Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timo I Katso viesti
Ruska2017 Hangosta Jäämerelle

Ensimmäisen pysähdyksenki tein Hyvinkään ABC:llä 150 km:n kohdalla. Siellä oli Samuli jo lopettelemassa taukoaan. Söin paninin ja munkin ja join kaakaon ja keskikokoisen limsan, joka oli tarjouksessa. Tätä tarjousta tulikin sitten hyödynnettyä matkan aikana vielä monta kertaa. Vielä banaaneja taskuun kaupasta ja jatkamaan. Pakalle tuli samalla Mätäsaho(?). Seuraavan 400 km:n pätkän reitistä olin siis käynyt harjoittelemassa noin viisi viikkoa aiemmin.
.
.
.

lounaan. Kaupasta ostin pikkudonitseja matka evääksi. Näin jälkikäteen olen varma, että noissa oli jotain vikaa ja siitä johtui, että Kemijärvelle saapuessani kurkkuni oli kipeä ja kieli rakkuloilla. Koillistuuli oli voimakas ja lämpötila oli laskenut jo alle viiden asteen. Kemijärvelle saavuin klo 20. Yritin syödä ABC:n hampurilaista. Se ei maistunut. K-Kaupasta sain hätäisesti haalittua iltapalaa ja aamupalaa majoituspaikkaan kuljetettavaksi. Matka jatkui vielä 37 km
Jonkun muun se on ollut oltava. Ajoin Hyvinkään läpi suoraan käymättä ABC:llä, koska olin 'juuri' syönyt pizzan Lohjalla.

Minulla oli myös - en muista mistä lähtien - kielen päässä rakkuloita ja kitalaki tuntui aralta. En tiedä oliko se sammasta, jota tavataan pienillä lapsilla (vastasyntyneillä) ja että mistä se olisi tullut, mutta hävisi vasta majapaikassa ajan kanssa.