GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 213

Aihe: Fox RP23 teki temput!

Tuunaus maksoi fillariosassa 119e+postikulut. Takuusta ei ollut puhetta. Löytyisköhän tieto jostain tuon firman sivuilta?

Tftunedilla taisi olla 3kk takuu työlleen ja jokunen vuosi sitten tuli tämäkin testattua. Tosin eihän sen nimi pitäisi olla enää TFtuned kun se TF on sieltä lähtenyt muihin hommiin...

Eilisellä lenkillä oma RP23 sylki öljyt pihalle ja semmoinen jännä suhina alkoi kuulumaan. Irrottelin kiltisti iskarin ja vien sen tänään R-Techiin. Kieltämättä jo on aikakin, se on viimeksi huollettu 1½ - 2 vuotta sitten...
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Tftunedilla taisi olla 3kk takuu työlleen ja jokunen vuosi sitten tuli tämäkin testattua. Tosin eihän sen nimi pitäisi olla enää TFtuned kun se TF on sieltä lähtenyt muihin hommiin...
    Oho, mihinkäs Timppa on suunnannut??
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Eilisellä lenkillä oma RP23 sylki öljyt pihalle ja semmoinen jännä suhina alkoi kuulumaan. Irrottelin kiltisti iskarin ja vien sen tänään R-Techiin. Kieltämättä jo on aikakin, se on viimeksi huollettu 1½ - 2 vuotta sitten...
    Itse itseäni lainaten, Klo 16 iskari R-Techiin huoltoon ja minä kotiin. Klo 19:30 oli huollettu iskari taas käytössäni, tuotiin melkein kotiovelle! Samalla lykättiin Spessun kuitu-Enduro koekäyttöön...

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Oho, mihinkäs Timppa on suunnannut??
    http://dirt.mpora.com/news/tim-flook...n-saracen.html

Itse itseäni lainaten, Klo 16 iskari R-Techiin huoltoon ja minä kotiin. Klo 19:30 oli huollettu iskari taas käytössäni, tuotiin melkein kotiovelle! Samalla lykättiin Spessun kuitu-Enduro koekäyttöön...
    Toi on kyllä jo vähän liian hyvää palvelua Fin-76
    www.kaupinkanuunat.net

Ei ole ollut minun iskarissa ja keulassa ongelmia talvella. Eikä tulekkaan, sillä en aja pakkasella
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    RP23 lähti tftunedille pushattavaksi, ja boost valve - paineenlasku -ongelma poistuu. Tuota vaihtoehtoa kannattaa kans harkita ja saa tuunattua kuskin painon - ajotyylin - pyörän ja kuun asennon mukaan yms. hehkutusta. Jännä nähdä mitä tulee, tarkat ohjeet ainakin lähetin.
    Kaiken tämän saman säädön ja muutokset pystyy teettämään myös maan rajojen sisäpuolella R-Techissä, kunhan vain tietää mitä iskariltaan haluaa ja ottaa asiakseen ottaa yhteyttä kyseiseen paikkaan. Kuinka moni täällä on edes kysynyt kyseisiä säätömahdollisuuksia esim r-techistä ennen kuin on lähettänyt iskarinsa suorilta esim tftuned:iin..?
    TGMTBF #6

R-tech ei tarjoa Push tuunauksia/tuotteita. Jos haluaa nämä toimenpiteet iskariinsa teettää on TFtuned lähin paikka joka sitä tarjoaa.

(...ja ainakin itsellä (sekä monella muullakin) on huonoja kokemuksia R-techin huollosta, takuuhuollosta sekä asiakaspalvelusta. TFtunedilla palvelu ja asiakaspalvelu sekä työn laatu on aina ollut priima.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    R-tech ei tarjoa Push tuunauksia/tuotteita. Jos haluaa nämä toimenpiteet iskariinsa teettää on TFtuned lähin paikka joka sitä tarjoaa.

(...ja ainakin itsellä (sekä monella muullakin) on huonoja kokemuksia R-techin huollosta, takuuhuollosta sekä asiakaspalvelusta. TFtunedilla palvelu ja asiakaspalvelu sekä työn laatu on aina ollut priima.)
    Mulla on täysin päinvastaisia kokemuksia. R-Techin asiakkaana olen ollut jo noin 7 vuotta. Tietysti käytän muitakin paikallisia pyöräkauppiaita. Iskarien huollot teetän R-Techissä ja joskus on viritetty iskareita oman mieltymyksen mukaan. Joskus säädettiin Talaksen IFP-kannun (?) paineita, jotta mun massalla saan kaikki joustot käyttöön. Myös takaiskari shimmattiin aikanaan alkuherkemmäksi ja olen ollut tyytyväinen. Takuuasioissa Firman myyntipyörästa ruuvattiin osa irti ja mä ajoin liikkeestä ulos siinä missä myyntipyörä jäi odottelemaan osaa. Tuo R-Techin iskarihuoltojen 3kk takuu on muuten sama, jonka esim. Fox myöntää uusille iskareille, että mitä vielä pitäisi vaatia lisää??

R-Techin "demo-fillari" ollut mulla pari päivää testissä jne. En voi moittia ko. liikkeen toimintaa.

TF:n tuunauksista en osaa sanoa, mutta kyllä sieltä R-Techistä löytyy varmasti suomen parhaat iskarivelhot. Sit vielä paikallisena iskarin huolto tehdään lähes odottaessa, niin en millään ainakaan pysty perusteleen sitä, että miksi omat iskarit pitäisi lähettää ulkomaille huoltoon (IMO).

Mulla on täysin päinvastaisia kokemuksia. R-Techin asiakkaana olen ollut jo noin 7 vuotta. Tietysti käytän muitakin paikallisia pyöräkauppiaita. Iskarien huollot teetän R-Techissä ja joskus on viritetty iskareita oman mieltymyksen mukaan. Joskus säädettiin Talaksen IFP-kannun (?) paineita, jotta mun massalla saan kaikki joustot käyttöön. Myös takaiskari shimmattiin aikanaan alkuherkemmäksi ja olen ollut tyytyväinen. Takuuasioissa Firman myyntipyörästa ruuvattiin osa irti ja mä ajoin liikkeestä ulos siinä missä myyntipyörä jäi odottelemaan osaa. Tuo R-Techin iskarihuoltojen 3kk takuu on muuten sama, jonka esim. Fox myöntää uusille iskareille, että mitä vielä pitäisi vaatia lisää??

R-Techin "demo-fillari" ollut mulla pari päivää testissä jne. En voi moittia ko. liikkeen toimintaa.

TF:n tuunauksista en osaa sanoa, mutta kyllä sieltä R-Techistä löytyy varmasti suomen parhaat iskarivelhot. Sit vielä paikallisena iskarin huolto tehdään lähes odottaessa, niin en millään ainakaan pysty perusteleen sitä, että miksi omat iskarit pitäisi lähettää ulkomaille huoltoon (IMO).
    Lähetin yhden iskarin sinne huoltoon sekä simmitettäväksi. Toimenpiteiden jälkeen hukkasivat iskarin. Lähettivät kuitenkin toisen iskarin pitkän keskustelun jälkeen tilalle - ensin kyllä sanoivat että odotellaan nyt rauhassa kuukausi-pari jos se vaikka löytyisi jostain. Noh, tämä uusi iskari oli täysin väärillä säädöillä ja aivan käyttökelvoton ko. pyörään. Olivat lähettäneet mun iskarin johonkin ihan väärään osoitteeseen/kaupunkiin ja se oli lopulta hukassa reilun kuukauden. Onneksi löytyi ja sain sen takaisin. Mutta olivat sitten kuitenkin ryssineet sen huollon ja asettaneet mm. IFP männän väärään kohtaan. TF:lle se iskari läksi sitten Push tuunaukseen ja toimi pirun hyvin sen jälkeen.

Uuden fillarin iskarista oli murtunut ilmakannun tiivisteen "kieleke" muutaman kuukauden käytön jälkeen. Lähetin takuuhuoltoon ja lupasivat hoitaa pikaisesti. Kolmeen viikkoon ei kuulunut mitään ja muutaman kerran soittelin perään. Puhelimessa sai aina kohtuu tylyä palvelua. Joskus kuulosti myös siltä että alettiin kaivelemaan jotain romukasaa läpi ja yritettiin etsiä iskaria kun kysyin sen perään. Tulihan se iskari sieltä lopulta takaisin. Tällä reissulla oli vuoden 2009 RP23:n tarrat vaihtuneet paria vuotta vanhemmiksi. Jotka oli liimattu kaiken lisäksi vielä vinoon. Iskari oli putsattu huoltoon lähetettäessä mutta palasi sieltä huomattavasti likaisempana takaisin.

Tässä pari tällaista omaa kokemusta. Sitten on täällä ollut muillakin vähän vastaavia. Mm. naarmuttaneet keulan takuuhuollossa, suoranaista kettuilua asiakkaalle puhelimessa... yms.

Paljon olen kehunut R-techiä ja heidän palvelujaan vuosien saatossa, mutta en ole toimintaan ollut kaikkein tyytyväisin. Jatkossa mikäli asialla ei ole akuutti hätä käytän Fillariosan ja TFTunedin palveluita iskareiden kanssa. Heiltä uudet sekä huolletut vaimenninosat ovat olleet tasalaatuisempia. Tai oikeastaan kertaakaan ei ole ollut huomattamasta. Myöskään takuasiaoissa.
    Akuuteissa tapauksissa paikaillinen paja on tietty lähellä ja usein myös hyvin nopeasti. Ja työn jälki useimmiten riittävä. Muutenkin tulee käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Vaikea tosiaan sanoa mihin kuosiin ton iskarin olis saanut ihan Suomessa shimmittämällä, mutta toi Pushin vaimennuspiiri kiinnosti juttujen perusteella. Ja eron kyllä todella huomaa, just tuon perän vähemmän halutut opminaisuudet sai viilattua just sellaisiksi kun toivoi. mm. sukeltelu hitaissa röykyissä jäi käytännössä kokonaan pois, vaikka ilmasäiliö on edelleen sama HV. Olisi tieitysti hienompaa jos joku suomalainen paja tarjoaisi tuota Push -piiriä!

yypy Guest
    Toistaiseksi vielä iskarinoosinä oon pohtinu iskarin huoltotarpeita kestävyyden kannalta. Voiko RP23 hajota pahasti, jos ajelen nyt muutaman talvilenkin, vaikka se on ostettu 2010 kesällä, eikä sen jälkeen ole huollettu? Kilsoja ei ole kovinkaan paljoa ehtinyt kertyä. Fillariosa on lomalla tän kuun loppuun, enkä välttämättä jaksaisi odottaa siihen saakka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Toistaiseksi vielä iskarinoosinä oon pohtinu iskarin huoltotarpeita kestävyyden kannalta. Voiko RP23 hajota pahasti, jos ajelen nyt muutaman talvilenkin, vaikka se on ostettu 2010 kesällä, eikä sen jälkeen ole huollettu? Kilsoja ei ole kovinkaan paljoa ehtinyt kertyä. Fillariosa on lomalla tän kuun loppuun, enkä välttämättä jaksaisi odottaa siihen saakka.
    Huomaat sitten, kun se lakkaa toimimasta, eli stuckdown, kurlaus, öljyjen poistuminen iskarista tai jotain sinnepäin. Ite oon ajanut melkein aina RP23:n "rikki-vaiheeseen", kun huoltopaja löytyy kotikylästä

Tuskin muutama lenkki mitään suurta muutosta saa aikaan iskarin kuntoon, jos ei ole jotain todella pahasti pielessä. Kuten edellä jo todettiin niin toiminnan lakkaamisen huomaa, mutta hidas toiminnan heikentyminen huonojen öljyjen, kulumisen jne. takia voi usein jäädä huomaamatta ennenkuin viimein pettää jostain pahemmin. Noin yleensä ottaen huoltaminen riittävän usein kyllä mielestäni kannattaa, niin suorituskyky pysyy hyvänä ja iskarin kunto ei heikkene yhtä nopeasti. Ensihuolto kannattaa mielestäni vielä tehdä huomattavasti lyhyemmällä aikavälillä kuin huoltaminen muutoin, kun eivät aina tule tehtaaltakaan viimeisen päälle kasattuna ja alussa tapahtuva osien lievä kuluminen/hioutuminen/kiillottuminen muotoonsa irroittaa epäpuhtauksia öljyn sekaan (jotka eivät ole hyväksi öljyn seassa pidemmän päälle).

hieman ehkä ohi aiheen , ehkä ei...
    mutta itselläni on useampi manitouvin iskari (ilma/jousi yms versioita) joista vanhimmat 2007 vuodelta.
    ajettu ympärivuoden eli pakkasilla ja helteillä. mitään ensihuoltoa ei ole koskaan tehty. mitään oireita sellaisen tekemiseenkään ei ole ollut (mitä nyt tietysti liukuputken/männänvarren ulkoista voitelua)

ja ainoa syy mikä on rajoittanut juuri tätä huoltamattomuutta on se että saan uuden iskarin halvemmalla (varsinkin jos katsoo alennus/poistomyynti ilmotuksia fillarikaupoissa) kuin se hinta jonka verran huolto maksaa. (pelkkä öljyjen vaihdonkin aikana kannattaa kuitenkin vaihtaa aina samalla ilmakammion tiivisteetkin yms joka nostaa hintaa)
    itsekkin olisin voinut huoltaa mutta kun oireitakaan kulumisesta ei ole niin.....

tippa pari iskariöljyä olen kyllä laittanut aina ilma reijästä sisään (yleensä ihan kuiva uutena ja kuitenkin voitelee sisäisesti jos siellä ööliä on)

ensi huollon teetätin rokkarin pike keulallenikin vasta kahden vuoden ajon jälkeen (myös talvi/kesä ajoa) ja öljyt olivat täysin virheettömät eli huolto oli tavallaan turha (paitsi mielenrauhan takia)

eli yhteenvetona : itse en huollattaisi iskareita tms ellei ole syytä olettaa että jokin on rikki tai että toiminnassa on jotakin outoa. ja kannattaa varmistaa huollon hinta etukäteen eli onko järkeä vaihdattaa öljyt jos samalla rahalla saisi taas uuden iskarin
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Edellisessä pyörässä on edelleen alkuperäinen ja täysin huoltamaton iskari kiinni (ostettu 2/2009). Ei oireile mitään, eikä siten ole vielä menossakaan huoltoa kohti.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Eilen teki takapunppu temput kun huomasi lenkillä jossain vaiheessa perän ajelevan jotenkin alhaalla...

Tarkistus iskaripumpulla ja tosiaan, muutamakymmentä psi oli kadonnut johonkin. Ilmaa sisään ja loppulenkin ilmat pysysivät sisällä. Mihinkähän ne ilmat hetkellisesti lurahti

Sielunvihollinen iskenyt sieluun?
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    hieman ehkä ohi aiheen , ehkä ei...
    mutta itselläni on useampi manitouvin iskari (ilma/jousi yms versioita) joista vanhimmat 2007 vuodelta.
    ajettu ympärivuoden eli pakkasilla ja helteillä. mitään ensihuoltoa ei ole koskaan tehty. mitään oireita sellaisen tekemiseenkään ei ole ollut (mitä nyt tietysti liukuputken/männänvarren ulkoista voitelua)

ja ainoa syy mikä on rajoittanut juuri tätä huoltamattomuutta on se että saan uuden iskarin halvemmalla (varsinkin jos katsoo alennus/poistomyynti ilmotuksia fillarikaupoissa) kuin se hinta jonka verran huolto maksaa. (pelkkä öljyjen vaihdonkin aikana kannattaa kuitenkin vaihtaa aina samalla ilmakammion tiivisteetkin yms joka nostaa hintaa)
    itsekkin olisin voinut huoltaa mutta kun oireitakaan kulumisesta ei ole niin.....

tippa pari iskariöljyä olen kyllä laittanut aina ilma reijästä sisään (yleensä ihan kuiva uutena ja kuitenkin voitelee sisäisesti jos siellä ööliä on)

ensi huollon teetätin rokkarin pike keulallenikin vasta kahden vuoden ajon jälkeen (myös talvi/kesä ajoa) ja öljyt olivat täysin virheettömät eli huolto oli tavallaan turha (paitsi mielenrauhan takia)

eli yhteenvetona : itse en huollattaisi iskareita tms ellei ole syytä olettaa että jokin on rikki tai että toiminnassa on jotakin outoa. ja kannattaa varmistaa huollon hinta etukäteen eli onko järkeä vaihdattaa öljyt jos samalla rahalla saisi taas uuden iskarin
    Jaa. Mä sain keulaöljyt vaihtokuntoon viikossa.

Opimme tästä siis sen että on aika paljon väliä miten ajaa, miten paljon ajaa ja missä ajaa.

Juuri äskettäin availin viimeisen huollon jäljiltä muutaman vuoden ajetun Pushatun Foxin Float R:n ja öljyt oli aikamoista moskaa (ihan mustaa töhnää, eikä koostumus täysin muistuttanut enää öljyä). Vaimennustakaan ei juurikaan enää ollut jäljellä, muutamalla pumppauksella se öljytöhnä sekoittui kaasun kanssa sekaisin ja sen jälkeen epämääräinen vaahtotöhnä hoitaa vaimennuksen virkaa. Omakohtaista kokemusta on myös kertynyt mm. Foxin, Rockshoxin ja Marzocchin iskunvaimentimien kasauksesta/takuuhuollosta ja niiden heikosta laadusta ainakin joissain yksittäisissä tapauksissa.

Tosiaan kuten sakuvaan totesikin niin ajoillakin on suurta merkitystä asian suhteen, lisäksi on hyvä muistaa että takaiskareissa se öljymäärä on aika paljon pienempi kuin keuloissa ja tämän seurauksena myös öljyn vaihtotarve on toista luokkaa. Hitaan kulumisen huomaaminen avaamatta voi olla hankalaa (varsinkin toisissa iskareissa) ennenkuin osia alkaa olla vaihtokunnossa ja hankalaa voi olla myös huomata hidasta vaimennuksen heikkenemistä ajan kanssa. Totta tietysti että joissain tapauksissa uusi iskari voi tulla lähes samanhintaiseksi tai halvemmaksi kuin huolto ellei sitten tee hommaa itse...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tune Katso viesti
    Tosiaan kuten sakuvaan totesikin niin ajoillakin on suurta merkitystä asian suhteen, lisäksi on hyvä muistaa että takaiskareissa se öljymäärä on aika paljon pienempi kuin keuloissa ja tämän seurauksena myös öljyn vaihtotarve on toista luokkaa. Hitaan kulumisen huomaaminen avaamatta voi olla hankalaa (varsinkin toisissa iskareissa) ennenkuin osia alkaa olla vaihtokunnossa ja hankalaa voi olla myös huomata hidasta vaimennuksen heikkenemistä ajan kanssa. Totta tietysti että joissain tapauksissa uusi iskari voi tulla lähes samanhintaiseksi tai halvemmaksi kuin huolto ellei sitten tee hommaa itse...
    niin... siinähän se juuri onkin että varmuutta ei ole millään tavalla öljyn kunnnosta ennenkuin laittaa huoltoon ja siten on voinut juuri uhrata uuden iskarin verran rahaa huoltamiseen ja edelleenkään ei ole takuita etteikö iskari voisi huollon jälkeenkin mennä rikki.
    se että jollakulla on ollut 2viikon jälkeen iskarin öölit vaihtokunnossa voi olla myös huonoa tuuria eli iskari ei alunperinkään ollut hyväkuntoinen. (no tietysti jos iskareita menee kuin sukkia niin ehkä ajotyylilläkin on siten vaikutuksensa mutta sitten voisi myös miettiä sitä että onko iskari väärän mallinen/tyyppinen kun ei kestä käyttöä eli joku toisenlainen/tyyppinen voisi olla parempi esim ilmaiskari piggypackillä tai kierrejousi iskari ilmakannullisen tilalle jne tai onko linkuston progressio vääränmallinen ko iskarille jne)
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Kun nyt offtopicciin lähdettiin, niin mennään täältä kanssa. Itse huoltelin vuoden ajetun Suntour Epicon (kyllä kyllä persaukisen on pakko jopa näitä huollella) iskarin. Niin aika turhaan. Noh ilmakannuun sipasin vähä rasvaa liukasteeks mut muuten ei tarvinnu tehdä mitään muuta.

Kysymystä Fox float rp23 iskarista. Eli mulla on v.2010 em. iskari 165/38, jossa merkintöjä high volume, boost valve tune 200 ja rebound tune M.
    Mitäs merkinnät pitää sisällään. Onko tuo high volume vai rebound tune määräävämpi. Entä mitäs tuo boost valve tune 200 meinaa?

Onko RS Monarch Rt3 high compression tune mid toiminnoiltaan samanlainen iskari. Entäpä kuinka suuri ero on sitten high compression tune highilla.
    Oon miettiny jos hommais uuden iskarin, jos sattus tuleen hyvä tarjous vastaan. Pyörän alkuperäinen iskari on vissiin ajateltu toiminnaltaan optimaalisimmaksi ko. pyörään, joten kai siihen samantyyppinen pitäisi hommata. Pyörässä joustoa 100 mm molemmissa päissä. Pari kertaa on nykyinen iskari käynyt huollossa - eka kerralla kurlutti ja viimeksi oli stuck-down. Tästä aikaa jo vuosi. Iskari on vaan jotenkin pehmeä (oli jo heti viimesimmän huollon jälkeenkin, mutta en jaksanu välittää siiitä), vaikka sagin säätää kohilleen tai koittaa vähä enemmänkin laittaa painetta eikä muutenkaan saatäminen vaikuta pehmeyteen.
    Tietenkin jos lähettäs huoltoon ja pyytäisi vielä tsekaamaan onko kunnossa (pitääkö ollakkin niin pehmeä) ja mahdollisesti tuunaamaan hieman jäykemmäksi?

Huoltoon, uutta tilalle vai kunnossa se on ei muuta ku ajoa semmonen sen pitää ollakki?

Halvin vaihtoehto varmaan laittaa fillariosa.fi;hin ja pyytää custom shimmaus.

Eilen lenkillä kans Float RP23 sylki reboundin juuresta kaikki mäkeen ja muuttui pomppukepiksi. R-techiin saa tuonkin laittaa. Kerkeisin vielä tänä vuonna ajamaan.

Mun fox kaipaa tuunausta/huoltoa.Kellään kokemusta keulahuolto.comista?

Täänään kävi Fox Rtechillä huollossa. Vein 11 jälkeen ja sain takaisin ennen kahta. Palvelu oli ensiluokkaista ja aikataulukin piti vaikka mulla olikin kiire. Voin suositella. Täyshuolto kun sylki öljyt ulos. Samalla vaihdettiin shimmit kun oli huonot.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •