Jokin aika itsekin pohdin paljonkin pyörän hankintaa ja millaisen ottaisin. Ajan työmatkaa noin 10 kilsaa päivässä ja lisäksi kaipasin pyörää, jolla tehdä retkiä ja ajella myös ihan kuntoajoa.
Päädyin hankkimaan Marin Four Corners - mallin (http://velosport.fi/verkkokauppa/fin...ers-p-58121-11)
Pyörä on mulla ollut nyt noin viikon, olen suunnilleen 100 kilsaa ennättänyt polkea ja olen kovastikin tykännyt. Olen 187 cm pitkä ja ostin XL-koon pyörän.
Pyörä rullaa hyvin niin hiekkatiellä kuin asfaltillakin (hyvin siis verrattuna entiseen pyörään. En tiedä miten vertautuu esim muihin "parempiin pyöriin"). Pyörä on myös varusteltavissa talvi- ja retkikäyttöön.
Ajoasento on suhteellisen pysty, joka sopii minulle hyvin kun en hakenutkaan sellaista kumara-ajoasentoa, vaan ennemminkin sellaista rentoa, jossa niitä maisemiakin voi katsella Kyllä tuolla myös ihan kunnon hikilenkit on mennyt.
En siis ole (vielä) ajanut kovinkaan pitkiä kertalenkkejä, vaan enimmillään reilu 20 km.
Aiemmin en ole hyviä pyöriä omistanutkaan, joten vertailukokemusta mulla ei ole. Tämä kuitenkin on paras pyörä, jolla olen itse koskaan ajanut.