HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 85 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85 86 87 95 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.521 - 2.550 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #2521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eman Katso viesti
    Ensimmäinen maastolenkki ajettu uutukaisella Dude CF 8.0 pyörällä ja hauskaa oli! Aiempaa kokemusta on tosin vain Trekin Farleysta, johon verrattuna ainakin tuntui kevyemmältä/hauskemmalta ja olihan tuo nyt tarjouksessa, joten oli vieläpä halvempikin. Tuntuu että monen vuoden tympääntymisen jälkeen maastopyöräily on jälleen hauskaa!
    Sopivia rengaspaineita täytyy vielä opiskella, nyt kumit oli varmaankin aivan liian kovat. Edessä 1.6 bar, takana 1.8 bar (ajajan paino 91kg). Tosin ajoin siinä pari kilsaa asfalttiakin ja hyvin rullasi ;-)
    Juu, ihan liian paljon painetta, sisureiden kanssa jotain 0.6/0.7 ja tubeleksena varmaan voi mennä 0.4/0.5 paineisiin. Osta sellainen pieni pumppu mukaan jolla voi pitkille siirtymille pumppailla paineet ylös ja laskea sitten tarvittessa.

  2. #2522
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti
    Osta sellainen pieni pumppu mukaan jolla voi pitkille siirtymille pumppailla paineet ylös ja laskea sitten tarvittessa.
    Tarkennetaan vähän tätä eli perus minipumppu on läskin renkaille tuotoltaan turhan pieni, nippanappa toimii kyllä jos vaan paineita pitää säätää mutta auta armias jos tulee rengasrikko...

    Tämä on hyväksi todettu monenkin mielestä https://www.velobia.fi/lezyne-micro-...ive-hvg-pumppu ja nimenomaan toi HVG malli.

  3. #2523
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Minkälaisen irroitustyökalun tuo duden bb92 keskiö vaatii?

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  4. #2524
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147


    Mikähän tuollaisen paukkeen aiheuttaa polkiessa? Jotenkin oudolta tuntuu että kulahtaneesta laakerista tuollanen tasanen pauke tulee..?

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  5. #2525
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Osuko kampi takahaarukkaan? Ainakin lähellä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #2526
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Joo se menee läheltä mutta ei osu, ääni mielestäni koventunut viimeisen viiden lenkin aikana.

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  7. #2527
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Onko kammet löysällä? Itsellä oli eilisellä lenkillä löysällä ja piti käydä välillä pajattamassa. Nyt ajettu rempan jälkeen 80km ja vastaava ääni pois. 1500 km pysyi paikoillaan hiljaa edellisen remontin jäljiltä tai oikeastaan silloin vaihdoin hyllystä käytetyt trs+ kammet ovaalin kanssa paikoilleen ja jätin uudet hyllyyn odottamaan tarvetta.

  8. #2528
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Itseasiassa kammissa tuntuu pieni klappi, mutta vaikka kampien pulttia reilusti kiristinkin niin edelleen pieni klappi tuntuu. Ps. Kammen ulosvetäjän kierteet korkannut aikapäiviä niin kiristin surutta kunnolla..

    Tilasin racefacen bb92 keskiön nyt..

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  9. #2529
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Kiitos sovitusapua tarjonneille! M tuntui hieman ahtaalta, tosin senkin olisi varmasti saanut toimimaan. Päädyin tilaaman L:n, luulen että tarvittaessa stemmiä lyhentämällä siitä saa sopivan. Nyt pitää vain odotella. Mitä etuja fattystrippereillä saisi teippaamiseen verrattuna? Tähän mennessä on vanteita tullut vain teipattua, mikä on melko yksinkertaista puuhaa. Mietityttää vain minkälainen homma on teippien vaihdossa jos siihen joskus tarvitsee ryhtyä...

  10. #2530
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Taivalkoski
    Viestit
    106
    Fattystripperin etu taitaa olla just systeemin uusimisen helppous. Teipistä jää mönjää. Itsekin arvon samaa asiaa parhaillaan, Dude vastikään saapuneena...

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Syötteen pyöräilyreitit ja karttalinkki:
    http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/kansallispuistot/syote/reitit/syotteenpyorailyreitit/Sivut/Default.aspx

  11. #2531
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    163
    Ja Fattystripperin kans ei tarvi miettiä pitääkö ilmat vai ei kun varmasti pitää.

  12. #2532
    Blackborow Guest
    Yhteen Dudeen pyöräytettiin sunnuntaina hirvisäkki-tubeless. Saa nähdä tuleeko omistaja jossain vaiheessa avautumaan tubeless-ongelmista.

  13. #2533
    Terve, oma dude 8.0 saatu tulille ja eka lenkki heitetty. Onko nyt niin että tuo etuakselin "kampi" jää siihen mihin kierteet loppuu eli kammen paikkaa ei voi säätää? Mitään quick-release-tyylistä salpaa siinä ei ole. Vai olenko missannut jotain?

    https://www.dropbox.com/s/rky01kmz0x...23744.jpg?dl=0

  14. #2534
    zipo Guest

  15. #2535
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    No niinpä tietenkin, kiitos paljon!

  16. #2536
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Dude saapui eilen ja ensilenkki on heitetty. Vanhaan läskiin verrattuna suorastaan lentää, tosin renkaissa oli painetta hieman päälle puoli baria, maastoon noilla ei vielä kannata mennä. Noilla paineilla tuolla ajelee siirtymää mieluummin kuin omalla täpärillä. Maastolenkit saavat odottaa fattystrippereitä ja tubeless-asennusta.

    Koosta sen verran, että L-kokoinen on mielestäni juuri hyvä näin 181 pitkälle, ainakin rungon pituuden puolesta. En välttämättä vaihda stemmiäkään lyhyempään, mihin olin varautunut. L-kokoinen on vain todella korkea, joten spacerit täytyi siirtää stemmin päälle ja stemmi kääntää toisin päin, mutta noin sain tangon itselleni sopivalle korkeudelle. Lyhytjalkaiselle tuossa tosin tanko jäisi väkisin satulaa korkeammalle.

  17. #2537
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Dude saapui eilen ja ensilenkki on heitetty. Vanhaan läskiin verrattuna suorastaan lentää, tosin renkaissa oli painetta hieman päälle puoli baria, maastoon noilla ei vielä kannata mennä. Noilla paineilla tuolla ajelee siirtymää mieluummin kuin omalla täpärillä. Maastolenkit saavat odottaa fattystrippereitä ja tubeless-asennusta.

    Koosta sen verran, että L-kokoinen on mielestäni juuri hyvä näin 181 pitkälle, ainakin rungon pituuden puolesta. En välttämättä vaihda stemmiäkään lyhyempään, mihin olin varautunut. L-kokoinen on vain todella korkea, joten spacerit täytyi siirtää stemmin päälle ja stemmi kääntää toisin päin, mutta noin sain tangon itselleni sopivalle korkeudelle. Lyhytjalkaiselle tuossa tosin tanko jäisi väkisin satulaa korkeammalle.
    Minä 180 senttisenä ja 84,5 inseamilla tilasin M kokoisen. Mietin kyllä L kokoa, mutta ajattelin että oisko ollut liian pitkä runko..

  18. #2538
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Liian pitkä tuo ei mielestäni ole (makukysymys), mutta aika korkea on. 87cm inseamilla saan juuri ja juuri tangon sopivalle korkeudelle. Toki vielä voisi tiputtaa tankoa jyrkemmälle stemmillä tai pienemmällä tangon nousulla. Katsotaan nyt vielä mille korkeudelle tanko lopulta jää. M-kokoa testatessa tuli sellainen olo, että ainakin pari senttiä täytyisi pidentää, setback-tolpalla ja 70mm stemmillä voisi mennä. Mutta ei tuo L mielestäni mikään hirvi kuitenkaan ole. Ehkä mun vanha White on niin kömpelö että siihen verrattuna tuo tuntuu ketterältä Joka tapauksessa 180-senttisenä putoaa mielestäni noiden kahden koon väliin, joten mieltymysten mukaan voi valita kumman vaan, tai sitten jättää valitsematta jos kumpikaan ei ole hyvä.

  19. #2539
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Olisiko pk-seudulla kenelläkään lahjoittaa DudeGuard -laatikkoa? Ehdin jo hävittää oman laatikkoni ja nyt tarvitsisin sellaisen Canyonille palautusta varten.

  20. #2540
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    97
    Huotah, mulla on auton perällä, tervetuloa noutamaan Haagasta tänään 20-21 välillä. Menee muuten pahvinkeräykseen. YV:llä tavoittaa.

  21. #2541
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Minkälaisen irroitustyökalun tuo duden bb92 keskiö vaatii?

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    Onko siis jokin muu kyseessä kuin Duden "standardi" keskiö? Omassa Dudessani on ihan PF41:t painettuna runkoon kiinni ja kai ne keskiön laakerit vaatii irroitukseen esim. iskuvasaran sopivalla holkilla? Sitä ennen joutuu tietenkin kammet irroittamaan e13:n omalla työkalulla (tai jotkut on käyttäneet muitakin ja ehkä hajoittaneet kampensa). Jos lähellä asustelet niin lainaan löytyy...

  22. #2542
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Juu keskiö vaihdettu ja hyvin pärjäs perus työkaluilla
    Ps. Fillaritorista löytyy nyt kyseinen dude

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  23. #2543
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Mikä ongelma oli jos käyttää jotain muuta kuin e13 kammenirttoitustyökalua? Miksi kierteet korkkaa?
    Ei tarvitse nyt irroittaa, mutta mietin että jos tilaisin varastoon. Toisaalta multa löytyy joku pro merkkinen työkalu, jossa pystyy säätämään sitä sisemmän tapin pituutta (oliko tämä se ongelma parktoolin työkalussa). En viitsi turhaan tilata, jos tuo pro työkalu riittää.
    Joku ton näköinen:
    http://www.suomenurheilupyora.fi/ima...edin_orig.jpeg

  24. #2544
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Ongelma on kammen päässä oleva lyhyt kierre. E13 työkalussa noihin kierteisiin kiinnitetään "stoppari", jota vasten kampi irroitetaan sisältä ulos päin. Näin kierteisiin kohdistuva voima on tasainen ja suorassa linjassa. Tuolla toisella työkalulla on vaarana se, että voimakkaasti vääntäessä kierteisiin kohdistuva voima tulee väärässä kulmassa aiheuttaen kierteiden korkkaamisen. Oliko tarpeeks hankalasti selitetty


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #2545
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    381
    Onko jollain muulla ollut ongelmia vaihteiden kanssa akselin taakse siirron jälkeen?? Siis vaihdoin 4,8 tossut alle. 9, 10 ja 11 vaihteet ei osaa päättää, välillä menee välillä ei...

  26. #2546
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    95
    Onko ketjut liian lyhyet? Jatkoitko?

  27. #2547
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    381
    En jatkanut, kun mitta näytti olevan pari linkkiä yli kun ketju meni isojen rattaiten kautta... siis mulla 1x11

  28. #2548
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    56
    Onko CF 8.0 dudessa oleva OHJAUSTANKO IRIDIUM \ 3 - 5 \ RISERBAR millä mitoilla? En löytänyt canyonin sivulta lisätietoja.

  29. #2549
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    97
    740mm ja luulen, että noin 15mm rise & 9 asteen backsweep. EDIT: kun innostuin kaivamaan 2m päästä kaapista niin upsweepiä myös inasen, ehkä 5 astetta? Painoa 348g

  30. #2550
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    95
    Väiskille vielä. Jotain säätöhommia tehdessäni, oliko ketjun vai vaijerin vaihdon jälkeen ihmettelin, kun ei vaihtanut kunnolla isoimmalle rattaalle. Aikani ihmeteltyäni huomasin, että b-tension ruuvi oli liian löysällä ja häkki/ylärissa otti rattaaseen kiinni. Jostain syystä oli löystynyt tai jäänyt liian löysälle. Voisiko etäisyyden kasvu vaikuttaa tähän? Itsellä myös Sram 1x11.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •