GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 83 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #2461
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Onks Pomppukeppitehtaan(tm) GX paskaa?
    Lienee kyse väärinkäsityksestä (mielikuva?). Voimansiirto on jo tuon tasoisissa vakiokamaa, joka kestää noissa siinä kuin kalliimmissakin.
    Kysymysmerkki on yleensä takanavan vapaarattaan ja laakeroinnin kohdalla. Varaosien saatavuus takanapaan kannattaa varmistaa kun läskiä hankkii. OEM takanavat kannattaa jättää pyörän kanssa kauppaan.

    Myös keskiölaakeri joutuu läskipyörässä koville, mutta on yleensä standardi kulutustavaraa. Eksottisempia kannattaa välttää.
    Kiekkojen paino ja tubeless valmius on yleensä halvemmissa heikompi. Jarruina niissä on aloitustason hydraulisia, joiden riittävyys riippuu kuskista.

  2. #2462
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    Kyllä canyoniin 27.5 barbegazit ainakin sopi mitä muutaman tuhanne viime syksynä/ Alkutalvena ajoin. Nykyisessä dudessa nyt 27.5 hodagit bluton kanssa.
    Seison korjattuna. Eli Trekin hehkutus 27.5" mittavista eduista on silkkaa soopaa, jos kerran kehämitta on luokkaa sama perinteisen 26" kanssa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Onks Pomppukeppitehtaan(tm) GX paskaa?
    Hinta huomioiden kyseessä on varsin oivallinen osasarja. Sokkotestissä en pysty sanomaan tuntuman perusteella eroja GX, X1 ja X01 sarjojen välille. Kestävyydestä paha sanoa oikeastaan mitään, kun olosuhteiden vakiointi on mahdotonta. GX -pakka on minulla kestänyt sen verran hyvin, etten ole viitsinyt edes ajatella kalliimpia pakkoja.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    OEM takanavat kannattaa jättää pyörän kanssa kauppaan.
    Mikä tahansa OEM kampe on riski ostajalle, eli en tekisi tästä pelkkää takanavan ongelmaa. Takanapakin on vaihdettavissa jos pahin tapahtuu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Myös keskiölaakeri joutuu läskipyörässä koville, mutta on yleensä standardi kulutustavaraa.
    Tätä en kyllä allekirjoita. Keskiö kestää oikein asennettuna ihan siinä kuin muidenkin pyörien keskiöt. Väärin asennettuna ne(kään) ei yllättäen kestä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #2463
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...90#post2698190

    Tuolla oli jotain mittatuloksia renkaiden halkaisijoista, mutta ei mainintaa lähteestä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  4. #2464
    Blackborow Guest
    Mulla on sekä 26" kiekot että 27,5" kiekot. Nappulasta mitattuna käytännössä saman korkuiset kuin 27,5" Barbegazit. Korkeintaan millien ero. Rungosta mitattuna Barbegazi on korkeampi.

  5. #2465
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Verkkokauppafillari vaikka sais oikean pyörän fillarikaupasta samaan loppuhintaan?
    Miten "oikea pyörä" määritellään? Onko Canyonit myös vain "verkkokauppafillareita"?

    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ike-sininen-XL

    http://www.pyorasuvala.fi/fatbike/trek-farley-5-2018

    - Scoop Single 1399 e, Trek Farley ennakkohinnalla (liekö enää voimassa?) 1599 e. Eroa siis vähintään 200 e Scoopin hyväksi.
    - Molemmissa alumiinirunko ja hiilikuitukeula
    - Molemmissa läpiakselit edessä ja takana
    - Geometria on molemmissa ilmeisesti enemmän kisa- kuin retkeilyhenkinen
    - Trekissä 1x10 Deore (vaihtaja & vivut M6000, takapakka HG50), Singlessä 1x11 (vaihtaja XT, vivut ja takapakka SLX)
    - Trekissä takapakka 11-42, Singlessä 11-46. Trekissä eturatas 28-piikkinen, Singlessä 30-piikkinen. Välitykset menee siis kohtalaisen lähelle toisiaan, mutta Singlessä on yksi vaihde enemmän.
    - Molemmissa Race Face Aeffect -kammet
    - Keskiö Trekissä PF121, Singlessä BSA90. Korjatkaa jos menee väärin, mutta Trekissä on pressfit, jotka kai perinteisesti ovat tiukkoja toleransseista.
    - Trekissä KMC:n ketjut, Singlessä Shimano (105)
    - Trekissä SRAMin Level-jarrut, Singlessä Deoret (M6000). En osaa verrata kummat paremmat tai huonommat.
    - Molemmissa SUNringlé Mulefut 80 SL -vanteet. Mutta Evanscyclesin mukaan Trekissä pitää ostaa erikseen tubeless-venttiilit, Singlessä ne tulee mukana.
    - Trekissä omat Bontrager-navat, Singlessä Mulefutin. En osaa asettaa näitä paremmuusjärjestykseen. Molemmat lienee ihan hyvät.
    - Trekissä Gnarhwalit, Singlessä Bulldozerit. Näissä Trek vienee voiton, mutta 200 e hintaerolla Singleen vaihtaa Jumbo Jimit tai Budin ja Loun. Ja Suuren fatbike-rengaskeskusteluketjun perusteella Gnarhwalitkin on aika monella menneet vaihtoon, joten myös Trekin omistaja voi päätyä rengaskauppaan. Singlessä myös pikkasen leveämmät kumit, joskaan ilmeisesti nimellisesti 4,7" Bulldozer ei oikeasti ole noin leveä.
    - Single painaa 14,5 kg (2017-malli, 2018-mallista en löytänyt tietoa). Trekin painosta ei tietoa.

    Vuosi sitten päädyin ostamaan Silverback Scoop Singlen. Kuten hcfreak, myös minä ostaisin uudestaan. Silloin tein vastaavanlaisen osavertailun Scoopin ja muutaman muun pyörän välillä, enkä vain mitenkään keksinyt miten "oikea merkkipyörä" olisi parempi. Kalliimpia ne kyllä olivat, etenkin kun vuosi sitten Scooppia sai ennakkohintaan 1199 e.

    Lukemani perusteella Silverbackin takuuhuollot toimivat, eikä niissä ole tarvinnut tapella typeryyksistä (vrt. XXL:n Whitet, joista on runkoja murtunut ja takuukorjauksesta on kieltäydytty koska satulatolppa olisi ollut muka liian korkealla, vaikka omistajien mukaan on ollut tukevasti maksimiviivan paremmalla puolella). Vikoja Scoopeissakin toki ollut, ja asianomaisen keskusteluketjun mukaan myös runkoja on takuuseen korvattu. Vertailun vuoksi, ostin oikeasta fillarikaupasta Cannondale Caadx:n 2,5 vuotta sitten. Siitä on takuuseen kaksi kertaa korjattu naksuvaa keskiötä, ja taas se naksuu. Takuuaika on mennyt umpeen, joten en tiedä saisiko sitä vikaa enää korjattua myyjän piikkiin, ainakaan tappelematta (kuluttajasuojahan kai lähtee siitä, että tyyppiviat on korjattava, ja kaksi kertaa takuuseen mennyt vika viittaa aika vahvasti tyyppivikaan).

  6. #2466
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Miten "oikea pyörä" määritellään?
    Nopein Läski on paras. Pätee retkeilyyn, nautiskeluun ja kisailuun.

  7. #2467
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Nopein Läski on paras. Pätee retkeilyyn, nautiskeluun ja kisailuun.
    Tähän ei ole lisättävää. Hyvin tiivistetty!

  8. #2468
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Seison korjattuna. Eli Trekin hehkutus 27.5" mittavista eduista on silkkaa soopaa, jos kerran kehämitta on luokkaa sama perinteisen 26" kanssa.
    .
    Lieneekö tuo ihan sopaa etujen suhteen on? Se pitää jokaisen itse kokeilla. Mielestäni erittäin toimiva koko varsinkin talvi käytössä.

    Mitä 27,5 koossa jää kaipaamaan on jumbojimin rullaus.

    Kooltaan barbegazi 27.5" on isompi kuin jumbojim 26×4.8, mittana bluto keula toinen sopii toine ei.

    Kovempi kyyti tuon koon renkaissa on verraten perinteiseen 26".

  9. #2469
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wuffe Katso viesti
    Onko kokemuksia tai muuten antaa vinkkejä millainen pyörä on SUP X-fat, jota Suomen urheilupyörä myy?

    Ekaa fattiä ostamassa ja SUP tuli eteen. Olen aiemmin katsellut Scoopin Singleä tai fattyä, Feltin DD30 jaTrek Farley 5 (2018).

    Xxl:n White poistui listasta kun runkokokoa ei ole enää saatavilla S-koossa.
    Olin pari viikkoa sitten samassa tilanteessa ostamassa ekaa fättiä. Vaihtoehdot oli samassa hintaluokassa ja Felt DD30 oli yksi vaihtoehdoista. Kattelin myös sup x-fattia mutta suurin runkokoko oli mulle siinä rajoilla. Onneksi sain koeajaa kaverin kaverin canyon dudea aiemmin joten valinta oli lopulta helppo. Minulla ei tietysti ole vertailukohtaa mutta olen dudeen tosi tyytyväinen, on ketterä maastossa ja kiihtyy hyvin. Välitykset riittää siirtymillä ilman etuvaihtajaakin. Suosittelen!

  10. #2470
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Kyl mä luottaisin sen trekin runkoon aika lailla enemmän kuin silverbackin ja pyöräliikkeessä on useinmiten parempaa teknistä osaamista kuin verkkokaupassa(pyörien suhteen) Onkos sen silverbackin geometriatietoja jossain? kovin pystyltä näytti keula kuvien perusteella? verkkiksen sivuilla sanotaan että kuvien yhteydessä on geometriatiedot, mutta ei ainakaan mun selaimella näy mitään.

    Jokatapauksessa osia saa vaihdeltua aika helposti vaikka oliskin jotain epäkuranttia kamaa, mut jos runko on kehno, niin kokonaisuus on kehno. En väitä että silverbäkki on kehno, mutta varma tieto on että trekki ei ole kehno. Mulla oli semmonen ja se oli hyvä. :-)
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  11. #2471
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    Lieneekö tuo ihan sopaa etujen suhteen on?
    Markkinointipuheissa 27.5 rullaa helpommin esteiden yli. Tähän faktoriin vaikuttaa vain kehämitta, joka onkin sitten ~sama.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  12. #2472
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Markkinointipuheissa 27.5 rullaa helpommin esteiden yli. Tähän faktoriin vaikuttaa vain kehämitta, joka onkin sitten ~sama.
    Mä muistan että ne trekiltä kehui (tai sitten se oli harrastajien tulkintaa) että yhtä hyvin menee esteiden yli, mutta rullaa paremmin ja rengas muljuaisi vanteella vähemmän kuin korkeampi kylkinen 26" rengas.

    Mä tykkään mahdollisimman isosta ilmatilavuudesta, siksi mielummin 26" mun käyttöön.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  13. #2473
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti agee Katso viesti
    Mulla trekin farley 2018.
    Piti ostaa sellanen kun köyhällä ei oo varaa ostaa paskaa. XXL:n whitet ihan kelpo alotuspyöriä mutta vaihteistot yms. kestävyydeltään vähän kysymysmerkkejä.

    En ole Trekkiä katunut hetkeäkään. On saanut osakseen huomiota tarpeeksi ja täydellinen läski. Istuu mulle kuin hanska käteen.
    Mitä olet tykännyt gnarwahl renkaista?

  14. #2474
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Markkinointipuheissa 27.5 rullaa helpommin esteiden yli. Tähän faktoriin vaikuttaa vain kehämitta, joka onkin sitten ~sama.
    Noi on tietysti paljon makuasioita, mutta itsellä oli vähän aikaa 27.5" kiekot 3.8" Hodageilla ja ainakin minä tykkäsin enemmän 26" kehistä 4.8 LS Jumbojimeillä. Mukavammat oli 26" JJ:llä ajella ja ylitti esteet ainakin yhtä hyvin ellei paremmin kuin 27.5" Hodageilla.

  15. #2475
    Eikös se Trekin markkinapuheiden mukaan 27,5" antanut suuremman kontaktipinnan ja sitä myötä paremman pidon?

    https://youtu.be/x3lcRm15wbw

    Näin teoriassa.

  16. #2476
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Kyllä se 27.5 Barbegaz on korkeampi/laajempi ku mikään 26sen kehällä oleva rengas.
    Rullaa paremmin epätasaisella ja alamäessä todella vakaa.
    27.5 rungossa on monta hyvää puolta ja aina siihen saa 26 jos haluaa.

  17. #2477
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    2XL lienee korkeempi.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  18. #2478
    Nyt löytyi ulkonäöllisesti hieno pyörä. Liekkö Dudessa kuitenkin edelleen hinta/laatu parempi? Paino samaa luokkaa. Emäputken ja alaputken massiivisuus tekee paljon ulkonäölle plussaa. Onhan tuolla myynnissä tuo reippaasti kalliimpikin 9,6kg läski
    https://best-bike-parts.de/Kubis-bigbub-neon-XT-Carbon-Fat-Bike#&gid=1&pid=4




  19. #2479
    Tarvitsisi hyvin palvellut Trek Stache vaihtaa muhkumpaan kun sillä jää pahimmat paikat ja talvikelit ajamatta. Omat ajot on pääasiassa lähiretkeilyä metsäpoluilla ja risukoissa sekä satunnaisia pitempiä useamman päivän retkiä. Ehdotuksia pyörästä mikä kestäisi ympärivuotista käyttöä ja pärjäisi tunkkaamatta vähän haastavammissakin paikoissa?

    29+ jälkeen en mielellään luovu korkeiden kehien eduista ja täysläskiä kokeillessa vähän tökki tasaisella pohjalla tehoton "lyllertävä" eteneminen mikä ei oikein paineitakaan säätämällä lähtenyt. (Tottumiskysymys?) 650b-fatti vaikuttaa näiden takia kiinnostavalta kompromissilta, mutta Trek ei ilmeisesti Suomeen kauhean montaa vaihtoehtoa ole tuomassa? (Ainakaan sellaista johon mahtuisi joustokeula jos semmoisen myöhemmin haluaa?) Tai jos kasaa itse, saako noita 650b-läskien kiekkoja tai vanteita ylipäätään mistään erikseen?

  20. #2480
    Google löytää:
    http://lundberg247.fi/product_details.php?p=1608

    Mcarbonilta 65mm leveää kuitukehää saatavilla myös. Tuo sopivasti pyöreyttä renkaaseen ja suojaa vanteelle.

    27,5x3,8" mahtuu blutoon. 27,5x4,5" mahtuu taasen manitoun mastodoniin.

    3,8" kumilla pärjännyt kesän, talveksi jäykkä keula ja 4,5". Trek Farley 5 2018 siis sopisi tarpeisiisi ainakin aihiona, jos ei sitten vakio-osat riitä.

  21. #2481
    Juu 2018 farley näyttää kyllä aika ylivertaiselta hinta- laatusuhteeltaan, vaikka tuo mastodon ei ilmeisesti siihen sovikaan.

    Taitaa sen option ja muutaman taakkatelineen paikan hinnaksi tulla vähän liikaa jos osista kasaa.

  22. #2482
    Kiitos vinkkejä antaneille. Päädyin hommaamaan DD30 Sitä tunnutaan kehuneen ja sellaista olen vuokraamossa kokeillut.

  23. #2483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahti Katso viesti
    Juu 2018 farley näyttää kyllä aika ylivertaiselta hinta- laatusuhteeltaan, vaikka tuo mastodon ei ilmeisesti siihen sovikaan.

    Taitaa sen option ja muutaman taakkatelineen paikan hinnaksi tulla vähän liikaa jos osista kasaa.
    Korkeampi alalaakeripesä Crown race tms haarukkaan, niin mahtunee hyvin ja hiukan loivemman keulan samalla.

    Pieni kokemus löytyy Farley EX 8 ja tuntui ne ensiasennus Hodagit aika tuhnuilta kovalla alustalla. Tuota kun ei saa 2018 mallina enää Euroopasta, niin pitäisi vissiin metsästellä talvella 2017 19,5 kokoinen jostain päin. Oli se muuten aivan loistava ja paino ei kyllä tuntunut yhtään negatiiviselta. Hiukan oli huono keulimaan, mutta pääsee sillä yli helposti kaikesta pikku nypäytyksellä. Kesäkäytössä 29x3.00 kumein voisi olla aika tykki peli. Mastodontilla tuosta saisi aika messevän 27,5x4,5 kumein myös.

  24. #2484
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Ei taida olla läskejä myynnissä missä ois valmiina mastodon tai wren? 1500-2500€ haarukassa.
    Rockshox pitää aika monopoli asemaa

  25. #2485
    Jenkeistä käyt hakeen 2018 Farley 7
    https://www.trekbikes.com/us/en_US/b...?colorCode=red
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  26. #2486
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    ...tuntui ne ensiasennus Hodagit aika tuhnuilta kovalla alustalla.
    Tuhnuilta? Avaa määritelmää tuhnu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Rockshox pitää aika monopoli asemaa
    Money talks.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  27. #2487
    Tuhnulta tuntui eli huonohko rullaavuus kovalla alustalla. Pitoa oli reilusti.

  28. #2488
    Eihän sitä fläsällä muutenkaan viihdy kovalla alustalla määräänsä enempää

  29. #2489
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Hodag on perstuntumalla sanottuna lähes Jumbo Jimin tasoinen rullaavuudeltaan. JJ puolestaan on testatusti rullaavin läskirengas. Rengaspaineen ohella kehän paino ja mahdollinen sisärengas vaikuttaa rullaavuuden tunteeseen oleellisesti. Mulefut ei ole mikään erityisen kevyt kehä...
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #2490
    Tavoitteena hankkia läskipyörä vaimolle, pituus 167cm. Ainoa kriteeri on ettei ole punainen, oranssi menee pakon uhalla,jos ei ole muuta tarjolla. Hintaluokka max 1350€. White ei oikein kiinnosta, uusi kona wo ei käy värin takia, joten silverback vissiin ainoa vaihtoehto, jos löytyy S-kokoa. Trekki menee kalliiksi. Turkoosi tai sininen paras väri!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •