GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 85

Aihe: Tarvitsen apua uuden pyörän ostossa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arttu.Meronen Katso viesti
    Tässä giantissa on ergotupit valmiina. Olen tällä hetkellä kaupassa.
    No jos oot jo kaupassa pyörän vierellä niin vie se kotiin ja aja niin maan perkuleesti. Siinä ajassa kun speksaat niin oot jo heittänyt monta hyvää lenkkiä.

Ei, en ole katsonut ko pyörästä mitään speksejä mutta jos se itseä kiinnostaa ja haluu sen (kuten parissa viestissä käynyt ilmi) niin osta pois!

Juu pitää katella sinne menoa. Olen 17v niin pitää varmaankin sitten kysyä vanhempia viemään. Kerava noin 70km päässä. Sinne ajaminen vaan katselun vuoksi harmittaisi kyllä sitten jos ei löytyisi sopivaa.

Joo muuten hyvä idea mutta ei riitä omat rahat kokonaan pyörään. 600€ sain kesätöistä, ja ne rahat menevät pyörään. Pitää pyytää sponssia 200€ vanhemmilta. Vanhempien mielestä kesätyörahojen laittaminen pyörään on tyhmää, koska se varastetaan viikon sisällä. Ärsyttävää se on kun niitä viedään, ja sen takia tulevalla uudella pyörällä en viitti polkea kouluun, koska pyörän jättäminen ilman valvontaa on aika 50/50 viedäänkö se.

Harrastusvälineisiin investoiminen ei ole koskaan tyhmää. Etenkin kun kyse on liikuntavälineistä. Jos se lisää aktiivisuutta, raha on vieläpä hemmetin hyvin käytetty.

Kalliimpiakin pyöriä on porukalla arkikäytössä, eikä niitäkään kaikkia ole varastettu. Kunnollinen lukitseminen kiinteään objektiin ja vilkas paikka vähentävät varastamisen todennäköisyyttä. Jos varas kuitenkin päättää pyörän viedä, kotivakuutus on oikea paikka anoa korvausta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Joo ei kannata maksaa liikaa pyörästä. Canyoneissa ja muissa maksaa merkistä ihan suotta. Täysin samoja atomeja ne on BMC:n ja jonkin halppis Helkaman hiilikuitu- ja alurungoissa. Jostain kirjainyhdistelmästä ei kannata maksaa ylimääräistä. Ostat halvalla aihion ja siihen parempaa kiekkoa + muuta sälää. Ostat mieluummin liian pienen koon kuin ison. Isosta ei saa tehtyä pienempää. Mutta pienestä saa isomman stemmiä pidentämällä, satulaa siirtämällä taaksepäin jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ibeatyouanytime Katso viesti
    Canyoneissa
    Olen ollut siinä uskossa että juuri ko merkissä ET maksa merkkilisää vaan saat rahallesi todella hyvän vastineen? En laske Kanjonia ja just jotain BMC:ta esim samalle viivalle statusarvoltaan. Käyttöarvo taatusti ihan se ja sama, eli yhtähyviä molemmat ja ajokokemuksen ero muotoutuu siitä mitä osaa on pultannut runkoon kiinni. Ei enää itse rungosta eli "merkistä".

Juu pitää katella sinne menoa. Olen 17v niin pitää varmaankin sitten kysyä vanhempia viemään. Kerava noin 70km päässä. Sinne ajaminen vaan katselun vuoksi harmittaisi kyllä sitten jos ei löytyisi sopivaa.
    Kun on vielä noin nuori henkilö etsimässä mieleistään, niin ehtii vielä elämässään kokea niin monta uutta juttua, että nyt voi ottaa juuri sen mikä itseä miellyttää. Myöhemmin on aikaa kokea kippuratankoisia, läskejä, sinkuloita, täysjoustoja, sähköpyöriä ja mitä kaikkea niitä nyt eteen sattuu tulemaankaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slatan Katso viesti
    Ei välttämättä ketjun aloittajalle, mutta laitetaan ketjuun yksi vähän halvempi vaihtoehtokin, jos joku muu sellaista etsii. Tosin nyt 699,- mutta oli pari päivää sitten tarjouksessa 499,- Mielestäni soiva peli varsinkin tuolla tarjoushinnalla ja villi veikkaus että syksyn aikana sama tarjous vielä toistuu.

https://www.xxl.fi/merida-speeder-20...133499_1_style
    Tuossa kaupassa on melko reilu meininki yleensä; Itse pari vuotta sitten läskiä ostaessani totesin myyjälle, että eikö se enään olekaan tarjouksessa, eilen vielä oli. Myyjän vastaus oli, että kyllä sen vielä saat tarjoushintaan.

P.S. VesaP:lle ja cyclotrollille:

Olen ollut siinä uskossa että juuri ko merkissä ET maksa merkkilisää vaan saat rahallesi todella hyvän vastineen?
    Juuri näin kuin Vesa sanoo. Onkohan mitään muuta merkkiä hintalaatusuhteeltaan vastaavaa? Niin siis, minulla ei ole kanjoninkanjonia.
    onks pakko, jos ei haluu

Eipä ole itselläkään XXL:n pyöriä, joten en osaa sanoa huolloista tai pyöristä mitään. Mutta hinnat ovat halvat. Jää enemmän oravannahkoja muuhun, kun pyörään ei uppoa 3 000€. Kanjonilla syklot on siinä 1500€ nurkilla. Ostin oman sykloni reilusti alle tonnilla, josta lähdin muokkaamaan haluttuun suuntaan. Sanoisin että kanjonilla on hinnoissa hivenen ilmaa. Tai komponentteja pyörissä mistä en halua maksaa extraa. Esim. hydrauliset levarit. Ei kiitos. Mekaanisillakin on pysähtynyt tähän mennessä.

Komppaisin Mohkkkua oikeasta maantietangosta: monipuolinen ja vaihtelun mahdollistava verrattuna suoraan tankoon.

Itse kyllä neuvoisin tuolla budjetilla katsomaan käytettyä maantiepyörää. Ihan laatutavaraa tuolla rahalla jo saa, ja oman kokemuksen mukaan myyjä kyllä sanoo suoraan onko koko sopiva vai ei (olettaen tiety että on itse asian harrastaja)

Löysin tori.fi:stä hyvän näköisen pyörän.

https://www.tori.fi/pohjois-savo/Gia....htm?ca=18&w=3

Mitä mieltä olette??

Löysin tori.fi:stä hyvän näköisen pyörän.

Mitä mieltä olette??
    Ja olen siis itse noin 176cm pitkä.

Hyvä löytö, koko täsmää, hinta ok, nopea kauppa paikallaan, jos kaikki on reilassaan asiassa. Ostopaperit on syytä olla myyjällä.

Tuossa vertailuksi:
    http://www.fillaritori.com/topic/104...laukkala-600e/

Koko sopisi, pari vuotta uudempi, eri osasarja, mutta tekniikan voi halutessaan päivittää myöhemmin. Vähemmän hintaa ja lähempänä, jos täällä etelässä asustelet.

Härski-Hartikaisena käy Turussa kokeilemassa Feltin adventure-tyyppistä ratkaisua. Tällä ajelee muutakin kuin maantietä ja myös maantietä. Soralla pärjää tavan Pulliainen mainiosti ja varmaan jarrutkin pitävät (?).

https://www.bikeshop.fi/Felt-VR50/ekauppa/pFEVR50/

Sitten kun se koko on hyvä, varmaan 54 ja pyörä miellyttää niin googlaa wiggle Felt VR50 ja tilaa..Tai pyydä Turusta kunnon tarjous.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Tuossa vertailuksi:
    http://www.fillaritori.com/topic/104...laukkala-600e/

Koko sopisi, pari vuotta uudempi, eri osasarja, mutta tekniikan voi halutessaan päivittää myöhemmin. Vähemmän hintaa ja lähempänä, jos täällä etelässä asustelet.
    Oisi kyllä lähempänä. Onnistuuko tekniikan päivittäminen kotona?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padex Katso viesti
    Härski-Hartikaisena käy Turussa kokeilemassa Feltin adventure-tyyppistä ratkaisua. Tällä ajelee muutakin kuin maantietä ja myös maantietä. Soralla pärjää tavan Pulliainen mainiosti ja varmaan jarrutkin pitävät (?).

https://www.bikeshop.fi/Felt-VR50/ekauppa/pFEVR50/

Sitten kun se koko on hyvä, varmaan 54 ja pyörä miellyttää niin googlaa wiggle Felt VR50 ja tilaa..Tai pyydä Turusta kunnon tarjous.
    Pitää katella. Ideana lähinnä mennä kestopäällysteellä.

Onnistuuko tekniikan päivittäminen kotona?
    Onnistuu. Joitakin erikoistyökaluja - kuten pakka-avain, ketjupiiska ja ketjuleikkuri - tarvitaan, mutta muuten menee tavallisilla työkaluilla. Nuo erikoistyökalut ovat vieläpä halpoja.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Bianchi on hyvä, mutta lienee vähän pidemmälle kuskille, stemmin ainakin joutunee vaihtamaan, minulla koko 53 ja 10 cm stemmi, kuski 174/83 cm.
    Kysyjän haaramittakin auttaisi kokoarviota.
    Sukkasillaan, muutoinkin niukin vaattein naama seinää vasten, lievä haara-asento, kirja seinää vasten kunnolla ylös, merkki seinään ja mittaamaan. Sentin tarkkuus riittää.

En mielellää ole ainakaan ostamassa pyörää mistä nyt vuoden sisään paljoa osia vaihtelis paitsi renkaita ehkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Bianchi on hyvä, mutta lienee vähän pidemmälle kuskille, stemmin ainakin joutunee vaihtamaan, minulla koko 53 ja 10 cm stemmi, kuski 174/83 cm.
    Sukkasillaan, muutoinkin niukin vaattein naama seinää vasten, lievä haara-asento, kirja seinää vasten kunnolla ylös, merkki seinään ja mittaamaan. Sentin tarkkuus riittää.
    Juu pitää mitata kun pääsee kotiin.

Ei noissa kummassakaan ole mitään kulunut eikä vaihtotarvetta vuosiin, renkaita ehkä ja aikaamyöten välityksiä, jos eivät miellytä.

Houkuttelee kyllä tää mun löytämä giant

Onko pyörän postitus mahdollista? Pitää kattoa jos vanhemmat suostuu ajamaan 2.5h pyörän vuoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti

Kyllä 55 Bianchi istuu 176 senttiselle polkijalle ihan hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Kyllä 55 Bianchi istuu 176 senttiselle polkijalle ihan hyvin.

Vartalon mittasuhteista riippuu istuuko. Jalkojen, käsien ja torson pituus merkkaavat. Esim. liian iso jos on lyhytjalkaiselle niin emäputki voi olla liian korkea..

Joo, toki. Itseäni käytin tuossa referenssinä. Ainakin kuvittelen olevani keskimääräinen mittasuhteiltani. Tuo Bianchin mittaustapa antaa hieman isomman lukeman runkokoolle, kuin esim. Cannondale, vaikka pyörät itsessään ovat varsin samankokoisia.

Houkuttelee kyllä tää mun löytämä giant

Onko pyörän postitus mahdollista? Pitää kattoa jos vanhemmat suostuu ajamaan 2.5h pyörän vuoksi.
    Heh, tuttu nimi. Luultavasti tiedän tuon myyjän erään toisen foorumin kautta (tuskinpa Varkaudessa kovin montaa tuonnimistä henkilöä on). Jos kysessä on sama mies, olen myynyt hänelle suht kalliin objektiivin ja uskaltaisin kyllä häneltä ostaa laitteen.

Matkahuolto ainakin kuljettaa pyöriä, jos posti ei suvaitse sitä tehdä.

Weston Guest
    Tää on kanssa tosi kiinnostavan oloinen. https://polebicycles.com/polestore/product/pole-sarvi/

Sinkula kylläkin, mutta sen myötä huoltotarpeetkin ihan minimissä. Suomalainen. Nettikaupan saldo on punaisella, mutta voihan tuota jostain liikkeestä löytää. Tai sitten tässä olisi käytettykin tarjolla.

https://www.tori.fi/kainuu/Pole_Sarv...=18&w=3&last=1

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Heh, tuttu nimi. Luultavasti tiedän tuon myyjän erään toisen foorumin kautta (tuskinpa Varkaudessa kovin montaa tuonnimistä henkilöä on). Jos kysessä on sama mies, olen myynyt hänelle suht kalliin objektiivin ja uskaltaisin kyllä häneltä ostaa laitteen.

Matkahuolto ainakin kuljettaa pyöriä, jos posti ei suvaitse sitä tehdä.
    Juu sama äijä taitaa olla, koska hänellä on 2 ilmoitusta, ja toinen koskee jotain mamiya RZ objektiivia.

Tuossa tuli samalla mahtava suositus mahdolliselle kaupalle, siis myyjän luotettavuudesta. Tuollainen kaverihan saattaa liikkua kuvausmatkoillaan niin ettei tarvitse ajaa metriäkään omalla autolla.

Samanlaisia aiheita

1. Fatbiken ostossa apua
    By Tonderp in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 62
    Viimeinen viesti: 09.01.2017, 22.39
  2. Uuden pyörän koko
    By SenioriP in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 24.07.2016, 18.52
  3. Uuden pyörän huolto
    By verrarin kanssa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 14