HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 117 / 124 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 3709

Aihe: Chainreactioncycles

  1. #3481
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Ehdotin Postille, että kun vastaanottajan kaikki muut tiedot on oikein, niin voisinko tulla sen Postista hakemaan ja todistaa passilla henkilöllisyys. Ei käy kun se luovutustavan muutos pitäisi tulla lähettäjältä sieltä Irlannista.

    Paska putiikki Posti. Kukaan Postillakaan ei epäile, etteikö se paketti ole minulle tulossa. On nyt vaan sellanen sääntö, että me toimitaan näin. Paketti varmaan ketkeää palautua Irlantiin ennen kun koodi on minulla.

    Viikon kyllä Posti lupasi viivästyttää takaisin lähetystä. Tosin se luvattu viikko ei näy paketinseurannassa vaan siellä on vanha päivä jolloin viimeinen päivä hakea. Jos arvata pitää, niin se muija joka sen viikon lupasi, alkoi lakata kynsiään puhelun jälkeen, eikä päivittänyt sitä lupaamaansa viikkoa mihinkään koneelle.

    Jyri

    Jyri

  2. #3482
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Toivotaan, että ovat sinulle laittaneet oikean puhelinnumeron pakettiautomaattia varten. Minulle laittovat väärän, enkä saa perkeleelläkään pakettia Suomen Postin hallusta pois.

    Jyri
    Täällä sama juttu. Paketti jumissa pakettiautomaatissa ja uuden tekstiviestin lähetyspyyntö oikeaan numeroon kiertää CRC:n kautta ensin P2P Trak Pakille, josta sitten ovat yhteydessä Postiin. Postin asiakaspalvelu ei tosiaan muuta numeroa ennen kuin saavat pyynnön paketin lähettäjältä.

    Harvinaisen turhauttava virhetilanne, kun seurantakoodit ja kaikki on tiedossa. Kello tikittää ja paketti tullee lähtemään paluupostina lähettäjälle ennen kuin koodit saapuvat luuriini.

    Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

  3. #3483
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Nyt sain jonkun mailin asiakaspalvelulta, että ovat välittäneet homman jollkin kuriirifirmallensa ja epäilivät, että saattaa noin 5 päivää mennä.. 5 päivää riittää jos se Postin muikkeli teki mitä lupasi, eli pysyy viikon pidempään postissa. Se pidennyts aika ri ole kyllä vieläkään päivittynyt paketin tietoihin seurantakoodilla katsottaessa, eli saas nähdä nyt onko paketti Irlannissa ennen kuin minulle koodi pärähtää.

    Jyri

  4. #3484
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Paska putiikki Posti. /clip/ On nyt vaan sellanen sääntö, että me toimitaan näin.
    No se sääntö tulee ihan suoraan alan kansainvälisestä lainsäädännöstä ja ohjeistuksesta. Vastaanottaja ei ole kuljetuksen sopijaosapuoli, eikä näin ollen voi tehdä kolmantena osapuolena kahdenväliseen (lähettäjä/huoltisija) sopimukseen muutoksia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  5. #3485
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    ^Sellaisen havainnon tein omissa CRC:n paketeissa, että jos laiskuuttani teen checkoutin Paypalilla kirjautumatta CRC:n tunnuksilla, paketissa ei ole puhelinnumeroa ja (onneksi) meillä se menee asiamiespostiin, josta sen saa seurantakoodilla. Kun viimeksi muistin kirjautua sisään CRC:n tunnuksilla, paketissa olikin puhelinnumero, jonka olen laittanut CRC:n asiakastietoihin.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  6. #3486
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405

    Chainreactioncycles

    Vastaanottajasta nyt vaan ei ole kellään osapuolella mitään epäselvää ja suomen passilla olisin todistanut henkilöllisyyden.

    Muilla firmoilla ei ole mitään ongelmaa muuttaa toimitustapaa. Jos haluan hakea pakettini heidän varikolta se onnistuu yhdellä puhelinsoitolla DHL, UPS, FedEx ja kelle vain.

    Eivät he vaadi, että hakupaikan muutoksen pitää tilata Saksalaiselta toimittajalta.

    En minä niissäkään lähetykissä ole sopijapuolena. Silti olen muuttanut vastaanottopaikan kymmeniä kertoja.

    Ainoastaan Posti lähettää tavarat mieluimmin
    Irlantiin kun vaihtaisi vaikka yhden numeron väärin näppäiltyyn puhelinnumeroon.

    Jyri

    Edit. Lisään vielä, että Posti on muutenkin aivan paska toimija. Ainoastaan Postilla kestää Helsinki Klaukkala väli 1-3 viikkoa riippuen vähän kerrasta. Yhdessäkään Afrikan maassakaan ei 30 km matkaa jaeta yli 2 päivää. Ihan meidän Suomalaisten etu.

  7. #3487
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    ^Tämä on totta. Kuriirifirmoilla onnistuu esim. kesän aikana muuttaa toimitusosoite työpaikalta kotiin puhelinsoitolla. Ei vaadi lähettäjältä mitään toimenpiteitä. Onko H.Moilanen sitä mieltä, että kaikki kuriirit rikkovat törkeästi näitä kansainvälisiä sääntöjä vai koskeeko ne vain Postia?

    Postin on varmaan pakko pitää jostain "auktoriteeteista" kiinni, ettei ihan puutarhanhoitofirmana pidetä.

    Postilaki 54§:


    "Postiyrityksellä on velvollisuus toimittaa kirjelähetys tai postipaketti lähetykseen merkittyyn osoitteeseen.


    Jos kirjelähetyksen tai postipaketin osoitetieto on puutteellinen tai virheellinen, postiyrityksen tulee osoiterekisterinsä ja yleisesti saatavilla olevien julkisten rekistereiden avulla pyrkiä selvittämään vastaanottajan oikea osoite. Jos vastaanottaja on tehnyt voimassa olevan osoitteenmuutoksen tai sopimuksen edelleen lähettämisestä, kirjelähetys tai postipaketti on toimitettava sen mukaiseen uuteen osoitteeseen, ellei postiyritys ole lähettäjän kanssa toisin sopinut. Yleispalveluun kuuluvan kirjelähetyksen tai postipaketin osoiteselvittelystä ei kuitenkaan voi sopia toisin lähettäjän kanssa."
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  8. #3488
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405

    Chainreactioncycles

    Suurimma osalla on vastaanottopaikan muuttaminen ihan toimintona nettisivuillakin. Senkun klikkaat vaan ja ilmoitat uuden ajan, osoitteen tai sitten haet heidän varikolta.

    Eivätkä varmasti vahvista asiaa Irlannista, Saksasta tai yhtään mistään muualtakaan.

    Ihan Suomen Postin omia juuttuja nämä on.

    Jyri

  9. #3489
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Mihin numeroon se viesti on oikein mennyt? Eipä ole itsellä ollut Postin kanssa ongelmia, joskus kai kestää mutta yleensä ei.

    Lisäys. Jos sulla on se numero tiedossa niin soita sinne ja kysy löytyisikö koodia.

  10. #3490
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Siihen väärään numeroon. Ei ne sitä minulle kerro. Turvallisuusmääräys nääs. Se ei heitä haittaa, jos joku väärä ihminen sen hakee jos jollain sattuu olemaan se väärä numero käytössä.

  11. #3491
    Eikö sulla ole missään tilausvahvistuksessa sitä väärin näppäiltyä numeroa? Jos sinne soittaisit ja sieltä vastaisi joku niin koodi vois löytyä.
    Eikö CRC:le voi soittaa ja kysyä paketin koodeja?
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  12. #3492
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    ^Tämä on totta. Kuriirifirmoilla onnistuu esim. kesän aikana muuttaa toimitusosoite työpaikalta kotiin puhelinsoitolla. Ei vaadi lähettäjältä mitään toimenpiteitä. Onko H.Moilanen sitä mieltä, että kaikki kuriirit rikkovat törkeästi näitä kansainvälisiä sääntöjä vai koskeeko ne vain Postia?
    Kirjoitin huolimattomasti. Vastaanottaja ei voi oletusarvoisesti muuttaa lähettäjän ja huolitsijan välistä sopimusta.

    Postia ja rahtia koskee osittain eri määräykset ja säännöt. Rahdinkuljettamisessa sääntely on vapaampaa, sillä rahtia ei koske esimerkiksi kirjesalaisuus millään tavalla. Huolintasopimuksessa määritellään osapuolten oikeuden ja vastuut - myös vastaanottajan oikeus (=mahdollisuus) muuttaa toimitusosoitetta ilman lähettäjän kontribuutiota. Mitä kukakin on huolintasopimuksessaan sopinut ja millaiset ovat kunkin toimijan vakiosopimusehdot, siihen on huono ottaa kantaa.

    Lisäys: En tiedä missä kohdassa postipaketissa tulee rahtia ja erotteleeko Posti näitä toimitusehdoissaan millään tavalla, vai sovelletaanko postipaketteihinkin kirjepostin ehtoja. Firmana Suomen Posti on kyllä umpisurkea; heidän yksipuolisella päätöksellä he saavat jättää postin jakamatta (nouda konttorista, mutta mitään ilmoitusta et tule saamaan), niputtaa useita pieniä, eri lähettäjiltä tulevia lähetyksiä yhdeksi isoksi (--> jakelu kotiosoitteeseen ei onnistu, koska iso paketti) ja muuttaa kotiin toimitettavan paketin konttorista noudettavaksi. Perusteluja toiminnalle ei saa, vaan kehotetaan ottamaan yhteyttä lähettäjään. Mutta tämä ei ole CRC:n ongelma tai yksinoikeus. Mikäli mahdollista, pyrin valitsemaan toimitustavaksi aina jonkin kuriirin.
    H. Moilanen muokkasi tätä : 17.08.2017 at 15.53
    Holokki auki ku H. Moilane.

  13. #3493
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Mulla oli viime vuonna mielenkiintoinen kokemus CRC:ltä tilaamisessa.

    Tilasin kolme kehää ja jotain pientä sälää. Tilauksen tiedoissa oli muistaakseni mainittu kotiinkuljetus, mutta Suomen päässä toimituksen hoitanut Bring vei paketin pakettiautomaattiin. Ei tietenkään lähimpään, vaan ehkä neljänneksi lähimpään. Kävelin noutamaan pakettia. Luukku ei auennut koodilla, Postin päästä joku yritti avata luukkua etänä tuloksetta ja lopulta kävelin kotiin ilman pakettia.

    Olin jo aiemmin seurannasta huomannut, että paketti oli liian iso laitettavaksi pakettiautomaattiin, joten todennäköisesti se oli survottu sisään väkisin ja sitten painanut luukkua ulos estäen lukitusmekanismin aukeamisen.

    Parin päivän päästä sain Postilta tekstiviestin, että paketin voi noutaa Postin toimipisteestä. Noudin pahasti murjotun paketin, tarkistin sisällön ehjäksi ja ajelin kotiin kehät kaulassa. Seuraavana päivänä sain Bringiltä tekstiviestillä mysteerikoodin pakettiautomaattiin, jota en uteliaisuudesta huolimatta käynyt tarkistamassa.

  14. #3494
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Åboriginal
    Viestit
    96
    Onpa erikoinen tuo Jyri K:n tapaus... toivottavasti saat tavarasi.

    Omasta tilauksesta tuli koodi tänään ja sain koodin myös sähköpostiin.

  15. #3495
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    No niin. Tänään pärähti viesti kännykkään ja sain kuin sainkin paketin ennen takaisin postitusta itselleni. Jos nyt homman oikein ymmärsin, niin myyjäliikkeen jälkeen kaksi operaattoria ennen Postia ja uusi korjattu puhelinnumero piti saada koko tuon ketjun läpi.

    Olipa sitten viimeinen kerta kun tilaan ulkomailta noutoautomaattiin.

    Jyri

  16. #3496
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Ei se niin yksinkertaista ole. Posti saattaa siitä huolimatta pistää pakettisi automaattiin. En tiedä miksi näin tapahtuu, mutta niin vain tapahtuu toisinaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  17. #3497
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    61
    Jaahas. Jännäksi menee. Itse tein kanssa sen virheen että tilasin Paypalia käyttäen ja nyt pakettiautomaatin numeroa ei voida toimittaa. Seurannassa kyllä ilmoitetaan että paketti on noudettavissa lähetyskoodia vastaan, mutta ei kerrota että mistä

  18. #3498
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Ota yhteys sinne myyjän asiakaspalveluun. Vastasivat 3-4 päivän sisällä minulle ja siitä taisi sitten mennä se 2-3 päivää kun se Postin koodi saapui puhelimeen.

    Heti kun teet, niin ei kerkeä palautua Irlantiin. Ovat nyt siellä Irlannissa harjoitelleet tätä hommaa, niin menee sinun kanssa jo varmasti nopeammin.

  19. #3499
    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    46
    CRC:n ja SmartPost-ongelmista. Itsellä kävi ihan sama tuossa pari viikkoa sitten. Juttelin asiasta useampaan kertaan Postin ja CRC:n asiakaspalvelijoiden kanssa. AINOA tapa tosiaan oli saada CRC antamaan puhelinnumeroni TrakPakille, joka toimitti sen sitten Postille (kesti 5 päivää). Paketissa oli toimitusosoitteena "nimi, tietty SmartPost-automaatti", eli eihän sitä oikein Postikaan osaa/pysty toimittamaan perille. Olisi toki ollut mukavaa, jos sen olisi voinut lähipostista hakea. Ei vaan millään voinut...

    Ongelma on, että Posti lähettää koodin tekstarilla numeroon "+358", jos numeroa ei ole (kuten itselläni ei ollut). Ja Postin järjestelmä tämän hyväksyy (vedenpitävä järjestelmä siis). Asia ei ole ollut ongelma CRC:n kanssa aikaisemmin, koska Posti on lähettänyt koodinsa tekstarin lisäksi MYÖS emailiin. Kuulema ihan viime aikoina Postin kanssa ollut vastaavia ongelmia todella paljon. Tästä meidän kärsivien asiakkaiden pitää antaa kovasti palautetta Postille, että miksi kummassa olette poistaneet emailin koodin toimitustapana. Äkkiä takaisin moinen. Ja samaan aikaan antaa myös se puhelinnumero kaikkiin paikkoihin, joista tilaa - pitäisi tulla myös ne kooditkin sitten.

  20. #3500
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Åboriginal
    Viestit
    96
    H.Moilanen on oikeassa, en tehnyt tilaustasi pakettiautomaatin postinumerolla vaan posti/crc on tehnyt muutoksen automaattiin toimittamisesta ja vielä eri kaupunkiin.

  21. #3501
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Topsi Katso viesti
    Asia ei ole ollut ongelma CRC:n kanssa aikaisemmin, koska Posti on lähettänyt koodinsa tekstarin lisäksi MYÖS emailiin. Kuulema ihan viime aikoina Postin kanssa ollut vastaavia ongelmia todella paljon. Tästä meidän kärsivien asiakkaiden pitää antaa kovasti palautetta Postille, että miksi kummassa olette poistaneet emailin koodin toimitustapana. Äkkiä takaisin moinen.
    Soitin tästä asiasta SmartPostin asiakaspalveluun ja siellä herra vakuutti että lähettäjä voi valita millä tavalla koodi toimitetaan. Tähän ei ole tullut muutoksia. Ja nyt ilmeisesti TrakPak on tehnyt jonkin muutoksen sopimuksessa SmartPostin kanssa, jolloin sieltä ei tule muuta kuin se tekstari.

    Itsellä ongelmia aiheutti Paypaliin unohtunut vanha puhelinnumero. Nyt korjasin sen, eli jatkossa ei pitäisi tulla ongelmia. Lähetin myös mailia CRC:n shipping-osastolle, toivotaan että ehtivät toimittaa oikein numeron postille ajoissa. Täytyy varmaan soittaa vielä uudelleen ja pyytää että eivät lähettäisi sitä pakettia takaisin, jos tällainen on vain mahdollista?

  22. #3502
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Ei korjaa mitään. Minulla sekä Paypalissa, että myyjäliikkeen asiakastilillä oikea puhelinnumero.

    Silti laittavat väärän.

  23. #3503
    Mulle tapahtui sama juttu: seurannan kautta näin, että paketti on toimitettu automaattiin ja tekstiviesti on lähetetty vastaanottajalle. Ongelmana oli vain se, ettei mitään viestiä tullut minun puhelimeeni. Sähköpostilla CRC:n asiakaspalveluun sain toimitettua uuden/tarkistetun puhelinnumeron (mikään osapuoli ei suostunut kertomaan minulle, mikä se alkuperäinen numero olisi ollut) toimitettavaksi Suomen pään kuuriirille. Chat-yhteys postiin ja sain lykättyä paketin palauttamispäivää kolmella päivällä. Parin päivän odotus ja voilà - sieltähän se tekstari tipahti. Koska kohtalontovereita on näköjään muitakin ja aikaisemmin homma on mennyt OK, niin mieleeni hiipii epäilys, että CRC:n tai jonkun muun ketjun lenkin puhelinnumeron käsittelyssä/välittämisessä olisi jotain feilua.

  24. #3504
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JumboJim Katso viesti
    H.Moilanen on oikeassa, en tehnyt tilaustasi pakettiautomaatin postinumerolla vaan posti/crc on tehnyt muutoksen automaattiin toimittamisesta ja vielä eri kaupunkiin.
    Posti on tämän muutoksen takana. Myös muutama kotimaasta lähetetty paketti on päätynyt automaattiin, onneksi kuitenkin kotiosoitetta lähimpään automaattiin. Automaattinen paketinkääntö automaattiin lakkasi minulta kun valitsemani automaatti poistettiin käytöstä. Jostain syystä Posti kuitenkin haluaa pakettini, tai siis osan niistä, tumpata lähimarketin pakettimaattiin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  25. #3505
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Jaa-a pittääkö se numero olla sitte mallia +35840xxxxxx vai 040xxxxxx että homma toimii?

  26. #3506
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    61
    Annoin numeron CRC:n aspalle 040-alkuisena niin tänään tipahti postilta tekstaria

  27. #3507
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Sillä ei taida olla väliä millä alkunumerolla laittaa. Siellä on ollut operaattorit välissä ja rivien välistä luin, että minun tapauksessa ei oltu vissiin laitettu koko numeroa operaattorin toimesta.

    Yritin tingata, että onko siinä nyt maanumero väärin vai puuttuuko yksi numero, niin vastauksista oli tulkittavissa, että ei ollut kyse mistään pienestä väärin näppäilystä vaan, että numero on niin pahasti vajaa, että eivät voi muuta kun odottaa lähettäjältä korjausta. Eivät siis sanoneet suoraan, mutta jäi sellanen kuva, että se numero saattoi puuttua kokonaan.

    Jyri

  28. #3508
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    No se sääntö tulee ihan suoraan alan kansainvälisestä lainsäädännöstä ja ohjeistuksesta. Vastaanottaja ei ole kuljetuksen sopijaosapuoli, eikä näin ollen voi tehdä kolmantena osapuolena kahdenväliseen (lähettäjä/huoltisija) sopimukseen muutoksia.
    Kyse on asiakaspalvelualttiudesta. Ei ole mitään syytä, miksen Posti voisi muuttaa numeroa asiakkaan ilmoituksesta esim. henkilötodistusta vastaan.
    Roots, bloody roots

  29. #3509
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Vitsissä pitää ymmärtää, että vastaanottaja ei ole Postin asiakas, lähettäjä on.
    --

  30. #3510
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    61
    Nyt kun sain paketin vihdoin niin yllätys oli suuri kun Dt swissin etunapa oli muuttunut CS-HG50 rataspakaksi

    Taidankin päästä tutustumaan miten palautushommat toimii CRC:n kanssa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •