ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 12 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 421

Aihe: Hyväksi todettu jalkapumppu

Minulla myös kaksi jalkapumppua. Lezyne Steel, jolla saa helposti suuria paineita maantiefillariin mutta on hidas. Toinen sitten Lidlin "volume" halpispumppu, jolla saa erittäin nopeasti ja helposti max. reilut 5 bar paineet normi- sekä sähköfillareihin. Molemmat ovat hyvin kestäneet jo muutaman vuoden.

Osaako joku kettoa miksi lenzyen abs2 suutin ei toimi ventiilin jatkon kanssa?

Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jos niin väittävät niin pitäähän se uskoa, parisen vuotta sitten -Componentsilta tllasin ja silloin ei ollut mitään mainintaa millainen letku pitää olla. -Componentsin aspa sitten tutki asiaa ja jonkun käymättömän letkun sain, molemmat on piironginlaatikossa edelleen! Ja suuttimeen EI hydrauliikkaliike saa mitään asennettua...
    Koska kirjoitat todennäköisesti ihan eri osasta: https://www.bike-components.de/en/To...ow-X-O-p34780/
    Eli se on tämä, tähän käy vain oma letku: https://www.topeak.com/global/en/pro...ead-threadlock Koska se on tietyn pumpun varaosa.

Tämä osa taas on tarkoitettu tavalliselle letkulle (ei Topeak): https://www.topeak.com/global/en/pro...ck-upgrade-kit Eli se on Upgrade Kit, eikä varaosa.

Mutta eipä sitä mistään järkevästä kaupasta löytynyt…

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Jos noihin halpiksiin päätyy, kannattaa ensimmäiseksi katsoa ettei pumpussa ole tällaista automaattipäätä. Näistä menee venttiilit jumiin yleensä silloin kun ei pitäisi ja varaosakauppa on kiinni. Hajotessaan tuolla ei sitten laiteta yhtäään mihinkäään ilmaa, kun se puhaltaa kaiken pihalle aina siitä väärästä vaihtoehdosta.
    Jep. Mulla on yksi SKS:n pumppu joka on muuten erinomainen siihen käyttöön missä se on eli läskin ja maastureiden renkaiden täyttämiseen, koska kapasiteetti on iso jolloin sillä saa isonkin renkaan nopeasti täyteen, mutta tuo pää temppuilee usein. Pitäisi hommata joku kunnon suutin tuohon.

Ite hommasin Pron digimittaripumpun, koska haluan tietää paineet tarkasti.

https://www.bike-components.de/de/PRO/Team-Digital-Standpumpe-Modell-2017-p53236/

Sen verta pedantti cyclon ja maasturin paineiden osalta, että pidän kirjaa olosuhteista ja painekonffeista. Maantiefillarilla ei niin tarkkaa, kunhan edessä on se 6.4 ja takana 6.6bar joka lenkillä.

Cyclossa tuubikumien paineet on aika tarkkoja, kun liikutaan 1,4-2,0 barin hujakoilla, riippuen alustasta ja lenkin / kisan luonteesta. 0.1barin muutoksella on joskus merkitys pidon ja vanteille lyöntien suhteen.

Maasturin potentiaali realisoidaan oikeilla iskarinsäädöillä ja paineilla sekä renkaiden ilmanpaineilla. Helpottaa kisassa, kun on paineet pystyy laittamaan reitin mukaan mahdollisimman kohdilleen. Lähdön jälkeen ei enää säädellä ehdi

Oot Ealex ihan oikeessa, upgradekittiä oli joku aika sitten hyllyssä Bike2nelosessa. Mulla vaan budjetti loppui.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Miten digitaalisuus ja tarkat paineet ovat synonyymejä? Ihan samalla lailla se digimittari näyttää kalibroimattomana väärin, ei se erilainen näyttö siitä yhtään tarkempaa tee.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Ite hommasin Pron digimittaripumpun, koska haluan tietää paineet tarkasti.

https://www.bike-components.de/de/PR...l-2017-p53236/

Sen verta pedantti cyclon ja maasturin paineiden osalta, että pidän kirjaa olosuhteista ja painekonffeista. Maantiefillarilla ei niin tarkkaa, kunhan edessä on se 6.4 ja takana 6.6bar joka lenkillä.

Cyclossa tuubikumien paineet on aika tarkkoja, kun liikutaan 1,4-2,0 barin hujakoilla, riippuen alustasta ja lenkin / kisan luonteesta. 0.1barin muutoksella on joskus merkitys pidon ja vanteille lyöntien suhteen.

Maasturin potentiaali realisoidaan oikeilla iskarinsäädöillä ja paineilla sekä renkaiden ilmanpaineilla. Helpottaa kisassa, kun on paineet pystyy laittamaan reitin mukaan mahdollisimman kohdilleen. Lähdön jälkeen ei enää säädellä ehdi

KVG ideologiaa hyödyntäen kirjoitin hakusanat "which is better digital or analog pressure measurement" Alako nukuttamaan ennen kun ekaa pääsin puoleenväliin.
    Veikkaan itse halvemmat digimittarit saattavat olla sekä tarkempia mutta antavat kauemmin samaa tulosta. Halpisviisareissa ei toistettavuus mahda olla kovin hyvä, mekaniikka paskottuu ja kuluu.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    ^Mihin muuten tarvitaan kakkosjalkapumppua?
    Mökille? .. Lidlin minijalkapumppu hajos just äsken, onneksi oli pikkuriikkinen autoventtiilipumppu myös, muuten olisi saattanut korvessa hatutuskäyrä nousta aika korkeelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teme33 Katso viesti
    Miten digitaalisuus ja tarkat paineet ovat synonyymejä? Ihan samalla lailla se digimittari näyttää kalibroimattomana väärin, ei se erilainen näyttö siitä yhtään tarkempaa tee.
    Ehkä se riittää että itse tietää "ton pumpun 1.6bar sopii tolle polulle"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mökille? .. Lidlin minijalkapumppu hajos just äsken, onneksi oli pikkuriikkinen autoventtiilipumppu myös, muuten olisi saattanut korvessa hatutuskäyrä nousta aika korkeelle

Ehkä se riittää että itse tietää "ton pumpun 1.6bar sopii tolle polulle"
    Juuri näin. Absoluuttisista viis.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teme33 Katso viesti
    Ei, mutta eihän kirjoittaja välttämättä niin olettanutkaan vaan luotti vain ja nimenomaan siihen että pumppu itsessään on tarkka (kuten valmistaja kehuu) jollain välillä. Digitaalinäyttö toki auttaa poistamaan mittarinlukijan huolimattomuudesta tai katselukulmasta mahdollisesti aiheutuvat virheet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Vinkkejä hyvästä pumpun venttiilistä?
    Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tämä KCNC tekele näyttää toimivan samalla periaatteella kuin legendaksi muodustunut japanilainen Hirame, mutta yli puolet halvempi. Itse olen myös etsinyt hyvää venttiiliä ja tämä näyttäisi parhaimmalta tähän mennessä. Muovisia en suostu ostamaan.

https://www.bike24.com/p2133171.html

Minulla on jossain Pro-merkkisessä pumpussa Hiramen pumpunpää. Sen saatavuus on huono. Japanista tuli, mutta tulikin kotiovelle saakka viidessä vuorokaudessa. Oli kallis, mutta verottajan virheen takia mun tuloveroprosentti oli laskettu ihan pieleen, joten minulla on nyt kulutusluotto verottajalta. Sillä voi ostaa vaikkapa Hiramen pumpunpään Hirame ei vuoda eikä hyppää omia aikojaan pois prestan päältä. Ja on kauniskin.

Vertailupumppuna on Lidlin pumppu. Sillä täytän parin peruspyörän ja Bromptonin renkaat, koska niissä on Schrader. En viittinyt turhaan ostaa Schrader-adapteria Hirameen, koska pumpunpään helppokäyttöisyysidea on pilalla, jos sen kanssa täytyy käyttää adapteria.

Paras pumppu, mitä olen käyttänyt:
    http://www.mostbike.it/en/products/p...pumps/pump-one

Kestävyydestä en tiedä, käytin vaan kerran Trevison Pinarello kaupassa/vuokraamossa.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

Ittellä Rennkompressor ollut käytössä parisen kuukutta. Mutten vallan mainio pumppu mutta EVA-pään kumi kuluu tosi nopeesti ja alkaa vuotaa. Viitisen kertaa vaan kesti ennen suhisemista. Pitäs ostaa noita kumeja varastoon, niitä ei vaan joka paikasta taida saada.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Renni täälläkin; vanhemmalla monikäyttöpäällä. 1 tiiviste uupunut
    5 vuodessa, tosin vain prestoilla käytetty. Blackburnin AT 2 tai 3
    hoitelee dunlopit, schraderit ja pallot.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lezynen sport floor drive pumppu petti todennäiköisesti lopullisesti 5 vuoden käytön jälkeen. Pumppasin voimakkaasti yhtäkkiä mäntä ei liikkunut enään alaspäin vaan jättää kaiken paineen pumpun sisälle. Yhden mutterin sisäpuoli oli kerännyt ruostetta joten varmaan kyseinen ensimmäinen ilmareikä "säiliössä" mistä ilma siirtyisi pumpun sisälle ja sen jälkeen letkuun on tukkiutunut ruosteesta tai sit muusta paskasta. Tiivisteet vaikutti ok, joten tuskin ne vaikuttavat tälläiseen ongelmaan.

Laitoin säiliöön jotakin Wurthin jarrulevyn puhdistusainetta nyt alkuun vaikuttamaan, mutta täytyy varmaan hakea purkki jotakin ruosteenirroittajaa jos tuon saisi vielä pelastettua.

Olen todennut tämän Lezynen alumiinisen pumpun hyväksi: http://www.tonitoni.fi/jalkapumppu-alloy-floordrive

Kai se on pakko hakee vaan uus pumppu. SKS Rennkompressor ja juuri tuon huotahin mainitseman Lezynen Alloy Floordriven välillä pohdin. Varmaan molemmissa aikalailla samanlaiset ominaisuudet, mutta ulkonäössä Lezyne vie satanolla. Luonnollisesti tärkeä pointti.

Hyväksi todettu jalkapumppu

Rennkompressor on ollut nyt käytössä puolisen vuotta. Olen sillä täytellyt sekä maantie- että maastopyörien renkaat. Hyväksi olen todennut.
    Kuukausi takaperin aloin ihmetellä sihinää ja oletin, että pumpun eva ventiilin tiiviste vuotaa. Vaan eipäs vuotanutkaan. Oli päässyt kierteet löystymään pari-kolme kierrosta siitä ventiilihärpäkkeen keskimmäisestä osasta ja yllätysyllätys siitä johtui vuoto. Kiristin ja nyt taas pitää ilmat ja näyttää tarkasti paineen.

Rennkompressor ollut käytössä arviolta about 18-20 vuotta tms. Hyvin toimii edelleenkin, suukappaleita on toki vaihdettu yksi jos toinen matkan varrella, samoin letku kertaalleen, mutta itse pumppu toimii täysin moitteetta. Plussana vielä kokoontaittuvat "jalat", eli ei vie auton kontissa niin paljoa tilaa, kuin esim. toi Lezyne.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Mikä olisi tehokas pumppu fatbiken renkaiden täyttämiseen eli mahdollisimman vähillä pumppauksilla renkaat esim kahden barin paineeseen? Tuossa on ollut käyttämättä fättis pidemmän aikaa ja otin sen nyt taas käyttöön, mutta aluksi tietenkin piti pumpata ilmat renkaisiin ja kyllä oli työtä saada edes kahden barin paineet renkaisiin kun olin valmis niin hiki virtasi kunnolla ja käsiinkin sattui. Nyt on käytössä clas ohlsonin pumppu.

Ihan vaan mielenkiinnosta, että mihin ihmeeseen tarvitsee 2bar paineita läskipyörässä?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mulla käytössä topeak joeblow fat, ite tykkään. Suht nopea, tarkka. Max. 2bar.

Mutta, miksi ihmeessä haluat läskiin 2bar painetta. Töihin kun ajelin, tietä pitkin niin 1bar oli ok. Maastossa edessä 0.4 ja takana himpun enemmän. Paksummassa lumessa reilusti vähemmän.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Ihan vaan mielenkiinnosta, että mihin ihmeeseen tarvitsee 2bar paineita läskipyörässä?
    Ajelen suht kovalla alustalla en missään metsä poluilla ja koen, että kovempi rengas sopii siihen parhaiten. Muutenkin on tapana jokaisen pyöräni kohdalla pumpata ilmaa renkaisiin niin paljon, että rengas on kova.

Tähän väliin täytyy ihan vaan sadepäivän ratoksi tunkea kysymään mihin ihmeeseen tarvitsee läskipyörää jos ajaa suhtkovilla alustoilla?

Ja tavathan ovat olemassa myös sitä varten että niitä voi tarpeen mukaan ja kokemuksen myötä muuttaa.

PS Mitä tulee hyväksi todettuihin jalkapumppuihin niin lienee niin että kaikissa suukappaleissa jotka suljetaan kääntämällä vipua on ongelmana tai ennen pitkää sellaiseksi muodostuu etteivät ne kaikkien venttiilinvarsien kanssa pelaa tai tuppaavat löystyttämään irrotettavia vettiilin "sieluja". Kannattaa harkita sellaisia joissa suukappale vain kierretään kiinni ja mahdollisesti voidaan päästää pumpusta paine ulos ennen sen irrottamista. (Voihan suukappaleen tietysti vaihtaa mihin tahansa pumppuun, mutta onhan siinä oma vaivansa ja kustannuksensa.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mulla käytössä topeak joeblow fat, ite tykkään. Suht nopea, tarkka. Max. 2bar.
    Ja tarjouksessa halpa, alta 30€. Jostain kohtaa kyllä ilman kulku vähän ahdistaa, putkesta irtoaisi kyllä suurempikin ilmavirtaus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tähän väliin täytyy ihan vaan sadepäivän ratoksi tunkea kysymään mihin ihmeeseen tarvitsee läskipyörää jos ajaa suhtkovilla alustoilla?
    Niin, että fattiksen saa omistaa vaan silloin kun ajelee metsä poluilla? Eiköhän jokainen saa ajaa sellaisilla teillä kun itse haluaa omalla läskipyörällänsä.

Hyväksi todettu jalkapumppu

^Totta kai saa ajaa missä vaan, mutta oletan, että kyseessä on nyt sellainen tilanne, jossa pyörävalinta on mennyt mahdollisesti hiukan pusikkoon tarpeen/käytön näkökulmasta katsoen. Eli toisin sanoen, maantiepöträllä ei välttämättä lähdetä DH-kisoihin.

Ja kyllä, tämä menee OT:ksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Ja tarjouksessa halpa, alta 30€. Jostain kohtaa kyllä ilman kulku vähän ahdistaa, putkesta irtoaisi kyllä suurempikin ilmavirtaus.
    Joo, mittari napsahtaa tappiin aika herkästi kun pumppaa. Pitäisi kokeilla pumpata ilman Venlan sielua, jotta sekö vaan ahdistaa. Pumppu on kuitenkin hyvä läskiin ja plussapyörään kun mittarin alue sattuu hyvin käytetyille paineille.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •