Pikaisesti kysyttynä: mistä kannattaa tilata Cannondalen caadx:n uudet jarrulevyt. Siinähän on Promaxin 160mm ja 140mm levyt, mutta harmittavan vähän noita pienempiä tuntuu olevan verkkokauppojen sivuilla.. :-O
Pikaisesti kysyttynä: mistä kannattaa tilata Cannondalen caadx:n uudet jarrulevyt. Siinähän on Promaxin 160mm ja 140mm levyt, mutta harmittavan vähän noita pienempiä tuntuu olevan verkkokauppojen sivuilla.. :-O
Onhan näitä :https://www.bike-components.de/en/CO...-Rotor-p55021/
https://www.bike-components.de/en/Sh...Brakes-p28525/
https://www.bike-components.de/en/Av...oseout-p25564/
http://www.chainreactioncycles.com/f...&sort=pricelow
https://www.evanscycles.com/en-fi/bi...=price_inc_vat
Ko. liikkeet vain esimerkkejä.Et maininnut onko tarve 6 bolt- vai centerlocklevyt.Yllä olevat linkit ovat 140mm levyihin.Noiden Promax:ien tilalle käynee jokin yllä olevista.
Kyseessä on shimano acera BR-M395 hydraulinen takajarru. Tuota yritin ilmata ja siinä epäonnistuin. Etujarrun kanssa oli helpompaa, edessä on joku deore jossa sen nipan, josta öljy menee sisään, juuressa on 7 mm pultti joka avaa yhteyden letkuun. Kuten kuvasta näkyy takana tälläistä ei ole. Miten tämän takajarrut kanssa tulisi toimia?
Sent from my iPhone using Tapatalk
^ http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-BR0005-12-ENG.pdf tuosta sivulta 20 eteenpäin on aika selkeät ohjeet.
Tuossa kuvassa näkyy tuo 3 mm kuusiokolo.
Paljonko jarrulevyt kuluu maastopyörässä? Koska pitäisi vaihtaa? Katselin tossa pari vuotta ajettuja levyjä ja selkeä "kynnys" niissä on siinä missä jarrupalat eivät enää ota kiinni. Eipä ole aiemmin tullut kiinnitettyä asiaan mitään huomiota.
Käyttöohjeessa tai levyssä mainittu ko. min. thicknes. Shimanoilla joissakin 1.5mm ja Hayes V6/V8 levyissä se on 1.52mm.
Näistä olikin apua.
Ilmeisesti ilmaa jarrussa. Jarru Avid DB3 Elixir, pyörä ollut väärin päin koko kesän. Jarru menee pohjaan asti mutta kun pumppaa muutaman kerran niin saa jarrutettua. Sen jälkeen taas menee pohjaan. Toipuuko jarru vai pitääkö ilmata? Tein vain hätäisen testin pihassa niin ei varmaa tietoa. Ja mistä ne ilmat tulivat talven aikana kun en muista että viime talvena olisi ollut. Vai onko nesteitä voinut kadota jostain kun ollut pyörä väärin päin? Toinen jarru toimii normaalisti.
G02S vs G02A?
Minulla on pyörässäni SLX M7000 -jarrut, joissa Shimano G02S Resin jarrupalat. Tätä mallia näyttää olevan huonosti saatavilla Jyväskylästä. Sen sijaan G02A-paloja saattaisi löytyä helpommin. Kuvien perusteella palat ovat samannäköiset. Tietääkö kukaan voinko korvata G02S-palat G02A-paloilla ja odottaa suunnilleen samanlaista suorituskykyä kuin alkuperäisillä paloilla?
Tänks!
Jarrunestesäiliö kahvassa on vajaa ja siksi ilmaa pääsee letkuun. Ihan tyypillinen juttu ensiasennusjarruissa. Ilma voi nousta letkusta itsekseen takaisin säiliöön ja siten jarrujen teho palautua, mutta vika ei varsinaisesti korjaannu ilman että täyttää säiliön.
Ei pitäisi olla merkitystä. Molemmat on hartsipaloja. Tehoeroa näille voidaan ehkä saada labramittauksessa, mutta sellaista eroa jonka käyttäjä huomaa, ei ole.
Holokki auki ku H. Moilane.
Kiitos. Pitänee nyt sitten vielä katsella mutta kuitenkin tilata ilmaussetti valmiiksi kun kuitenkin yhdessä toisessakin pyörässä Avidin jarrut. Läski ja oikeastaan ihan vaan lumipyörä kyseessä niin ei kai vielä kauhea kiire. Tai mistä sen tietää kun viime vuonnakin taisi marraskuussa kausi alkaa. Näyttäisi aika monivaiheiselta toi Avidien ilmaus mutta onneksi löytyy hyviä videoita.
Avidin ilmaus on periaatteeltaan hyvin yksinkertainen, mutta käytännössä ilman poistaminen systeemistä on välillä suorastaan saatanasta. Mikä lienee syynä, että välillä nestettä saa lutkuttaa edes takasin ja pitkään että viimeinenkin ilmakulpa tulee pois.
Holokki auki ku H. Moilane.
Onko mitään hyväksi todettuja jarrupaloja Sramin maantie Hydroihin, siis jotka olisi huomattavasti Sramin originaaleja halvempia, mutta jarruteho/kesto kuitenkin OK. Noi alkaa tulemaan aika kalliiksi, kun näillä keleillä kestää palat yhden cx-kisan.
Spessun Crux (vm 2015 Elite) on alkanut napsumaan ja keskiölaakeria tietysti epäilen. No olisi kai helppo homma, senkun vaihtaa laakerin, mutta kun... Siinähän speksin mukaan on BB30 keskiö, mutta nettiseikkailu keskiöstandardien hämmentävään maailmaan toi lisäkierrettä eli ymmärsinkö nyt oikein että kun tuossa on Praxisin kammet (Zayante M30), joissa akseli on vetopuolella 30mm ja toisella puolen 28mm niin siihen käy vain_ja_ainoastaan Praxisin oma M30 BB -laakerisetti?
Pyörähän sinänsä on ollut erinomainen lenkkikaveri, mutta jos spessun SCS-sekoilun lisäksi tulee vielä tämäkin eteen niin pitäisiköhän alkaa taas katselemaan seuraavaa mankelia..![]()
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
^Meinaat siis, että kerralla koko kampisarja ja keskiölaakerit uusiksi. Tuo ei toki kuulosta lainkaan pöljemmältä kun ottaa huomioon, että pyörä muuten olisi ns 'keeper'. Pitääpä vähän miettiä lisempää, nuo praxisin kammet ja rattaat toki olisi muuten ihan sitä niin sanottua 'kunnollista' kamaa, mutta tosiaan tuo laakerisekoilu ei oikein kuulosta hyvältä.
Cyclossa Cosine 23mm kiekot. Mäkeen polkiessa ja monessa muussa tilanteessa takajarrulevy rapisee, vaikka jarrusatula on keskitetty. Vanne ilmeisesti jotenkin liikehtii sivuttaisvoimien vaikutuksesta. Mistähän moinen? En ole mitannut kiekon akselin holkkia, joka tulee haarukan koloon - voiko se olla liian pieni? Löysin foorumilta mainintoja 15x100 thru axle -konversiosta - onko siinä kyse juuri holkkien vaihtamisesta haarukkaan sopiviin?
Takahaarukka antaa periksi ja taipuu woiman alla. Ei ole vaarallista eikä haitallista, mutta kiusallista toki pyrittäessä täydelliseen hiljaisuuteen. Vika on oikeastaan fillarin rungossa eikä kiekoissa.
Eipä oikeastaan voi. Tai jos näin olisi koko pyöräkin olisi täydellisen ajokelvoton.En ole mitannut kiekon akselin holkkia, joka tulee haarukan koloon - voiko se olla liian pieni?
Ei ole.Löysin foorumilta mainintoja 15x100 thru axle -konversiosta - onko siinä kyse juuri holkkien vaihtamisesta haarukkaan sopiviin?
Unohtui mainita, että pyörän alkuperäisillä kiekoilla ei tuota vaivaa ilmene ollenkaan. Mikä ero kiekoissa voi olla, että haarukka joustaisi eri tavalla?
^Pikalinkun ja akselin materiaali. Orkkiskiekot linkkuineen ovat oletettavasti jotain panssarivaunurautaa, niinkuin orkkiskiekot usein ovat.
E: lisätään vielä navan laakeroinnin rakenne ja mahdollinen välys.
Holokki auki ku H. Moilane.
On kyllä siinä määrin häiritsevä rapina - kuin joku risu olisi pinnojen välissä, että mistähän saisi panssarivaunurautaisen akselin ja pikalinkun..? Välillä se asettuu ja ei rapise niin herkästi, kun taas välillä rapisee tasaisella polkiessakin.
Oletko ihan satavarma, että ääni tulee jarrulevyn ja -palojen kontaktista? Käyttämäsi termi "rapina" ei minusta viittaa sellaiseen vaan esimerkiksi pinnojen löysyyteen. Joka voisi olla myös "ritinää". Laakerit voisi myös "rapista".
Hienoisesti jarrua painamalla (niin ettei vielä tunnu juuri vastusta) riplatus loppuu. Mutta totta on, että se kuulostaa pinnojen helinältä. Jarru tuskin sitä kuitenkaan lopettaisi..?
^Jarrupala ei ole männässä millään kiinni ja renkaasta johtuva tärinä ravistaa palaa --> pala hakkaa levyyn pitäen ääntä. Jarrun painaminen pysäyttää palan heilumisen ja ääni häviää. Levyn muoto ja paksuus ovat olla tässä tapauksessa avaintekijöitä.
Holokki auki ku H. Moilane.
olen taistellut samankaltaisen ongelman kanssa, josta kyselen aiemmissa viesteissä. Luulin jo päässeeni eroon tarpeeksi pikalinkkua kiristämällä, mutta p*skanmarjat.. sama homma uusiutui edellisen rengasjumpan jälkeen ja taas keskitettävä jarrusatula uusiksi. Seuraavaksi ajattelin koittaa josko linkku on liian kireällä, koska takavanteen jarrulevy näkyy liikkuvan samaa tahtia sivuttaissuunnassa, kun linkkua laittaa lukitusasentoon / avaa. Kato FocusOn jos tuolla olisi sulle vielä jotain kokeilemisen arvoista vinkkiä: http://www.bikeradar.com/forums/view...php?t=12999103
Kirjanmerkit