GarminElectrobikeGiant
Sivu 16 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 586

Aihe: Cyclocross-kiekot

  1. #451
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Taitaa vaaka kallistua harkinnassa dt swiss r24:seen. Ainoana perusteena hinta. Rapiat 200 eur vs rapiat 400 eur. Molemmat saaneet kuitenkin markkinoille tullessaan erinomaiset arvostelut.

    Bike-componentsissä oli loistavasti kuvattu tuote. Eli sisältää adapterit kaikkeen mahdolliseen + 6 pultti jarrulevyille + teipit ja venttiilit. Milloinhan nettikaupat (myös suomalaiset ns laatukaupat) oppisi että nyky standardi suossa pitää tuotteen sisältö olla tarkkaan kuvattu. En minä aikanaan tiedä että tottakai dt swiss r24 tai r23 vanteiden mukana tulee kaikki mahdolliset adapterit.

  2. #452
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    ^Tuolta bikecomponentsilta löytyy myös uutena 2018 vuosimallin fulcrumin racing dB 7 ja 6, jotka ovat myös tubeless ja tulevat adaptereilla. 6 Bolt adapterit tosin puuttuvat

  3. #453
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    ^Tuolta bikecomponentsilta löytyy myös uutena 2018 vuosimallin fulcrumin racing dB 7 ja 6, jotka ovat myös tubeless ja tulevat adaptereilla. 6 Bolt adapterit tosin puuttuvat
    Molemmissa toimitusaika 20 pv or more...

  4. #454
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Huutelen täältä vieraisiin poytiin, mutta "tubeless" ominaisuudesta ei välttämättä kannata maksaa sentin latia ekstraa koska cx tubeless ei oikein jaksa toimia alle 3 bar paineilla. Sisureilla toimii paljon paremmin
    6.7 WTF/kg


  5. #455
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Huutelen täältä vieraisiin poytiin, mutta "tubeless" ominaisuudesta ei välttämättä kannata maksaa sentin latia ekstraa koska cx tubeless ei oikein jaksa toimia alle 3 bar paineilla. Sisureilla toimii paljon paremmin
    Ei jaksa toimia alle 3 barin paineilla? Mustaa valkoisella?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  6. #456
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Ei jaksa toimia alle 3 barin paineilla? Mustaa valkoisella?
    Ei pysy ilma renkaan sisällä ja/tai kumi vanteella. Jos on motivaatiota, niin voi kokeilla liimata tubeless kumi tubeless vanteelle. Jos laittaa painetta vaikkapa 4 baria, niin tubeless toimii paremmin, mutta tommonen sopinee paremmin tiekäyttoon.

    Tubeless vanteen mukana saattaa tulla muitakin toivottuja ominaisuuksia kuin sisäkumittomuus, mutta sisäkumittomuus ei ole ihan käyttovalmis CX-käyttoon.
    6.7 WTF/kg


  7. #457
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Huutelen täältä vieraisiin poytiin, mutta "tubeless" ominaisuudesta ei välttämättä kannata maksaa sentin latia ekstraa koska cx tubeless ei oikein jaksa toimia alle 3 bar paineilla. Sisureilla toimii paljon paremmin
    Tämä on se syy, miksi tubeless tarvitsee kunnollista standardia. Sen kiekon ja renkaan pitäisi olla niin tiukasti yhdessä, ettei se blurbbaa matalillakaan paineilla. Rengas ei saisi tippua hyllyltä ilman voimaa, vaikka paineet laskisi kokonaan pois.

    Mutta cx kisailuun tubeless taitaa olla kyllä tulossa vasta ihan viimeisenä. Todennköisesti isoja tourejakin ajetaan aiemmin tubeleksilla.
    Kun vauhti alkaa olla oikeasti kohdillaan, niin en ole ollenkaan varma pysyykö se tubeless siltikään niillä 2bar paineilla hyllyllä. Ja vaikka pysyisikin, niin clincherin reuna taitaa antaa aina sen 5mm tasoitusta tuubiin verrattuna.

    Edit: Ja minun omassa ajossani tubeless on kyllä pysynyt harrastekisoissa 2bar paineilla hyllyllä ilman mitän ongelmia. Mutta ajotaito on vielä kaukana hyvästä.

  8. #458
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Mulla pysyy tubelessit ihan hyvin kasassa alle 3 barin paineilla. Edessä yleensä 2.2 ja takana 2.5 bar. Joskus parikolme desimaalia enemmän.

    Kiekot Stanin Iron Cross ja kumeina vaihtelee Gravel King tai Spessun Trigger.
    JackOja muokkasi tätä : 05.10.2017 at 09.13 Syy: Spessun kumin mallinimi muutettu kun muisti sen oikein


  9. #459
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Mavic väittää kehittäneensä sisäkumittoman vanne-rengas -systeemin (ust?), joka ei välttämättä vaadi litkua: https://www.bikerumor.com/2017/06/21...ir-wheel-line/

    Mutta joo, yhteinen/yleinen tubeless-standardi olis hyvä.

  10. #460
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Mavic väittää kehittäneensä sisäkumittoman vanne-rengas -systeemin (ust?), joka ei välttämättä vaadi litkua: https://www.bikerumor.com/2017/06/21...ir-wheel-line/

    Mutta joo, yhteinen/yleinen tubeless-standardi olis hyvä.
    Eihän schwalben onet ole vaatineet sopivalla vanteella litkuja pitkään aikaan.

  11. #461
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mulla pysyy tubelessit ihan hyvin kasassa alle 3 barin paineilla. Edessä yleensä 2.2 ja takana 2.5 bar. Joskus parikolme desimaalia enemmän.

    Kiekot Stanin Iron Cross ja kumeina vaihtelee Gravel King tai Spessun Tracker.
    Hmm...hyvä tietää, että toivoa on. Mä meinasin hankkia halvat stanin kopiot lenkkikiekkojen vanteiksi ja niillä voisi koekäyttää tubelessia.

    Joskus on hyvä olla vähän lihavampi. Naiscrossarit kun ajavat kisaa 1,1-1,4 bar paineilla ja miehetkin 1,4-1,8 bar, niin siinä on systeemit vähän eri rasituksessa kun tällaisella varovasti kinnaavalla paksukaisella.
    6.7 WTF/kg


  12. #462
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mulla pysyy tubelessit ihan hyvin kasassa alle 3 barin paineilla. Edessä yleensä 2.2 ja takana 2.5 bar. Joskus parikolme desimaalia enemmän.
    Nyt vain toivomme näkevämme JackOjan kisavauhdissa ja -menossa mukana:-)

  13. #463
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    650
    Itsellä tubelekset toiminut loistavasti CX käytössä. Riippuu varmaan sitten vanne/rengas kombinaatiosta miten hyvin. Käytössä Iron Crossit Schwalben X-Oneilla ja paineet ollut kisoissa 1.6 - 1.8. Noilla paineilla tulee jo sen verran iskuja vanteelle 75kg painoisena ettei sisurilla uskaltaisi ajaa.

    Noista Schwalben kumeista kerrotaan vielä sivuillaan "In combination with the right wheel tubeless tires for cyclo cross can be run at extremely low pressures without fear of "Burping" (unwanted air leakage). For instance, it works extremely well with the Iron Cross from No Tubes." Eli toimivaksi testattu yhdistelmä

    Hieman on kyllä tuubit alkanut kiinnostamaan, kun ainakin vielä on vähän huono rengasvalikoima tubeless vs tubular. Kiinnostaisi samantyyppinen rengas tubeleksenä kun Dugastin Rhino tai Challngen Baby Limus

  14. #464
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Nyt vain toivomme näkevämme JackOjan kisavauhdissa ja -menossa mukana:-)
    Ai olikos se vaatimuslistalla? Noo, kyllähän minä toisinaan menen kisavauhtia jos on hauska alamäki.

    Kilpailuviettiä jaettaessa olen ollut toisaalla, mutta harkinnassa on noita HelCX/VPCX -juttuja. Jos vaikka turistina ajelis seassa. Pitäis kyllä sitä varten jaksaa vaihtaa noi 33-milliset kumekset GravelKingien tilalle.


  15. #465
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mulla pysyy tubelessit ihan hyvin kasassa alle 3 barin paineilla. Edessä yleensä 2.2 ja takana 2.5 bar. Joskus parikolme desimaalia enemmän.
    Sama homma. Gravel-käytössä nuo paineet ja oon mä yhden crossikisankin höntsäillyt pikkasen matalammilla paineilla ilman ongelmia. Alpha 400 vanteet ja 40c Nanot. Kai se on vähän käytöstä kiinni kannattaako tubeless vai ei...

  16. #466
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Ainakin Stanin Grail-kehien ja WTB:n ja Maxxiksen renkaiden kanssa mulla paukkuu ennemmin vanteet mutkalle kivikossa kun, että renkaat katkaisi vanteelta mutkissa. Mutta en mäkään nyt oikeeta crossia aja, enemmän sellaista Gravel/metsä hölmöilyä. Paineet pidän alustan mukaan 2,0-3,5bar välillä.

    Melkein näkisin, että crossikiekojen/renkaiden ominaisuudet ja paineet on lähempänä maasturihommia kuin maantiejuttuja.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  17. #467
    Blackborow Guest
    Olen miettinyt kiekkojen teettämistä Grail-kehien ympärille. 28 pinnaa varmaan riittää hyvin gravel- ja kevyisiin crossihommiin kevyelle kuskille. Kuorma päällä ei ole tarkoitus ajaa.

  18. #468
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    ...kiekkojen teettämistä....

    Oliko tekijä jo mietittynä?


  19. #469
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oliko tekijä jo mietittynä?
    Paikallista mietin. Teki yksien maasturin kiekkojen kanssa jo hyvää jälkeä. R2-Bikeltä voisi tarjousta kysäistä kyllä.


    Itsekin kiinnostaisi opetella, kun vain jotenkin ehtisi.

  20. #470
    Luulisi 28 pinnaa riittävän. Mulla on ollu ajossa puoltoista vuotta Stans Alpha 400 kehät, pinnoja 20 ja 24. Hyvin on kestänyt paukuttaa sen mitä uskaltaa. Eilen kyllä hitusen tuli etukiekkoon heittoa kun rymäytin ojan pohjalle liian etupainoisena. Renkaat on Schwalbe X-One ja kuski noin 72kg. Paineet yleensä aina alle 2 bar eikä ole koskaan burbannu. Kun asensin niin yön yli oli ilman litkuja, eikä vuotanut yhtään. Toki minä sinne jonkun verran varalta laitoin mutta nekin lienee kuivuneet jo.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  21. #471
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Miten Stanin vanteet kestää iskuja vanteelle? Meneeko vanteen reunat herkästi klommoille?
    6.7 WTF/kg


  22. #472
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Miten Stanin vanteet kestää iskuja vanteelle? Meneeko vanteen reunat herkästi klommoille?
    Ainakin noi grailit vaikuttavat todella tulevilta, eikä ne ole edes ihan kevyimmästä päästä, joten tuntuvat olevan aika tukevat rskenteeltaan. Metsävanteina mulla on tosin halvemmat Novatechit, mutta hyvin nekin on kestänyt paukuttelua (takana 28 pinnassa ja edessä 24) hyvin.

    Toki kaikki aluvanteet saa varmasti mutkalle, jos sopivasti kolauttaa terävään reunaan.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #473
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    OK. Kunhan kyselen ennen hiekkatie-/lenkkikiekkojen ostospäätöstä.
    6.7 WTF/kg


  24. #474
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Meinasin päätyä köyhän miehen ratkaisuun ja laitan Infliteen Mavic Crossridet. Samat kiekot käy sitten tarvittaessa maasturiinkin.

  25. #475
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Ainakin maastostanit on ihan toimivia, lommoille ne menee, mutta eivät murru herkästi, siksipä kaiketi ovat suosiossa enskahommissa ��
    https://www.instagram.com/xtranza/

  26. #476
    Talvi tulee ja kaikkia vituttaa.
    Ajelin viime talven cyclollani maraton wintereillä koska isompaa kumia ei mahtunut etuhaarukkaan. Nyt tekisi mieli saada varsinkin eteen ice spiker mikä leveyden puolesta menisikin mutta korkeuden ei. Tämän esipuheen jälkeen kysyn oisko järkeä laittaa 27,5" kiekkosetti talveksi?

    Sitten pitäisi tietenkin hommata myös sram rival yhteensopivat 6-pulttiset jarrulevyt ja 11 lehtinen takapakka. Onko tässä järkeä? Tuleeko kalliiksi ja vaikeaksi ja onko ehdottaa sopivaa settiä?

    Kiekkojen vaihteluista ja valinnoista ei ole mitään kokemusta. Se varmaan näkyy. Mietin myös että ostais vaan 29" sinkulamaasturin talvityömatkailuun mutta tällainenkin vaihtoehto tuli nyt mieleen. Pyöränä Pickenflick.

  27. #477
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    ^jos Pickenfickiin todella mahtuu 27,5*2,25 kokoinen ISP niin kyllä tuosta varmasti ihan kivan mostercrossin saisi talveksi. Mikään pakkohan ei ole toki ostaa jarrulevyjä ja/tai pakkaa, mutta toki ne helpottaa elämää jos keikkoja tulee vaihdettua edes takas. Esim Sramin center line levyt maksaa 35-30€ per kappale ja pakat 50€ ->. Tohon sitten vielä vanteet 300€? Ja renkaat 60€ per kpl niin paketti on jo kasassa.

    Cyclo vs. Sinkula maasuri asiaa en lähde edes laajemmin kommentoimaan. Nykysin ajan talven hyötyajot ja "Graveli-lenkit" todella mielelläni cyclolla ja gravdal-renkailla, maastoon on sitten täpäri. Aikaisemmin mulla oli 29er sinkula yleispyörä, se oli kyllä ihan OK, mutta vaati tietyn retkeilyfiiliksen, jotta sillä jaksoi ajella. Pari talvea tuli silläkin hinkattua, joten tulipahan sekin koettua.

    Mielestäni cyclo on just se pyörä missä pitää olla kahdet kiekot, joten kaippa tossa sitten jotain "järkeäkin" on
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  28. #478
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Olen miettinyt kiekkojen teettämistä Grail-kehien ympärille. 28 pinnaa varmaan riittää hyvin gravel- ja kevyisiin crossihommiin kevyelle kuskille. Kuorma päällä ei ole tarkoitus ajaa.
    Tilasin nyt kuitenkin nämä https://www.superstarcomponents.com/...d-wheelset.htm

    Kun ovat -33% alessa. Itketään sitten myöhemmin mitä meni pieleen.

  29. #479
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.698
    Kokeillaan seuraavaksi Fulcrum Racing 4 DB disc -kiekkoja. Tulivat QR/12mm/15mm adapterien kanssa.

    https://www.bike24.com/1.php?content...14%5D=1;page=3


  30. #480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Tilasin nyt kuitenkin nämä https://www.superstarcomponents.com/...d-wheelset.htm

    Kun ovat -33% alessa. Itketään sitten myöhemmin mitä meni pieleen.
    Joko sait nämä / ootko ehtinyt testaa?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •