EfatGiantElectrobikeGarmin
Sivu 7 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1288

Aihe: Pole Evolink

  1. #181

    Pole Evolink 150

    Moi,

    itsekin pääydyin hankkimaan Polen Evolink 150 punaisella rungolla olevan pyörän.





    Osina:
    Etuhaarukka: RS Lyrik
    Takajousitus: RS Monarch Plus (vakiona tuleva)
    Voimansiirtona: Shimano XTR takavaihtaja ja rattaat
    Edessä: Shimano Saint kammet ja Race Face Narrow Wide 34t
    Jarrut: Sram Guide RS
    Polkimet: DMR Vault
    Lokarit: Dfender ja Mudguard (takana)
    Satula: Bikeyoke revieve 125 mm
    Vanteet: DT Swiss EX 1501 Spline One 27.5" / 30mm

    Eli sopivasti vähän eri valmistajien osia sekaisin

    Takana nyt 7 x 60 min lenkkejä ja erittäin tyytyväinen pyörään. Peruslenkin ennätys parani Polen avulla noin 5 min.. lenkin pituus 6.5 km ja siinä on aika jyrkkiä isoja nousuja.
    No kerrottakoon että vanha pyörä ei ollut ihan poluille tarkoitettu, Radon Swoop 200 mutta silti.
    Tuo pyörä kiipeää mäen päälle erittäin ketterästi kunhan kunto vaan jaloissa riittää.. itsellä tahtoo tulla sitä maitohappoa niin ei oikein jaksa mutta paranee koko ajan.
    Alamäkeä en ole vielä niin paljon kokeillut, mutta peruslenkillä on muutama hyvä paikka mistä voi aika kovaa vetää ja Pole ei häviä edelliselle fillarille yhtään.. voi ajaa niin kovaa kun vaan pystyy ja uskaltaa.. pyörä on todella vakaa ajaa alamäissä.

    Sen mainittakoon että olen saanut Polen suunnalta todella hyvää palvelua.. olen varmaan pommittanut heitä yli 100 kpl viesteillä ja aina vastaavat niihin ja todella nopeasti. Joten en voi muuta kun suositella Polea hyvästä tuotteesta mutta myös erittäin hyvästä ja ystävällisestä palvelusta

  2. #182
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Se voi osua kyllä hyvin eri tavoilla ja voimilla. Jollain +100 kg kuskilla ja +15 pyörällä vauhdissa kun tökkäisi kampi sopivalla kulmalla suoraan eteen osoittaen johonkin kiveen tai kallioon niin jotain hajoaa melko todennäköisesti.
    Tässä tapauksessa mitä kerrottiin, hajosi pienemmästä mutta valmistajahan sen pisti piikkiinsä ja kertoi kyseessä olleen valmistusvian, jos oikein ymmärsin. Toki rakennnekin on ilmeisesti riskialttiimpi kuin perinteisemmät ratkaisut.
    Polea omistamatta. Rakenne on, ainakin tuollaisenaan, vähän heikompi. Mutta, tuohan on aika simppeli ja pieni osa vaihtaa. Jos kiveä päin ajaen hajottaa hiilarirungosta keskiönseudun, niin sehän oli sitten siinä.

    Mut vois toi vahvike hivenen pidempi olla.

    Kaveri, jolla on melko vähän maastopyöräkokemusta takana ajoi vähän aikaa sitten mun mondrakerilla, joka on polen tyyppinen, mutta vähän jyrkempia ja vähän lyhyempi. Ja siinä kyllä molemmat yllättyi, kuinka hyvin heppu uskalsi syöttää mäkiä alas aiempiin ajoihin nähden. Reissun jälkeen kaveri totes, että on kyllä luottamusta herättävä pyörä kun mäki jyrkkenee ja vauhti kasvaa.

    Joskus pitää polea päästä kokeilemaan.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  3. #183
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    300
    Joissain erässä noissa Polen Evolinkin linkuissa on kuulemma koneistusvirhe, jonka alihankkija oli itse huomannut ja kaikki Evolinkin omistajat joilla tuo virheellinen linkku on voivat pyytää uuden linkun sen viallisen tilalle, jos siltä tuntuu vaikka se ei olisi edes hajonnut. Näin sanoivat tuolla Polen omistajien Facebookki ryhmässä joskus viime keväänä.
    Minulla on ollut tuo 150 nyt jonkin verran yli vuoden ja vaikka polkimet on kiviin paukahdelleet ei ainakaan vielä ole ollut tuota ongelmaa. Ja kiviin ne paukkui silloin kun minulla oli 27.5 kiekot ja normirenkaat. Nyt 29 kiekoilla kiviin kolinat on kummasti vähentyneet.
    Vaihtajan korvake meni rikki nyt alkuviikosta kivikossa ajaessa muita vikoja ei ole ollut. Se oli onneksi helppo vaihtaa uuteen ja runko ja vaihtaja pysyivät ehjinä, joten korvake toimi niinkuin pitikin.
    29 kiekoilla tuntuu siltä kuin huijaisi koska niillä on niin helppo ajaa kaiken mailman "opstaakeleiden "yli.

  4. #184
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Jahka joskus saan uuden iskarin ja hissitolpan kiinni, laitan kans vähä speksilistaa ja kuvia..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  5. #185
    Suomalaista laatutyötä kun lahoaa heti ensimetreillä.

  6. #186
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Eipä taida olla pyörämerkkiä, jossa ei jossain uudessa mallissa olisi jotain takuutapausta ollut alkumetreillä. Sanoisin että paljon merkittävämpää on tapa jolla takuuasiat hoidetaan. Ja Polen tapauksessa se puoli näyttää olevan hyvällä mallilla.

  7. #187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Eipä taida olla pyörämerkkiä, jossa ei jossain uudessa mallissa olisi jotain takuutapausta ollut alkumetreillä. Sanoisin että paljon merkittävämpää on tapa jolla takuuasiat hoidetaan. Ja Polen tapauksessa se puoli näyttää olevan hyvällä mallilla.
    Tämä on juuri se mitä itse olen kokenut.. en nyt mene yksityiskohtiin mutta saamani palvelu on ollut todella hyvä ja aina ollaan löydetty ratkaisu oli sitten kysymys toimimattomasta osasta tai vaikeasta kysymyksestä niin olen erittäin tyytyväinen saamastani palvelusta polelta

  8. #188
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    https://www.polebicycles.com/evolink...vertical-feet/

    Olikos tää jo täällä, eli 80.000 verttimetriä Evolinkillä Whistlerissä. Linkun laakerit vaihtokunnossa mutta muuten kokolailla ok, eli ei se nyt ihan alkumetreillä käsiin lahonnut..

  9. #189
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Tiiseri..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  10. #190
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Tiiseri..
    Leo on paljo puhunu tosta iskarin tunesta ja sen tärkeydestä. Saako tuon jotenki vastaamaan rokkaria ja Polea varten suunniteltua tunea vai aiotko säätää/säädättää itse mieleiseksi?

    Ite iskari sopii tuohon runkoon kyllä paremmin kuin hyvin.

  11. #191
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Leo on paljo puhunu tosta iskarin tunesta ja sen tärkeydestä. Saako tuon jotenki vastaamaan rokkaria ja Polea varten suunniteltua tunea vai aiotko säätää/säädättää itse mieleiseksi?

    Ite iskari sopii tuohon runkoon kyllä paremmin kuin hyvin.
    Toi kun on melko täysin itse tuunattavissa, niin hinkkaan siihen mieluisat säädöt itse..

    edit, pesin pyörän:

    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  12. #192
    Blackborow Guest
    Kellään Oulussa L-koon Evolinkkia, josta saisi ottaa maistiaiset? 110 tai 130 malli mieluiten.

  13. #193
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    Olikos tää jo täällä, eli 80.000 verttimetriä Evolinkillä Whistlerissä. Linkun laakerit vaihtokunnossa mutta muuten kokolailla ok, eli ei se nyt ihan alkumetreillä käsiin lahonnut..
    Jos testipyörän linkkulaakerit ei testisessioiden + 80 tm vertikaalin jälkeen kestä, niin jossain on jotain pielessä. Valmistustoleransseja veikkaan.
    Vajassa 3 runkoa joilla ajettu 1-3 moista sessiota ja vain yhdessä on tarttenu linkuston laakereita uusia, mut sillä oli +600h muutakin ajoa.

  14. #194
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Tossa vissiin kyseessä jannun oma konkeli, ei testifillari. Anyway, omasta mielestä tollanen määrä isoa mäkeä oikeasti lujaa ei vaikuttanut siltä etteikö laakerit voisi olla huonona. Toisaalta, mikään asiantija aiheen tiimoilta en ole.

  15. #195
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Jos testipyörän linkkulaakerit ei testisessioiden + 80 tm vertikaalin jälkeen kestä, niin jossain on jotain pielessä. Valmistustoleransseja veikkaan.
    Vajassa 3 runkoa joilla ajettu 1-3 moista sessiota ja vain yhdessä on tarttenu linkuston laakereita uusia, mut sillä oli +600h muutakin ajoa.
    Monessako niissä tämä kyseinen laakeri on keskiön ympärillä?
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  16. #196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Toi kun on melko täysin itse tuunattavissa, niin hinkkaan siihen mieluisat säädöt itse..
    edit, pesin pyörän:
    Komeen näköinen tuo keltainen väri.. onko sulla 27,5+ koon renkaat kiinni tuossa?
    Topaz on on ihan tuntematon mulle, itselläni on vaan kokemusta RS ja Foxin laitteista.

  17. #197
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toube1 Katso viesti
    Komeen näköinen tuo keltainen väri.. onko sulla 27,5+ koon renkaat kiinni tuossa?
    Topaz on on ihan tuntematon mulle, itselläni on vaan kokemusta RS ja Foxin laitteista.
    Juu, 3" kumit 30mm sisäleveillä kehillä..

    DVO on siis valmistaja, Topaz t3air on malli..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  18. #198
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    300
    Taas laakerit herättää ihmetystä joissakin voorumilaisissa näköjään.. Minulla tuo Evolinkki ollut nyt kohta puolitoista vuotta ja ainakaan vielä ei laakereita tarvitse vaihtaa. Takaiskarin pusla piti vaihtaa tässä pari viikkoa sitten ja iskarin ollessa irti heiluttelin sitä takahaarukka siinä ilman iskaria eikä siinä ollut mitään sivuttaisliikettä havaittavissa eikä myöskään mitään pykäliä tai ahdistusta ylös alas suunnassa, joten vissiin ne laakerit on vielä ihan hyvässä kunnossa. Iskari oli otettu vanhasta pyörästä ja pusla oli alkuperäinen vuodelta 2012 joten sekään ei ollut kulunut mitenkään sika nopeasti.
    Pyörällä on ajettu 3-4 kertaa viikossa myös talvella, joten ihan hyvin on laakerit kestäneet. Laakerithan on kuluva osa joita on tarkoituskin silloin tällöin vaihtaa. Ainakin aikaisempiin täysjoustoihin (7 kpl ja 4 eri merkkiä) piti kaikkiin vaihtaa laakerit. Toisiin jopa 3 kuukauden jälkeen ja toisiin sitten 2-3 vuoden jälkeen. Jos haluaa niiden kestävän kannattaa ostaa SKF:ät ja jos halua vaihtaa useammin voi sitten ostaa niitä laakereilta näyttäviä enduro jottain.. SKF:ät voi tosin maksaa sitten suurehkon määrän euroja, jos sattuu olemaan jokin harvinaisempi koko. 100 € taisi yhdeltä tutulta mennä noihin SKF:iin, kun erääseen Intenseen intoutui vaihtamaan laakerit.

  19. #199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Taas laakerit herättää ihmetystä joissakin voorumilaisissa näköjään.. Minulla tuo Evolinkki ollut nyt kohta puolitoista vuotta ja ainakaan vielä ei laakereita tarvitse vaihtaa. Takaiskarin pusla piti vaihtaa tässä pari viikkoa sitten ja iskarin ollessa irti heiluttelin sitä takahaarukka siinä ilman iskaria eikä siinä ollut mitään sivuttaisliikettä havaittavissa eikä myöskään mitään pykäliä tai ahdistusta ylös alas suunnassa, joten vissiin ne laakerit on vielä ihan hyvässä kunnossa. Iskari oli otettu vanhasta pyörästä ja pusla oli alkuperäinen vuodelta 2012 joten sekään ei ollut kulunut mitenkään sika nopeasti.
    Pyörällä on ajettu 3-4 kertaa viikossa myös talvella, joten ihan hyvin on laakerit kestäneet. Laakerithan on kuluva osa joita on tarkoituskin silloin tällöin vaihtaa. Ainakin aikaisempiin täysjoustoihin (7 kpl ja 4 eri merkkiä) piti kaikkiin vaihtaa laakerit. Toisiin jopa 3 kuukauden jälkeen ja toisiin sitten 2-3 vuoden jälkeen. Jos haluaa niiden kestävän kannattaa ostaa SKF:ät ja jos halua vaihtaa useammin voi sitten ostaa niitä laakereilta näyttäviä enduro jottain.. SKF:ät voi tosin maksaa sitten suurehkon määrän euroja, jos sattuu olemaan jokin harvinaisempi koko. 100 € taisi yhdeltä tutulta mennä noihin SKF:iin, kun erääseen Intenseen intoutui vaihtamaan laakerit.
    Juu ei haittaa jos laakerit kuluvat ja muut osat pyörässä kuten runko toimii ja pysyy ehjänä. Laakerit saa helposti vaihdettua itse ja niiden uusiminen ei juuriakaan kevennä lompakkoa. Ei kun kovaa ajoa vaan

  20. #200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Juu, 3" kumit 30mm sisäleveillä kehillä..
    DVO on siis valmistaja, Topaz t3air on malli..
    DVO juurikin näin.. ajatukset ja sormet eivät kommunikoineet ja lopputulos oli Topaz merkki Harmi ettei Push Elevensix ole vielä tuettu Poleen.. oon aina tykännyt niin sanotusta suspension pornosta ja tuossa olisi ainesta siihen
    DVO:kin näyttää aika makeelta. Millaiset paineet joutuu tuohon DVO:hon laittaa? Mulla on RS:ssä noin 210 psi paineet tällä hetkellä.. painoa on noin 86-87 kg varusteilla.

  21. #201
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Julkujärvi
    Viestit
    298
    Kauheeta pyöräkuumetta ilmassa.... Onkos kokemuksia Evolinkeistä maraton tyyppisessä ajossa? Siis ajoiko joku esim Tahkolla Evolinkillä? Jostain syystä tommonen pitkä pyörä houkuttelee....

  22. #202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Api76 Katso viesti
    Kauheeta pyöräkuumetta ilmassa.... Onkos kokemuksia Evolinkeistä maraton tyyppisessä ajossa? Siis ajoiko joku esim Tahkolla Evolinkillä? Jostain syystä tommonen pitkä pyörä houkuttelee....
    Moi,
    Olihan tuolla mukana vaikka kuinka moni Polen fillareilla:

    http://eba.mtb-enduro.fi/2017/tahko/...putulokset.htm

    Nyt pari kk takana ajoa.. ja vaikka on pitkä pyörä niin sillä pystyy tekemään yllättävän hyvin pikku temppuja.. autonrenkaan yli hyppääminen onnistuu jenkkiläisellä bunnyhypyllä.

  23. #203
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Toube1 Katso viesti
    Moi,
    Olihan tuolla mukana vaikka kuinka moni Polen fillareilla:

    http://eba.mtb-enduro.fi/2017/tahko/...putulokset.htm.
    Nuo on endurokisojen tulokset. Tahko mtb on eri hikoilukisa.

  24. #204
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Julkujärvi
    Viestit
    298
    Nii meinasin juuri Tahkon 60/120/180 maratonia.... että kuinkahan tommonen pitkä sinne soveltuu? Kyllähän sen 180km ajaa vaikka Läskillä, mutta jos se olisi vähän kivempaa jousipyörällä

  25. #205
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Yhtä hyvin se sinne soveltuu vähintään kuin läski. Mutta ei se tietysti mikään kisakireä xc pyörä ole. Ite en ole nähnyt maraton kisoissa Polen pitkäjoustoisia täpäreitä mutta varmaan vain tuurista kiinni.

  26. #206
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Yhtä hyvin se sinne soveltuu vähintään kuin läski. Mutta ei se tietysti mikään kisakireä xc pyörä ole. Ite en ole nähnyt maraton kisoissa Polen pitkäjoustoisia täpäreitä mutta varmaan vain tuurista kiinni.
    Eiköhän ne ole sinne tulossa. En ole ajanut varsinaisia maratonkisoja pariin vuoteen, mutta silloin kuin ajoin reitit oli vahvassa murroksessa teknisempään suuntaan. Kisakireä XC-pyörä on varmaan edelleen se optimaalisin, mutta sellainen vaatii tarkkaa ja osaavaa ajajaa kun reitit teknistyy. Vähemmän taitavalle tai ihan vaan väsymisen takia pitkällä siivulla tekniikkansa menettävälle kuskille Evolink on samaan aikaan sekä rento että suhteellisen nopea ajaa.

    Itse asiassa oman maraton-uran hiillos on ruvennut kytemään kevyesti Evolinkin myötä. Ehkä ensi vuonna voisi käydä ajamassa jonkun lähdön. Tuo kysymys Tahkosta on mielestäni vähän vaillinainen. Jos kyse on pelkästään suorittamisesta, eiköhän Polella pääse maaliin ihan samaan tapaan kuin muillakin pyörillä. Reitti on sen verran helpon puolella, että se kisakireä XC-täysjoustopyörä on lähtökohtaisesti hiekkatieosuuksien takia hieman nopeampi. Jäykkäperä toki vielä nopeampi jos kuski kestää kyydissä. Ja sitten taas toisaalta olen aivan varma että jos lähtisin ajamaan 60km matkan ensi vuonna Evolink 110:llä, kolmen vuoden takainen oma edellinen ennätys Specialized Epicillä olisi helposti rikottavissa (jos reitti edes on vertailukelpoinen). Reitti on kulunut nopeammaksi joka vaikuttaa vähän, enemmän vaikuttaisi se että olen pari naksua kovemmassa kunnossa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #207
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Julkujärvi
    Viestit
    298
    Nii en mäkään mikään kisa kuski varsinaisesti ole, mutta Evoc Mtb 60km Tahko 180km ja Messilässä 35 km tänävuonna ajettuna ihmettelen nään että ei juuri ole kisoissa näkynyt "pitkiä pyöriä" onko siis näiden painopiste ajo enemmän alamäkeen??? Evocin ja Tahkon ajoin Läskillä ja Messilän 120 joustavalla Cubella...

  28. #208
    Polen tuotteita on endurokisoissa näkynyt ihan mieleenpainuva määrä. Kymmenestä pyörästä yksi pyörä Pole maybe ?

  29. #209
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Luultavasti kyseessä on myös hieman markkinoinnista. Polehan on näkyvästi paikalla enduro yms tapahtumissa mutta ei niinkään maratoneissa. Täysin ymmärrettävää kun ottaa firman koon huomioon. Resurssit ovat kohdennettava järkevästi.

    Toisaalta monelle löytyy monta pyörää tallista ja maratonille saattaa valikoitua jäykkäperä vaikka pole tallissa olisikin ja silläkin hommat hoitaisi.

    Itse hoitelen marat ja muut maastotouhut 120 mm Cuben hiilikuitu täpärillä. Tykkään kyllä että hieman kun väsyy saa ajella rennolla kädellä "päin" juuria ja muuta röteikköä. Kokemusta on myös kisoista jäykkäperällä ja täysjäykällä eli cyclolla. Kun pyörä vaihtuu niin eiköhän siihen tule ennemmin enemmän kuin vähemmän joustoa ja loivempaa keulakulmaa. Vaikka treenit ja kisat lähinnä maraa ja jonkin verran xc rataa ovatkin. Todennäköisesti Polea pitää silloin testata.

  30. #210
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Julkujärvi
    Viestit
    298
    Cuben 120 stereo on kanssa harkinnassa, mutta nyt yritääkin kalastaa käyttökokemuksia muualtakin kun alamäestä... Näitä loivia pitkiä on kai tulossa muiltakin merkeiltä??

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •