ElectrobikeGarminGiantMPMessut
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4
Näyttää tulokset 91 - 117 / 117

Aihe: Puurunkoiset pyörät tulevat

  1. #91
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bike&Road77 Katso viesti
    ...jäisi kaikille parempi mieli pitemmän päälle.
    Niin erityisesti sille, joka aikaansaannoksensa tänne kaikkien kommentoitavaksi on laittanut. Jos kaipaa tsemppausta ja hyväksyntää, netti ei ole paras paikka sen hakemiseen, kuten varmasti on käynyt tässä ilmi.

    Nojoo, nyt kun katsoin vielä kuvaa (onko takakolmion clearance luokkaa miinusmerkkinen satulaputken kohdalta??) ja luin itsesääliset postaukset uudestaan niin taitaa olla trollausta koko keskustelu
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #92
    Niin oikeassa oot, ei hyväksyntää kannata hakea netistä. Mielipiteitä on niin erilaisia, että väkisinkin tulee negatiivista palautetta ja hyvä niin. Nyt ymmärrän kun tekijä ei ole halunnut lainkaan julkaista mitään tekstien avulla, vaan ainoastaan kuvien muodossa. Itsekin tulen siihen tulokseen, ettei näillä keskustelupalstoilla päästä asialliseen keskusteluun itse aiheesta eli puupyöristä ja niiden ominaisuuksista rakentavasti. Ilkkumista ja väheksyntää on helpompi viljellä, kuin pohditun ajatuksen tuomaa tuotosta.

    Trollausta näyttää olevan enemmän kuin sitä huomaammekaan olevan.

  3. #93
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Taitaa ajokokemuksia puurunkoisista olla niin vähän, että vaikea on ominaisuuksista keskustella kuin mutupohjalta.

    Noniinno yritti mielestäni ihan asiallisesti avata keskustelua ristiinliimatun vanerin soveltuvuudesta fillarin runkoon. Sopiihan se, mutta kenties ja todennäköisesti jokin muu sopisi paremmin.

    Esimerkkinä. Tuulimyllyjen siipiin tehtiin aikanaan paikallisella vaneritehtaalla vaneria, joka ei ollut perinteisesti ristiinliimattua juurikin taivutusominaisuuksiensa vuoksi.

    Paino on varsin tärkeä seikka monenmoisessa pyöräilyssä ja se olisi hyvä kertoa, jos oikeasti keskustelua haluaa. Toki, jos sitä on aivan liikaa, asiattomiakin kommentteja voi esiintyä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  4. #94
    Ristiinlaminoitu koivuvaneri on kyllä kestävää materiaalia, tietty sen taivuttelu on vaikeempaa liiemmälti. Voisi ajatella että vaneria on käytetty juuri sen ristiinlaminoinnin takia, jotta olisi jäykempää. En kyllä itsekään ole nähnyt vaneria juurikaan käytetyn kokonaisessa pyörässä. Pyörän painosta ei voi kuin arvailla, luulen että keskivertoa painavampi on eli ei mikään kevyt keijukainen. WiiluBike pyöräkin on tehty koivuvanerista osaksi, luulen että jäykkyyden vuoksi.

  5. #95
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.694
    Jos kaipaa asiallista keskustelua, niin ei kannata viljellä noita tehkää itse paremmin kommentteja. Ei täällä kait kukaan olekaan väittänyt pystyvänsä moiseen?

  6. #96
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bike&Road77 Katso viesti
    Niin oikeassa oot, ei hyväksyntää kannata hakea netistä. Mielipiteitä on niin erilaisia, että väkisinkin tulee negatiivista palautetta ja hyvä niin. Nyt ymmärrän kun tekijä ei ole halunnut lainkaan julkaista mitään tekstien avulla, vaan ainoastaan kuvien muodossa. Itsekin tulen siihen tulokseen, ettei näillä keskustelupalstoilla päästä asialliseen keskusteluun itse aiheesta eli puupyöristä ja niiden ominaisuuksista rakentavasti. Ilkkumista ja väheksyntää on helpompi viljellä, kuin pohditun ajatuksen tuomaa tuotosta.

    Trollausta näyttää olevan enemmän kuin sitä huomaammekaan olevan.
    [nyyh]
    Niin minä mieleni pahoitin....
    [/nyyh]
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  7. #97
    ...mahtaneeko tuossa pyörässä olla taivutettua vaneria...? Tuskin, ei kuvaa katsoen siltä ainakaan näytä. Oisko vaan sillee kaarevasti sahattua ennemminkin... Mutt voihan sitä taivuttelua tietty moittia silti...

  8. #98
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bike&Road77 Katso viesti
    Olisi ollut mielenkiintoista tietää miltä noilla ajaminen on tuntunut. No ehkä ensikeralla sitten kokeilet. Olikohan noi painavia? Hienoa, että alkaa yleistymään erilaiset materiaalit pyöriin, on mukavampi niitä ihastella kuin noita melko nähtyjä metallirunkoisia arkipyöriä. Löytyy erilaisia ratkaisuja erilaisiin makuihin.
    https://www.coco-mat.com/store/gr_en...-bike-coco-mat


  9. #99
    Tällä fillarifoorumilla on aina ollut paljon kirjoittelijoita, jotka eivät osaa ilmaista asiaa kohteliaasti. Johtuuko se sitten osan nuoresta iästä vai liian kiristävistä trikoista. Asioista voi kuitenkin mainita hienovaraisemmin kuin töksäyttämällä suoraan "vitun ruma". Jos ohjaustanko on erikoisen näköinen voi siihen reagoida vaikka kysymällä "miksi ohjaustanko on noin erikoisen näköinen", jne... Itsellä olisi monesti ollut mollattavaa vaikka jonkun tietyn merkkkisestä ja mallisesta tai hintaisesta fillarista, mutta mitä hyötyisin siitä että menen pilaamaan toisen innon ensifillaristaan.

  10. #100
    Noihan on normaaleiden pyörien painoisia 14-17kg, ei uskoisi ihan heti. Noin se silmä pettää, ilmeisesti runko ei ole täysin umpipuuta. Ovat kyllä katseen kesäviä ja mikään ei erityisemmin pistä omaan silmään. Tulee mieleen sellainen maaseutumaisuus jotenkin. Johtuneeko juuri tosta etu taakkatelineestä ja sitten puun pintastruktuurista.

    Huomattu on kyllä, että helppo sanoa "vitun ruma", mutta sitten se mistä ja miten on ruma ei ole niin helppoa, saatikka miten voisi olla hienompi, vaikka se tietysti on jokaisen henkilökohtainen mielipide ja tekijä on esittänyt visuaalisesti oman mieltymyksensä. Kommentointi tuntuu olevan kireänoloista heti ensimmäisestä lauseesta ja sen jälkeen peli onkin jo selvä.

    Mitäs noista. Pyörä on ainakin Tampereella näkynyt ja edelleen voin sanoa nähneenä, että kuvissa ei näy kaikki hienoudet.

  11. #101
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Kysehän on siitä, että jos kirjaudutaan foorumille ainoastaan paukuttamaan tätä yhtä projektia ja samaan aikaan sanotaan ettei ole mitään sidoksia kyseisen puupyörän tekijään, lukijalla herää heti epäilys ns. sissimarkkinoinnista, ja reaktio sekä vastaukset ovat sen mukaisia. Kannattaa vaikka haulla hakea mitä täällä on aiemmin kyseisellä hakusanalla keskusteltu.
    Mikäli olisi ihan rehdisti vaan myönnetty että tiimissä ollaan mukana ja tämmöistä tehdään, olisi vastaanotto saattanut olla hieman hellempi, tai sitten ei

    Mutta aiheeseen sen verran, että minunkin mielestä tarrat ovat huonosti aseteltu sekä värimaailmaltaan sopimattomat tuohon pyörään. Itse puutyöt ovat mielestäni hyvin tehtyjä, ja pienellä viilauksella pyörästä saisi hienon. Ohjaustanko on aika ihmeellisen mallinen, ja pitäisi suunnitella uusiksi.

  12. #102
    Niin edelleen sanon, että olen kuullut projektista vähän ennen kuin sitä instagrammissa alettiin julkaista. Kuulin sen klassisesti ystävältä, joka oli asiasta myös innostunut ja virheellisesti oletin, että täälläkin voitaisiin mahdollisesti olla kiinnostuneita, pah mahdollisuuteen jäi��. Olen huomannut, että sitä hellyyttä ehkä pitäisi jakaa toisinpäin.

    Ohjaustango on hyvin erilainen mitä on näkynyt. Mielestäni kun sitä hieman katselee tulee mieleen, että siinä on yhdistetty pässisarvet ja nousukahvat.

  13. #103
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Tällä fillarifoorumilla on aina ollut paljon kirjoittelijoita, jotka eivät osaa ilmaista asiaa kohteliaasti. Johtuuko se sitten osan nuoresta iästä vai liian kiristävistä trikoista. Asioista voi kuitenkin mainita hienovaraisemmin kuin töksäyttämällä suoraan "vitun ruma". Jos ohjaustanko on erikoisen näköinen voi siihen reagoida vaikka kysymällä "miksi ohjaustanko on noin erikoisen näköinen", jne... Itsellä olisi monesti ollut mollattavaa vaikka jonkun tietyn merkkkisestä ja mallisesta tai hintaisesta fillarista, mutta mitä hyötyisin siitä että menen pilaamaan toisen innon ensifillaristaan.
    Hyvin sanottu, tässä jokaiselle haastetta. Paras tapa luoda asiallista keskustelua on pysyä itse asiallisena.

  14. #104
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Hyvin sanottu, tässä jokaiselle haastetta. Paras tapa luoda asiallista keskustelua on pysyä itse asiallisena.
    +1. Pistää katsomaan peiliin. Toisaalta itsekin on joutunut opettelemaan sen, että pitää osata ottaa paskakin palaute vastaan kun sen massoille somessa heittää.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  15. #105
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.698
    Oon kyllä myös ihmetellyt miten helposti täällä tulee lokaa niskaan ja asenne kirjoittajilla monesti hyökkäävä. Samaa ihmettelin yhdessä facebookryhmässäkin ja piti ihan erota siitä kun alkoi ärsyttämään Pidän kuitenkin itse fillarointia rentona harrastuksena, tai sitä se minulle on

  16. #106
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Toivottavasti en ilman ilmaissut itseäni töykeästi mutta jos teipit on vinossa ja voimansiirron maalaus siniseksi huono idea niin niiden kertominen korulausein on hankalaa.

  17. #107
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Toivottavasti en ilman ilmaissut itseäni töykeästi mutta jos teipit on vinossa ja voimansiirron maalaus siniseksi huono idea niin niiden kertominen korulausein on hankalaa.
    Tämä nyt on ihan normaalia kritiikkiä. Aika pahastihan nuo teipit silmään tökkii. Itse ehdottaisin grafiikoiden polttamista pyörään ja ne voisi suunnitella joku ammattilainen.

  18. #108
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Puurunkoisuus on hyvä jos siitä on käyttöesineeksi. Mielestäni runko saa olla vaikka maalattu.

  19. #109
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Kun katsoo Instagrammista keskustelun kohteena olevan pyörän yksityiskohtia, ovat ne aika hienoja. Kuten vaikka vanteet. Varmaankin monen silmään lopputulos on vain pilattu teipeillä ja maalauksilla. Pelkästään jokin sopiva lakkaus olisi ehkä riittänyt. Mutta toki jokainen saa maalata pyöränsä millaiseksi tykkää. Harmi vain, että vain tuo viimeistely ja sen laatu hallitsevat keskustelua
    Jim717 muokkasi tätä : 04.09.2017 at 18.30

  20. #110
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Tulee mieleen tuolta teräs runkojen diy - ketjusta että viimeistelyssä pitää olla varovainen koska tehdyn rungon voi pilata hetkessä viimeistely vaiheessa

  21. #111
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Ketjun innoittamana kävin katsomassa mitä aloitusviestin fillarille kuuluu. Makuasioita, mutta tummana mielestäni ihan kelvollisen näköinen. Yksinkertaisessa karussa muodossa on jotain ideaa, vaikka muoto täälläkin lytättiin rajusti. Vajaan kilon jopoa kevyempi.
    http://www.wiilubike.fi

    Jos olisin turistina ja ottaisin vaikka hotellista vuokrapyörän pikku kruisailuun, niin aivan varmasti ottaisin puupyörän jonkun 7 vaihteiden mummiksen sijaan. Ihan vaan kokeilun halusta. Itseasiassa puupyörä voisi jopa innoittaa ottamaan pyörän korvaamaan kävellen tehtävää reissua.

    Muuten onko tuo wousti vaihtanut väriä? Sielläkin näytti olevan muutakin kuin sinistä näkyvillä. Huomattavasti paremman näköinen hillitymmillä sävyillä.

    Onnea yrittäjille. Mielestäni hauska seurata näitä projekteja.

  22. #112
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.694
    Ihan nätti tuo wiilu, se ei yritä olla muuta kuin on. Mutta aika suolainen hinta, jos noita myydä meinaa.

  23. #113
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Nettisivuista tykkäsin wiilussa.

  24. #114
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Jahas, ketjun pyörä oli päässyt lehtijuttuun. Täytyy myöntää että jutun kuvissa pyörä näyttää paljon paremmalta kuin tässä ketjussa jaetuissa kuvissa. Kevyitä kilometrejä vaan

    https://www.aamulehti.fi/hyvaelama/t...lman-200400553

  25. #115
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.694
    Hieno tuo pulloteline. Ekologisuudesta kaipaisin lisätodisteita...

  26. #116
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Tässä vähän kestävämpää puuta:

    https://m.kauppalehti.fi/uutiset/uus...anssa/CvrmDR3K
    Uusi käsittely tekee puusta 12 kertaa tavallista vahvempaa - "Voi kilpailla teräksen ja jopa titaaniseosten kanssa"

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •