Minua vaivaa vieläkin tuo pienillä tehoilla käytettävä kadenssi. Olen nyt ajellut kaiketi suunnilleen tasaväännöllä, eli 160w kevyet lenkit 80 kadenssilla ja 220w lenkit +90 kadenssilla. En tiedä onko tuo järkevää, mutta tuntuu kivalta ja sykkeet pysyvät matalalla. Jos pyörittelen sillä 160w teholla normaalilla 95 kadenssilla, niin se tosiaan tuntuu nollakuormalta.
Muutenkin tuo väännön seuraaminen olisi aika kiinnostavaa ja nyt hivenen harmittaakin sen halvimman tehomittarin hankinta. Näistä ei vääntöjä tai muutakaan tarkempaa dataa saa ulos.
Tehomittarilla saa kyllä edes hivenen hauskuutta noihin tylsiin pk-lenkkeihin, kun yrittää pitää tehot mahdollisimman tasaisina.
Jos ajaa pelkkää suoraa maantietä ilman risteyksiä, niin z1 alueen saa kyllä pysymään hyvinkin pienenä. Kun täällä uudenmaanalueella tuppaa kuitenkin olemaan teiden risteyksiä, niin omilla 2-3h lenkeillä z1 aluetta tulee ihan väkisinkin sen 10%. Edellisessä lenkissä näyttää olevan 9-66-20-2-1-1 -0 tehot ja tuossa kyllä yritin ajaa mahdollisimman tarkasti z2.
Minulla olisi nyt vakaana aikomuksena aloittaa jo pk ajot ja jatkaa hiljaista kihnutusta sinne joulukuuhun asti, jolloin pääseekin taas aloittamaan trainerroadin kanssa. Tai no, ehkä saatan käydä ihan varovasti maastossa välillä purkamassa paineita.
Kirjanmerkit