ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 16 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 10545

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

Onko Shimanon maantiekahvoissa eroja reachin suhteen? En tarkoita sitä jarruvivun säädettävää etäisyyttä vaan kahvan etäisyyttä tangosta. Tuntuu, että esim. St RS685 on kauempana tangosta kuin Ultegra St 6800. En löydä valmistajan manuaalista tietoa.

Molemmissa on säädettävä reach.
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

Olin ehkä epäselvä. En tarkoita jarruvivun säädettävää etäisyyttä. Olen kiinnostunut otteen etäisyydestä suhteessa tankoon kahvoilta ajettaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Onko Shimanon maantiekahvoissa eroja reachin suhteen?
    Varmasti on eroja, varsinkin jos haluaa tarkastella hydraulisen jarrujen pääsylinterillä varustettua kahvaa perinteiselle vaijerijarrulle tarkoitettuun. Valmistajalle kahvan muodon "sukunäköisyys" on toissijaista kun siihen halutaan sisällyttää tietyt toiminnallisuudet.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Tuota hydrokahvojen muhkeutta ja kokoa juuri tarkoitan. Esim. sysiruma 105:n (st rs505) hydrokahva vaikuttaa silmällä arvioituna todella pitkältä. Näppituntumalta ote omissa Ultegran nestelevari-vaijerivaihdekahvoissa on sentin kauempana Ultegran vaijeri-vaijerikahvoihin verrattuna. Sillä vaan mietin, että vaikuttaa ohjaamon mitoitukseen ja ajoasennon säätöön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Onko Shimanon maantiekahvoissa eroja reachin suhteen?
    Joskus on saanut pienikätiselle tarkoitettuja short reach -kahvoja. En tiedä onko enää saannissa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Hope Pro4 XD -vaparin laakerit; minkä kokoiset ja montako?

Hopen sivujen varaosakuva väittää laakerin olevan kokoa 17x28x7. Väittäisin että tieto on väärää ainakin ulomman laakerin kohdalla ja sama virhe toistuu kuin Pro2 Evon XD-vaparin kuvassa.

Weston Guest
    Etsin kohtuullisen hintaisia kiekkoja, jotta voisi vaihtaa ennen lenkkiä renkaat helposti. Nykyiset vanteet ovat WTB Stp i19 TCS. En ole osannut kaivata parempia. Oisko nämä samaa tasoa? http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-mt35-mtb-wheelset/rp-prod120086 Ois aika kivassa tarjouksessa.
    Tähän pyörään: http://www.feltbicycles.com/Internat...9-/nine-4.aspx

^Jyrkkä ei Shimanon navoille. Kertakäyttöisiä ja pahimmillaan vielä lyhytikäisiä.

Onko tukevuudessa/kestävyydessä merkittävää eroa jos boost 28 h navoille teettää kiekot 27,5+ kehillä verrattuna 32 h vastaavin?
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

^Normaalin ruumiinrakenteen omaavien kuskien kohdalla sanoisin ettei ole merkittävä asia. 32 pinnaa kestää kuitenkin jo isojen poikien hissipyöräilyä.

Breakbeat Guest
    Hmm....kiiturin takajarrun länget ei palaudu kunnolla. Vaijeri jää yläputken kohdalla aavistuksen löysäksi, muttei palat kuitenkaan laahaa. Länget putsattu perusteellisesti ja muutenkin yleiskunto todettu hyväksi-> ei vaikutusta. Mitäs seuraavaksi? Uutta caliperia ja/tai vaijeri uusiksi?

(edit: korjattu)

Tuoda,jarrulänget viittais vannejarruun ja sit toi satula taas levyjarruihin ; siis kumpi jarrutyyppi ny on kyseessä ?

Breakbeat Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Tuoda,jarrulänget viittais vannejarruun ja sit toi satula taas levyjarruihin ; siis kumpi jarrutyyppi ny on kyseessä ?
    Tsorgen, vannejarrut tosiaan kyseessä.

Minulla on hypridi fillarissani tälläiset renkaat: Schwalbe Citizen 42-622 kevlarguard. Koko 28" on ihan selkokieltä vielä, mutta siihenpä tämän noosin tieto taito tyssää..
    Kaipaisin siis neuvoja uusien renkaiden hankintaan. Ajan enimmäkseen maantiellä ja paremmin rullaavat renkaat kiinnostaisivat, kun eivät ole hinnallakaan pilattuja! Samalla voisin ostaa uudet sisäkumit.

Tässä on ainakin hyvät arvostelut saaneet renkaat, jotka sopivat minun budjetilleni. Käykö nämä renkaat minun vanteilleni ja jos käy niin mikä malli/koko pitää valita?
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod123549

Jos olen ihan metsässä noiden renkaiden suhteen, niin vastaavan hintaluokan renkaita voisi ehdottaa jotka käyvät vanteilleni.
    Kiitos neuvoista ja vinkeistä jo etukäteen!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti retry Katso viesti
    Minulla on hypridi fillarissani tälläiset renkaat: Schwalbe Citizen 42-622 kevlarguard. Koko 28" on ihan selkokieltä vielä, mutta siihenpä tämän noosin tieto taito tyssää..
    Kaipaisin siis neuvoja uusien renkaiden hankintaan. Ajan enimmäkseen maantiellä ja paremmin rullaavat renkaat kiinnostaisivat, kun eivät ole hinnallakaan pilattuja! Samalla voisin ostaa uudet sisäkumit.

Tässä on ainakin hyvät arvostelut saaneet renkaat, jotka sopivat minun budjetilleni. Käykö nämä renkaat minun vanteilleni ja jos käy niin mikä malli/koko pitää valita?
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod123549

Jos olen ihan metsässä noiden renkaiden suhteen, niin vastaavan hintaluokan renkaita voisi ehdottaa jotka käyvät vanteilleni.
    Kiitos neuvoista ja vinkeistä jo etukäteen!
    Käy. Leveimmät nuista valitsisin, mutta valitsisin (ja valitsinkin aikoinaan omaan hybridiin ja emännän mummikseen) vaikka 35mm kumin https://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVO...r-folding-tyre nuista. samat sisurit varmaan menisi nuihin kuin nykyisiinkin

Suattasha nuo käyväkkii,varmempi ois sanoo jos kerrot mitkä vanteet sul on sii kiituris.vanteen leveys tieto etusijalla,merkillä ei oo ni nuukaa.

Jos ajelet talvella hiekoitussepelissä niin maratonit ( http://www.chainreactioncycles.com/f...d/rp-prod24544 ) on hyvä valinta.
    Pyörässäsi on nyt 42mm leveät renkaat , 622mm halkaisijan vanteella joten mieti paljonko kapeammilla renkailla tulet toimeen?
    Heikommin pistosuojatut rullaavat toki paremmin , toi yllä linkattu 35mm leveä rengas on varmaan hyvä tota rullaavuutta ajatellen.
    Sisureista että kato mikä venttilityyppi on nyt ja sen mukaan uutta kehiin.
    Noi mitä ite linkkasit on maantiepyörän renkaita , saa ne varmaan vanteilles jos välttämättä haluaa mutta leveys 23- 28 mm eikä pistosuojaus lähelläkään maratonin veroista.

Kun en näistä uusista akselistantardeista ymmärrä niin pitääpä kysyä täältä. Runko tehty perinteisille pikalinkkunavoille mutta noille tehtyjä 27,5 kiekkoja ei mieleisiäni ole sattunut silmiini. Saako noita läpiakseli kiekkoja joillain adaptereilla muunnettua tuohon käyttöön? Toki saa sopivia vinkata muutenkin. Tarve olisi n 20 mm sisäleveydellä, 6-pultti kiinnityksellä ja tubelesyhteensopivuudella varustetuista kiekoista. Hintakaan ei mielellään saisi kivuta yli 300.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjjk Katso viesti
    Kun en näistä uusista akselistantardeista ymmärrä niin pitääpä kysyä täältä. Runko tehty perinteisille pikalinkkunavoille mutta noille tehtyjä 27,5 kiekkoja ei mieleisiäni ole sattunut silmiini. Saako noita läpiakseli kiekkoja joillain adaptereilla muunnettua tuohon käyttöön?
    Naparungon leveys ratkaisee. 100mm etunavan ja 135mm takanavan saa konvertoitua hyvin helposti pikalinkuille päätyadaptereilla. Leveämmät navat (edessä 110mm, takana 142mm tai 148mm) voivat olla nekin konvertoitavissa, jos "normaalileveyksinen" napa sattuu vaan olemaan jälleenmyyntipaketoitu suoraan tietylle standardille sovitettuna. BOOST-kiekot on varmaan poikkeus tuohon sääntöön (edessä 110mm ja takana 148mm), koska niiden nimenomainen idea on hyödyntää haarukan kasvanutta leveyttä kasvattamalla navan laippojen välistä etäisyyttä.

Ok. Kiitos. Pitää tutkailla valikoimaa tuo mielessä

Presta venttiilit pääseet löystymään nyt pariin otteeseen päästäen ilmat pihalle, eli jotenkin toi venttiiliosa pitäisi saada pysymään paikallaan. Toimiiko normi kierrelukite?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti das_rad Katso viesti
    Presta venttiilit pääseet löystymään nyt pariin otteeseen päästäen ilmat pihalle, eli jotenkin toi venttiiliosa pitäisi saada pysymään paikallaan. Toimiiko normi kierrelukite?
    Tarvitaanko tässä todella mitään muuta kuin venttiiliosan eli sen "sielun" kiertäminen *kunnolla* kiinni? Etenkin joidenkin valmistajien sisureissa ne ovat juuri sen verran löysällä että jopa ajaessa mutta ennen kaikkea pumpunpäätä irrottaessa ne tahtovat löystyä entisestään kysymyksessä mainituin seurauksin. Pelkillä näpeillä ei oikein tahdo saada riittävän tiukkaa otetta joten tarvitaan jokin työkalu.

Sellainen on itse asiassa jopa erikseen olemassa, se tulee esimerkiksi tubeless-venttilien mukana mutta saattaapa sellaisen saada pyöräkauppiaaltakin kun vain viitsii pyytää:

Mutta melkein mitkä tahansa pihdit käyvät eikä tarvitse käyttää apinan raivoa, normaali järkevä tiukkuus riittää enkä ole kuullut että kerran kunnolla kiristetty sielu enää löystyisi. Tosin jotkut pumpunpäät ovat pahamaineisia sielun irrottajia, mutta ne tuppaavat olemaan sellaisia että asiaan kiinnittää huomiota kun pumpunpäätä joutuu kiertämään saadakseen sen irti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tosin jotkut pumpunpäät ovat pahamaineisia sielun irrottajia, mutta ne tuppaavat olemaan sellaisia että asiaan kiinnittää huomiota kun pumpunpäätä joutuu kiertämään saadakseen sen irti.
    Toinen todennäköinen syy voi olla sen sielun sisäosan eli vastapainemännän (vai mikä se on?) varren pieni kierous huolimattoman pumpun suulakkeen käytön seurauksena, jolloin sen kiristysmutteri ei kiristy jämptisti vaan vähän puolittain ja siten kiilaa männän jumiin. Ja sitten kun kiristysmutteria taas löysää, voi olla että koko sielu lähtee pyörimään kiristysmutterin mukana.

Kolmantena syynä paikkausaine tai muu mähnä vastapainemännänvarren kierteessä, samat oireet ja tulokset. Mutta sielussa on halkaisijaansa nähden aika jyrkkä kierre, joten sielun löysyys venttiilirungossa pitäisi olla melko helposti todettavissa.

Mulla autto tuon kunnollisen kiristämisen lisäksi kun kasteli syljellä tms tuon prestan ulkokierteet ennenkuin kiersi pumpun letkun kiinni. Pienensi irrooituskitkaa ja näin sielu ei lähtenyt kiertymään letkun mukana irroitettaesa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Käy. Leveimmät nuista valitsisin, mutta valitsisin (ja valitsinkin aikoinaan omaan hybridiin ja emännän mummikseen) vaikka 35mm kumin https://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVO...r-folding-tyre nuista. samat sisurit varmaan menisi nuihin kuin nykyisiinkin
    Kiitos vastauksestasi!
    Ongelmana on juurikin nuo venttiilit, joiden kanssa en tule toimeen. Siksi tahdon jotkut varmatoimisemmat tilalle. Ongelmana on, että jos tahdon lisätä renkaisiin hieman ilmaa, niin koko prkl kumi menee ensiksi tyhjäksi ja sitten saan pumpata koko renkaan täyteen! (Onneksi minulla on erittäin pätevä jalkapumppu, jolla rengas on täysi abaut parissa minuutissa ilman hikoilua! Maksoi muuten vaatoimattomat 10€ Prismassa.) Tässä voi olla erittäin todennäköisesti kyseessä, se että en osaa käyttää venttiilejä oikein. Jokatapauksessa esim. autoni renkaissa on erittäin toimivat venttiilit, joiden kanssa minulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia.

Noista eri venttiili tyypeistä, miksi kutsutaan noita normi auton venttiileitä, jotta osaan sitten sellaiset hankkia/suosituksia otetaan vastaan!

Suattasha nuo käyväkkii,varmempi ois sanoo jos kerrot mitkä vanteet sul on sii kiituris.vanteen leveys tieto etusijalla,merkillä ei oo ni nuukaa.
    Kiitos vastauksestasi!
    Oma käsitykseni on, että vanteeni on: 28" ja 1.4" leveät -tämä tosiaan ei ole tiukkaa faktaa.. =)
    Ensimäisessä kuvassa on vanteen tarkat specsit.

Nykyisistä renkaista löytyy seuraavat merkinnät, tässä järjestyksessä: 40-622, 700 x 38C - 28 x 1 5/8 x 1 1/2 -Minulle täyttä hepreaa.. tulkkaus olisi paikallaan?
    Mittasin vanteen leveydeksi noin: 2.5-2.6cm -vanteen ulkoreunasta, mihin jarrupalat ottavat kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Jos ajelet talvella hiekoitussepelissä niin maratonit ( http://www.chainreactioncycles.com/f...d/rp-prod24544 ) on hyvä valinta.
    Pyörässäsi on nyt 42mm leveät renkaat , 622mm halkaisijan vanteella joten mieti paljonko kapeammilla renkailla tulet toimeen?
    Heikommin pistosuojatut rullaavat toki paremmin , toi yllä linkattu 35mm leveä rengas on varmaan hyvä tota rullaavuutta ajatellen.
    Sisureista että kato mikä venttilityyppi on nyt ja sen mukaan uutta kehiin.
    Noi mitä ite linkkasit on maantiepyörän renkaita , saa ne varmaan vanteilles jos välttämättä haluaa mutta leveys 23- 28 mm eikä pistosuojaus lähelläkään maratonin veroista.
    Kiitoksia vastauksestasi!
    Minulla on ajatuksena ostaa talveksi sitten nastarenkaat, mahdollisimman leveät mitä vain noille vanteille saa laitettua, tästäkin aiheesta vinkkejä otean erittäin mielelläni vastaan! Tässä on kuitenkin vielä pitkälti syksyä tähteellä, ilman jäisiä tienpintoja. Joten siksi rullaavat renkaat on nyt hakusessa, sekä se pääsyy.. nyt niitä saa erittäin edullisesti!
    En aja hiekkateillä / maastossa laisinkaan. Kun pyörän ostin ja kävin kokeilemassa hiekkatiellä (hiihtoladun pohja), niin kaikki ajoominaisuudet hävisivät välittömästi, kun vauhti nousi 15-20km/h tuntumaan! Tärinä ja pompotus, keulan pito/ohjattavuus oli alaluokkaista. Johtuen tosiaan kapeista renkaista sekä kovista rengaspaineista. Jousitettu haarukka löysimmillä säädöillä auttoi hieman, mutta ajaminen oli kaikkea muuta kuin nautittavaa. Joten olen pysytellyt tiukasti asfaltin päällä, jossa hybridini toimii vähintäänkin erinomaisesti! -Kun ei tiedä paremmasta, niin sitä osaa olla aika pirun tyytyväinen fillariin, joka on halvempi kuin esim toisten pyöräilyhousut!
    (Pyöräni on: Insera Reflex 360 -viime tai toissavuoden malli, poistomyynnistä hintaan:199€!)

Jatko kymykset:

• Kuinka käytetään "oikein" nykyisiä venttiilejäni?(kuva kertoo mistä mallista on kyse, niin ja mikä malli siis on kyseessä?)
    • Mikä on paras/helppo käyttöisin venttiilimalli?
    • Onko katurenkaiden "rungolla" isoa merkitystä, Folding Bead / Wire Bead? Mihin nuo vaikuttavat käytännössä?
    • Renkaideni specsit: 40-622, 700 x 38C - 28 x 1 5/8 x 1 1/2 (ensimäisessä kuvassa on vanteen tarkat specsit) -Minulle täyttä hepreaa, renkaan sekä vanteen merkinnät. Tulkkaus olisi paikallaan jotta oppisin jotakin, jatkossa ei tarvitsisi kysellä samoja asioita.
    • Nyt kun nykyisten renkaideni specsit on tiedossa(40-622, 700 x 38C - 28 x 1 5/8 x 1 1/2 , Mittasin vanteen leveydeksi noin: 2.5-2.6cm -vanteen ulkoreunasta, mihin jarrupalat ottavat kiinni. -Näiden tietojen perusteella, voisiko nämä katukumit mätsätä, joita olen harkinnut: http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod123549 -Jos käyvät, niin kumpi on malli on parempi: Folding vai Wire Bead?

Kiitokset kaikille jotka vaivautuvat auttamaan minua näissä rengas asioissa!

Liitteenä vielä kuvat vanteesta löytyneestä tarrasta, jossa kiekon tarkat specsit sekä renkaan kyljestä löytyvät merkinnät.

https://i.uppaa.fi/2017/09/16/20170916_133842187ba.jpg
    https://i.uppaa.fi/2017/09/16/20170916_1342092c0fc.jpg
    https://i.uppaa.fi/2017/09/16/Orgine...tiilib2b4a.jpg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti retry Katso viesti
    Kiitos vastauksestasi!
    Ongelmana on juurikin nuo venttiilit, joiden kanssa en tule toimeen. Siksi tahdon jotkut varmatoimisemmat tilalle. Ongelmana on, että jos tahdon lisätä renkaisiin hieman ilmaa, niin koko prkl kumi menee ensiksi tyhjäksi ja sitten saan pumpata koko renkaan täyteen! (Onneksi minulla on erittäin pätevä jalkapumppu, jolla rengas on täysi abaut parissa minuutissa ilman hikoilua! Maksoi muuten vaatoimattomat 10€ Prismassa.) Tässä voi olla erittäin todennäköisesti kyseessä, se että en osaa käyttää venttiilejä oikein. Jokatapauksessa esim. autoni renkaissa on erittäin toimivat venttiilit, joiden kanssa minulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia.

Noista eri venttiili tyypeistä, miksi kutsutaan noita normi auton venttiileitä, jotta osaan sitten sellaiset hankkia/suosituksia otetaan vastaan!

Kiitos vastauksestasi!
    Oma käsitykseni on, että vanteeni on: 28" ja 1.4" leveät -tämä tosiaan ei ole tiukkaa faktaa.. =)
    Ensimäisessä kuvassa on vanteen tarkat specsit.

Nykyisistä renkaista löytyy seuraavat merkinnät, tässä järjestyksessä: 40-622, 700 x 38C - 28 x 1 5/8 x 1 1/2 -Minulle täyttä hepreaa.. tulkkaus olisi paikallaan?
    Mittasin vanteen leveydeksi noin: 2.5-2.6cm -vanteen ulkoreunasta, mihin jarrupalat ottavat kiinni.

Kiitoksia vastauksestasi!
    Minulla on ajatuksena ostaa talveksi sitten nastarenkaat, mahdollisimman leveät mitä vain noille vanteille saa laitettua, tästäkin aiheesta vinkkejä otean erittäin mielelläni vastaan! Tässä on kuitenkin vielä pitkälti syksyä tähteellä, ilman jäisiä tienpintoja. Joten siksi rullaavat renkaat on nyt hakusessa, sekä se pääsyy.. nyt niitä saa erittäin edullisesti!
    En aja hiekkateillä / maastossa laisinkaan. Kun pyörän ostin ja kävin kokeilemassa hiekkatiellä (hiihtoladun pohja), niin kaikki ajoominaisuudet hävisivät välittömästi, kun vauhti nousi 15-20km/h tuntumaan! Tärinä ja pompotus, keulan pito/ohjattavuus oli alaluokkaista. Johtuen tosiaan kapeista renkaista sekä kovista rengaspaineista. Jousitettu haarukka löysimmillä säädöillä auttoi hieman, mutta ajaminen oli kaikkea muuta kuin nautittavaa. Joten olen pysytellyt tiukasti asfaltin päällä, jossa hybridini toimii vähintäänkin erinomaisesti! -Kun ei tiedä paremmasta, niin sitä osaa olla aika pirun tyytyväinen fillariin, joka on halvempi kuin esim toisten pyöräilyhousut!
    (Pyöräni on: Insera Reflex 360 -viime tai toissavuoden malli, poistomyynnistä hintaan:199€!)

Jatko kymykset:

• Kuinka käytetään "oikein" nykyisiä venttiilejäni?(kuva kertoo mistä mallista on kyse, niin ja mikä malli siis on kyseessä?)
    • Mikä on paras/helppo käyttöisin venttiilimalli?
    • Onko katurenkaiden "rungolla" isoa merkitystä, Folding Bead / Wire Bead? Mihin nuo vaikuttavat käytännössä?
    • Renkaideni specsit: 40-622, 700 x 38C - 28 x 1 5/8 x 1 1/2 (ensimäisessä kuvassa on vanteen tarkat specsit) -Minulle täyttä hepreaa, renkaan sekä vanteen merkinnät. Tulkkaus olisi paikallaan jotta oppisin jotakin, jatkossa ei tarvitsisi kysellä samoja asioita.
    • Nyt kun nykyisten renkaideni specsit on tiedossa(40-622, 700 x 38C - 28 x 1 5/8 x 1 1/2 , Mittasin vanteen leveydeksi noin: 2.5-2.6cm -vanteen ulkoreunasta, mihin jarrupalat ottavat kiinni. -Näiden tietojen perusteella, voisiko nämä katukumit mätsätä, joita olen harkinnut: http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod123549 -Jos käyvät, niin kumpi on malli on parempi: Folding vai Wire Bead?

Kiitokset kaikille jotka vaivautuvat auttamaan minua näissä rengas asioissa!

Liitteenä vielä kuvat vanteesta löytyneestä tarrasta, jossa kiekon tarkat specsit sekä renkaan kyljestä löytyvät merkinnät.

https://i.uppaa.fi/2017/09/16/20170916_133842187ba.jpg
    https://i.uppaa.fi/2017/09/16/20170916_1342092c0fc.jpg
    https://i.uppaa.fi/2017/09/16/Orgine...tiilib2b4a.jpg
    Jos siinä on nämä "oikeat" pyörän venttiilit(presta), ei auton eikä pika, niin niiden halkaisia on pienempi kuin auto ja pika venttiili llä.
    Toisekseen ne ovat erittäin hyvät venttiilit, kun oppii niiden käytön ja on hyvä suukappale pumpussa. Kierrettävät sulakkeet ovat syvältä. Vivulla tai vastaavalla kiristettävistä löytyy hyviä. Itsellä on helkaman ja lidlin pumput käytössä ja toimivat, mutta mieli tekisi hipompaa. 🤣

Nyt luin loppuun ja presta näkyy olevan. Saahan sen vanteen porattua jos pakko on.

Minulla on samanlevyisillä vanteilla 57mm nastarenkaat, mutta ne eivät mahdu monenkaan hybridin haarukoihin.

Nuista kumeista 28mm versio, mutta suosittelen linkkaamani. On nopeampi ja mukavampi.

Autonrengasventtiili = schrader

retry,tuon https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_5775 mukaan noille 700 x 19c vanteille suositus olisi ;kapein 28mm ja levein 47mm.

retry,tuon https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_5775 mukaan noille 700 x 19c vanteille suositus olisi ;kapein 28mm ja levein 47mm.
    Tuo 57 on jo vähän ylileveä, mutta ISPiä (schwalben Ice spiker pro) ei saa kapeampana ja se on paras rospuuttorengas mitä tuohon saa. Ekana pyöräily talvena takana oli maraton winter 50mm nastakumi mutta se oli aika masentava verrattuna ISPiin.
    Viimetalven ajoin 35mm gravdaaleilla cyclolla ja onhan se loistava kanssa, mutta aivan erilainen kuin ispi. Toinen on maasturin kumi ja toinen lähes maantie rengas. Hybridi oli kyllä lähes koko talven tallissa ja cyclo käytössä.
    No, meni offtopikin puolelle, mutta jospa ei haittaisi.

Samanlaisia aiheita

1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7217
    Viimeinen viesti: Eilen, 19.30

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •