Mistä kannattaa ostaa Trekin Powerfly? Jos jollakin on hyvä käytetty 19,5", niin saa tarjota.
Juu sori epämääröisyyteni. 1x8 järjestelmä, ensiasennus ketju josta löysin tekstin KMC. Näillä tiedoilla joudun menemään. Takavaihtaja on deore mutta Whiten ollessa kyseessä, epäilen deore osien jäävän siihen ja rattaat yms on sit jotain muuta. xxl:ssä on vain yksi sähkäri, jossa Shimanon E8000 moottori.
Kmc:n ensiasennus ketjut taitaa ollakin aika huonoja. Kahdesta kippurasarvisesta ja hybridistä kokemus, ettei kestä pitkään, mutta paremmista malleista positiivisia kokemuksia. Hinta per kilometri paljon parempi kuin perusmalleilla.
Kyllä ne Shimanonkin ketjut kului 500 kilometriin niin että kun laittoi uudet, rallatti Boschin eturatas sen merkiksi että ei jako osunut ihan kohdilleen. Tai en tiedä johtuiko se siitä että ketjussa oli vielä tehdasrasvat rissojen välissä. Nimitäin muutaman kymmentä kilometriä ajoa ja ketjut hiljeni. Roikottaessa uudet ketjut oli noin 7mm lyhyemmät. Mutta tosiaan saattoi olla tehdasrasvojen syytä.
Joskus tehtiin kokeiluja ja keitettiin ketjuja parafiini+öljyseoksessa. Jos vain nosti ketjut pois niin ei ne enää toimineet fillarissa vaan löivät rattailla yli. Ne piti laittaa venytykseen kuumana niin parafiini ei kovettunut tapin väärälle puolelle.
Nyt tuli jotkut Shimanon ketjut KMC:n tilalle. Täytyy koittaa huomenna tihrustaa, olisiko jotain mallimerkintää nähtävissä. Täytynee ahkerasti ketjutulkkia käyttää ja katsoa ettei tule liikaa kulumaa (=veny).
Moikka
Oon nyt jonkun aikaan himoinnut näitä sähköpyöriäja ajattelin että hankin veronpalautuksilla ittelleni pyörän.
Tarkoituksena olis ajella varmaan suurin osa metsässä, mutta mahdollisesti myös työmatkaa 22km suuntaansa. Melkein pelkkää asfalltia.
Läskejä oon kattellut mutta mites nuo läskit sopii asfaltilla ajoon? Vai olisko parempi joku sähkömaastopyörä? Budjetti ois maks 3000€
Ehdotelkaas jotain kohtuu hyviä tuohon hintaan. Ja mistä kannattais ostaa? Ulkomailta vai suomesta?
3000e saat KTM Macina Freezen Baiksin aleesta. Asfaltilla töihin olen sellaisella nyt myös ajanut ja kulkee vähän liian hyvin - avustus toimii vain ylämäessä, pyörä on yllättänyt ja vauhti on tasaisella sellaiset 28-30km/h jolloin sähkö ei auta. Rajoituksen voi tietysti poistaa jos ei lakipykälistä välitä. Estää se sähkö näinkin tietysti hitaat hetket. Sileärenkainen menisi paremmin, pöriseehän se nappularengas. "Huono" puoli sekin, että eilen normaalisti 30min kotimatka kesti liki 3h kun piti kiertää kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin metsäreitit ja kilometritkin tuplaantuiItse odotan talvikautta tuon läskin kanssa, jäykkä keula tosin pitänee laittaa koville pakkasille jos sellaisia nyt sitten Espoossa tulee edes.
Cuben sähköläski ei rullauksessa voita vanhaa Schwinnin maastopyörää (mutta se on kyllä ollut hyvä ostos), lapsen halpa maastopyörä toki häviää mennen tullen. Mutta avustus tasoittaa tilanteen ja keskinopeus asfaltilla on luomumaastopyörää parempi. Taidan päästä jopa vuosien takaa olevan retkipyörän keskinopeuden yli (tosin aika voi kullata muistot, matkamittarit oli vähän epäluotettavia silloin)
Ruotikaas nyt tämä https://www.specialized.com/us/en/me...attie29/129139
Kauhee kuume, tuollasen sais vissiinni kivijalasta alle 4te, en tiedä onko saako sen myöhemmin kun tarjous loppuu?? Onkos tuossa nyt jotakin mitä en huomaa tms?
Eipä tuo varman mikään salaisuus ole kun s-postiin putkahti ennakkotilaajan tarjous fillarikauppa cyclistä. Normihinnaksi muodostunee 4400e. Haibikejä sais valita tuohon 4te hintan mutta onko ne parempia vai huonompia? Hienosti ainakin koeajopäivillä molempien( haibike/levo) moottorit toimi kun kokeilin ajella. Onkos tuo 250w ihan normaali?
Joku voisi nyt edees vähän edes lytätä tuota ettei tässä ihan ostohousuja tarvi alkaa prässätä- Lähinnä edes sitä että saan myöhemminkin 4te hintaan samantasoista fillaria tjsp??
250 w on normaali teho noille, jotka on tiekäyttöön sopivia max 25 kmh sähköllä
Jotkut eivät tykkää brosen moottoreista. Ilmeisesti vääntöä ei todellisuudessa löydyä mitä esim boschista. Kunnon näyttöä tuossa ei ole. Vaatii kännykän näytön.
Säädöt moottorin kyljestä. Saatavana erilliset painikkeet
Emountain bike lehdessä on vertailu (ilmainen ios lle). ja taisi fillari lehti myös 2016
4 keurolla hinta laatu on kohdallaan
250W=0.34Hp.
4 tonnin hinnalla tarjolla on kyllä paljon mistä valita, mutta jos normihinta on 4400 niin eipä kyseessä ole vielä mikään kummoinen alennus. 25% näytti lähtevän kautta linjan hinnoista tässä syksyn edetessä, ei koske tietenkään 2018 malleja. Tsekkaa läpi fun-corner.de, elektrofahrad.de, bike-discount.de nyt ainakin. Vaikka tällainen vertailuun: http://www.fun-corner.de/de/e-bikes/...o-80-2017.html
Millaisissa osissa sähköpyörä tulee, jos sellaisen tuolta maailmalta tilaa? Hinnat ja valikoima houkuttaisi, mutta takuu ja kasaaminen mietityttää?
Ainakin kaikki fillarit mitä itselle on tullut saksasta ovat olleet ohjaustangon ja satulan paikalleen laittamista valmiita. Ja kaikki vaihtajat, jarrut yms. säädettyinä.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Pyörä tulee todennäköisesti polkimien kiinnitystä ja tangon suoraan kääntämistä vaille valmiina. Mahdollisesti jousitusta pitää säätää painollesi sopivaksi eli haarukka-/jousituspumppu, jonka tarvitset kuitenkin, voi tulla tarpeeseen.
Eli voimansiirto/sähköistys on tehtaalla jo pyörään asennettu. Mites takuu puoli hoituu, jos sähköisiin osiin tulee häikkää? Välttämättä liikkeitä ei kiinnosta ottaa asiaa hoidettavaksi, jos pyörää ei ole heiltä ostettu. Aikoja sitten kun ensimmäisen autoni toin Saksasta, niin kolarin takia jouduin viemää korjaamolle, ja luonnollisesti vein auton merkkikorjaamolle.
Kuitin/työmääräyksen minkä jossain vaiheessa hanskalokerosta löysin, niin työmääräyksessä luki "harmaatuonti". Pakko oli käydä kysymässä, että vaikuttaako jotakin työnlaatuun. Tosin 2 kertaa jouduin käyttämään autoa uudelleen korjaamolla ala-arvoisen peltityön ja maalauksen takia ...
Tämä on oma mielipiteeni; jos laatumerkkien moottoreissakin voi olla takuuongelmia 2% niin ostaisin Suomesta. Todennäköisesti minkää yrityksen asiakaspalvelu ei suhtaudu suopeasti takuuasioiden selvittelyyn ja sähköosien takuuasiat menee myyjäliikkeen kautta. Ei ole esim. Bosch bike motoer serviceä, jonka kautta kaikki hoituisi Suomessa.
Noiden takuuasioiden hoituminen kai riippuu siitä, millainen takuu laitteessa on. Tuosta tuontiautojen korjauksesta sen verran että jo vuosia sitten ollessani uuden auton hankinnan jälkeen autoliikkeen tarjoamalla tutustumiskäynnillä merkkikorjaamolla siellä kerrottiin että heille on aivan sama mistä auto on hankittu, korjaamotoimintakin on bisnestä ja kaikki hoidetaan. Eräs puolituttu myös kertoi vievänsä Saksasta tuodun Mersun koritakuun puitteissa ruostevauriokorjaukseen Vehoon.
Olen edelleen siinä ymmärryksessä ettei noissa sähkömoottoreissa ole yhtään korjattavaa osaa.
Jos jotain hajoaa niin koko moottori menee vaihtoon. Korjatkaa toki jos olen ymmärtänyt väärin.
Eiköhän siellä kaikki kuluvat tai irti lähtevät osat ole vaihdettavissa. Voi olla, että menee tehdaskorjaukseksi osaamis / työkalupulan takia mutta kuitenkin.
Autojen starteissa, latureissa ym kalliimissa apulatteissa tuo tehdaskorjaus on arkipäivää. Voit ostaa tehdaskorjatun uuden takuulla ja saat hyvityksen vanhasta korjauskelpoisesta.
On tuo silti tuohon hintaan aika hyvä setti. Ei alle 4ke ole varmaan mitään järeämmälläkään keulalla tarjolla. Tai ainakin alkuvuodesta kun ostin oman pyörän niin 4400€ piti latoa, että sai vähän tuosta järeämmän Lapierren ja silloinkin moni vastaava fillari olisi ollut yli 1000€ kalliimpi. Jos pyörä ei tule lähinnä alamäki rymistelyyn niin hyvin tuollakin vetelee. Itsellä oli joskus 5 vuotta sitten 140mm joustava 32mm reba fillarissa jolla ajettiin hissipyöräilyäkin ja ihan hyvin meni 95kg kaverilla.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Kirjanmerkit