Nykyisin ajelen vaihteeksi Zwiftin workouteja Neo ERG-asetuksella.

    Yhteenveto:
    Trainerroadissa tyhmä traineri ja tehomittari on ihan hyvä vaihtoehto, vaihteita joutuu tietenkin käyttämään kadenssin saamiseksi halutuksi tehon muuttuessa. Tehomittari myös lopettaa huolet rengaspaineista tai trainerin kiristyksistä. Samaa tehomittaria käytetään myös kesällä ulkona. Maailmani ei kaatuisi jos joutuisin palaamaan Neo:sta takaisin tyhmään traineriin, vaikka ilman tehomittaustakin.
    Hupiajelussa Zwiftissä on Neo mäkien mukaan vaihtuvine vastuksineen hauskempi kuin tyhmä traineri, mutta olen ajanut Zwiftiä Road Machine + tehomittarillakin nautinnollisesti. Joskus vaihtelin vaihteita väärään suuntaan (mäen alkaessa raskaampaa vaihdetta) tunnelman ylläpitämiseksi, niin typerää kuin se onkin.

    Ryhmälenkkiä tai kisaa varten jos pudottaa Zwiftin realismiliukusäädintä, niin älytraineri muuttuu tyhmäksi traineriksi. Monet ajajat taitavat tehdä noin, sillä kisassa on helpompi reagoida vastustajien tekemisiin, jos teennäinen maasto ei vaikuta jäykkyyteen niin paljoa.

    Meillä ei valitettavasti voida mitään traineri-iltamia pitää. Paras olisi kuitenkin ajaa peräkkäin ensin tyhmällä trainerilla varttitunti Trainerroadia ja Zwiftiä, sitten kytkeä wattimittari "kehiin" ja sama uudelleen, ja lopuksi hypätä älytraineriin. Lähestykää jotakin puolituttuanne, jolla on älytraineri, ja pyytäkää tyypit sixpäkkiä vastaan. Saatatte säästää satasia, jos se älytraineri kokeiltuanne ei olekaan enää herkkukuppi vihreämpää teetä aidan takana.

    Ostin Neo:n kun sen silloin sai tonnilla. Otan sen elämän pienenä luksuksena, sijoituksena terveyteeni ja motivaattorina. Mikään autuaaksi tekevä ihana laite se ei ole.
    kovinhidas muokkasi tätä : 20.10.2017 at 18.06 Syy: typo

  8. #3128
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Stuttgart
    Viestit
    93
    Mulla kyllä heräsi taas ihan uusi innostus treenaamiseen syksyn jälkeen, kun ulkona ei enää pysty ajamaan ja aktivoin Zwiftin kesän jälkeen. Olen sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen, etten huonolla kelillä tai ajanpuutteessa helposti lähde ulos. Zwift pyörii tuossa vieressä parissa minuutissa ja treenit on tehokkaampia, ei tarve polkea ensin varttia kaupungista ulos. ERG moodi mahdollistaa nuo treenit paremmin, kesällä ajoin välillä Tacxin omalla softalla, mutta eihän se sama ole ja äkkiä käy tylsäksi vrt Zwift.

    Neo olisi seuraava varmaan steppi, kun vähän häiritsee tuo melu ja hutera kiinnitys, putkelta ei oiken pysty polkemaan.

  9. #3129
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Samaa mieltä mitä edelliset; ERG ja Zwift toimii!

  10. #3130
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tuohon hintaluokkaan saa hyvän tyhmän trainerin tai ei niin hyvän älykkään trainerin. Päädyin itse jälkimmäiseen Elite Qubo (digital smart b+ tjsp) muodossa.

    Suoravetoa tuohon hintaan ei taida saada? Jos kovien ja terävien wattien treenaus on tärkeä ominaisuus, säästäisin pari saturaista lisää ja sijottaisin sellaiseen.
    Oletko ollut tyytyväinen Quboon?

  11. #3131
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    ^ Enimmäkseen tyytyväinen Quboon, joo. Reagoi vähän laiskasti nopeisiin tehonnousuihin Erg-moodissa ja rengasvetoinen on aina huonompi kuin suoraveto. Mutta on se ihan asiansa ajanut eikä ole pakottavaa tarvetta hommata parempaa täksi talveksi. Ja tyhmään traineriin verrattuna 100–0.

  12. #3132
    Ostin eilen elämäni ensimmäisen trainerin. Kyseessä on suoravetoinen thru-axle -vehje. Kiinnittäessäni pyörää traineriin huomasin, että kun pyörän säätää tiukasti niin, ettei pyörä heilu ollenkaan, niin oikeanpuoleinen takahaarukka ottaa takapakkaan kiinni niin, ettei takapakka mahdu enää pyörimään.

    Laitoin sitten kiinnityksen löysemmälle: nyt pakka mahtuu pyörimään (=trainerilla voi ajaa) mutta pyörä ei ole kovin tiukasti kiinni koneessa, läpiakselin voi esim. kääntää ja ottaa pois jos niin haluaa. Onko tämä normaalia?

  13. #3133
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Mikä on pyörän takahaarukan akselileveys?

    Mikä on vastuksen akselileveys?

    Mikä on kahden edellisen vastauksen ero?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  14. #3134
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Oletko ollut tyytyväinen Quboon?
    Hankin tuollaisen itsekin. Bkooliin ja Vortexiin verrattuna laadukkaan oloinen laite. Trainerirenkaalla testailin, niin on tosi hiljainenkin.

    Sent from my D5803 using Tapatalk

  15. #3135
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Hankin tuollaisen itsekin. Bkooliin ja Vortexiin verrattuna laadukkaan oloinen laite. Trainerirenkaalla testailin, niin on tosi hiljainenkin.

    Sent from my D5803 using Tapatalk
    Bkoolin omistaja kiinnostaa mitkä ovat niitä positiivisia eroavaisuuksia?

  16. #3136
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Bkoolin omistaja kiinnostaa mitkä ovat niitä positiivisia eroavaisuuksia?
    Classiciin verrattuna paaljon hiljaisempi, rengas ei lipsu eikä murene. Lisäksi säätöpaloilla saa säädettyä kieron kellarin lattian vaikutukset pois. Liian vähän kokemusta vielä, että voisin varsinaista älykäyttöä arvioida. ICW:llä toimi hienosti. Bkoolin prota en ole vielä kokeillutkaan.

  17. #3137
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.395
    Tämän talven ajelen vielä Bkoolin Smart Prolla. Seuraavalle tavelle voisi hankkia jonkun suoraveto trainerin, vaikkapa Wahoon Kickr:n.

  18. #3138
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Kolmas traineri menossa: Tacx Satori, KK RoadMachine ja nyt Tacx Neo. Jos totta puhutaan, niin mitään ylimaagista en huomannut ajotuntumassa tai käytettävyydessä tämän viimeisen siirtymän kohdalla. Neo on toki paljon hiljaisempi, mutta omakotiasujan, jolla on kellarissa oma "studio", ei tuokaan hirveästi tuo lisäbonusta.

    Tämä siis olettamalla, että on jokin luotettava watit mittaava järjestelmä. Jos siis miettii siirtymistä suoravetoiseen traineriin ja ei omaa wattimittaria, suosittelen ensin tätä investointia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #3139
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Kolmas traineri menossa: Tacx Satori, KK RoadMachine ja nyt Tacx Neo. Jos totta puhutaan, niin mitään ylimaagista en huomannut ajotuntumassa tai käytettävyydessä tämän viimeisen siirtymän kohdalla. Neo on toki paljon hiljaisempi, mutta omakotiasujan, jolla on kellarissa oma "studio", ei tuokaan hirveästi tuo lisäbonusta.
    Saman suuntainen tuntemus täällä. Edelliset kolme talvea on menneet Road Machinen ja tehomittarin kanssa, varmaan parisen sataa tuntia kokemusta siitä yhdistelmästä. Tätä off-seasonia olen nyt aloitellut Neon kanssa, toistaiseksi vasta siinä yksinkertaisimmassa vastustilassa ohjaten vastusta Garmin Edge 1000:lla.

    Totta kai ihan ensimmäiseksi vehkeen fiksumpi puoli lopetti kaiken yhteistyön, kun yritin päivittää firmwarea Android-puhelimella. No se asia korjaantui kun kokeili paremmalla laitteella, eli iPadilla.

    Ajotuntumassa on yllättävän vähän eroa Road Machineen. Alussa järkytyin tahmaista tunnelmaa kun ajoin pienellä eturattaalla mutta onneksi kokeilin isompaa eturatasta ja vähän isompia kierroksia vastuksessa, joka muutti tuntumaa huomattavasti miellyttävämmäksi. Ainakin minulla Neon ajotuntuma vaikuttaa kannustavan korkean kadenssin ylläpitoon, joka on sinällään hyödyllinen ominaisuus. Minullekaan vastuksen äänentuotto ei ole mikään kynnyskysymys, mutta on se toisaalta mukavaa että voi kuunnella musiikin lisäksi myös esimerkiksi elokuvaa ilman mitään erikoisempaa äänentoistoa tai korkeaa äänenvoimakkuutta.

    Se on vähän yllättänyt, että Neon ilmoittamat teholukemat on kevyessä alle 200W PK-pyörittelyssä noin 10% tehomittarin alapuolella. Ja väittäisin että Neo on tässä tapauksessa väärässä - voisin verrata sitä yhteen Stagesiin ja kahteen eri Quarqiin, joiden uskon olevan erittäin lähellä toisiaan. Samoin uskon pystyväni erottamaan 160 watin ja 180 watin eron ihan pelkällä perstuntumallakin. Aivan alkuun vaikutti vielä siltä että ero kasvaisi harjoituksen edetessä, mutta taitaa kuitenkin olla niin että ero pysyy suunnilleen samana koko ajan. Harjoitustila on lämmittämätön autotalli, en ole tehnyt Neolle mitään erityistä kalibrointia (tehomittarin kalibroin aina) enkä ole vielä kokeillut koko tehoskaalaa.

    Toistaiseksi Neon ominaisuuksista on tullut kokeiltua vasta ne yksinkertaisimmat. Se on sinällään hyvä ominaisuus että voi määrätä vastuksen ylläpitämään vaikka 180 wattia ja keskittyä itse ihan johonkin muuhun, kun PK:n ajaminen vastuksella on jo muutenkin tarpeeksi yksitoikkoista. Joulukuussa ajattelin hyödyntää Zwiftiä ja Trainerroadia tammikuusta maaliskuulle, Neon ominaisuudet alkaa varmaan hahmottua vasta sitten.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #3140
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Hieno juttu, jos CamoN tehot ovat myöskin noin päin. Minullakin neo näyttää 10-20w pienempiä tehoja, mitä 4iiii kampi. Olin itse kyllä jo aika varma, että neo näyttäisi oikein ja 4iiii kampi liiottelisi tehoja. 15w on aika iso ero siinä pk-wattien kohdalla.

    Niin ja neota ei voi millään tapaa kalibroida. Se on siinä missä on. Jos mahdollista, niin mittaa ero quarqiin. Itsekkin aioin testata kaverin dzeroa, jahka tässä ehdin.

    Ja neon dummy moodi on tosiaan typerän tuntuinen. Tuon vuoksi itsekkin ajan erg moodissa mielestäni kovemmalla teholla. Kun koetat ergiä vaikkapa zwiftin kanssa, niin hymy kyllä ilmaantuu kasvoille

    Trainerroadissa pystyy muuten matchaamaan tehot mittarin ja trainerin kanssa automaattisesti, tai sitten laittamaan vakio korjauksen, jos wattimittari ei ole traineripyörässä kiinni.

  21. #3141
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Trainerroadissa pystyy muuten matchaamaan tehot mittarin ja trainerin kanssa automaattisesti, tai sitten laittamaan vakio korjauksen, jos wattimittari ei ole traineripyörässä kiinni.
    Erinomaista jos tuo onnistuu. Melkein jo aloitin etukäteen tuskailemaan minkälaista säätöä se voi olla, jos pitäisi jotenkin kikkailemalla saada Trainerroad näyttämään tehomittarin lukemaa mutta ohjaamaan vastusta toisen arvon perusteella.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  22. #3142
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Erinomaista jos tuo onnistuu. Melkein jo aloitin etukäteen tuskailemaan minkälaista säätöä se voi olla, jos pitäisi jotenkin kikkailemalla saada Trainerroad näyttämään tehomittarin lukemaa mutta ohjaamaan vastusta toisen arvon perusteella.
    Juu, minäkin kerkesin jo kauhistua, että joutuuko tässä ajamaan taas kovempaa talvella.

    https://support.trainerroad.com/hc/e...Smart-Trainers

    Tuo powermatch taitaa olla oletuksena päällä, jos vaan tehomittari ja älytraineri kytketään samaan aikaan kiinni. Käytännössä se taitaa tehdä lennosta tarvittavia korjailuja, mutta käyttää kuitenkin trainerin omaa mittaria säätöihin, jos nyt oikein tuon ymmärsin. Mitenkään muutenhan se ei minusta voi toimiakkaan kunnolla.

    Sen olen huomannut, että neo piirtää tosiaan paljon tasaisempaa käyrää mitä tehomittari. Oikeastaan tuo onkin aika luonnollista, koska neon mittaus tapahtuu kuitenkin moottorilta, joka painaa aika paljon, ja polkimissa oleva mittaus on ennen voimansiirtolinjaa.

    Minä saatan kuitenkin ajaa talven pelkällä neon mittarilla, vaikka se näyttääkin hivenen vähemmän. Ajaa vain sen FTP testinkin neolla.

  23. #3143
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Fillari, Garmin Edge 520 + anturit on, ja tällä hetkellä trainerina Elite Qubo Fluid sekä avorullat. Tuo Qubo on ymmärtääkseni tyhmä tai ainakin vaatisi jotain kikkakolmosia toimiakseen virtuaalitreenaamiseen. Nyt kun on taas Garminin nopeussensorikin kiinni, joten ehkä voisi onnistua hupikäyttö nykyiselläkin setillä?

    Oma haaveeni on ajaa Zwiftissä/Trainerroadilla, mutta olennaista olisi tekninen helppous käyttöönotossa. Olen lukenut ihan liikaa tarinoita säätämisestä ja teknisistä ongelmista, esim CamoN tuossa yllä. Tietokoneena on vanha MacBookPro (OSX Sierra), ja voin yhtä hyvin yhdistää myös iPad Airiin. Pitäisi toimia kuin junan vessa joka kerta, kun vien läppärin/iPadin ja Garminin trainerin luo. Mitään ylenpalttisia hetkellisiä tehoja ei omista koivista irtoa, joten tässä suhteessa perus-trainer kelpaa. Myöskään mitään erityisen oikeellista teholukemaa en aio hyödyntää.

    Neljällä sadalla alkaa näköjään löytyä verkkokaupoista jo paljonkin härpäkkeitä. Ehdin jo innostua Kinetic Road Machine II:sta, kunnes DC Rainmaker heitti epäilyksen siemenet.

    Suosituksia?
    10k-kerhon jäsen

  24. #3144
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    No bkool on ainakin toiminut mulla kuin junan vessa. Laittaa pyörän paikalle ja alkaa ajamaan. Softa pyörii vanhallakin puuceellä ja androidilla. i tuotteita en omista että niistä en osaa sanoa mitään.

  25. #3145
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Neohan siis toimii myöskin kuin junan vessa. Kännystä, tietokoneesta tai ipadista vaan trainderroad käyntiin ja ajamaan. Jos vaan haluat tietää, mikä mittaa mitäkin ja mihin lukuja verrataan, niin on hyvä tietää mitä mikäkin softa tekee ja milloin.

  26. #3146
    r.a.i Guest
    ^^^Outo juttu tuo Camon ja Paaton heitto tehoissa - jossain on jotain hämminkiä. Itsellä on koko tehoalueella ritiin verrattuna Neo - P2M - Powertap ero korkeintaan 1-2% luokkaa.

    Paaton - Se, että onko mittari polkimessa vai takanavassa ei kyllä vaikuta keskiarvoistamiseen mitenkään. Ainoa ero tulee voimansiirron häviöstä, joka on normaalisti vähäinen.

    Camon - kaikki älytrainerit ovat ergo-moodissa saman tuntuisia (eli aivan perseestä). Ero tulee vasta kun ajetaan esim. reittejä Zwiftissä, jossa traineri säätyy korkeuserojen mukaan, jolloin poljintuntuma/inertia/ke muuttuu rataprofiilin mukaan. Tässä Neo on ylivertainen muihin verrattuna.

  27. #3147
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Minusta se ei kyllä mene noin. Tai siis menisi, jos neossa olisi tehomittari takanavassa. Neo kuitenkin laskee tehon moottorin kuormasta, eli ensin sen painavan suoravetomoottorin on pyörittävä. Eli oman järkeni mukaan tuo neon mittaustapa keskiarvoistaa tuloksia jo aika tehokkaasti, vaikka onkin tarkka tasaisella kuormalla.

  28. #3148
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Jami2003: bkoolia kokeilin viime vuoden messuilla. En valitettavasti muista mikä siinä oli, mutta jollain tapaa se ei funkannut tai oliko niin ettei olisi tullut toimimaan omilla Apple-laitteilla. Joka tapauksessa silloin kokeiltuani tuumasin, ettei sovellu minulle. Virtuaalisoftana taisi olla Trainerroad.

    paaton &co: Tacx Neo ei ihan osu omaan budjettiini. Sen sijaan rhubarbin mainitsema Qubo digi smart b+ näyttäisi tulevan kotiovelle 325 eurolla.
    10k-kerhon jäsen

  29. #3149
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mutta tosiaan, ajahan CamoN vaikka 200w tasawatti ajo ERG moodilla neolla ja quarqilla. Itse tekisin testin niin, että parittaisin ainoastaan neon ajosoftaan ja quarqin sitten edgeen.

  30. #3150
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    ^^^Outo juttu tuo Camon ja Paaton heitto tehoissa - jossain on jotain hämminkiä. Itsellä on koko tehoalueella ritiin verrattuna Neo - P2M - Powertap ero korkeintaan 1-2% luokkaa.
    Yllättävän paljon tosiaan havaintoja tehoeroista Neon ja tehomittareiden välillä. Itselleni tuli Neo Wahoo Kickr:n tilalle reilu viikko sitten ja vajaan kymmenen treenin perusteella oma yksilöni näyttää tasaisesti n. 10% enemmän kuin verrokkina oleva Power2max.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •