ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 72 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 62 70 71 72 73 74 82 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.131 - 2.160 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

No ei voi jos on kunnossa.

Eikös se ole ikuinen runkotakuu trekillä?

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla

On Runkotakuu, mutta olen toinen omistaja, niin eikö se raukea.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mvk14 Katso viesti

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Parempi varmaan kysyä liikkeestä kuin täältä 😂

Mitäs vaihtajankorvakkeita porukka on käyttänyt, onko niissä isoja eroja kestävyyden suhteen vai onko melkein sama minkä ostaa?

Morjesta. 6 farley ollut nyt jonku vuoden. Tänään vein huoltoon, niin ihmettelivät että ku runko niin löysä. Kammestako painoi jalalla niin takahaarukka vastasi renkaaseen, muutenkin taipuili reilusti. Putkelta ajettaessa on tuntunut hieman veltolta. Voiko runko löystyä, toki pyörällä ajettu reilusti.
    Runko voi löystyä joo. Eikä se silloin tietty enää "kunnossa ole" mutta vähä tulkinnanvaraisempi kuin selkeät murtumat ja katkeamiset.
    Kaks runkoa on itellä menny tolleen aikanaan. Jos ei löystyminen mee takuuseen, niin lisää ajoa niin aivan varmasti murtuu aikanaan.

Toi takuun kuuluminen vain alkuperäiselle ostajalle on sit toinen kysymys, siitä vois joku lakijulli kertoa pitääkö se jos asiasta aletaan oikeasti vääntämään.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Toi takuun kuuluminen vain alkuperäiselle ostajalle on sit toinen kysymys, siitä vois joku lakijulli kertoa pitääkö se jos asiasta aletaan oikeasti vääntämään.
    Takuu on tuotekohtainen, eikä sitä voi rajata omistajaan. Jos jälleenmyyjä on suomalainen, taistelu takuunvoimassaolosta tulee olemaan helppo.

Täysin eri asia on tietysti onko kyseessä takuuvika. Takuu kattaa tyypillisesti vain materiaali- ja valmistusvirheet, ei kulumista ja väärinkäyttöä. Takuunantajalla on velvollisuus näyttää tuotteen virheettömyys toteen.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Useamman Trekin käytettynä myyneenä olen sanonut aina ostajalle että jos runkotakuun kanssa tulee ongemia sen takia että olet pyörän toinen omistaja niin tuo pyörä minulle ja minä menen kanssa myyjäliikkeeseen.

Onkos täällä tietoa, että tuleeko -18 kuiturunkoihin muutosta? Mietiskelen vaan kuitukiekkoja vanhaan kuituseen. Kuitenkin jos runko muuttuu, voisi olla järkevää ostaa uusi kuitukiekoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Onkos täällä tietoa, että tuleeko -18 kuiturunkoihin muutosta? Mietiskelen vaan kuitukiekkoja vanhaan kuituseen. Kuitenkin jos runko muuttuu, voisi olla järkevää ostaa uusi kuitukiekoilla.
    Jos oikein tajusin niin 2018 suomeen tuodaan vaan farley 5 mallia. Joku voi korjata jos tietää paremmin.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Näin minäkin ymmärsin. Näin Trekin myyntikatalogin viime viikolla ja siinä oli vain Farley 5.
    Täytyy sanoa että ostin 9.8 oikeeseen aikaan, oli meinaa euroopan varaston viimeinen 17,5" runkoinen. Ennen ostoa mietin että odotanko -18 malleja....
    08150

Sitten taas 2019 pitäis jopa tulla Suomeen 9.9 ja kaikkee muuta malleja kuin nyt toi yksi 5.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Ei voi olla totta. Kuitufarley on paras runko, mitä läskeissä oon kokeillut. Joku iso virhe pitää olla, tai trekillä ollaan oikeesti tyhmiä. Nyt vaan 9.9 farley myös tänne. Onneks tilasin just 400€ palikkaa tuohon vanhaan.

Kyllä Trekillä rahan päälle ymmärretään joten tyhmyys tuskin on syynä valikoimasta poistumiseen...Paras selitys lienee sakkaava myynti.

Niinpä. Kuulemma läskien myynti prosentin luokkaa Trekin koko myynneistä. Suomi on aika pieni markkina-alue. Ja kuulemma Ruotsissakin läskien myynti kymmenyksen Suomesta vaikka voisi kuvitella maastojen ja ilmaston puolesta olevan samaa luokkaa lahden molemmin puolin.

Mutta onpahan ainakin hinta-laatu-suhde kohdillaan 2018 Farley 5:ssä.

Ex8 2017 kyssäri, kyseisen fillarin omistajia täällä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    . Kuulemma läskien myynti prosentin luokkaa ... kuulemma Ruotsissakin läskien myynti kymmenyksen Suomesta...
    Niinkuin edellä, aina välillä täällä foorumilla heitellään asiasta joitain lukuja. Onko näissä jotain "tietoakin" takana vaiko ihan stetson-menetelmällä jotain heitetään?

Niin ne totesi Lundberillakin, että ei tule, kuin 5 eurooppaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Ja kuulemma Ruotsissakin läskien myynti kymmenyksen Suomesta vaikka voisi kuvitella maastojen ja ilmaston puolesta olevan samaa luokkaa lahden molemmin puolin..
    Johtuisko siitä, että Ruotsissa aika iso osa ihmisistä asuu Tukholman eteläpuolella. Eli Suomen eteläisimmän osan pohjoispuolella väestöä Ruotsissa on huomattavasti paljon vähemmän. Etelä-Ruotsissa talvi onkin lähempänä Tanskan talvea kuin Suomen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Johtuisko siitä, että Ruotsissa aika iso osa ihmisistä asuu Tukholman eteläpuolella. Eli Suomen eteläisimmän osan pohjoispuolella väestöä Ruotsissa on huomattavasti paljon vähemmän. Etelä-Ruotsissa talvi onkin lähempänä Tanskan talvea kuin Suomen.
    Eiköhän Suomessakin suuri osa läskistä myydä pääkaupunkiseudulla

Blackborow Guest
    Onpa tuo Trek muutenkin karsinut mallistoaan. Esim. Fuel EX mallistossa on vähemmän vaihtoehtoja kuin aiempina vuosina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niinkuin edellä, aina välillä täällä foorumilpla heitellään asiasta joitain lukuja. Onko näissä jotain "tietoakin" takana vaiko ihan stetson-menetelmällä jotain heitetään?
    Ihan paikallisen Trek-myyjän kertomaa. Uskoo ken tahtoo, mutta selittäisi v.2018 valikoimaa.

Olisko suositella tai tietoa mikä olisi sopiva 11-46 takapakka F9.6seen? Vaihtoehtoisesti pykälää pienempi eturatas, 26T (jos edes on olemassa?).

Vähän turhan huippunopeuspainotteiset välitykset vakiona (10-42 ja 28T) omaan ajoon. Pienemmällä eturattaalla saisi varmaan ketjulinjaa pidettyä enemmän suorassa. Nyt takapakasta irronnut yksi hammas, joten kun vaihtoon menee, voisi samalla tehdä muutoksia välityksiin.

Kaikki Sramin 11-pakat on 10-42 hampailla ja Shimanon pakka ei käy vapaarattaalle. Etulimppu lienee Cinch, jolloin siihen löytyy vaikkapa AbsoluteBlackilta 26T ovaali. Soikio saattaa helpottaa polkemista sen verran, että hammasmäärää ei välttämättä tarvitse muuttaa.

L: e-13 tuottaa esimerkiksi 9-44 pakkaa, mutta tuollahan periaatteessa harvenee vain vaihdevälit.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Kaikki Sramin 11-pakat on 10-42 hampailla
    Ei ole. NX on 11-42.

^Ja ei sovi XD-rissalle

Ok, kiitosta!

Ovaalia kans mietin kokeilla samaan syssyyn, mutta onko siitä maastoajossa hirveästi hyötyä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ...vaikkapa AbsoluteBlackilta 26T ovaali. Soikio saattaa helpottaa polkemista sen verran, että hammasmäärää ei välttämättä tarvitse muuttaa.
    Onko tästä kellään tarkempaa kokemusta? Absoluteblackin sivuilla suosittelevat:

"26T (64BCD) Oval chainring has the ovality of 24/28T and is best for someone who uses currently 26T round ring.

* 28T (64BCD) Oval chainring has the ovality of 26/30T and is best for someone who uses currently 27 or 28T round ring."

Mutta kun tarkoitus on keventää, niin muuttuuko 26T ovaalilla liikaa. Jos siis ovaali toimii

Vaihdoin 28T pyöreestä 26T ovaaliin ja testilenkin puitteissa ei ainakaan omasta mielestä liikaa muuttunut...

Mä oon ajanu 26T ja 24T pyöreillä ja nyt hommasin kokeeksi AB:n 26T ovaalin. Ovaali tuntuu parhaalta näistä. 24T ratasta moni naureskeli että ompa pieni, mutta ei sillä käytännössä välitykset lopu ikinä, paitti alamäessä korkeintaan. Tasamalla ihan riittävä. Ne huippunopeusvälitykset on aika koomisia. Vaikka olishan se hienoo jos sellasella jaksais vetästä kierrokset "tappiin".
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •