ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 21 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 850

Aihe: Kuka törttöili silloin siellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ja uitut! Pidetään oma pesä puhtaana, niin voidaan urputtaa niille audikuskeillekin ihan tosissaan. Mutta kyllä se ottaa luonnon päälle nähdä ryhmä (mmaantie) phillaristeja kusemassa muroihin jossain liikenneympyrässä. Ja sen ylimääräisen m:n tajuaa se ken tajuaa.
    Aha. Minä pidin omaa pesää puhtaana täydellisesti ja audi homo melkein ajoi päälleni. Kerkesin hieman reagoimaan onneksi. Enkö siis voi urputtaa sinun mielestäsi, jos jotkut muut ajelevat fillareillaan punaisia päin. Minulla oli 15 kilsaa seuraaviin valoihin ja ajoin valkoisen viivan oikealla puolella. Olenko väärässä jos urputan audikuskista, joka ohittaa sulkuviivalla törkeästi.

Tää kahtiajako ja oman leirin valinta on itselle ihan mahdotonta. Ajan autolla 50-55000 km vuodessa ja fillarilla 5-7000. Molemmissa jengeissä on a) sen tason liikennetörppöjä ja b) niin raivostuttavia nettiölisijöitä, etten halua tulla leimatuksi kumpaankaan porukkaan.
    Pieni mutta äänekäs vähemmistö jne.

Lähinnä siis se, että mikä idea on yleistää ja syyttää "autoilijoita" jostain Premium Skodallaan töhöilevän Junior Executive Sales Management Assistantantin kusipäisyydestä, tai "pyöräilijöitä" sen kaupunkitempoilijan ääliömäisyydestä? Retorinen (retardinen?) kysymys.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OneTen Katso viesti
    Tää kahtiajako ja oman leirin valinta on itselle ihan mahdotonta. Ajan autolla 50-55000 km vuodessa ja fillarilla 5-7000. Molemmissa jengeissä on a) sen tason liikennetörppöjä ja b) niin raivostuttavia nettiölisijöitä, etten halua tulla leimatuksi kumpaankaan porukkaan.

Lähinnä siis se, että mikä idea on yleistää ja syyttää "autoilijoita" jostain Premium Skodallaan töhöilevän Junior Executive Sales Management Assistantantin kusipäisyydestä, tai "pyöräilijöitä" sen kaupunkitempoilijan ääliömäisyydestä? Retorinen (retardinen?) kysymys.
    Ihmisen tärkeimpiä tarpeita on heimoutuminen. Muiden pois sulkeminen. Nykyään kun heimoutuminen ei ole enää hyväksyttävää kulttuurisesti eikä kansallisesti, niin sen intohimo siirtyy sitten muille elämänalueille.
    Ihminen haluaa aina kokea me-henkeä, mihin hintaan hyvänsä. Ihmisessä on liberaalin ajan hengen valossa siis virhe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Kuinka vaikeaa on ottaa suoraa kritiikkiä vastaan?
    Kritiikin vastaanottamisen asteeseen vaikuttaa tapa, jolla kritiikki esitetään. Onko esimerkiksi tämä toimivin keino: "Totesin että pelle - kusit sit kaikkien fillaristien muroihin."

Jokainen voi miettiä tapaansa reagoida, jos palaute esitetään tuohon sävyyn tai johonkin muuhun. Laukaiseeko tuo jostain evoluution muokkaaman alitajunnan pohjalta vastareaktion vai aiheuttaako se nöyrää itsekritiikkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Pitää muistaa myös toisin päin törttöileviä. Tänään ajoin vanhaa Heinolan tietä Lahteen päin ylämäessä, vedin tiukkaa vetoa siinä ja audi ohitti juuri toista sulkuviivalla. Lähes hipaisi meikäläistä. Ollaan enemmän huolissaan näistä mulkuista, kuin törttöilevistä pyöräilijöistä!
    Kaikkein tärkeintä on pitää huoli omista asioista. Se vähentää tehokkaasti ongelmia, vaikka ei tietenkään niitä kokonaan poista. Kaikkein surkeinta onkin seurata kinastelua, jossa kaksi väärin toiminutta syyttää toisiaan. Molemmat ovat oikeassa, mutta ongelma ei poistu. Jokaisen pitää ymmärtää oikeuden perusperiaate eli toisen virhe ei mitätöi omaa virhettä. Tästä seuraa käytännössä myös se, että keskittymällä toisten virheisiin ei välttämättä edes tule huomattua omia virheitä eli niiden korjaaminen on mahdotonta. Toki silloin on hyvä taivastella muiden virheitä riippumatta siitä ajetaanko ne Audilla vai Bianchilla, mutta kovin rakentavaa se ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Ihminen haluaa aina kokea me-henkeä, mihin hintaan hyvänsä. Ihmisessä on liberaalin ajan hengen valossa siis virhe.
    Totta. Kuten kyky ottaa vastaan asiattomaan sävyyn esitettyä ns. kritiikkiä, myös tässä asiassa evoluutio on muokannut ihmiseen tiettyjä piirteitä. Joskus ne ovat olleet hengissä säilymisen edellytys, mutta nyky-yhteiskunnassa on syytä tunnistaa itsessään itsestään elämää vaikeuttavat piirteet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ja uitut! Pidetään oma pesä puhtaana, niin voidaan urputtaa niille audikuskeillekin ihan tosissaan. Mutta kyllä se ottaa luonnon päälle nähdä ryhmä (mmaantie) phillaristeja kusemassa muroihin jossain liikenneympyrässä. Ja sen ylimääräisen m:n tajuaa se ken tajuaa.
    Tässä puhuu ihanasti itsekategorisoitunut maastopyöräilijä!

Sitä muroihin kusemistakin taitaa olla useampaa sorttia eli phillaristit voivat ajaa vastoin liikennesäätöjä tavalla joka on vaarallista, muille liikenteen osapuolille haittaa aiheuttavaa, liikenteen ennalta-arvattavavuutta vähentävää ja sen sujuvuuttaa heikentävää tai jotain yhdistelmää edellistä.

Se voi myös olla ei mitään niistä, vaan ainoastaan muita, etupäässä autoilijoita, ärsyttäviä siksi että heille itselleen laki on laki ja sääntö on sääntö niin kuin se kirjoitetaan (paitsi siltä osin kuin se heidän mielestään on tyhmä, tarpeeton ja haitallinen eikä ole mitään järkeä jäädä tuijottamaan sitä pykälää) tai että he lainkunnioituksen vuoksi, valvontakameran tai siviilipoliisiauton pelossa joutuvat seisomaan punaisissa valoissa samaan aikaan kun phillaristit ketään vaarantamatta tai haittaamatta ajavat (yleensä tutussa paikassa) punaisten läpi.

No, kyllä mä itsekin ajorataa käyttäessäni ja joskus ruuhka-aikaan kelvilläkin noudatan "turhiakin" punaisia valoja ja olen muutaman kerran enemmän tai vähemmän heristänyt etusormea niille jotka ovat tarjonneet autoilijoille tilaisuuden vahvistaa ryhmäidentiteettiään...

Blackborow Guest

Erittäin hyvin sanottu. Mulkku on mulkku ajoi se sitten töihinsä Audilla tai vapaa-ajalla maantiepyörällä lenkkiä.

Ööh.. En kyllä keksi mitään tilannetta, milloin punaisia päin ajaminen olisi hyväksyttävää, kun risteyksessä on muitakin.. Kirjoitelma lain vahtimisesta, kun se itselleen sopii, passaa kyllä vähintäön yhtä hyvin pyöräilijöihin. Jonka kirjoituksellasi punaisia päin ajamisesta itsekin todistit.

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tässä puhuu ihanasti itsekategorisoitunut maastopyöräilijä!

Sitä muroihin kusemistakin taitaa olla useampaa sorttia eli phillaristit voivat ajaa vastoin liikennesäätöjä tavalla joka on vaarallista, muille liikenteen osapuolille haittaa aiheuttavaa, liikenteen ennalta-arvattavavuutta vähentävää ja sen sujuvuuttaa heikentävää tai jotain yhdistelmää edellistä.

Se voi myös olla ei mitään niistä, vaan ainoastaan muita, etupäässä autoilijoita, ärsyttäviä siksi että heille itselleen laki on laki ja sääntö on sääntö niin kuin se kirjoitetaan (paitsi siltä osin kuin se heidän mielestään on tyhmä, tarpeeton ja haitallinen eikä ole mitään järkeä jäädä tuijottamaan sitä pykälää) tai että he lainkunnioituksen vuoksi, valvontakameran tai siviilipoliisiauton pelossa joutuvat seisomaan punaisissa valoissa samaan aikaan kun phillaristit ketään vaarantamatta tai haittaamatta ajavat (yleensä tutussa paikassa) punaisten läpi.

No, kyllä mä itsekin ajorataa käyttäessäni ja joskus ruuhka-aikaan kelvilläkin noudatan "turhiakin" punaisia valoja ja olen muutaman kerran enemmän tai vähemmän heristänyt etusormea niille jotka ovat tarjonneet autoilijoille tilaisuuden vahvistaa ryhmäidentiteettiään...
    Tässä on kyllä hyvä postaus. Kuvaa erittäin hyvin joidenkin maantiefillaristien erittäin itsekästä ajatusmaailmaa. Minä voin rikkoa lakeja koska minun matkani pitää joutua enkä halua hidastaa, mutta muiden erityisesti neljällä pyörällä liikkuvien pitää noudattaa pilkulleen lakia ja joustaa silloin kun minä en sitä noudata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Tässä on kyllä hyvä postaus. Kuvaa erittäin hyvin joidenkin maantiefillaristien erittäin itsekästä ajatusmaailmaa. Minä voin rikkoa lakeja koska minun matkani pitää joutua enkä halua hidastaa, mutta muiden erityisesti neljällä pyörällä liikkuvien pitää noudattaa pilkulleen lakia ja joustaa silloin kun minä en sitä noudata.
    Pyörä ei ole auto.

Laskepa joskus huviksesi liikenneonnettomuuksista selitykset “Q-pilari oli edessä”, “en nähnyt koska lasi heijasti”, “vauhtia 120 km/h”, “soitin just Ace of Basea, en kuullut junan torvea” jne. Liikenteen havainnointi on (kokeneelle ja tarkkaavaiselle) pyöräilijälle useampaakin kertaluokkaa helpompaa—hän ei vain näe paremmin ihan joka suuntaan, vaan voi käyttää myös aisteja joista metallilaatikossa ei ole mitään iloa.

Liikennesäännöt ovat olemassa turvallisuuden vuoksi, ei kyykytyksen.

Audien perseilystä on sitten omat ketjunsa, eräs voisi reitittää seuraavat sinne tai vaikka jättää postaamatta jos ei kykene pitämään heteroiluaan aisoissa.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Pyörä ei ole auto.

Laskepa joskus huviksesi liikenneonnettomuuksista selitykset “Q-pilari oli edessä”, “en nähnyt koska lasi heijasti”, “vauhtia 120 km/h”, “soitin just Ace of Basea, en kuullut junan torvea” jne. Liikenteen havainnointi on (kokeneelle ja tarkkaavaiselle) pyöräilijälle useampaakin kertaluokkaa helpompaa—hän ei vain näe paremmin ihan joka suuntaan, vaan voi käyttää myös aisteja joista metallilaatikossa ei ole mitään iloa.

Liikennesäännöt ovat olemassa turvallisuuden vuoksi, ei kyykytyksen.
    Kiitos tämä vahvistikin aiemman postauksen antamaa kuvaa.

Kovasti tykätään rummuttaa, että polkupyörä on ajoneuvo ja sillä pitäisi saada ajaa ajoradalla. Minusta siihen ajoradalla ajamiseen liittyy myös velvollisuuksia kuten samojen sääntöjen noudattaminen kuin muillakin ajoradalla liikkuvilla eikä pelkästään oikeuksia ajaa siellä.

Onnettomuudet ei nyt varsinaisesti liity mitenkään tähän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Mikä tuossa postauksessa johon viittaat kuvaa nimenomaan joidenkin maantiefillaristien erittäin itsekästä ajatusmaailmaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Mikä tuossa postauksessa johon viittaat kuvaa nimenomaan joidenkin maantiefillaristien erittäin itsekästä ajatusmaailmaa?
    Mielestäni ihan hyvä kysymys. Etenkin kun kerroin (a) noudattavani ajoradalla ajaessa liikennevaloja ja (b) jopa silloin tällöin moittivani niitä noudattamattomia kanssapyöräilijöitä (joiden joukossa maantiepyöräilijät eivät käsitykseni mukaan ole yliedustettuina).

Ainoa seikka mistä saattoi hakea tukea tuollaiselle tulkinnalle oli se että osoitin tiettyä ymmärrystä sille että ajorataa käyttävälle phillaristille on olemassa täysin turvallisia ja tilanteen sujuvuutta muidenkin kuin pyöräiiljän kannalta edistäviä punaisia päin ajoja ja esitin mielipiteen että tällöinhän ei ole muita kuin mainitsemani syyt paheksua moista käytöstä.

Pyörä ei ole auto
    polkupyörä on ajoneuvo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Mielestäni ihan hyvä kysymys. Etenkin kun kerroin (a) noudattavani ajoradalla ajaessa liikennevaloja ja (b) jopa silloin tällöin moittivani niitä noudattamattomia kanssapyöräilijöitä (joiden joukossa maantiepyöräilijät eivät käsitykseni mukaan ole yliedustettuina).
    Edellisen viestisi viimeinen kappale on tulkittavissa myös toisinpäin. Tai minä tulkitsen niin, että "pidätät oikeuden" päättää noudatatko liikennevalo-ohjausta vai jätätkö noudattamatta.

Vähän riipii sielua tämmöinen pyöräilijöiden leirittäminen vaikka "maantiepyöräilijöiksi", "maastopyöräilijöiksi", "hyötypyöräilijöiksi" tai joksikin muuksi. Kokemukseni mukaan esimerkiksi ne "maantiepyöräilijät" ajavat eri kaupunkiympäristöissä ympäri Suomen eri tavalla. Kaikki haluavat maksimoida kaikkien tienkäyttäjien turvallisuuden (ja toki korostuneesti oman ja muiden pyöräilijöiden turvallisuuden), mutta paikallinen liikennesuunnittelu ja -kulttuuri ohjaavat käyttäytymään eri tavoin. Erot voi olla yllättävän isot paikkakunnasta riippuen. Eikä käytös ole aina joka paikassa erityisen "siistiä", kun sitä tarkastelee objektiivisesti ulkopuolelta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Tää kahtiajako ja oman leirin valinta on itselle ihan mahdotonta. Ajan autolla 50-55000 km vuodessa ja fillarilla 5-7000. Molemmissa jengeissä on a) sen tason liikennetörppöjä ja b) niin raivostuttavia nettiölisijöitä, etten halua tulla leimatuksi kumpaankaan porukkaan. Pieni mutta äänekäs vähemmistö jne.

Tässä on aika paljon asiaa. Molemmilla kun itsekin tulee liikuttua, niitä k-päitä on molemmissa ko. ryhmissä.
    Yleistys on se väärä lähestymistapa, oli kohde mikä hyvänsä.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Edellisen viestisi viimeinen kappale on tulkittavissa myös toisinpäin. Tai minä tulkitsen niin, että "pidätät oikeuden" päättää noudatatko liikennevalo-ohjausta vai jätätkö noudattamatta.
    Näin minä sen tulkitsin, että voi valita noudattaako vai ei. Vaikka polkupyörä ei olekaan auto ja polkupyörällä punaisia päin ajaessaan vaarantaa lähinnä itsensä niin liikenne ei ole myöskään se paikka johon voi mennä itsensä terminoimaan vapaasti muiden kustannuksella. Ollappa kokenut maantiepyöräilijä joka ei kykene virhearviointiin...

Sähköllä ajaessa tulee ajettua oikein korostetun lainkuuliaisesti noin liikennevalojen ja liikennesääntöjen puolesta, mutta toisaalta taas sitten lujaa kun siihen on paikka.
    Stadissa punaisia päin ajaminen tuntuu tarttuvan autoileviin pyöräilynvihaajiinkin heti, jos he jostain syystä ajavat fillarilla jonkun lyhyen matkan.
    Olin toissapäivänä mukana seurana, kun rappunaapurini - todella kova pyöräilijöiden vihaaja - vei kunnostetun fillarin tyttärelleen parin kilsan päähän ajamalla.
    Ukko painoi tyttärensä mankelilla läpi kaikista punaisista Huutelin välillä perään, että hei, venaa vähän...
    Sitten se taas varmaan jupisee mulle ensi viikolla autotallissa, että ne saatanan pyöräilijät taas ajelivat ihan miten sattuu.

^ Tuohan se helmasynti monilla onkin, ajoneuvon vaihto kevyempään/moottorittomaan
    aiheuttaa säännöistä laistamista mukavuuden tavoittelussa. OT Kärjistettynä kännissä
    kaahaaminen ajoneuvosta riippumatta on aina riski, ennenkin muille. end OT.

P.S. miten se keventely toimi? Pyörivää massaa ainakin vähennettiin reippaasti.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    P.S. miten se keventely toimi? Pyörivää massaa ainakin vähennettiin reippaasti.
    Todella hyvin toimii, oli loistoratkaisu. Mittareista (2 wattimittaria+perus-Topeak) näkyy suoraan että hyötysuhde parani, menee kevyemmin.
    Yllättävän vähän kahden tuuman pienennys vaikutti kuoppien löytämiseen, eroa ei siinä juuri huomaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Siis tämä:
    No, sitten täytyy myöntää että olen ilmaissut asian harvinaisen huonosti. "Joskus" on kyllä siinä missä se on ihan tarkoituksella ja niillä "turhilla" punaisilla valoilla joita päin tunnustin kelvillä ajavani tarkoitin niitä tilanteita joissa näen ja tiedän että valo palaa vaikka ketään ei ole tulossa mistään tai joissa kierrossa on sellainen älytön hetki jolloin valo näyttää samaan aikaan sekä minulle että kaikista mahdollisista suunnista tulevalle risteävälle liikenteelle punaista valoa.

Mutta on totta että niin tehdessäni otan oikeuden olla noudattamatta ihan selvää liikennesääntöä.

Joku sankari ajoi trikoot tiukalla Itäväylää pitkin Siilitie-Itis välillä. Onnittelut

Onhan Itäväylää ajettu autolla väärään suuntaankin, ei tuo siihen verrattuna edes säväytä! Mutta luulisi että kuvamateriaalia ilmestyisi siihen yhteen Facebook-ryhmään (vai onko se hävinnyt?)...

Vaikea muuten kuvitella että kukaan paikallinen olisi ollut liikenteellä, ajoradan vannoutuneimmille käyttäjille löytyy katureitti Itäväylän molemmin puolin.

Voisiko olla että Herttoniemen teollisuusalueen suunnasta tullut on kääntynyt risteystä liian aikaisin? Se Itäväylälle menevä ramppi alkaa tavallisena katuna ja pääsee aika pitkälle ennen kuin näkee ja huomaa missä onkaan.

(Onhan näitä juttuja ulkomailla moottoriteille ja autobahneille eksyneistä pyöräilijöistä aina silloin tällöin. Viimeksi jossain kevätkklassikossa kilpailunsa keskeyttänyt ja maalikaupunkiin lyhyempää tietä pyrkinyt sai poliisit peräänsä ja sitten poliisiautokyytiin tiimin hotelliin.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Joku sankari ajoi trikoot tiukalla Itäväylää pitkin Siilitie-Itis välillä. Onnittelut
    Nämä taitavat aika korkealla prosentilla paljastua ulkomaalaisiksi. Suomalainen kyllä ymmärtää, ettei useampikaistaiselle tielle toivota pyöriä eikä työpaikan kahvipöytään muuta kuin Juhla Mokkaa.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Olin koiran kanssa kävelemässä vantaajoen reunaa pitkin vanhan kaupungin lahdelle päin, kun alkoi takaa kuulu vapaarattaan rallatus. Itsekin pyöräilyä harrastavana aloin pälyilemään taakseni, että mitäs sieltä on tulossa ja kuinka kovaa. No eipä tullut ketään takaa, vaan joku ajeli fillarilla lahden moottoritiellä kohti pihlajanmäkeä. Tämä tapahtui tänään keskiviikkona 17.50 Suomen aikaa.

Sunnuntaina, hieman puolenpäivän jälkeen Siton-Vidängenin koulun välillä länteen (Länsiväylän reunaa). Äiti oli kahden lapsensa kanssa pyöräilemässä, arviolta tänävuonna täyttävät/täyttäneet nelivuotias poika ja kuusivuotias tyttö. Pojalla meni jostain syystä herne nenään ja pysähtyi keskelle kelviä parkumaan. Itse olin juoksulenkillä. Oli lähellä, etten ottanut juoksulinjalta askelta sivulle ja pysähtynyt kysymään, mistä kenkä puristaa. Enpä sitä tehnyt, kun äiti oli pysähtynyt näköyhteyden päähän odottelemaan poikaa. Onneksi en tuota sivuaskelta ottanut, sillä tuosta metrin-puolentoista välistä pyyhkäisi mamil noin kolmeakymppiä – pojan vasemmalta puolelta toinen. Hyvin tämäkin sankari olisi sieltä mahtunut, mutta kun olisi pitänyt ajaa peräkkäin eikä rinnakkain. Tuollaisen taaperon tapauksessa on myös hyvin mahdollista, että hän saa päähänsä heittää pyörän mäkeen ja lähteä lampsimaan ihan mihin suuntaan hyvänsä.

Joten seuraavan kerran, kun näette vaahtosammuttimen kokoisen pyöräilijän parkumassa keskellä kelviä, niin hiljentäkää sitä vauhtia, pliis. Ja jos siinä on vielä jalkamies kuvioissa mukana, niin älkää nyt ainakaan näiden välistä ajako.

PS Siitä kun ehdin juosta parisataa metriä eteenpäin, niin eikö tuo poika jo tomerana polkenut ohitse. Jostain takaa puolestaan kuuluu tytön vaativa ääni: ”äiti, ÄITI,…” Mielessäni siinä lähetin jaksamisia äidille ja mietin, että onneksi nuo ajat ovat jo takanapäin.
    Mara I muokkasi tätä : 05.09.2017 at 10.02 Syy: välilyuöntejä tippunut jostain syystä??

Jos satut lukemaan tätä foorumia sinä tänään Kaupintiellä (Näyttelijäntien risteyksen ja Vihdintiellä päin seuraavan liikenneympyrän välillä about 16:25) minut ohittanut, niin melkoista hasardia kyllä vetelet mielestäni jaettua kelviä. Itsekin ajelen tuota pätkää mielestäni ylärajoilla +20kmh väistellen suojateiltä, kaupoista, kirjastosta, bussipysäkiltä pölähtäviä ihmisiä. Vetäisit kuitenkin ~+5 - 6 km/h ohi jalankulkijoiden puolta jatkaen samalla vauhdilla läpi ruuhkaisen Lassilan. Oli kyllä sellaista kyytiä, että selvästi ei ole vielä sattunut kertaakaan kunnolla. Kun sitten sattuu, toivon ettei muihin kuin sinuun. Ja toivon, ettei sinuunkaan satu kuin sen verran, että opit.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Nopeusrajotushan kelvillä on sama ku rinnakkaisellä autotiellä. Ehkä ois parempi syyttää liikennesääntöjä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Nopeusrajotushan kelvillä on sama ku rinnakkaisellä autotiellä. Ehkä ois parempi syyttää liikennesääntöjä.
    Eli kaupunkien/taajamien yhdistetyillä kelveillä 30 - 40km/h? Oikeesti. En nyt tarkoita valtaväylien vieressä kulkevia kelvejä vaan selkeästi kaupunkialueella olevaan kelviä, jonka varrella on asuintaloja, kauppoja, bussipysäkkejä suojateitä taajaan jne... Eli kun kadulla on 40km/h autoille, niin pitäähän pyöräilijän jalankulkijoiden seassa painaa samaa...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Oletko kuullut käsitteestä tilannenopeus?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •