ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 74 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #2191
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Noi ajoasennot ja säädöt on kyllä niin erilaisia. Oon itse 173cm ja Farley 9.8 17,5" rungolla ja 90mm stemmillä. Ajan aika XC-asennossa ja XC-tyyppistä ajoa muutenkin.
    08150

  2. #2192
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Aikalailla samat mitat täällä, alla 17,5" ja on ollut ihan ok. Ainakin ketterä ja stemmiäkin lyhensin, nyt 60mm. 19,5" menisi myös tod.näk jollain 30mm stemmillä mitä kaverin farleyta kokeilin mutta jotenkin kömpelön oloinen. Vakaampi se tietty varmaan olisi esim alamäissä.

    Jos olisi 18,5" mutta kun ei
    Testin perusteella 17,5 tuntui paremmalta eli ketterämnältä. 19,5 ois mennyt myös mutta päädyin tilaamaan 17,5.

  3. #2193
    Viimeinkin joku päätti kääriä hihansa ja ryhtyä toimeen loputtoman foorumipaskanjauhannan sijaan. Niin heti ollaan toppuuttelemassa. Runkoja on muokattu iät ja ajat.

  4. #2194
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Onko kommenttisi tarkoitettu edellisen sivun Bluto-keulan ahtauden väljennysprojektikeskusteluun?

  5. #2195
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    ^Onko kommenttisi tarkoitettu edellisen sivun Bluto-keulan ahtauden väljennysprojektikeskusteluun?
    Eipä tuo keulan muokkaus ole metallimiehelle mikään ihmetemppu. Custom-prätkissä käytetään vastaavaa palikkaa (mummorautaa) keulan vääntöjäykkyyden parantamiseksi. Oman vitosen päivitin blutolla ja 3.8 hodageilla. Alkuperäiset 4.5 gnarwhalit tuskin mahtuu blutossa pyörimään.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  6. #2196
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^On hyvä että on osunut tekijämiehiä foorumille.


    Itse katselin paria rokkaria ja alajalat eivät ole aivan sylinterin muotoiset. Mielenkiintoinen paksunnos on yläpäässä. Vaikutti olevan vielä toispuoleinen. Clampin hyvä sopiminen vaatinee siis koneistusta.
    Ja se mitä keuloja on tullut huollettua niin on jäänyt mielikuva että ei kyllä turhaa ainevahvuutta ole työstettäväksi jätetty.Tietty paino, tai paremminkin painon vähyys, on myyntivaltti. Ainevahvuus on myös puristamista ajatellen varsin ohut, aivan eri luokkaa kuin moottoripyörien keuloissa.

    Mutta edellä kuvattu ei tietenkään tarkoita sitä että toimenpide olisi mahdoton. Oikeasti toimivan lopputuloksen saavuttaminen on kylläkin mielestäni vaikeaa ja aikaa vievää.

    Olisi mukava nähdä kuvia projektista, kun sellaiseen ryhdytte.

  7. #2197
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Tuolta voi kuolata -18 Farleyt. Euroopassahan valikoima on olematon. https://www.trekbikes.com/us/en_US/search/?text=farley
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #2198
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Tuolta voi kuolata -18 Farleyt. Euroopassahan valikoima on olematon. https://www.trekbikes.com/us/en_US/search/?text=farley
    Siis onko läskibuumi nyt historiaa? Canyonilla jäi Dudeja massiivisesti myymättä ja Trekki supistaa tarjontaansa(?) . Kummassakaan tapauksessa syynä ei ole paska tuote.

  9. #2199
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Siis onko läskibuumi nyt historiaa? Canyonilla jäi Dudeja massiivisesti myymättä ja Trekki supistaa tarjontaansa(?) . Kummassakaan tapauksessa syynä ei ole paska tuote.
    Niinhän ne puhuu, että Keski-Euroopassa tai edes Ruotsissa ei kukaan osta läskejä.

  10. #2200
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Siis onko läskibuumi nyt historiaa? Canyonilla jäi Dudeja massiivisesti myymättä ja Trekki supistaa tarjontaansa(?) . Kummassakaan tapauksessa syynä ei ole paska tuote.
    No tuota, aika monta kuitufarleyta sano riks raks ja poks.

  11. #2201
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    No tuota, aika monta kuitufarleyta sano riks raks ja poks.
    Dudella on vastaavasti hyvä maine. Ja vaikka Farleyn kuituversiot onkin osoittaneet hieman heikkoa kestävyyttä niin takuutapaukset on ilmeisestikin hoidettu varsin hyvin ja esimerkiksi foorumillakin Farleyyn luotetaan edelleen. Joten en usko joidenkin rikkoutumisten vaikuttaneen merkittävästi. Ja on ehkä huomioitava sellainen seikka että läheskään kaikki eivät lue fillarifoorumia, tai läs cykelforum i Sverige. Joten suurelle yleisölle rikkoutumiset eivät näy samalla tavalla kuin vaikka meille.

    Keskiäkäisen lohjalaisen arvio läskibuumin loppumisesta, tai ainakin selvästä heikkenemisestä, voi kyllä olla oikeaan osunut. Oikeasti läski on kuitenkin erikoispyörä, joka vähän kärjistäen ei ole välttämätön muussa kuin talvisessa maastoajossa. Luulen että erikoisuuden takia läskiä ei enää hankita, ja todellisten talvimaasopyöräilyharrastajien määrä ei ehkä ole merkittävästi kasvanut. Ei ainakaan omien havaintojen perusteella. Se mitä ihan mutulla seuraa tilannetta, niin erilainen sisäliikunta kiinnostaa suurinta osaa.
    Itsekin on tullut muututtua hiukan kerettiläiseksi ja 29+ on vallannut alaa sulan maan ajoissa läskiltä. Ja osin myös talvisesta polkuajosta. Joten pluspyörätkin omalta osaltaan monikäyttöisinä ovat ehkä valtaamassa läskin markkinaosuutta.

  12. #2202
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Tuolta voi kuolata -18 Farleyt. Euroopassahan valikoima on olematon. https://www.trekbikes.com/us/en_US/search/?text=farley
    Onhan tuolla valinnanvaraa Amerikassa vielä.

    Mutta jos se on muodista pois niin voikohan enää ajaakaan Läskillä ....?

  13. #2203
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Olenkohan itse sitten todella ulkona nykymuodista kun omistan kaksi kuitu Farleyta tosin toisesta varmaan joutaisi eroon kun ei oikeen kahdella voi ajella

  14. #2204
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    No tuota, aika monta kuitufarleyta sano riks raks ja poks.
    Ja siksi Trek työntää niitä edelleen Pohjois-Amerikan markkinoille, mutta ei Eurooppaan

  15. #2205
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Käytettyjen läskien hintojen pitäisi laskea huomattavasti, jos buumi tosiaan on heikkenemässä. Ja kyllä toi uusien mallivalikoiman selvä supistuminen viittaa minusta aika selvästi kysynnän laskuun. Ei kannata pitää varastoissa montaa mallia ja vielä useampaa kokoa. Jos pyöriä menisi, ja tavara ja raha liikkuisi, valikoiman pitäisi laajentua.

    Mutta eihän tämäkään todellisten talvimaastopyöräharrastajien tilannetta suuremmin muuta.

  16. #2206
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Käytettyjen läskien hintojen pitäisi laskea huomattavasti, jos buumi tosiaan on heikkenemässä. Ja kyllä toi uusien mallivalikoiman selvä supistuminen viittaa minusta aika selvästi kysynnän laskuun. E
    Niin tämä tilanne lienee muualla Euroopassa. En ole seurannut myyntipalstoja ulkomailla. Suomessa myynti kaiketi vetää edelleen ihan hyvin, mutta tämä katajainen kansa ostaa niin vähän pyöriä, että ei heidän takiaa kannata mallistoa laajana pitää. Käsittääkseni esimerkiksi paikallinen on myynyt uudet Farley 5:t sitä mukaa kun niitä on saapunut varastoon.

  17. #2207
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Keskiäkäisen lohjalaisen arvio läskibuumin loppumisesta, tai ainakin selvästä heikkenemisestä, voi kyllä olla oikeaan osunut.
    Kuulopuheiden perusteella Sram eli RockShox on laittanut Bluton tuotekehityksen jäihin heikentyvän markkinan takia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #2208
    Näköjään Trek on laittanut 2018 malleihin Manitou Mastodinin Farley EX 9.8 ja Farley 7:aan. Tuo seiska vaikuttaa hyvältä 27,5x4,5 + Manitoulla. Hintakin Jenkeissä alle 2500. Painoa on 16kg siunaantunut tuolle 7:lle.

  19. #2209
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^ tainnut olla jäissä heti markkinoille tulon jlk. Laatu / toiminta ei juuri ole muuttunut.

  20. #2210
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Näköjään Trek on laittanut 2018 malleihin Manitou Mastodinin Farley EX 9.8 ja Farley 7:aan. Tuo seiska vaikuttaa hyvältä 27,5x4,5 + Manitoulla. Hintakin Jenkeissä alle 2500. Painoa on 16kg siunaantunut tuolle 7:lle.
    Juu ja painoakin on näköjään tullu lisää ex 9.8 :siin.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  21. #2211
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    ^ tainnut olla jäissä heti markkinoille tulon jlk. Laatu / toiminta ei juuri ole muuttunut.
    En tiedä mitä pöydällä on ollut suunnitelmissa, mutta muutokset ovat olleet aika maltillisia ja huomaamattomia. Ilmeiseti kestävyyteen liittyviä parannuksia. Peruskonstruktio on pysynyt samana.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  22. #2212
    Itsellä uusi Trek Farley 9.6 2017 hiilari räikeän värinen siis. Ajettu ehkä noin 300 kilsaa. Tällähetkellä odotellaan uutta runkoa ameriikasta saapuvaksi ostoliikkeeseen. Syynä takahaarukan yläpuolella/satulaputken alaosassa todella hienovarainen hiusmurtuma joka ei edes kynnellä tunnu. Tilalle tulossa ilmeisesti harmaa Farley 9.8 noin 2000 dollarin runko. Takuu pelaa hyvin mutta voisivat toki kestää kauemmin P.S jälki voi olla myös vaan maalissa kun en ole asiantuntija. Harmaa ohut viiva sivuille ja ylös.

  23. #2213
    Tuo takuu runko tuntuu kestävän paremmin. Myös maalipinta on parempi, orkkis rungosta valon akku naarmutti maalipinnan, mutta takuu rungosta ei. Ainut ongelma on ollut takuurungon hiilikuituinen ohjainputki. Nykyinen rethalin stemmi ei meinannut pysyä luistamatta.

  24. #2214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Juu ja painoakin on näköjään tullu lisää ex 9.8 :siin.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
    Eli paras olisi ostaa 2018 Farley 5, pistää Haru myyntiin ja tilata Mastodon

  25. #2215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Eli paras olisi ostaa 2018 Farley 5, pistää Haru myyntiin ja tilata Mastodon
    Tais tässäkin langassa olla pari sivua taaksepäin juttua että mastodonissa ottaa säätönamiskat runkoon kiinni kun tarpeeksi kääntää. Vai onko tähän joku ratkaisu?

    Aiemmin kysyin asiaa pyöräkaupasta ja jenkeistä saivat tämmöisen vastauksen:

    No, unfortunately the Mastodon is just a massively wide fork and it will hit the downtube – I’m not familiar with any sort of offset they offer that is better than others – it’s just a wide fork that accommodates 27.5x4.5” tires so it’s wide.
    I do think it is only select sizes that this can happen – I think sizes 15.5” and 17.5”. So it might clear on the 19.5” and 21.5”, but that’s a strong might. I could be wrong and it might hit on all sizes.

    Regardless, we started installing the KnockBlock downtube armor on the Farley 7, if the customer is deadset on running this fork on this bike, we’d recommend they run that too to help protect the downtube. Note this would not make it a warranty if the fork knobs did contact the frame and damaged one or the other, but, it will help in some cases to protect these parts.
    En tiedä myyvätkö sitten tuota seiskaa, jossa olettaisin että on sama runkogeometria, siellä ilman runkotakuuta

  26. #2216
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    37
    Kuvien perusteella melko pienestä kiinni. Jos ruotoputken alapään koneistuksessa on yhtään ylimääräistä niin alakoolia nostamalla saisi haarukkaa vähän alemmas.

  27. #2217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahti Katso viesti
    Tais tässäkin langassa olla pari sivua taaksepäin juttua että mastodonissa ottaa säätönamiskat runkoon kiinni kun tarpeeksi kääntää. Vai onko tähän joku ratkaisu?
    En kyllä näe kuin positiivisen ongelman. Asentaa keulakulman muutospalan siihe emäputken alle, niin saa vaikka asteen loivemman kulman samalla. Riittänee siihen, ettei säätönamiska ota kiinni?

  28. #2218
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    En kyllä näe kuin positiivisen ongelman. Asentaa keulakulman muutospalan siihe emäputken alle, niin saa vaikka asteen loivemman kulman samalla. Riittänee siihen, ettei säätönamiska ota kiinni?
    Korkeampi Crown race lienee ainoa vaihtoehto tuossa, kun laakeri on suoraan runkoon tehdyssä laakeripesässä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  29. #2219
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    suomussalmi
    Viestit
    13
    Wampa kiekoissa näkyi olevan tubeles teipit tehdas asennettuna☺

  30. #2220
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Keskiäkäisen lohjalaisen arvio läskibuumin loppumisesta, tai ainakin selvästä heikkenemisestä, voi kyllä olla oikeaan osunut. Oikeasti läski on kuitenkin erikoispyörä, joka vähän kärjistäen ei ole välttämätön muussa kuin talvisessa maastoajossa. Luulen että erikoisuuden takia läskiä ei enää hankita, ja todellisten talvimaasopyöräilyharrastajien määrä ei ehkä ole merkittävästi kasvanut. Ei ainakaan omien havaintojen perusteella.
    Kyllä ainakin täällä pohjoisemmassa on ihan selvästi talviharrastaminen fillarin kanssa ollut merkittävässä kasvussa viime vuoden aikaan. Noin 3-5v sitten sai aika rauhassa ajella, kun nyt ihan jatkuvalla syötöllä on harrastajia poluilla läskipyörien kanssa vastassa. Todella paljon uusia harrastajia on tullut mukaan läskipyörien myötä, joita ennen maastoajo ei kiinnostanut ja monia kiinnostaa erilaiset reitit esim. tässä lähellä Iso-Syötteellä ja muutenkin retkihommat ovat selkeässä kasvussa. Luontoliikkumisen buumi ja satsauksen infraan kulkevat tässä tavallaan käsikädessä sanoisin..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •