ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 83 / 125 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 3734

Aihe: Fillareita muksuille

  1. #2461
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    On tuossa vielä jotain vaihtoehtoja:
    - SJSCyclesistä Thornin kammet nelikanttikeskiölle junnumitassa ja Superstarcomponentsilta 30t eturatas olisi n. satasen panostus.
    Tuohan kuulostaisi vielä ihan toteuttamiskelpoiselta!

  2. #2462
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    19
    Neiti maastopyöräilijälle tuli tänään Orbea MX 20 Team, johon sovittelin 12-36 ysipakan, lyhyhäkkisen Sramin vaihtajan ja kiertovivun, koska pikkukäpälälle peukalovipu oli hankala. Takanapa oli pientä herkistystä vailla, mutta muuten tässä pyörässä on kaikki ainekset tarhamatkatykkiin. "Voikohan sillä Orbealla hyppiä," mietti pieni pyöräilijä aamulla.

    Kuusankoskella pääsee koeajolle.

  3. #2463
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti salaisuus Katso viesti
    Neiti maastopyöräilijälle tuli tänään Orbea MX 20 Team, johon sovittelin 12-36 ysipakan, lyhyhäkkisen Sramin vaihtajan ja kiertovivun, koska pikkukäpälälle peukalovipu oli hankala. Takanapa oli pientä herkistystä vailla, mutta muuten tässä pyörässä on kaikki ainekset tarhamatkatykkiin. "Voikohan sillä Orbealla hyppiä," mietti pieni pyöräilijä aamulla.

    Kuusankoskella pääsee koeajolle.
    Meillä tuo meni toisinpäin. Kiertokahvaa ei jaksanut kääntää millään, mutta shimanon liipasin toimi alusta asti hyvin, kunhan tuon vaan laittoi oikeaan asentoon ja paikkaan. Kiertokahvoissakin on varmasti eroa.

  4. #2464
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti salaisuus Katso viesti
    Neiti maastopyöräilijälle tuli tänään Orbea MX 20 Team, johon sovittelin 12-36 ysipakan, lyhyhäkkisen Sramin vaihtajan ja kiertovivun, koska pikkukäpälälle peukalovipu oli hankala. Takanapa oli pientä herkistystä vailla, mutta muuten tässä pyörässä on kaikki ainekset tarhamatkatykkiin. "Voikohan sillä Orbealla hyppiä," mietti pieni pyöräilijä aamulla.

    Kuusankoskella pääsee koeajolle.
    Meillä on sama pyörä ollut muutaman vuoden käytössä (liekö samat speksit) ja haluaa tiputtaa ketjua hyvinkin herkästi pienimmällä vaihteella ilman ketjuohjuria. Ketjulinja on todella vino eikä kestä yhtään esim. taaksepäin polkemista. Ja vähän rajummassa menossa putoaa ketju edestä vieläkin vaihteesta riippumatta vaikka ketjuohjuri onkin. Toivottavasti ei ole samaa ongelmaa.

  5. #2465
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    19
    paaton: "Meillä tuo meni toisinpäin. Kiertokahvaa ei jaksanut kääntää millään, mutta shimanon liipasin toimi alusta asti hyvin, kunhan tuon vaan laittoi oikeaan asentoon ja paikkaan. Kiertokahvoissakin on varmasti eroa."

    On, kahvoissa on eroja. Minulla on omissa pyörissäni ollut Sramin halvin kiertokahva etuvaihtajaa liikuttelemassa, koska en pysty käyttämään peukalovipua. Sitä saa vääntää aikuinenkin tosissaan, että ketju nousee isommalle rattaalle. Pääsin kokeilemaan yhdessä pyörässä ollutta X0-kahvaa, ja olihan se aivan eri kevyt käyttää. Näin osasin valita vähän parempaa pikkukuskille, ajakoon isi romuilla.

    jhalmar: "
    Meillä on sama pyörä ollut muutaman vuoden käytössä (liekö samat speksit) ja haluaa tiputtaa ketjua hyvinkin herkästi pienimmällä vaihteella ilman ketjuohjuria. Ketjulinja on todella vino eikä kestä yhtään esim. taaksepäin polkemista. Ja vähän rajummassa menossa putoaa ketju edestä vieläkin vaihteesta riippumatta vaikka ketjuohjuri onkin. Toivottavasti ei ole samaa ongelmaa."

    Olin kuulopuheista tietoinen Orbean herkkyydestä pudottaa ketjua. Arvelin, että se johtuu Altuksen lerppajousesta, mutta täytyy myöntää, että ketjulinja isoimmalla takarattaalla on hurjan näköinen. Keskiöakselikin on pitkä kuin Francon valtakausi, mutta en ryhtynyt pohtimaan keskiön vaihtoa lyhyempään. Sramin vaihtajan jousi on niin paljon Altuksen jousta jäykempi, että ketjut ovat pysyneet paikoillaan seuraavat koeajot:
    1) Isi hyppää pikkupyörällä reunakiven yli. Ketjut pysyivät hyvin rattailla, mutta olipa pienellä pyörällä vaikea pysyä pystyssä.
    2) Orbea köytettiin neitsytmatkalleen Bakfietsin laatikon reunojen päälle kyljelleen. Ajoin Kuusankosken Valtakadun tietyömaalla pahimpia kuoppia väistellen ja hiekkatietä kotiin. Ketjut pysyivät päällä, mutta tästä ei voi vetää johtopäätöksiä.
    3) Kotipihalla pyörää kokeiltiin, ja ketjut pysyivät päällä taaksepäin polkien, kaatuillen ja kivilaattojen yli ajettaessa.

    Uskallan lyhyen kokemuksen perusteella sanoa, että ketjujen saa pysymään paikoillaan vain vaihtamalla takavaihtaja jäykempään malliin.

    Mutta kyllä pikkumaastokuski oli innoissaan, kun pystyi ajamaan ykkösvaihteella naapuriin vievän metsäpolun: "Punainen Orbea on ihana."




  6. #2466
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    20" fillarissa se ketjulinja tulee aika väkisin mutkalle, jos haluaa leveiden renkaiden mahtuvan paikalleen.

  7. #2467
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Meillä vaihdettiin tytön 24" ordean keulaan 30 ovaali nw ratas alkuperäisen peltisen tilalle. Tuommonen oli ylimääräinen varastossa ja ketju pysyy paljon tiukemmin paikoillaan. Tosin eipä ole ollut muutenkaan ongelmaa ketjun puottamisen suhteen.
    Takana kun deore shadow + vaihtaja.

  8. #2468
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    Meillä vaihdettiin tytön 24" ordean keulaan 30 ovaali nw ratas alkuperäisen peltisen tilalle. Tuommonen oli ylimääräinen varastossa ja ketju pysyy paljon tiukemmin paikoillaan. Tosin eipä ole ollut muutenkaan ongelmaa ketjun puottamisen suhteen.
    Takana kun deore shadow + vaihtaja.
    Meillä ketjut pysyivät hyvin paikallaan ensimmäisen tarhamatkan. Tietysti ajettiin mennen tullen Mutapolkua Kymijoen rantaan, koska se on kaikista meistä hauskin reitti. Paluumatkalla tyttö ajoi Orbealla hienosti sillan jäänteiden yli. Paikalla on betoninen sillan runko, jonka kannen aukot on täytetty kivillä ja maa-aineksella. Aikuisten pyörälle helppo, mutta pienelle vaikea paikka. Ketjut pysyivät pompuissa paikoillaan ja tyttö satulassa. "Minä osasin!", kuului iloinen huuto sillan toisella puolella.

    Ketjuja pudottelevalle 20-tuumaiselle oikotie onneen on siis jäykempi takavaihtaja. Olisihan punainen nw-ratas ollut hieno, mutta sellaista ei ollut joutavana, eikä se pikku-Orbean kampiin sopisikaan. Vaihtajaksi suosittelen 20-tuumaiseen lyhythäkkistä mallia, koska samalla saa häkin edes vähän ylemmäs.

    Yllättäen pienempi sisarus halusi kokeilla myös pyörää, ja ajoikin sillä muutaman metrin. Isin rahapussi parkaisi jokaisella metrillä.

  9. #2469
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    Meillä vaihdettiin tytön 24" ordean keulaan 30 ovaali nw ratas alkuperäisen peltisen tilalle. Tuommonen oli ylimääräinen varastossa ja ketju pysyy paljon tiukemmin paikoillaan. Tosin eipä ole ollut muutenkaan ongelmaa ketjun puottamisen suhteen.
    Takana kun deore shadow + vaihtaja.
    Mellä vanhempi Orbea team 24" orkkiksena 10 deorella ilman +kytkintä ja NW ratasta ja ei mitään ongelmaa ketjujen kanssa. Pyörä on saanut käskyä ihan reilusti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #2470
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Tuon nw rattaan laitoin kokeeksi vain jotta mitä tyttö tykkää ovaalilla ajosta.

  11. #2471
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Meillä tuo meni toisinpäin. Kiertokahvaa ei jaksanut kääntää millään, mutta shimanon liipasin toimi alusta asti hyvin, kunhan tuon vaan laittoi oikeaan asentoon ja paikkaan. Kiertokahvoissakin on varmasti eroa.
    Yhdessä huoltamassani pyörässä on (ei ole kauaa) vissiin Tourney-mallin kiertimet ja herranen aika mitä ruuansulatuksen lopputuotetta. Jo takavaihtaja on niin jäykkä että käsi liikkuu hanskassa ennen kuin kahva kiertyy, etuvaihtaja on sitten jo ihan reilusti hiertymiä aiheuttavaa mallia jos sitä pitäisi enemmän käyttää. Ja tuollaisia niistä lasten pyöristä yleensä löytyy... tottahan se on ettei halvalla saa hyvää mutta joutaisi nyt saada edes kohtalaista.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  12. #2472
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Itsellä oli haussa 143cm pitkälle pojalle fillari ja yksi vaihtoehdoista oli myös Orbea MX 26 team tai trail. Nykyinen 24" Trek alkaa jäämään pieneksi. Ongelma oli, ettei ilman etuvaihtajaa olevia 26" leveyjarrullisia pyöriä ole juurikaan saatavilla tai ulkomaan kaupoista löydettäessä niitä ei lähetetä Suomeen.

    Toinen lasten fillareita etsiessä esille tullut iso puute oli, ettei 26" pyöriä ole kaikilla kaupoilla tai valmistajilla lainkaan tarjolla. Näiden valmistajien mielestä pitäisi hypätä 24" tuuman fillarista suoraan 27,5" kokoiseen, joka alkuun on helposti liian suuri. Yhdessä kivijalkakaupassa tämä tuli myös todettua, ettei tarjontaa juurikaan löydy 26" kokoluokassa.

    Englannin maalta löytyi useampia 26" pyörävaihtoehtoja, joissa monessa oli myös lasten tarpeet osien suhteen huomioitu. Linkeissä muutamia hyviä pyörävaihtoehtoja saman haasteen kanssa painiville.

    http://www.cyclesprog.co.uk/bikes/be...ountain-bikes/

    http://www.cyclesprog.co.uk/bikes/ch...ntain-bike-26/
    Meneeköhän enää tämän otsikon alle, lapset kasvaa kovaa vauhtia.

    Frogilta on tulossa maasturi ihan kohtalaisilla spekseillä. Keulasta en tosin tiedä, Frog air 100 mm voi olla ihan mikä vain. Ehkä se kuitenkin Suntourin teräsjousihalpiksille pärjää.

    https://www.frogbikes.com/lightweigh...ountain-bikes/

    Kiekkojen kohdalla on myös vaikea arvioida laatua. Em. listassa vain Trekin Bontrager AT-650 on tuttu ja painavaksi todettu. Muuten vaikuttaa oikein kiinnostavalta vaihtoehdolta ja periaatteessa mahdollista päästä tutustumaan pyörään kivijalkaliikkeessä. Toisaalta kun painoa on 1,4 kiloa Islaa enemmän, eikä tuosta todennäköisesti kuin pieni osa ole peräisin kiekoista, asetelma näyttää aika selvältä. Toisaalta moni tarjoaa n. 14 kilon pyörää, joten sitä vasten Trekin paino ei pahalta vaikuta.

    Etenkin Whyte 405:ssä ongelmaksi tulee hinta, joka on kovempi kuin omassa pyörässäni, samoin Islan Pro-sarjassa ja Pyrobikesin (entinen Kania?) joustokeulamalleissa.

    http://pyrobikes.de/X13-disc

    Keuloja tutkiessa löytyy muutama erikoisuus: Islassa pitäisi olla 60 mm jousto, mutta RST:n sivuilla on 80 ja 100 mm mallit. Trekissä 90 mm, mutta X-Fusionia on myös vain 80 ja 100 mm malleina. Lieneekö tehty pyörämerkeille oma säätö vai mittaako nuo jouston vasta sagin jälkeen. 60 mm on varmaan riittävä jousto, saadaan pyörääkin matalammaksi joidenkin 100 mm verrattuna.

    Onkohan muita hyviä vaihtoehtoja tiedossa? Toinen kysymys on 27,5", johon moni valmistaja tosiaan näyttää siirtyneen nuorten pyörissäkin. Onkohan n. 12-14" runko + 27,5" kiekot toimiva ratkaisu, kun puhutaan lapsista, jotka kasvaa ulos 24" pyörästä? Toisaalta esim. Konalla on muutamissa malleissa pienin runko 26" kiekoilla ja muut saman mallin rungot 27,5".

  13. #2473
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275

    Fillareita muksuille

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Onkohan muita hyviä vaihtoehtoja tiedossa? Toinen kysymys on 27,5", johon moni valmistaja tosiaan näyttää siirtyneen nuorten pyörissäkin. Onkohan n. 12-14" runko + 27,5" kiekot toimiva ratkaisu, kun puhutaan lapsista, jotka kasvaa ulos 24" pyörästä? Toisaalta esim. Konalla on muutamissa malleissa pienin runko 26" kiekoilla ja muut saman mallin rungot 27,5".
    Commencalilla olis 27,5" ja vaikuttaa että kestäisi ehkä vähän ronskimpaakin menoa, tosin painoakin on jo melko paljon:

    https://www.commencal-store.co.uk/Mo...18-c2x22592130


    VPace tekee sitten kevyempää lapsille/nuorille ja löytyy rengaskokoja 24"/26"/27.5":

    http://www.vpace.de/max-ein-sportlic...es-kinderbike/

  14. #2474
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Onkohan muita hyviä vaihtoehtoja tiedossa? Toinen kysymys on 27,5", johon moni valmistaja tosiaan näyttää siirtyneen nuorten pyörissäkin. Onkohan n. 12-14" runko + 27,5" kiekot toimiva ratkaisu, kun puhutaan lapsista, jotka kasvaa ulos 24" pyörästä? Toisaalta esim. Konalla on muutamissa malleissa pienin runko 26" kiekoilla ja muut saman mallin rungot 27,5".
    llman muuta tuo 27.5" pikkurungossa on varteenotettava vaihto-ehto 24" jälkeen.

    Meillä 9v ajelee innolla äitinsä Cuben 29". Runko koko paperilla 17" ,mutta eipä tuo ole 24" kumeilla olevaa Scoolsin läskiä radikaalisti isompi seuraavien toimenpiteiden jälkeen. Keulan korkeutta kompensoitu stemmillä ja tangolla alemmas ja satulan saa juuri tarpeeksi alas. Hyvin näyttää osaavan käsitellä pahemmassakin maastossa, joten suottapa tuota ajoa on kieltää vaikka varmasti se pikkurunkoinen 27.5" olisi sopivampi/ ei syytettäisi lapsen rääkkäyksestä, niin herkästi.
    No keväällä näkee paljon venähtää talven aikana pituutta lisää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #2475
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia 24" läskien (esim. Felt) takapakan vaihdosta? On nimittäin niin järkyttävät välitykset, että hyvä jos itsekään pystyy ajamaan muulla kuin kevyimmällä vaihteella.

    Eturatasta ei saa vaihdettua kun on kampien kanssa yhtä muottia. Vaihtajahan on sellainen mallia tangosta väännettävä, jos vaikuttaa asiaan.
    En oo takapakkaan kajonnut kun ei 7-vaihteiseen oikein oo tarjontaa isoille rieskoille, mut prässättävän eturattaan ”vaihdoin” tällalailla: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...64#post2536264

  16. #2476
    ^no siinä olisi kans yksi vaihtoehto 👍

  17. #2477
    Asiaan liittyen, Vee Tyreltä on tullut oikea maastorengas 12"-24" kokoihin:

    http://reviews.mtbr.com/vee-tire-cro...unior-launched

    Isoimmat koot ovat jopa tubeless readyja. Google löytää muutaman keski-eurooppalaisen saitin mistä tilata.

  18. #2478
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Miten nastarenkaat Islabikesiin lokarin alle? Tässä tapauksessa Beinn 26S. Onko kokemuksia mikä mahtuu ja mikä toimii koulumatkalla?
    A Gentleman will walk but never run

  19. #2479
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    En tiedä mihin muksun raja vedetään, mutta ihmettelen Tektron mekaanisten levyjarrujen laittamista pyöriin. Maastossa kävi sitten ilmi, etteivät kyseiset kapineet oikeasti jarruta mitään ja vauhti päätyi kallioon (onneksi asiasta selvittiin pintanaarmuilla). Mielestäni maastopyöräksi myydyssä pyörässä jarrujen tulisi olla sellaisia, että niilla voi ajaa maastossa. Pyörällä oli kuitenkin hintaa 500 euroa.
    Vanha kommentti, mutta silti ajankohtainen.

    Onko noihin muuta lääkettä kuin vaihto parempiin ja riittääkö jarrujen vaihto vai pitääkö vivutkin uusia (jos edes on erilliset, eikä yhdistetty vaihdevipuihin)? Googlettamalla löytyi ulkomaiselta palstalta vastaavaa kommenttia eli levyt ei näytä olevan tae toimivista jarruista.

  20. #2480
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    51
    Moi. Poika tarvii uutta pyörää olen katsellut tätä pyörää https://www.canyon.com/fi/kids/exceed-cf-24.html. Löytyykö keneltäkään kyseistä pyörää tallista? . Jos löytyy niin kertokaa kokemuksia pyörästä. .

  21. #2481
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Vanha kommentti, mutta silti ajankohtainen.

    Onko noihin muuta lääkettä kuin vaihto parempiin ja riittääkö jarrujen vaihto vai pitääkö vivutkin uusia (jos edes on erilliset, eikä yhdistetty vaihdevipuihin)? Googlettamalla löytyi ulkomaiselta palstalta vastaavaa kommenttia eli levyt ei näytä olevan tae toimivista jarruista.
    Välillä huvittaa sivusta seurata, kun levyjarru on normitallaajalle = tehokas jarru. Suurin osa halpojen pyörien levyistä on tätä saissea.

    Suosittelen päivittämään suoraan esim joihinkin Shimanon hydraulisiin. Oem levyt saattaa olla asiansa ajavat.
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...9884/wg_id-272
    Halvempiakin on, mutta Deoresta ylöspäin on ainakin ollut hyviä ja tuo 2 sormen kahva on hyvä pienellekkin kädelle ja sen säädettyä hyvin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #2482
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka86 Katso viesti
    Moi. Poika tarvii uutta pyörää olen katsellut tätä pyörää https://www.canyon.com/fi/kids/exceed-cf-24.html. Löytyykö keneltäkään kyseistä pyörää tallista? . Jos löytyy niin kertokaa kokemuksia pyörästä. .
    Sikäli, että pohdinta on vielä ajankohtainen...

    Navat näyttää olevan samat kuin ostamassani 20" versiossa. Ne oli heti uutuuttaan kiristetty niin kireälle, etteivät edes pyörineet kunnolla. Lisäksi takanapaan pli toiselle puolelle runnottu ylimääräinen kuula. Purin navat, rasvasin ja säädin ne, mutta vauriohan oli jo tapahtunut. Akselissa tuntuu pientä nypytystä kun kuulat tai kartiot ovat muuttaneet muotoaan. Pitkän kirjeenvaihtotaistelun jälkeen kiekot palautuivat Turkuun korjaukseen. Nyt odotellaan mitä sieltä palautuu ja millä aikataululla.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  23. #2483
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Sikäli, että pohdinta on vielä ajankohtainen...

    Navat näyttää olevan samat kuin ostamassani 20" versiossa. Ne oli heti uutuuttaan kiristetty niin kireälle, etteivät edes pyörineet kunnolla. Lisäksi takanapaan pli toiselle puolelle runnottu ylimääräinen kuula. Purin navat, rasvasin ja säädin ne, mutta vauriohan oli jo tapahtunut. Akselissa tuntuu pientä nypytystä kun kuulat tai kartiot ovat muuttaneet muotoaan. Pitkän kirjeenvaihtotaistelun jälkeen kiekot palautuivat Turkuun korjaukseen. Nyt odotellaan mitä sieltä palautuu ja millä aikataululla.
    Kiitos tästä tiedosta. Täytyy tarkistaa heti uutena jos tule kyseinen pyörä hommattua.

  24. #2484
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    llman muuta tuo 27.5" pikkurungossa on varteenotettava vaihto-ehto 24" jälkeen.
    Kohtuuhintaisissa maastureissa näyttää 13-14 kg olevan tavallinen paino 27,5" maastureissa. Kun 24" pyörä on 9 kiloinen, tuollainen hyppäys tuntuu kovalta. En kuitenkaan ole löytänyt kevyitä pyöriä, joten tietääköhän joku hyviä vaihtoehtoja? Ei välttämättä keulajousitettua maasturia, vaan täysjäykkä kelpaa hyvin.

    26" olisi sekin hyvä, mutta renkaiden kehityksessä valmistajilla näyttää olevan suuntauksena jättää 26" osalta parhaat mallit väliin.

  25. #2485
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Eilen uuteen kotiin lähtenyt On-One Scandal painoi matkalaukkupuntarilla 10,5kg. 14” runko, Carboncycles -hiilarikeula, 1x10, Shimanon tubeless-kiekot ja SLX/Zee. Helposti olisi mennyt alle kymppiin uudemmilla polkimilla ja parilla muulla pikkupäivityksellä (lokarit ja rockring pois).

  26. #2486
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Kohtuuhintaisissa maastureissa näyttää 13-14 kg olevan tavallinen paino 27,5" maastureissa. Kun 24" pyörä on 9 kiloinen, tuollainen hyppäys tuntuu kovalta. En kuitenkaan ole löytänyt kevyitä pyöriä, joten tietääköhän joku hyviä vaihtoehtoja? Ei välttämättä keulajousitettua maasturia, vaan täysjäykkä kelpaa hyvin.

    26" olisi sekin hyvä, mutta renkaiden kehityksessä valmistajilla näyttää olevan suuntauksena jättää 26" osalta parhaat mallit väliin.
    Täällä on vastaava tarve, 9-v n. 133cm pojalle 24” seuraajaa kovasti etsiskelen ja tällä hetkellä näyttäisi Whyte 403 https://www.whyte.bike/403 parhaalta kohtuuhintaiselta vaihtoehdolta. Pitäisi olla 1x voimansiirto, joustokeula, hydrauliset levyjarrut, järkevähkö paino ja geometria. Tuossa suosituspituus lähtee 125cm ja mielessä on, että jääkö kuitenkin nopeasti pieneksi. Tosin pikkuveli tulee perässä, joten tavallaan ei ole iso ongelma sekään.

    Onko noin lyhyelle oikeasti sopivaa 27,5” vaihtoehtoa vai kannattaako kuitenkin valita 26”? Ja jos on, niin löytyisikö jopa suora ostolinkki?

  27. #2487
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tiedoksi, että tuli todettua Schwalben Ice Spikerin 2.35 leveänä mahtuvan pyörimään edessä Isla Bikesin Beinn 26 pyörässä ja 2.1 leveä menee taakse. Sitä en kokeillut olisiko mennyt myös toisinpäin. Ilman lokareita toki.
    Nyt on pojalla pitävä rengastus alla, kun kulkee treeneihin fillarilla.

    edit. Lisätään nyt kuvakin

    kauris muokkasi tätä : 01.11.2017 at 14.34

  28. #2488
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Norco kutsuu takaisin lasten pyöriä: http://www.bikeradar.com/beginners/n...-recall-51234/

  29. #2489
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tiedoksi, että tuli todettua Schwalben Ice Spikerin 2.35 leveänä mahtuvan pyörimään edessä Isla Bikesin Beinn 26 pyörässä ja 2.1 leveä menee taakse. Sitä en kokeillut olisiko mennyt myös toisinpäin. Ilman lokareita toki.
    Ainakin tuon kuvan perusteella edessä pitää laittaa reilusti kapeampaa, että mahtuu lokari mukaan. Jarruvaijeri menee sopivasti siitä, missä lokarin pitäisi mennä eli lokari pitää pudottaa jarrun alapuolelle ja senkin jälkeen tarvitaan sentti renkaan ja lokarin väliin. Eli n. 35-37 mm voi hyvinkin olla maksimi lokarin kanssa.

  30. #2490
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Täällä on vastaava tarve, 9-v n. 133cm pojalle 24” seuraajaa kovasti etsiskelen ja tällä hetkellä näyttäisi Whyte 403 https://www.whyte.bike/403 parhaalta kohtuuhintaiselta vaihtoehdolta. Pitäisi olla 1x voimansiirto, joustokeula, hydrauliset levyjarrut, järkevähkö paino ja geometria. Tuossa suosituspituus lähtee 125cm ja mielessä on, että jääkö kuitenkin nopeasti pieneksi. Tosin pikkuveli tulee perässä, joten tavallaan ei ole iso ongelma sekään.

    Onko noin lyhyelle oikeasti sopivaa 27,5” vaihtoehtoa vai kannattaako kuitenkin valita 26”? Ja jos on, niin löytyisikö jopa suora ostolinkki?
    Ei taida tuon pituisella olla kiirettä isompaan pyörään. Mutta Trekin Superfly 26 on mielestäni hyvä vaihtoehto. Ei ihan kevyin mahdollinen (12,7 kg), mutta muuten ok. Taivutettu vaakaputki + sentin Whyteä lyhyempi jousto on tarpeen etenkin lasten pyörissä, kun jalat pitää saada turvallisesti maahan. Eron huomaa hyvin, kun kopioi kuvat molemmista vaikka powerpointtiin, skaalaa ne kiekkojen koon mukaan saman kokoisiksi ja laittaa kuvat päällekkäin/vierekkäin.

    Ylimääräinen paino on varmaan kiekoissa ja pakassa. Kun eturattaana on 30, takana riittäisi varmaan kevyempikin pakka.

    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p.../1583600-2018/


    Kellä sellainen on syksyllä liikkeessä, myy sen varmaan sopivaan hintaan eli 7xx €.

    Frogilta on tulossa maasturi, mutta viimeksi sivustolla käydessäni ei kovin tarkkoja tietoja ollut.

    Arvokkaampi, mutta kevyempi ja pienellä rungolla on Pyro X13 ja tulossa oleva malli B14 eli 27,5" kiekoilla.
    http://pyrobikes.de/X13-disc
    http://pyrobikes.de/masse-und-groessenangaben

    Jossain on ollut Twentyfour-mallejakin joustokeulalla, joten mikä estää 26-mallistakin sellaista rakentamasta. Tai vaikka tällaista:
    http://www.fernwegs.de/shop-onlinesh...ix-e-power-air

    Varsin moneen taipuva runko siis.
    http://www.fernwegs.de/shop-onlinesh...hmen-mit-gabel

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •