Kiitos nopeista vinkeistä, täyytyy suunnata katse softshelleihin. Miten nuo Goren softshellit pitää vettä? Mulla on Milletin windstopper softshell, joka on mainio takki mutta koska ikää sillä on jo 8 vuotta niin tuulta/vettä ei pidä enää niin hyvin.
Kiitos nopeista vinkeistä, täyytyy suunnata katse softshelleihin. Miten nuo Goren softshellit pitää vettä? Mulla on Milletin windstopper softshell, joka on mainio takki mutta koska ikää sillä on jo 8 vuotta niin tuulta/vettä ei pidä enää niin hyvin.
Vedenpitävyys ja (huono)hengittävyys kulkevat käsikädessä. Eli softshell ei pidä kovaa vesisadetta pidempiä aikoja. Siihen isutuvuuteen kannattaa tosiaan panostaa. Kun softshell istuu kunnolla päälle, niin se lämmittää ohuenakin liikunnassa hyvin. Jos taas ajat rauhallisesti matalilla sykkeillä, niin tarvitset hivenen lämpimämpää takkia.
Syksyisellä vesisateella takataskusta otetaan kuoritakki ja pakataan se sinne takaisin heti sateen loputtua.
Itse olen ollut kohtuu uskollinen Gore softshell -asujen käyttäjä. Viime vuosina olen huomannut, että ompelulaatu on heikentynyt huomattavasti. Lähes jokainen housu ja takki on auennut jostain saumasta. Jopa aivan uusista vaatteista. Muutamasta takista on myös vetoketju hajonnut. Alkaa mennä usko Goren laatua kohtaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Onko kenelläkään kokemusta Goren C7 bibseistä?
Onko 111 euron arvoiset (XXL tarjous tällä hetkellä)?
Olen käyttänyt nyt Castellin Free Aeroja L-koossa, mutta kaipaisi seuraaviksi bibseiksi vähän kestävämpää ja paksumpaa kangasta.
Kirjanmerkit