ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 23 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #661
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Painostahan tuo paine riippuu ja onneton meno aika varmasti mara wintereistä.

    Noihin renkaiden rullauksiin ei minusta edes tarvitse paljon testejä. Esimerkiksi gravdall on puristetelemalla kokeiltuna aika lailla contin cyclocross speediä vastaava. Reunalangallinen nice track on jo paljon jäykempi rengas. Löysäsivuinen kumi ei muutu ahdistavan raskaaksi ajaa matalillakaan paineilla. Pito vaan lisääntyy selkeästi.

  2. #662
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Asiaa aivan liikaa ja liian kauan pähkäiltyäni pistin Toneilta tilaukseen Gravdalit, 250€/pari toimituskuluineen. Kirpaisi. Saa luvan olla hyvät.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #663
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Asiaa aivan liikaa ja liian kauan pähkäiltyäni pistin Toneilta tilaukseen Gravdalit, 250€/pari toimituskuluineen. Kirpaisi. Saa luvan olla hyvät.
    On ne ja saat nauttia useamman kauden

  4. #664
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    On ne ja saat nauttia useamman kauden
    Jes, siitä lähdetään
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #665
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Asiaa aivan liikaa ja liian kauan pähkäiltyäni pistin Toneilta tilaukseen Gravdalit, 250€/pari toimituskuluineen. Kirpaisi. Saa luvan olla hyvät.
    Öö... ”Verkkokauppatilauksesi on käsitelty ja lähetetty ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen.

    Astetta nopeampaa toimintaa, 30min sitten tilaus sisään Ei tässä kyllä ihan heti varmaan pääse kuitenkaan asentelemaan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #666
    Tonit on nopeita. Ihan aivastuksen kyrsii Gravdaleissa se, ettei ne oo oikeet tubelekset. Tohon rahaan pitäs saada täydellinen nakki.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  7. #667
    Mulla tökkii taas vaan niin suolainen hinta pyörän kummeista. Tekis kyllä mieli hankkia... Mutta voi olla,että joutuu tyytyyn johonkin muuhun. Ehkä tällä hetkellä tuntuu 33TPI versio parhaalle vaihtoehdolle... Tai sitten hinkuttaa Conteilla ja odottaa vuosikymmenen, että Maxxis tulee myyntiin..

  8. #668
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Jotkuthan ovat onnistuneet käyttämään Marathon Winteriäkin ilman sisuria?
    Mulla on toiminut litkutettuna MW ja Nordic spike molemmat hyvin. Alussa saattaa tihkua kyljistä ja paineet putoilee kummasti yön aikana, mutta tihkumisen lakatessa alkaa ilmat pysyä normaalisti. (rengasta kannattaa pyöritellä lappeellaan reilusti ainakin aluksi)

    MW:n jatkuva kiemurtelu on lumessa todella rasittavaa vaikka kovalla kelillä onkin ihan kiva rengas. Nordic spike mukavampi lumessa, mutta röpelöisellä jäällä taas käyttäytyvät epämiellyttävästi. Jotain kitkojakin tuli joku talvi takaperin kokeiltua, olivat yllättävän hyvät kylmällä ja hennolla jäälläkin, mutta iltapäivästä jos oli lämpöisempää oli ajo kuin jarrut olisi osittain päällä. (ne alkutalven kelit missä töihin mennessä on jäätä ja palatessa taas voi olla aurinkoista ja +5)

    Tänä talvena pitänee ottaa nuo Gravdalet kokeiluun, Mulla on kaikki talvirenkaat kestäneet useamman talven, joten ei satanen ole paha hinta, jos rengas on hyvä.

  9. #669
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Tonit on nopeita. Ihan aivastuksen kyrsii Gravdaleissa se, ettei ne oo oikeet tubelekset. Tohon rahaan pitäs saada täydellinen nakki.
    Kannattaa tilata toneilta samalla sitä efetton litkua. Toimii gravdallien kanssa huomattavasti paremmin kuin stani.
    Viime talvena gravdallit tiivistyivät yhdellä paineen lisäyksellä tuolla. Jos vaan kehät ovat riittävän tiukat, niin gravdallit kyllä toimivat paremmin tubeleksina mitä schwalben ispit.

  10. #670
    Gravdaleihin liittyen vielä, että minkälainen niitten pistosuojaus on? Kevättalven työmatka ajoja ajatellen... Onko tullut flatteja, ainakaan kukaan ei ole ilmoitellut...

  11. #671
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Ei ole mitään pistosuojausta, mutta koska runko on riittävän notkea ja kuvio korkea, ei niistä ole sepeli mennyt läpi ainakaan itselläni. Mun kokemuksella kuolemanjäykät pistosuojatut renkaat on niitä, jotka kerää sepeliä kaikkein hanakimmin. Gravdalien heikko kohta on se sama, joka niistä tekee niin erinomaiset eli ne ohuet kyljet. Kestävät huonohkosti matalilla paineilla ajelua. Omistani alkoi takana olleesta renkaasta kylkikudos ratkeilla viistosti kahden talven ajoilla. Yritin laittaa paikkaa sisäpuolelle, mutta ratkeamia tuli koko ajan vaan lisää ja ratkemat aiheutti sisurin toistuvia puhkeamisia. Kuviota olisi vielä ollut reilusti jäljellä ja melkein kaikki nastatkin, mutta roskikseen joutui. Sen verran hyvät renkaat siitä huolimatta, että uudet tulee kyllä ensi talveksi. Pitää vaan muistaa käyttää yli ehkäpä noin 2.5-2.7 barin paineita, niin ei kylki kurttaa ajaessa niin paljoa..

    @LJL, tänks Toni&Toni-vinkistä. Enpä olisi keksinyt tarkistaa tarjontaa sieltä. 3 kpl lähti tilaukseen. Viime talvena muuten kävi Gravdalien kanssa niin, että kun se takanen hajos ja olisin tarvinnut uuden, niin kaikki möi jo eioota siinä vaiheessa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #672
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Mulla on kahden talven ajoille mennyt Gravdaleiseta todella terävä sepeli pari-kolme kertaa renkaan läpi. Nuo tulleet reijät eivät ole paikkautuneet edes litkulla. Epäilen syyksi sitä, että nuo nuolenjärken muotoiset tappajasepelit ovat tehneet lopulta niin ison/leveän viillon, että perus Stani ei ole riittänyt paikkaamaan rengasta. Ajattelin nyt tulevaksi talveksi laittaa sisään Stanin Race -litkut jossa on huomattavasti järeämpää "partikkelia" litkun seassa, olettaisin että sillä paikkaantuu vähän isommatkin viillot.

    Ajopaineet mulla on tyypilliseti siinä 3bar tuntumassa, harvemmin hirveästi yli. Noi tappajasepelit joita olen renkaista kaivellut ovat kyllä olleet sellaisia, että ne puhkoisivat varmasti myös monet tukevammat pistosuojatut renkaatkin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  13. #673
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    @LJL, tänks Toni&Toni-vinkistä. Enpä olisi keksinyt tarkistaa tarjontaa sieltä. 3 kpl lähti tilaukseen.
    Eipä mittään, tällä kertaa näin päin (itse löysin kesällä vinkkisi perustella Gravelkingit Velobiasta )

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Ajattelin nyt tulevaksi talveksi laittaa sisään Stanin Race -litkut jossa on huomattavasti järeämpää "partikkelia" litkun seassa...
    Kappas, täytyypä itsekin varmaan kokeilla Race-versiota.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #674
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    3 bar on muuten aika paljon 38 mm talvirenkaalle, vaikka totta kai kuskin painollakin on asiaan vaikutusta.

  15. #675
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    3 bar on muuten aika paljon 38 mm talvirenkaalle, vaikka totta kai kuskin painollakin on asiaan vaikutusta.
    Toikin riippuu niin paljon tilanteesta. Kun ajelin talvelle lenkkiä huonommalla tiellä niin paineet taisi olla siinä ~2,5bar tuntumassa tai alle.

    Toisaalta jos samoilla paineilla ajeli työmatkaa ja nappasi mukaan repun täyteen ruokaa, niin rengas olis kyllä aivan kasassa. Sopivat arkipaineet oli muistaakseni siinä 3bar tai vähän alle.

    Mulla on oma paino vajaat 80kg, mutta pyörän ja arkiromujen kanssa on kokonaispaino reilusti yli 110kg.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  16. #676
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    Mulla ollut Marawinter 30mm. litkutettuina,ei todellakaan milään lailla tubeless kehillä(open pro,gorilla),pari talvea krossarissa.Mitään heikkoa en noissa ole huomannut:Ajo ollut kelviä pääosin.Katukiveyksen reunaan kovalla vauhdilla ajettaessa päästi kertaalleen vähän ilmaa renkaan välyksestä,mutta muuten tulee olemaan tulevana talvenakin rengasvalinta.Kaikki nastat renkaassa tallessa,ja neljäs talvi lähtee käyntiin samoilla renkailla.Hintaisekseen (29,90€//kpl)mielstäni hyvä rengas.

  17. #677
    Nipotetaan jälleen kerran sen verran että kapein Marathon Winter on 35-millinen. Se 30-millinen rengas josta saamiaan kokemuksia cigant yllä myönteiseen sävyyn kuvailee on Winter ilman Marathonia. Eroja löytyy nastojen määrässä (240 kontra 120), EPI:ssä (67/50) ja pistosuojauksessa (RaceGuard/K-Guard). (Se miten erot vaikuttavat tai tuntuvat on sitten toinen juttu.)

    Kestäväthän ne ovat, ei niistä ole päässyt ajamalla eroon vaikka on pitänyt niitä lumettomien ja jäättömien talvikelien renkaana.

    Jos kelveiltä ei renkaan ominaisuuksien kannalta pahoja paikkoja löydy tai osaa tunnistaa ne ja ajaa sen mukaisesti eikä pahemmin eksy myöskään ajoradoille ja autojen tekemiin uriin voi rengas olla ihan oivallinen nimenomaan 30-millisenä. (35-millisenä se on vain 50 g kevyempi vaikka siinä on 120 nastaa vähemmän.)

  18. #678
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Gravdal on ilmeisesti kohtalaisen huomattavasti kapeampi kuin kuvittelin, 36–37 mm kapeahkolla vanteella. Kuulostaako omistajista oikealta?

  19. #679
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Mulla tais Gravdalit asettua 38-39mm lukemaan i20 vanteella. Eikös ne pitäs speksien mukaan 38mm olla.

    Valmistaja sanoo virallisesti seuraavaa.
    http://45nrth.com/products/tires/gravdal

    "RIM COMPATIBILITY 20-28mm wide rims"
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  20. #680
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Jos tänä talvena haluaa Gravdalit alle, niin kannattaa ostaa ne aika piakkoin. Ne taas loppuu tänäkin talvena.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  21. #681
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Äskettäin tulleet Gravdalit näyttäisivät olevan Trek Boone 5:n Bontrager TLR -alkuperäisvanteilla 38 mm. Boone 5:ssa takana on vähän ahtaampaa ja pieni epäilys oli mahtumisen kanssa, mutta ihan hyvältä näyttää.

    Tubeless-asennus ei onnistunut heittämällä, joten laitoin sisuskumit. Pitää vielä kokeilla tubeless-asennusta toisille kiekoille (DT Swiss R23).

  22. #682
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Tubeless-asennus ei onnistunut heittämällä, joten laitoin sisuskumit. Pitää vielä kokeilla tubeless-asennusta toisille kiekoille (DT Swiss R23).
    Mistä kohtaa rupesin vuotamaan vai eikö noussut riittävän napakasti vanteelle? Itse olen tässä kanssa pohtinut, että millä loitsuilla lähden tänä talvena noita tubelessoimaan. Muistaakseni suurin ongelma on se, että rengas on aika väljä, joten se ei napsahda mitenkään erityisen tukevasti vanteen hyllylle.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #683
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Ainut valitus gravdaaleista (hinnan lisäksi) on se että sivuissa oleviin kumihipsuihin jäätyy sopivalla ilmalla jääpalloja ja ne olivat viimetalvena hakanneet maalin pois takahaarukasta. Nyt siinä on kiveniskuteippiä suojana, toki hipsut vois nipsiä myös pois.

  24. #684
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mistä kohtaa rupesin vuotamaan vai eikö noussut riittävän napakasti vanteelle? Itse olen tässä kanssa pohtinut, että millä loitsuilla lähden tänä talvena noita tubelessoimaan. Muistaakseni suurin ongelma on se, että rengas on aika väljä, joten se ei napsahda mitenkään erityisen tukevasti vanteen hyllylle.
    Ei noussut vanteelle vaikka yritin kiristää 26"-sisurilla vannetta vasten. Saattoi olla, että heti paketista otettuna (oli meinaan melko tiukkaan pakattu) taitekohdat olivat liian teräviä ja vuotokohtia oli liikaa. Pitää kokeilla uudestaan kunhan ovat hetken olleet asennettuna sisurin kanssa.

  25. #685
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Joo ne on aika lötköt, joten on vaikea saada nousemaan - etenkin uutena/kulmikkaana. Homma helpottuu huomattavasti, jos saa sisurin kanssa nostettua (ja pysymään) valmiiksi toisen puolen vanteen hyllylle.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  26. #686
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    150
    Muistin virkistykseksi litkutin just gravdalin onnistuneesti. 2xpikku puteli litkua(60ml?) ja ilmeisesti alkoi pitämään. Talven ajettu rengas ja dt32 kiekko.

  27. #687
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Miksiköhän valmistajat ei tee näitä suoraan tubeless -yhteensopiviksi? Tuntuu aika älyttömältä tänä päivänä moinen, ilmeisesti tuo kovasti odotettu Maxxiksen rengaskaan ei ole tubeless.

  28. #688
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    En ole oikein koskaan välittänyt noista tubeless ready -merkinnöistä, ja olen krossarissa onnistuneesti litkuttanut mm. Challengen open tubular -kumit (kunnes kyllästyin siihen puljaamiseen, oli se kauheaa), Schwalben Marawinterit ja viime talven humoristiset muoti-ilmiöt Nicetrackit..

    Sanoisin että melkein kaikki renkaat saa kyllä lopulta tiivistymään litkuilla, mutta työn määrä voi olla pahimmillaan itkettävä/masentava. Se TL-ready merkintä antaa paremmat takeet homman helppoudesta ja ilmojen pysyvyydestä. Lisäksi helpostikin tiivistyvät ei-TL-readyt kumit voivat parin kerran jälkeen olla entiset tubeless-käyttöä ajatellen; Challenget esim. alkoi marinoitua yhteen ikävällä tavalla yhteen sisäpinnastaan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #689
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Miksiköhän valmistajat ei tee näitä suoraan tubeless -yhteensopiviksi? Tuntuu aika älyttömältä tänä päivänä moinen, ilmeisesti tuo kovasti odotettu Maxxiksen rengaskaan ei ole tubeless.
    Tlr-renkuloissa on yleensä paksummat kyljet, jolloin panoa kasvaa ja ne on huonommin rullaavia ja ikävämpiä ajaa sisureiden kanssa kuin sellaiset renkaat, jotka on tehty sisurikäyttöön.

    Mä en varsinaisesti näe kovin hyötyä Gravdalin tubeleksittomuudesta, koska jos ei halua ajaa kylkiä loppuun ennen kuvioita, täytyy niissä pitää paineita joka tapauksessa enemmän kuin mitä sisurikäyttöäkään ajatelleen muuten tarvitsisi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #690
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Onhan tubeleksessa etunsa, eli pienempi paino kokonaisuudessa ja rullaa paremmin kuin sisurilla eikä matka katkea pieneen reikään. Viimeinen kohta kiinnostaa itseäni, kun sepeliä riittää pääkaupunkiseudulla. Ehkä niitä Nicetrackeja voisi yrittää litkutella tänä vuonna, mutta olisihan se kiva ettei tarvitse kikkailla vaan homma toimisi suoraan paketista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •