GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 18 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 1092

Aihe: Itä-Helsingin Mustavuoren porukkalenkit

Rehellisesti on kuin kirurgi kysyisi leikkauspotilaalta mihin kohtaan avausviilto tehdään ja mitä kautta edetään. Osa paikannimistä on tuttuja mutta niitäkään en kaikkia osaa sijoittaa oikein kartalle ja vaikka yritän seurata reittivaihtoehtoja kartalta, perehtyminen jää yhtä pinnalliseksi enkä ymmärrä sen enempää kuin jos lukisin kvantifysiikkaa portugaliksi.

Mennään reittimestarin valintojen mukaan! Se että tien päällä kohdattu todellisuus voi yllättää kuuluu oleellisena osana tällaisiin gran fondoihin ja jos niin käy sitä ei tarvitse harmitella, pikemminkin päin vastoin. Kahvimaa on niin hieno paikannimi että siellä on lähes pakko käydä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Ja jos kiinnostaa niin siinä Hilantien risteyksessä on maatilapuoti, jossa on myös hyvät kaffet ja pullat. http://maatilapuoti.fi/.
    Kannattaisin, jos en olisi jäävi.

No nyt on alla niin päheät pistosuojatut ja leveät renkaat, että minulle sopii vaikka hiekkatiet.

Mutta noiden vaatteiden kanssa olen kyllä ihan solmussa näin pitkälle lenkille viileässä. Huomiselle luvattu tasaiseesti 10c ja mahdollisesti jopa tihkua, johon en kyllä usko. Paleltuuko pitkähihaisella gaballa ja fawesomen liivillä? Laitanko mortirolon? Tsiisus...
    Housuina nuo ohuet nanoflexin pitkät ovat kyllä helppo valinta, kun muita ei oikein ole

Vedenkestävän kuoritakin otan tietyskikkin vielä erikseen mukaan.

Olen mukana tällä lenkillä ja liityn joukkoon Bembölessä, tai jos kylmettyminen uhkaa niin ajelen teitä vastaan Leppävaaran suuntaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Luonnostelin pikaisesti vaihtoehtoisen reitin, joka jättäisi etelässä Café Porkkalan väliin ja kulkisi luoteessa Kahvimaan kautta. Reitin piirtäminen Stravan avulla ja kehnosti toimivalla tasohiirellä on hankalaa, joten hahmotelmassa on muutama pieni virhe. En ole itse koskaan Niemenkyläntietä ja Yöviläntietä ajanut, sillä ammoisina aikoina tuokin oli hiekkatietä. Niinpä toivon kommentteja varsinkin niiltä, joilla on vahvempaa ja tuoreempaa paikallistuntemusta noiden teiden osalta. Kuulemani mukaan teiden pitäisi olla OK. Mutta mitä mieltä olette, ajetaanko mieluummin Evitskogintietä Kylmälään vai otetaanko tuo Kahvimaan kierros mukaan?

Reittiä voidaan toki muunnella lennostakin.
    Itsekin jättäisin Café Porkkalan väliin ja suosittelen Yövilän ja Kahvimaan kautta ajamista. Tiet tuolla on ihan ajettavassa kunnossa, eivät hyvässä kunnossa mutta eivät vaarallisen kuoppaisiakaan, ts. ihan tyypillisen vaihtelevakuntoista maalaistietä. Isona plussana vähäinen liikenne.

Mielestäni kannattaa myös ajaa Lapinkylän kautta, kuten Trollbergan ehdotelmassa 2b/c. Tuolle lenkille osuu myös yksi reitin parhaista kahvipaikoista eli Lapinkylän leipomo ja kahvila, missä voi nauttia hyvät pullat ja/tai sämpylät. Paikka on pienehkö ja lounasaikaan suosittu, joten jos ollaan isolla porukalla liikkeellä niin kaikille ei välttämättä riitä istumapaikkoja. https://www.facebook.com/LapinkylanLeipomo/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Laitanko mortirolon? Tsiisus...
    Tämänhetkisen ennusteen pohjalta ainakin itse pukeudun Mortiroloon huomenna. Tänään vähän ylipukeuduin, kun kuvittelin aamuisen koleuden jatkuvan vielä iltapäivälläkin, jolloin kuitenkin aurinko porotti ja lämpötilakin oli leuto, 13°C. Lyhyen ajopaidan päälle pukemani Mortirolo-tyyppinen Nalinin talvitakki, joka ei kuitenkaan hengitä yhtä hyvin, oli silti ihan siedettävä, kun rauhallisesti ajelin. Housuosaston osalta olen vähän epävarmempi; joko lyhyet ja irtopuntit tai sitten pitkät trikoot "säämiskällä".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Olen mukana tällä lenkillä ja liityn joukkoon Bembölessä, tai jos kylmettyminen uhkaa niin ajelen teitä vastaan Leppävaaran suuntaan.
    Menomatkalla ajamme todennäköisesti kevyen liikenteen väyliä koko matkan, joten vastaan voi hyvinkin tulla, pelkäämättä että menemme ristiin.

Itsekin jättäisin Café Porkkalan väliin ja suosittelen Yövilän ja Kahvimaan kautta ajamista. Tiet tuolla on ihan ajettavassa kunnossa, eivät hyvässä kunnossa mutta eivät vaarallisen kuoppaisiakaan, ts. ihan tyypillisen vaihtelevakuntoista maalaistietä. Isona plussana vähäinen liikenne.

Mielestäni kannattaa myös ajaa Lapinkylän kautta, kuten Trollbergan ehdotelmassa 2b/c. Tuolle lenkille osuu myös yksi reitin parhaista kahvipaikoista eli Lapinkylän leipomo ja kahvila, missä voi nauttia hyvät pullat ja/tai sämpylät. Paikka on pienehkö ja lounasaikaan suosittu, joten jos ollaan isolla porukalla liikkeellä niin kaikille ei välttämättä riitä istumapaikkoja. https://www.facebook.com/LapinkylanLeipomo/
    Hyvä, ajetaan Lapinkylän kautta! Mahdollinen toinen tauko voidaan hyvinkin ajoittaa sinne. Me itä- ja pohjoishelsinkiläiset ynnä muut, mahdolliset vantaalaisetkin, jatkamme paluumatkaa sitten Bembölestä, käymättä Kahvituvalla, suoraan Vanhankartanon kautta Itä-Helsinkiin: GPX/TCX täältä.

Olisinkohan törppö, jos minäkin liittyisin mukaan vasta matkan varrelta, tälläkin kertaa Scanburgerilta? Tällä kertaa Scanburger tarkoittaisi kuitenkin Pukinmäen aseman kupeessa olevaa entistä huoltoasemaa (Malminkaari 2). Jos tämä sopii Mustavuoresta lähtijöille, oletan että ehditte tuonne aikaisintaan noin 09:20-09:25 ja olen itse paikalla ennen sitä, valmiina lentävään lähtöön, jottei teidän tarvitse edes pysähtyä. Hidastaa siinä kohdassa kyllä kannattaa; rautatiesillan varjossa on bussipysäkki ja jalankulkijoita saattaa olla runsaastikin – mainittakoon tämä vain esimerkkinä menomatkan vaaroista. Löytänette Puksuun ilman opastakin?

P.S. "Menomatkalla" tarkoitin yllä tietenkin vain siirtymää Bemböleen asti. Liekö perjantainen tiedusteluretkeni, joka ulottui vain Bemböleen asti, sekoittanut pääni?
    Trollberga muokkasi tätä : 30.09.2017 at 06.45
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Törppö olet joka tapauksessa, ei se yleisessä katsannossa paljoa pahenna jos ei parannakaan kierrätkö Mustavuoren kautta vai et. Mä voin ottaa suunnistusvastuun Kehä I:n itäpäässä, ne on mun hoodejani. Pukinmäen asemanseudun bussimatkustajiin on tosiaan syytä suhtautua elävinä huutomerkkeinä, muuten uhkana on oikea carambolage...

Ja muistutetaan vielä että tälle porukkalenkille mahtuu mukaan ja on tervetullut vaikkei omistaisi ainuttakaan Castellin vaatekappaletta! Eikä se sateen todennäköisyys niin kauhean suuri ole ja norjalaisten ennusteessa vielä vähäisempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ja muistutetaan vielä että tälle porukkalenkille mahtuu mukaan ja on tervetullut vaikkei omistaisi ainuttakaan Castellin vaatekappaletta! Eikä se sateen todennäköisyys niin kauhean suuri ole ja norjalaisten ennusteessa vielä vähäisempi.
    Törppö kun olen, omistan kaiken kaikkiaan kaksi Castellin vaatekappaletta: sen Mortirolon, jonka ostin viime kevään alennusmyynnistä "ensi talveksi", mutta jolle olikin käyttöä jo toukokuussa, ja sadetakin. Toiseen pukeudun ja toisen jättänen pistämättä taskuun.

Mutta tosiaan, matkan varrelta saa liittyä letkaan (kiitos, K.!). Muualtakin kuin Bembölestä, jonne kerkeämme vähän kymmenen jälkeen, luulemma. Laulelemme sitten iloisesti Elefanttimarssia, vaikkei tie niin aurinkoinen olisikaan.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Kiva lenkki ja paljon hyvää pullaa.
    Olin kyllä lopussa jo aika poikki kehä3 varressa, mutta heikkouttahan ei tietenkään saa näyttää Se malmin jälkeinen mäkiveto oli kyllä viisas. En meinannut enää päästä viikinmäen päälle reiden krampatessa.

Niin ja mortirolo ei ole tosiaankaan liian kuuma 10c lämmössä. Ensi kerralla en piilota sitä aluspaitaa metsään.

Malmin jälkeisestä mäkivedosta en onneksi tiedä mitään, koska käännyin kotiin sopivasti sitä ennen. Ja "aika poikki" olin jo suunnilleen Siuntiosta lähdettäessä, sittemmin enemmän tai vähemmän hämärän rajamailla; toinen kahvitauko Lapinkylässä toi sekin vain hetkellisen helpotuksen. Hauska nähdä, että muiden mustavuorelaisten syyskunto on erinomainen.

Bembölestä lähtiessä meitä oli yhdeksän, mikä ei ole yhtään hullumpi lukema syyskuun viimeisen päivän maantielenkille.

Sää oli koleahko (9°C) ja pilvinen, mutta poutainen. Ja ruska oli kauneimmillaan, joten puitteissa ei ollut valittamista.

Ipa Guest
    Kiitos kaikille suurenmoisesta lenkistä! Minulla meinasi voimat loppua (tai loppuikin) Siuntion ja Veikkolan välisissä mäissä. Lapinkylän kahvipaussilla nauttimani mantelipulla (+ 1,5 sämpylää ja banaani) teki ihmeitä.

Kiitos kaikille mukavasta lenkistä! Keli oli hyytävä, mutta vuodenaikaan nähden kuitenkin ihan hyvä, emme edes kastuneet missään vaiheessa. Itselleni tämä oli maantiekauden finaali ja alan kääntää odotukset hiekkateille ja poluille. Tähän oli erinomaista päättää!

Kiitos kaikille mukavasta lenkistä! Keli oli hyytävä, mutta vuodenaikaan nähden kuitenkin ihan hyvä, emme edes kastuneet missään vaiheessa. Itselleni tämä oli maantiekauden finaali ja alan kääntää odotukset hiekkateille ja poluille. Tähän oli erinomaista päättää!
    Sama. Minäkin alan suunnistamaan kohti sipoonkorpea. Nyt keli oli sinällään kiva, että hyytävä tuuli puuttui siitä kylmyydestä.

Syyskuu loppuu ja lokakuu alkaa, onko huomenna (innokkaita) lähtijöitä Mustavuoresta joko maantielle tai Sipoonkorpeen? Vai ajoiko kaikki tänään jalat alta? Itse kävin korvessa syys rogaamassa.

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    Vartioharjun Voigt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    ...Vai ajoiko kaikki tänään jalat alta?
    Näin voisi sanoa. Sellainen inva-kahva olisi aika kiva wc-istuimen vieressä

Ylläolevista kommenteista huolimatta on hyvinkin mahdollista että sunnuntaina klo 10.00 Mustavuoren parkkipaikalla on maantielenkkiä keskenään speksaavia ajajia.

Sateen todennäköisyys ei ole sen suurempi kuin tänäänkään ja norjalaisten tulkinnan mukaan lähes olematon. Katsotaan paikalla olevien ajajien ja sadetutkan kuvan perusteella kuinka pitkään ja minne ajetaan, muttei sentään lähdetä tekemään tämänpäiväistä uudestaan vaikka lenkki olikin kerrassaan oivallinen.

Mielestäni ainakin racing-ralf ja muutama muukin suunnittelivat jo huomista lenkkiä. Ralf nyt todennäkäisesti tulee paikalle metsien läpi suunnistamalla ja kanoottia kantaen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    Syyskuu loppuu ja lokakuu alkaa, onko huomenna (innokkaita) lähtijöitä Mustavuoresta joko maantielle tai Sipoonkorpeen? Vai ajoiko kaikki tänään jalat alta? Itse kävin korvessa syys rogaamassa.

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    Osasin tänään hyötyä muiden vetohalukkuudesta ja ajattelin vielä huomenna aja maantiellä, mutta pitkälle tai kovavauhtiselle lenkille en lähde - kun hiihtokausi alkaa jo maanantaina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wadenstrom Katso viesti
    ...kun hiihtokausi alkaa jo maanantaina.
    mitaminasanoin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wadenstrom Katso viesti
    Osasin tänään hyötyä muiden vetohalukkuudesta ja ajattelin vielä huomenna aja maantiellä, mutta pitkälle tai kovavauhtiselle lenkille en lähde - kun hiihtokausi alkaa jo maanantaina.
    Pitkä ja kovavauhtinen ovat suhteellisia käsitteitä.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
    Vartioharjun Voigt

Ipa Guest
    Asfaltti märkää, taidan jäädä kotiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ipa Katso viesti
    Asfaltti märkää, taidan jäädä kotiin.
    Joo, tänään ei olekaan maantiekeli, joten minua ei tervitse odota parkkipaikalla.

Minäkin vaihdan sujuvasti suunnitelmaa tai tässä tapauksessa pyörää ja ajan jonkinlaisen asfaltti/ulkoilutielenkin lokarisella cyclocrossarillani. Maantiepyörää en vielä kuitenkaan laita talviteloille vaan ainoastaan odottamaan kuivempia kelejä, Mustavuoresssakin voidaan kai kautta jatkaa ainakin sen verran että päästään käymään syksyisessä Emäsalossa?

Eilisestä lenkistä vielä kiitokset kaikille mukana olleille ja tietenkin erityisesti sille törpölle joka speksasi ja kipparoi lenkin erinomaisen onnistuneesti. Ja parhaat terveiset meiltä kaikilta niille jotka olivat mukana viime vuonna tai olisivat olleet mukana nyt, ellei esimerkiksi polvivaiva, leikkauksesta toipuminen tai muu este ollut ylitsekäymätön!

Niin törppö en sentään halua olla, etten kiittäisi kiitoksista ja erinomaisesta lenkkiseurasta, myös sitä hiljaista yhtiömiestä joka liittyi matkan varrelta ja poistui omalle lenkille, kun me pullakuskit pysähdyimme ensimmäiselle kahvipaussille. Tervetuloa toistekin mukaan!

Taukopaikat osuivat kohdalleen: sekä Estbyn maatilakauppaa Kabanovintien ja Hilantien risteyksessä että Lapinkylän leipomoa kelpaa lämpimästi kiittää ja suositella. Istumapaikkoja on molemmissa melko niukasti sisätiloissa, mutta sehän osittain johtuu molempien kahviloiden ansaitusta suosiosta.

Itse olen pikkuhiljaa toipumassa huonon jalan päivästä ja kannatan ajatusta maantiekauden jatkamisesta ainakin niin kauan kuin kauniita syyspäiviä riittää, eikä peltoaukeiden viima käy sietämättömäksi.

Se tuli muuten mieleen, että näille mustavuoren lenkeille tosiaan uskaltaa kyllä tulla mukaan muutkin.

Kun mitään tarkempia speksejä ei ole, niin porukkaan sopii hyvin, vaikka olisi isojakin eroja sen hetkisessä kunnossa. Parempijalkaiset voivat ajaa alamäkeen kovaa ja /tai pidempiä vetovuoroja. Tuollaisella pidemmällä lenkeillä muutama reippaampi vetovuoro tylsyttää kyllä tehokkaasti ne pahimmat keulimishalut. Lisäksi pieni naljailu mäkään hyytyvälle toverille virkistää aina

Ensi kesälle olikin käsittääkseni tarkoitus speksata sunnuntain ja torstain lenkit rauhallisiksi. Uskoo ken haluaa. Todennköisesti tiistai ja launtai mennään vain entistä kovempaa.

ps. En minäkään tuota cayo nyt vielä seinälle ripusta. Oikeastaan tuo trainerilla hiljaa ajaminen on täysin penaalista. Just nyt ei vaan jaksa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ensi kesälle olikin käsittääkseni tarkoitus speksata sunnuntain ja torstain lenkit rauhallisiksi.
    Sellaista alustavaa ja epävirallista keskustelua tosiaan käytiin, tämän foorumin ulkopuolella, tässä jokin aika sitten. Tiistai-iltana ja lauantaina saisi pitää vauhtia, torstai-iltana ja varsinkin sunnuntaina olisi rauhallisen lenkin vuoro. Meillä onkin tässä nyt monta kuukautta aikaa joukolla kehitellä tätä suunnitelmaa ja sisäistää ajatus oikeasti rauhallisesta peruskestävyysharjoituksesta vähintään kahdesti viikossa.

Tiistaisinhan ajetaan toisaalta Bianchi-cupia, toisaalta kaukana Espoossa ja Kirkkonummella Espoo Weekly Drop Ride eli kilpailullinen harjoitus, jossa vauhti on vapaa alusta loppuun. Ajatus oli, että tuollaista "pudotusajon" ideaa kokeiltaisiin idässäkin, sikäli kuin keksimme tarkoitukseen sopivan, turvallisen reitin. Espoossa on ollut kaksi nopeusryhmää silloin, kun osanottajia on riittänyt molempiin: karkeasti ottaen neljänkympin ja kolmevitosen ryhmä.

Lauantain lenkeille ehdottaisin vapaan vauhdin osuuksia, mäkikirejä, joukkueajoharjoituksia ja muuta hauskaa (?), mutta siten, että nopeamman osuuden jälkeen otetaan aina porukka takaisin kokoon. Ketään ei siis edelleenkään olisi tarkoitus jättää Sipoon susille.

Näistä on joka tapauksessa toistaiseksi juteltu vasta pienen piirin kesken. Ajatukseen pudotusajosta suhtaudun ehkä pienellä varauksella, mutta kivahan sitä olisi kokeilla.

Jos ei nyt kuitenkaan vapaan vauhdin osuuksia eikä mäkikirejä, mutta vieläkö on halukkaita lähteä palelemaan aamusta Sipoon ylängöille ja peltoaukeille? Hyvin kerkeäisi ennen iltapäivän mahdollista sadetta.
    Jos ei ilmoittautumisia ole niin saatan jatkaa tulivuoren kiertämistä sisällä.

Kanelbulledag tuli ja meni keskellä viikkoa eikä Emäsalon kyläpuodissakaan ehdi käydä ainakaan jos sade alkaa ennustettuun aikaan eli jo yhden aikoihin iltapäivällä. Mutta jonkinlainen kelpo lenkura aikaikkunaan tosiaan hyvin mahtuisi ilman että lähtöä aikaistetaan normaalista aamukymmenestä. Eikä se kai pahasti haittaisi vaikka kotisiirtymällä vähän alkaisi jo ripotella?

Mutta minun vuokseni ei tarvitse virtuaalimaailmasta irrottautua eli toivon että lisää rohkeita tai nykyaikaiset jokakelin ajoasut hankkineita kuskeja tulisi mukaan - ja tällä kertaa jopa vaivautuisi ilmoittautumaan ja yllyttämään vielä muitakin!

Eli onhan meitä siis ainakin kaksi! No, katsellaan jos muitakin rohkeita olisi.
    Ja luulen että vielä tämän syksyn/talven/kevään aikana tulee riittävästi ajettua virtuaalimaailmassa niin josko olisi välillä aika ulkoilla. Eli, seura kelpaa erinomaisesti.

Ilmoittaudun.

Mukana!

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •