HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 12 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frank Black Katso viesti
    Käsittääkseni luotettava myyjäliike hoitaa asian niin, että takuukorjaukset tehdään ostajan kotimaassa jos mahdollista. Eli myyjään yhteys ja he osoittavat korjauspaikan tai muulla tavalla sovitaan sopiva korjaaja.
    Onko tästä yhtään todistettua tapausta että näin olisi tehty? Edes tavallisten pyörien kanssa? Vähän epäilen, koska en usko liikkeiden välillä kulkevan rahaa takuukorjausten työtunneista. En usko että edes valmistajat maksavat takuukorjausten töistä mitään.

Itsellä meni Boschin moottori vaihtoon Elektrofahrrad24:sta ostetusta pyörästä. Meni kyllä hommat paremmin kuin hyvin. Lähettivät uuden moottorin palautusosoitelappujen kera. Toki tässä jäi työn osuus itselleni, mutta ei ollut paha rasti. Jos itse ei kykene tai kiinnosta moottorin vaihto niin joutunee maksamaan jollekin liikkeelle sitten kyseisestä työstä.

Mulla netin kautta Fun-Cornista ostettuun Haibiken Yamahaan hoitui takuukorjaus (näyttötelineen ja näytön vaihto) siten, että Fun-Corner lähetti mulle uudet komponentit, käytin ne heidän piikkiin vaihdossa Electrobikessa, ja sitten lähetin rikkinäiset komponentit takaisin Fun-Corneriin.

Hyvin homma sujui, vaikka hieman jännitti kun Electrobiken asiakaspalvelusta kokemukset olivat olleet aiemmin aika heikkoja. Ja jäihän siinä korjauksessakin pari ruuvia löysälle, mutta onneksi osaan kiristää ruuvin itsekin.

Fun-Corner hoiti asian erittäin mallikkaasti.

Voin suositella. Itselläni on turbo levo fsr 2018 ja akku kestää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samppaturbo Katso viesti
    Voin suositella. Itselläni on turbo levo fsr 2018 ja akku kestää.
    Tänään kokeilin toisen kerran tuota levoa. Aiemmin olen kokeillut Trek powerfly 9. Levo on tosi makeen näköinen, mutta mua ärsyttää epätasainen tehostus 25km/h kovalla. Eli tehostus tuntuu loppuvan kuin seinään ja hidastavan menoa. Saako sitä säädettyä Spessun appsista? Onko sinulla samaa "ongelmaa"?

Olen siis kokeillut kahta eri levoa ja myös spessun citysähköä ja kaikissa sama tunne.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jokirapu Katso viesti
    Tänään kokeilin toisen kerran tuota levoa. Aiemmin olen kokeillut Trek powerfly 9. Levo on tosi makeen näköinen, mutta mua ärsyttää epätasainen tehostus 25km/h kovalla. Eli tehostus tuntuu loppuvan kuin seinään ja hidastavan menoa. Saako sitä säädettyä Spessun appsista? Onko sinulla samaa "ongelmaa"?

Olen siis kokeillut kahta eri levoa ja myös spessun citysähköä ja kaikissa sama tunne.

Oon huomannu tossa mun Powerfly 5:sessa samaa nykimistä maantieajossa. Maastossa sitä ei huomaa. Ois mukavaa jos se avustus liikkuisi sulavammin 25-30km/h alueella. En tosin tiedä, miten se sitten säännösten perusteella luvattaisiin olevan max 25kmh. Tohon Bochin moottoriin saisi kai 140 eruolla sellasen lastun väliin, jolla koko rajoittimen saisi pois, mutta se vie myös takuut.

Levostakin kun poistaa tuon 25km/h rajoituksen niin pyörä muuttuu totaalisesti. Ei tule enää tuota "seinää pysähdystä" ainakin omassa 2017 levossa. Tuo on huomattavasti pienempi kuin 2016 demo pyörässä.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambe Katso viesti
    Levostakin kun poistaa tuon 25km/h rajoituksen niin pyörä muuttuu totaalisesti. Ei tule enää tuota "seinää pysähdystä" ainakin omassa 2017 levossa. Tuo on huomattavasti pienempi kuin 2016 demo pyörässä.

Poistitko sä sen sellasella kortilla?

Googlella kun etsii löytyy suoraan ohjeet miten tuon tehdään ihan kännykällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    On tuo silti tuohon hintaan aika hyvä setti. Ei alle 4ke ole varmaan mitään järeämmälläkään keulalla tarjolla. Tai ainakin alkuvuodesta kun ostin oman pyörän niin 4400€ piti latoa, että sai vähän tuosta järeämmän Lapierren ja silloinkin moni vastaava fillari olisi ollut yli 1000€ kalliimpi. Jos pyörä ei tule lähinnä alamäki rymistelyyn niin hyvin tuollakin vetelee. Itsellä oli joskus 5 vuotta sitten 140mm joustava 32mm reba fillarissa jolla ajettiin hissipyöräilyäkin ja ihan hyvin meni 95kg kaverilla.
    Voisi tuollaisen 32 mm liukuputkilla varustetun etuhaarukan kuvitella kestävän alamäkipyörässäkin, kun vielä 80-luvulla laitettiin kolmatta sataa kiloa painaviin ja huippunopeudeltaan kolmannelle sadalle yltäviin moottoripyöriin 35 mm liukuputkia.

Spessu vs Commencal? Sähkömaasturia tekee mieli ( taas ). Ihan kokeilematta olen hieman mielistynyt kahteen vaihtoehtoon, spessuun,https://www.specialized.com/us/en/me...attie29/129008
    ja Commencaliin, https://www.commencal-store.co.uk/meta-power-race-650b-shiny-red-2018-c2x22592605
    -Mitäs noista herää ajatuksia? Onko antaa vinkkiä, mistä hankkia? Entä tuo spessun seuraavaksi kalliimpi versio, jossa samat palikat mutta hiilarirunko, hintaero tehtaan sivuilla 500 euroa,https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/turbo/mensturbolevofsrcompcarbon6fattie29/133910 ?
    Vai meneekö rahaa hukkaan, antaako radonit ja ktm ym. edullisemmat vastaavat ominaisuudet halvemmalla..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arnold-62 Katso viesti
    Spessu vs Commencal? Sähkömaasturia tekee mieli ( taas ). Ihan kokeilematta olen hieman mielistynyt kahteen vaihtoehtoon, spessuun,https://www.specialized.com/us/en/me...attie29/129008
    ja Commencaliin, https://www.commencal-store.co.uk/meta-power-race-650b-shiny-red-2018-c2x22592605
    -Mitäs noista herää ajatuksia? Onko antaa vinkkiä, mistä hankkia? Entä tuo spessun seuraavaksi kalliimpi versio, jossa samat palikat mutta hiilarirunko, hintaero tehtaan sivuilla 500 euroa,https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/turbo/mensturbolevofsrcompcarbon6fattie29/133910 ?
    Vai meneekö rahaa hukkaan, antaako radonit ja ktm ym. edullisemmat vastaavat ominaisuudet halvemmalla..
    Varmasti molemmat hyviä

Commencal vaikutta noista kyllä tosi kovalta vehkeeltä. Paremmat osat + shimanon tekniikka. Testaus ei taida onnistua etukäteen?

Jos budjetti venyy noihin en harkitsisi halvempia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arnold-62 Katso viesti
    Arnold -62 osta multa levo expert -17 pois

Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

Oma Commencal pitäisi tulla kotiin tämän kuun lopulla! Innolla odottelen...

Nyt oon päätynyt sipivaan epyörään. Pitäis vaan päättää tuleeko siihen 29" vai 27,5 plus-renkaat.
    Kyseessä täysjousto, ajo pääosin työmatkaa asfaltilla syksyllä ja talvella. Haaveilen maastoajosta, mutta ainakaan menneiden vuosien aikana ole juuri sinne päätynyt ja jos menisin, ajaisin polkuja pitkin. Pelkään kivikkoa ja juurakoita.
    Tykkäsin noista plus-renkaista, kun metsässä kokeilin eikä ne tielläkään olleet pahat. Kuitenkin kauppiaat suosittelis enemmän tuota 29', kun on tiellä kevyempi.

Eli mitä sanotte?

Nyt oon päätynyt sipivaan epyörään. Pitäis vaan päättää tuleeko siihen 29" vai 27,5 plus-renkaat.
    Kyseessä täysjousto, ajo pääosin työmatkaa asfaltilla syksyllä ja talvella. Haaveilen maastoajosta, mutta ainakaan menneiden vuosien aikana ole juuri sinne päätynyt ja jos menisin, ajaisin polkuja pitkin. Pelkään kivikkoa ja juurakoita.
    Tykkäsin noista plus-renkaista, kun metsässä kokeilin eikä ne tielläkään olleet pahat. Kuitenkin kauppiaat suosittelis enemmän tuota 29', kun on tiellä kevyempi.

Eli mitä sanotte?

Eiköhän sähköllä kummatkin ole suht kevyitä. Itse ajan työmatkaa 27.5+ ongelmitta. Samalla menee myös maastot. Itse ainakin huomasin että + on pehmeämpi ainakin maastossa.

Onko niin, että moottorilla varustetulla polkupyörällä (<1kW, <25 km/h) saa ajaa maastossa ihan luvallisesti samoin kuin toki sähköavusteisella (<250W)? Sitä järeämmät vaativat sitten maanomistajan luvan?

Tietääkö kukaan, mikä on tulkinta asiasta kansallispuistoissa? Onko jotain rajoituksia näillä sähköisille polkupyörille?

EDIT: Huomasinkin, että tuossa toisessa ketjussa oli käsitelty asiaa laajasti.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...F6r%E4)/page12

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Voisi tuollaisen 32 mm liukuputkilla varustetun etuhaarukan kuvitella kestävän alamäkipyörässäkin, kun vielä 80-luvulla laitettiin kolmatta sataa kiloa painaviin ja huippunopeudeltaan kolmannelle sadalle yltäviin moottoripyöriin 35 mm liukuputkia.
    Kestää juu varmasti, mutta onko letku onkin sitten toinen tarina.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Eli mitä sanotte?

Ei sähköfillarissa ole rullaavuudella niin merkitystä. Itselläkin rengaspaineet vähän turhan alhaalla työmatka-ajoon, mutta en halua säätää niitä jatkuvasti joten olkoon vakiona - jos vaikka työmatkalla poikkeaa vähän metsän kautta. Plussarenkaat sopii mielestäni hyvin fillariin jossa on joustoa alle 160mm. Jousituksen laadullakin on merkitystä ja jos jousto ei ole ihan herkintä laatua, tuo plussa paljon pitoa märkään juurakkoon ja kivikkoon. Itse taas tykkään että rengas on tarkka ajettava, pitää kurvissa kantatessa paremmin ja jousitus tekee iskunvaimennuksen eikä niinkään rengas.
    Jos meinaat ajaa talvella polkuja pitkin niin suosittelen plussaa. Itse olisin ottanut plussan juuri talviajon vuoksi, mutta olisi joutunut tinkimään jousituksen määrästä - jota en halunnut tehdä. Sulalla kelillä 2,35 renkailla näyttää pärjäävän joka tilanteessa - tuleva talvi näyttää miten käy metsäisen talviajon.

Täällä kun on noita Levokuskeja, niin sellaiseen olen itsekin päätymässä. Koko vielä harkinnassa, olen 168. Menee just S ja M väliin. S koko on tällä hetkellä tiukassa joka paikassa , mutta mediumia on kaupoissa. Oma nykyinen luomu-mtb on lähempänä S kokoa. Kauppias tietysti mielellään mediumin myisi kun sitä on. Kumpaan kannattaa kallistua?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Graze Katso viesti
    Täällä kun on noita Levokuskeja, niin sellaiseen olen itsekin päätymässä. Koko vielä harkinnassa, olen 168. Menee just S ja M väliin. S koko on tällä hetkellä tiukassa joka paikassa , mutta mediumia on kaupoissa. Oma nykyinen luomu-mtb on lähempänä S kokoa. Kauppias tietysti mielellään mediumin myisi kun sitä on. Kumpaan kannattaa kallistua?
    Testaamaan vain tuota m kokoa. Saa stemmillä muutettua kuitenkin jonkin verran.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Ei sähköfillarissa ole rullaavuudella niin merkitystä. Itselläkin rengaspaineet vähän turhan alhaalla työmatka-ajoon, mutta en halua säätää niitä jatkuvasti joten olkoon vakiona - jos vaikka työmatkalla poikkeaa vähän metsän kautta. Plussarenkaat sopii mielestäni hyvin fillariin jossa on joustoa alle 160mm. Jousituksen laadullakin on merkitystä ja jos jousto ei ole ihan herkintä laatua, tuo plussa paljon pitoa märkään juurakkoon ja kivikkoon. Itse taas tykkään että rengas on tarkka ajettava, pitää kurvissa kantatessa paremmin ja jousitus tekee iskunvaimennuksen eikä niinkään rengas.
    Jos meinaat ajaa talvella polkuja pitkin niin suosittelen plussaa. Itse olisin ottanut plussan juuri talviajon vuoksi, mutta olisi joutunut tinkimään jousituksen määrästä - jota en halunnut tehdä. Sulalla kelillä 2,35 renkailla näyttää pärjäävän joka tilanteessa - tuleva talvi näyttää miten käy metsäisen talviajon.

Mulla on nyt 29" tuuman renkaat. Mistä voi tarkistaa saisiko tuohon runkoon ja haarukkaan halutessaan 27,5+ renkaat talveksi? Mitataanko siinä vaan se rengashaarukan välitila?

Nyt tarvitsisi keksiä itselle sähköpyörä minkä ostaisin. Olen nyt parisen viikkoa tutkiskellut netistä sähköpyörien maailmaa ja tutustunut niihin sekä niiden ominaisuuksiin. Aikaisempaa tietämystä ns. normipyöristäkään ei juuri ole, joten tarvinnen todella viisaammilta neuvoja.
    Mitä enemmän asiaa olen tutkinut ja syvemmälle asioihin mennyt, sitä vaikeammaksi valinta tuntuu tulevan. Tällä hetkellä olen tutustunut lähinnä vain joihinkin Haibiken ja Cuben pyöriin, mutta valinnanvaraa näyttää olevan paljon!
    Käyttöni olisi lähinnä työmatka-ajoa reilu 10km suuntaansa ja muuta ajoa asfaltilla ja hiekkatiellä vuoden ympäri, budjetti on n. 3000e. Hyvää hinta- laatusuhdetta haetaan, suoria ehdotuksia otetaan mielellään vastaan sopivista malleista! Itse olen ajatellut alustavasti, että ehdottomasti maastomallinen pyörä ja väh. etujoustolla.

Itse katselin myös pitkään (yli vuoden) sähkömaastopyöriä. Pääasiassa Cube, Haibike, KTM ja Merida. Ajo samantyylistä, työmatka vajaa 15 km ja ajoa kesät talvet. Lopulta päädyin XXL:ssä myynnissä olevaan Whiten pyörään, jossa Shimanon uusin E8000 sähkömoottori.

Alunperin mulla budjetti pyöri vajaassa 4k€:ssa mutta kun ton sai XXL:stä 2k€ (ja esim toissapäivänä reilu 1,8k€), niin keksin niille säästyneille 2k€ muuta käyttöä. Jos ympärivuotisesti pyöräilee, niin kannattaa panostaa myös kunnon varusteisiin (niihinkin jokunen satku menee helposti) . Muuten se 4-tonnin pyörä makaa varastossa sade- ja pakkaspäivät. Siitä Whiten pyörästä on oma ketju, jossa mietteitä puolesta ja vastaan.

En ole mikään sähköpyörätietäjäkään, mutta Turussa Antin pyörässä http://antinpyora.fi/maasto-sahkopyora/ oli viime viikolla Lapierren overvolt xc 400+ sähkötäysjousto muistaakseni 2800 pyynnillä, ovh lienee noin tonnin enemmän ainakin kivijalassa. Fillari oli ollut jollakin vanhalla gubella joka oli 100km jälkeen todennut ettei ole hänen laitteensa ja osti jonkun toisen - ilmeisesti enemmän rahaa kun kokemusta tai tietoa fillareista. En tiedä onko siellä vielä, mutta siitä tinkamaan käytetystä tyhjät pois jos muuten speksit passaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samber Katso viesti
    Nyt tarvitsisi keksiä itselle sähköpyörä minkä ostaisin. Olen nyt parisen viikkoa tutkiskellut netistä sähköpyörien maailmaa ja tutustunut niihin sekä niiden ominaisuuksiin. Aikaisempaa tietämystä ns. normipyöristäkään ei juuri ole, joten tarvinnen todella viisaammilta neuvoja.
    Mitä enemmän asiaa olen tutkinut ja syvemmälle asioihin mennyt, sitä vaikeammaksi valinta tuntuu tulevan. Tällä hetkellä olen tutustunut lähinnä vain joihinkin Haibiken ja Cuben pyöriin, mutta valinnanvaraa näyttää olevan paljon!
    Käyttöni olisi lähinnä työmatka-ajoa reilu 10km suuntaansa ja muuta ajoa asfaltilla ja hiekkatiellä vuoden ympäri, budjetti on n. 3000e. Hyvää hinta- laatusuhdetta haetaan, suoria ehdotuksia otetaan mielellään vastaan sopivista malleista! Itse olen ajatellut alustavasti, että ehdottomasti maastomallinen pyörä ja väh. etujoustolla.
    Jos tosiaan meinaat pysyä asfaltilla ja hiekkatiellä, et tarvitse ainakaan takajoustoa, ilmankin kun selviää varsin teknisessäkin maastossa. Takajousto myös lisää vuosittaisia huoltotöitä=kuluja sekä painoa. Etujoustosta on paljonkin iloa jos poikkeat poluille asti, <=120mm kuitenkin. Kun kyseessä on sähköpyörä, ei tarvitse rullaavuuteen kiinnittää pahemmin huomiota, joten rengaskoon voi valita aika vapaasti. Vaihtoehdothan olisivat ehkäpä läski (26"), 27,5" kapeampana tai puoliläskinä (eli "27,5+") tai 29". Paras olisi kokeilla erilaisia, itse en kykene antamaan objektiivista mielipidettä vaan suositan sähköläskiä kaikkeen. Työmatkamukavuuden kannalta lokasuojien kiinnitysmahdollisuus on hyväksi, joskin tämäkin riippuu henkilökohtaisesta roiskumisen kestosta

Budjetti riittää omasta mielestäni erinomaiseen pyörään. Aiemman kommentoijan ehdotukset XXL:stä löytyvistä pyöristä ovat mielestäni valideja, mutta jos nyt jotain siihen budjettiin pitäisi katsoa niin (heti sähköläskin jälkeen ) ei-missään erityisessä järjestyksessä alla. Itsellä on kaksi Bosch Performance CX koneella olevaa pyörää joten ehkä siksikin niitä listalla,

https://larunpyora.com/tuote/2017-focus-bold2-29/ (jos noita nyt sitten edes saa, ei ole varastossa), Shimanon E-8000 pidetään hyvänä, aiemmat ei ehkä niinkään.
    http://www.velo-oxygen.fi/polkupyora...yora-2017.html
    http://www.bikedealer.fi/scott-e-scale-930-18 (pitäisi tinkiä vähän hintaa alas, luulisi onnistunvan)
    https://www.baiks.fi/polkupyorat/sah...a-fogo-293.htm (tämäkin irronnee 3 tonniin, oli syyskuussa n. -25%), jos vaan ainoa tarjolla oleva koko osuu

Eniten miettisin sitä käyttökohdetta vielä. Jos meinaatkin teknisemmille poluille, niin rengasvalinnalla on paljon enemmän vaikutusta.

Asia tarkistettu valmistajalta. Ainakaan Shimanon Steps E8000 moottori ei tarvitse minkäänlaista huoltoa.

Hitto miten on kiinnostava pyörä tuo Commencal meta power race. Pitäiskö tilata. Mistä kannattaa hankkia? Kotomaastakin löytynee edustaja.. Pitää vielä saada appiukkokin tekemään järkevä päätös
    ja ostaa itselleen eka sähkömaasturi. Saisi kaksi pyörää samaan tilaukseen.

^Tietenkin pitäisi. Miksi on kiinnostava? Itseäni ei hirveästi sykähdytä, mutta makuja on erilaisia. Olisi kiinnostavaa tietää mitkä asiat on muille tärkeitä?

Vähän miettiny samoja asioita. Uuteen sähköpyörään tulee varmasti myös takajousto. Jo asvaltilla on ikävää ajaa 2 tuumaisilla kumeilla kun kuopat lyö selkään sähköpyörävauhdeilla.

Mites, kuinka paljon löysemmäksi ajotuntuma menee plussakumeilla verrattuna normimaasturiin? Kävisikö satulatolpan jousitus takajousen korvikkeena?

Samanlaisia aiheita

1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 22.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin