GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 175 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 75 125 165 173 174 175 176 177 185 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.221 - 5.250 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #5221
    White 5Pro fätin uusi omistaja ilmottautuu ketjuun. Eka fätti tai ylipäätään maastoajoa kestävä fillari mulle. Valitettavasti, olen siis jäänyt tästä hauskuudesta paitsi jo monta vuotta Ihan helvetin hauska peli kaikin puolin.

    Tuli lokarit ja muuta palikkaa tilattua Bike Discountista, mutta ei ollut riittävän leveitä vanneteippejä. Pitänee jättää tubeless kikkailut myöhemmälle.

  2. #5222
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Ei taida olla värityksiä lukuunottamatta isompia muutoksia vitosversioissa nelosiin verrattuna. Liten osalistaa vertaillessani näytti että vain kammet ja keskiölaakeri vaihtunut FSAn palikoihin.

  3. #5223
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Runkohan noissa on eri.. onko joku päässyt jo ajamalla vertailemaan?

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

  4. #5224
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Joo, onhan siihenkin tullut muutoksia. Ainakin vaakaputki on nyt suorempi kuin edellisessä. Tänään Jyväskylän myymälässä käydessä pikaisesti käpistelin vitosliteä. Aika samanlaiselta se mielestäni tuntui.

  5. #5225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    1. Asenna päälirengas sisäkumin kanssa. Sisäkumiin niin paljon ilmaa, että päälirengas napsahtaa kauttaaltaan paikalleen. Käytä runsaasti liukastetta, esim. Fairya.
    2. Tyhjennä sisuri ja irroita päälirenkaan toinen puoli vanteelta. Tässä kohtaa toisen puolen tulisi pysyä paikallaan ihan itsestään.
    3. Sisuri pois ja tubelessventtiili paikalleen.
    4. Nosta päälirengas takaisin vanteelle.
    5. Nosta päälirengasta vanteen uraan rengasraudalla niin pitkältä matkalta kuin menee; yleensä noin 1/2 kierrosta. Aloita 1/4 kierros ennen venttiiliä ja etene venttiilin suuntaan.
    6. Täytä rengas kunnes napsahtaa paikalleen
    7. Irroita sielu ja lisää litku
    8. Täytä uudelleen ja ravistele
    Kiitokset tästä. Paljos olette litkuja laittanut näihin läskeihin per rengas? Vielä on vähän arvonnassa, että jätänkö koko urakan vasta keväälle, mutta kovasti MTB kaveri hehkuttaa, että tubeless pitää olla kun on niin paljon parempi ajotuntuma poluilla.

  6. #5226
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti llgss Katso viesti
    Paljos olette litkuja laittanut näihin läskeihin per rengas?
    Mulla on nyt n. 1,3-1,5 dl/rengas. Laitoin aiemmin kahta, mutta rengasvekslailun myötä totesin että suurin osa litkusta menee talouspaperiin imeytettynä roskiin, joten vähensin vähän. Saahan sitä sitten tarvittaessa lisättyä. Jos tietäisin että en renkaita vaihda ainakaan puoleen vuoteen, laittaisin sen pari desiä.

  7. #5227
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti llgss Katso viesti
    Kiitokset tästä. Paljos olette litkuja laittanut näihin läskeihin per rengas? Vielä on vähän arvonnassa, että jätänkö koko urakan vasta keväälle, mutta kovasti MTB kaveri hehkuttaa, että tubeless pitää olla kun on niin paljon parempi ajotuntuma poluilla.
    Desin verran. Voi sitä lisätä myöhemminkin jos tarpeen.

    Ja tuossa 1. vaiheessa on ihan turha nostaa molempia puolia. Toisen puolen nostaminen sisurilla riittää.

  8. #5228
    Moi,

    Oon saanut melkoisen rullalle takavaihtajan ja takapakkakin on aika finaalissa mun White Fat4 Litessä. Onko kellään tietoa käykö tämä suotaan tuohon https://www.bike24.com/1.php?content...gc=0;orderby=2 (lähinnä siis tuo kampisarja, muiden pitäisi käydä). Vai tarvitaanko jotain läskispesiaalia. Yritin löytää noita mittoja, mutta sivuilta ei enää löydy vanhojen pyörien tietoja...

  9. #5229
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Noh, lösöpyörässä on leveämpi keskiö joten kammen akselinkin pitänee olla pidempi. Tuossa linkatussa setissä ei taideta mainita läskeistä mitään joten veikkaan ettei sovi. Hakusanoilla "fatbike crankset" löytyy tuommoisia: https://www.bike24.com/1.php?content...tbike+crankset

  10. #5230
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Vanhat osat pultattuna uuteen runkoon... Ei näytä edes niin hölmöltä mitä ennakkoon odotin...
    Stemmi on kyllä aika hoopon pitkä.
    Vai onko noin pitkät kädet et tarvii tollasen?

  11. #5231
    lehtijussi Guest
    Omassa lite 3:ssa 60 mm stemmi vakiona, kokeilin 90 millistä ja oli aivan hirveä ajettava. Alamäkeen mitään asiaa sen kanssa. Nyt on 50 mm stemmi ja on hyvä...

  12. #5232
    Blackborow Guest
    Eiköhän tuo jokainen tiedä itse minkä mittainen stemmi tuntuu hyvältä. Onhan tuo Whiten isompikin runko niin pieni, että jos kuski on yli 180cm niin se orggisstemmi on liian lyhyt, jos ei halua mummopyörän ajoasentoa.

  13. #5233
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Onhan tossa ohjaamossa tilaa, muttei joudu kurottelemaan 186cm pituisena. 2fat pro:ssa tuo vakiota pidempi stemmi tuntui hyvältä ja siirsin kasatessa suoraan tuohon...

    Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

  14. #5234
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Uskomatonta mutta totta, Whiten 5.sukupolven läskeissä ei ole ollenkaan S-koon runkoa !
    Nyt kyllä sahasivat omaa oksaansa melkoisen pahasti, koska lyhyitä miehiä/naisia/lapsiakin on varmasti paljon, jotka miettii oman läskipyörän ostoa.

    Kuinka sokeeta porukkaa siellä tuotekehitys/valmistus/markkinointi-osastolla voikaan olla.

  15. #5235
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Vai oisko että s-koon runko ei ole läpässy jotain testejä. Silverbackillä oli samahomma viimesyksynä. Tulivat sitte myöhemmin.

    edit: Ei oo näköjään ollu ennenkään muutako litessä

  16. #5236
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    89
    Onkos väki nastoittanut noita 4Pron Snow Shoe XL kumeja? Ajatuksena, jos nuo nastoittaa talveksi ja ensi kesäksi sitten kärmesnahkaa tai jotain muuta. Mikä nasta tuohon istahtaa?

  17. #5237
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Onkos väki nastoittanut noita 4Pron Snow Shoe XL kumeja? Ajatuksena, jos nuo nastoittaa talveksi ja ensi kesäksi sitten kärmesnahkaa tai jotain muuta. Mikä nasta tuohon istahtaa?
    Ite käytin veetiren omia nastoja. (ebay) piti mielestäni hyvin. Verrokkina oli isp 2.25x29.

    Lähetetty puhelimesta Tapatalkilla

  18. #5238
    Vaihdoin 4 liten voimansiirron 1x10, mutta chainline ei ole optimaalinen. Mitä kannattaisi tehdä? Kampien vaihto houkuttelisi. Laitoin siis eturattaan isomman rattaan paikalle ja ketju on suorassa isoimmilla vaihteilla. Kevyemmillä vaihteilla kuuluu pientä rutinaa kovasti vääntäessä, vaikka kuinka säätäisi vaihteita.

    Helpoin vaihtoehto olisi tietenkin hankkia 64bcd eturatas ja laittaa isomman paikalle jokin suoja tms, mutta kampien vaihto kiinnostaisi enemmän.

    Kampia vaihtaessa olisi hyvä saada myös q-factor pienemmäksi. Mistä tiedän ostaa oikeanlaiset kammet? Mittailin, että keskiön putki on 100mm pitkä ja chainline nyt noin 77mm. q-factor on luokkaa 23cm ja voisi olla ainakin 2cm pienempi, kun kampien ja haarukan väliin jää reilusti yli sentti kummallekin puolelle. Takanapa/haarukka on 190mm leveä.

    Millaiset kammet näillä spekseillä / toiveilla kannattaisi ostaa?

  19. #5239
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lämä Katso viesti
    Vaihdoin 4 liten voimansiirron 1x10, mutta chainline ei ole optimaalinen. Mitä kannattaisi tehdä? Kampien vaihto houkuttelisi. Laitoin siis eturattaan isomman rattaan paikalle ja ketju on suorassa isoimmilla vaihteilla. Kevyemmillä vaihteilla kuuluu pientä rutinaa kovasti vääntäessä, vaikka kuinka säätäisi vaihteita.

    Helpoin vaihtoehto olisi tietenkin hankkia 64bcd eturatas ja laittaa isomman paikalle jokin suoja tms, mutta kampien vaihto kiinnostaisi enemmän.

    Kampia vaihtaessa olisi hyvä saada myös q-factor pienemmäksi. Mistä tiedän ostaa oikeanlaiset kammet? Mittailin, että keskiön putki on 100mm pitkä ja chainline nyt noin 77mm. q-factor on luokkaa 23cm ja voisi olla ainakin 2cm pienempi, kun kampien ja haarukan väliin jää reilusti yli sentti kummallekin puolelle. Takanapa/haarukka on 190mm leveä.

    Millaiset kammet näillä spekseillä / toiveilla kannattaisi ostaa?
    Nykysetupilla vaihda ehdottomasti ketju pienemmälle eturattaalle, kun kuitenkin enin osa fatbike-ajosta tulee tehtyä pienemmillä vaihteilla.

    Minun ehdotus kammiksi:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...38#post2644338

    Hieman halvempi vaihtoehto:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...47#post2644247

  20. #5240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJu Katso viesti
    Nykysetupilla vaihda ehdottomasti ketju pienemmälle eturattaalle, kun kuitenkin enin osa fatbike-ajosta tulee tehtyä pienemmillä vaihteilla.
    Kiitos linkeistä, niistä löytyi aiheeseen liittyvää keskustelua ja hyviä ehdotuksia q-factorin ja chainlinen pienentämiseksi. Minulla on siis 32t nw eturatas nyt isomman rattaan paikalla ainoana eturattaana. Vielä kun löytäisi kammet, johon saisi tuon saman 104bcd rattaan kiinni.

  21. #5241
    Onko tuo Lite 5 hintansa arvoinen? Nyt alessa 699 e. Painava?
    Itsellä ei kys. pyörälle tarvetta... sisaren puolesta kysyn

  22. #5242
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wuffe Katso viesti
    Onko tuo Lite 5 hintansa arvoinen? Nyt alessa 699 e. Painava?
    Itsellä ei kys. pyörälle tarvetta... sisaren puolesta kysyn
    Onkohan noissa ilmoitetuissa painoissa sivuilla virhe: Lite 14,3kg vs pro 15.5kg vs interceptor 16,2kg???

    Tubelesoimalla ja vaihtamalla kuitua putkeen ja tankoon säästää noista toista kiloa painossa edullisesti

    Hintaiseksekseen Lite on ihan ok, kuitenkin osissa Pro malliin on säästettu enemmän kuin hintaero antaa olettaa

    Sen huomasin että akselit on Litessä heppoiset jos kovempaan ajoon tulee, niiden uppaaminen kallista eteen ja taakse mahdotonta (?) jälkikäteen.



    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

  23. #5243
    Liittynyt
    08/2001
    Paikkakunta
    Hml
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Onkohan noissa ilmoitetuissa painoissa sivuilla virhe: Lite 14,3kg vs pro 15.5kg vs interceptor 16,2kg???

    Tubelesoimalla ja vaihtamalla kuitua putkeen ja tankoon säästää noista toista kiloa painossa edullisesti

    Hintaiseksekseen Lite on ihan ok, kuitenkin osissa Pro malliin on säästettu enemmän kuin hintaero antaa olettaa

    Sen huomasin että akselit on Litessä heppoiset jos kovempaan ajoon tulee, niiden uppaaminen kallista eteen ja taakse mahdotonta (?) jälkikäteen.



    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    Mun 5 Lite L-koossa painoi laatikosta otettaessa yli 16 kiloa.
    ikihaju luja hiki

  24. #5244
    Täällä ilmoittautuu uusi fattiksen omistaja. Ostin Fat 4 Compin mökille ja talven rientoihin kun niin halvalla sain. Tarkoituksen oli alunperin ostaa halpa mökkipyörä mutta kovasti näyttää siltä, että pyörästä kehkeytyy jonkinlainen rakennusprojekti. Täällä foorumia selatessani kerran jo löysinkin linkin Compin teknisiin tietoihin, mutta en millään löydä sitä uudelleen.

    Löytyisiköhän tätä kautta pyörän teknisiä tietoja keneltäkään?

  25. #5245
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Nyt näytti olevan 5fat Pro 300€ alennuksella eli 999€ tarjouslehdessä. Onko näitä monikin ostanut?

  26. #5246
    Täällä uusi 5Fat pro:n omistaja ilmoittautuu. Pyöräkuumetta kasvattelin tässä syksyn mittaan ja erityisesti fatbikejä on tullut katseltua. Tänään aamulla huomasin tuon XXL:n tarjouksen, niin pakkohan siihen oli tarttua. Tuntui kysyntää pyörillä olevan. Soittelin 10:15 Tampereen Kalevan XXL:ään ja olivat jo ehtineet myydä kaikki 2 L kokoista pyörää, mitä liikkeessä oli varastossa. Lielahden myymälästä onneksi vielä yksi L kokoinen löytyi, jonka sain varattua ja kävin töiden jälkeen hakemassa pois.

    Yksi testilenkki heitetty ja hymy korvissa mentiin. Eipä tosin vertailukohtaakaan ole, muutakuin tuo 22v vanha scottin maastopyörä, mutta hienosti tuo tuntui pelaavan. Vaihteet ja jarrut "vähän" eri luokkaa kuin tuossa mun vanhassa. Täytyy viikonloppuna testailla tuota kunnon maastossa.

  27. #5247
    Mahtuuko muilla pyörimään 4.8" JJ Fat 4 Litessä? Omassa ottaa takarengas kiinni jos runttaa putkelta kovemmin.

  28. #5248
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Jarrulevy ei kuitenkaan hankaa runtatessa? Oiskohan pinnat liian löysällä

  29. #5249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Jarrulevy ei kuitenkaan hankaa runtatessa? Oiskohan pinnat liian löysällä
    Ei hankaa jarrulevy. Nappuloiden pärinä vaan kuuluu ottaa takahaarukkaan kiinni. Kävin tutkimassa vannetta äsken ja pinnat tosiaan vaikuttaisivat olevan hiukan löysällä. Pitää testata jos kiriminen auttaisi, tuskin runkokaan niin paljoa antaa periksi että aiheuttaisi tuon.

  30. #5250
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Olikos se niin että rungoissa on heittoa välillä. Toisilla mahtuu ja toisilla ei

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •