GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 23 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 872

Aihe: Garmin Edge 1000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tällaista karttaa siis etsin: https://www.openstreetmap.org/

Ongelma tuossa Garminin OSM:ssä ei ole se, että siinä ei näy kaikkia polkuja vaan se, että polut ja hiekkatiet on merkattu todella tummalla sinisellä ja mustalla katkoviivalla, eikä niitä meinaa sen takia erottaa toisistaan. Jos niiden värejä saisi jostain muutettua, niin tuo olisi aivan riittävä kartta mulle. Täytyy siis varmaan vaan opetella tihrustamaan siitä.
    Täälläpäin ainaki hiekkatiet on merkitty yhtenäsellä viivalla, metsäautotiet ja muut vähällä käytöllä olevat on sitten katkoviivalla, siis ne tiet missä EI ole talvikunnossapitoa.

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Tällaista karttaa siis etsin: https://www.openstreetmap.org/

Ongelma tuossa Garminin OSM:ssä ei ole se, että siinä ei näy kaikkia polkuja vaan...
    Jos tuo on sinusta kelpo kartta niin laita SE muistikortille äläkä käytä sitä Garminin OSM:a.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos tuo on sinusta kelpo kartta niin laita SE muistikortille äläkä käytä sitä Garminin OSM:a.
    En kai mä nyt täällä huvikseen olisi kysellyt tuon kartan perään jos osaisin sen tuolta jotenkin muistikortille tallentaa. Eli miten se onnistuu?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Tuossa Garmin Topo Suomessa on siis myös reititys, kiinteistörajat, korkeus- sekä myös syvyyskäyrät sekä kohdehaku. En kovin tarkkaan ole verranut mtk_suomi karttaan.
    Saa koko Suomenkin ihan järkihinnalla. Sitä mietin, että mites päivitykset tulee ja tietty ne maksavat?

https://www.karkkainen.com/verkkokau...o-suomi-kartta
    Ystävällisesti

jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gzmi Katso viesti
    Saa koko Suomenkin ihan järkihinnalla. Sitä mietin, että mites päivitykset tulee ja tietty ne maksavat?

https://www.karkkainen.com/verkkokau...o-suomi-kartta
    Mielestäni Garminin maastokarttoihin ei varsinaisia päivityksiä saa hankittua kuten heidän tie- ja merikarttoihin. Koko kartasta on ostettava uudempi versio kuten Garmin Topo Finland V4 light:

http://kauppa.navigointivaruste.fi/n...-v4-light.html

En kai mä nyt täällä huvikseen olisi kysellyt tuon kartan perään jos osaisin sen tuolta jotenkin muistikortille tallentaa. Eli miten se onnistuu?
    Oho, tää oli mennyt ohi, no tuosta jorinaa:
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/O...armin/Download

Ja sieltä kun surffailee niin Suomen download-fileen linkki vaikkapa tästä: http://www.marcussite.se/wp-content/...load.php?id=32

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oho, tää oli mennyt ohi, no tuosta jorinaa:
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/O...armin/Download

Ja sieltä kun surffailee niin Suomen download-fileen linkki vaikkapa tästä: http://www.marcussite.se/wp-content/...load.php?id=32
    Samalta tuokin näytti kuin se edellinen mun lataama OSM Garminille. Eli ei yhtään samalta kuin tietokoneella tai puhelimella. Mä luovutan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Samalta tuokin näytti kuin se edellinen mun lataama OSM Garminille. Eli ei yhtään samalta kuin tietokoneella tai puhelimella. Mä luovutan.
    Koskaan se ei näytä samalta, jos vertaa tietokoneella/puhelimella oleviin tilemappeihin. Muistitko ottaa toisen karta pois käytöstä siinä activityssä missä testasit?

Oletteko kokeilleet näitä Maanmittauslaitoksen karttoja ladata ?
    Geokätkentää harrastavien keskuudessa ainakin käsigepseille kohtuu yleisesti käytettyjä.

http://kartat.hylly.org

Eiköhä tuo paikka ole suurinpiirtein kaikkien tiedossa.

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika.V Katso viesti
    Oletteko kokeilleet näitä Maanmittauslaitoksen karttoja ladata ?
    Geokätkentää harrastavien keskuudessa ainakin käsigepseille kohtuu yleisesti käytettyjä.

http://kartat.hylly.org
    Huom: kartta ei ole pelkästään Maanmittauslaitoksen sisältöön perustuva:

- Maastotietokanta (10.10.2016)
    - OpenStreetMap (11.10.2016)
    - Liikennevirasto (25.07.2016)
    - Metsähallitus / Retkikartta (25.07.2016)
    lähde:
    http://kartat.hylly.org/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Huom: kartta ei ole pelkästään Maanmittauslaitoksen sisältöön perustuva:
    Aivan totta, pitää sisällään muitakin lähteitä. Kirjoitin vähän huonosti tuon.

Vaati pienen välituuletuksen kun Edge ilmoitti tänään ensimmäistä kertaa ikinä palautumisen tason heikoksi. Niin pitkään olen tuota seurannut, kun palautumisseuranta on ollut Edgeissä ominaisuutena.

Heikko palautumistaso syntyi ajamalla eilen 20km tempo vähän kisavauhdin alla. Tempo kulki yllättävän hyvin ja jäi vielä vähän reserviin, mutta syke oli huomattavan korkealla. Tänään syke ei sitten noussut rennolla maastolenkillä yli PK-alueen, ja PK2:lla alkoi jo uuvuttaa. Tempoa edeltävä päivä oli lepo ja sitä edellisenä tuli ajettua 1,5h maantietä melko rauhallisesti, eli aivan lähiajalta ei ollut kumuloitunut mitään kummallista.

Eilen (tai viime yönä meidän aikavyöhykkeellä) näyttää tulleen firmware 14.00 jakoon. Päivityksiä Connect IQ:lle ja valojen ohjaukseen. Ei taida tämä päivitys luikahtaa vielä omaan koneeseen. Viikon sisään olisi kaksi kisaa, jos nyt päivittää niin tehtaan takuulla koko vehje nyrjähtää epäkuntoon.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Koskaan se ei näytä samalta, jos vertaa tietokoneella/puhelimella oleviin tilemappeihin. Muistitko ottaa toisen karta pois käytöstä siinä activityssä missä testasit?
    Okei, hyvä tietää ettei samanlaista saa, niin ei tule turhaan toivottua mahdottomuuksia. Pitää siis opetella tihrustamaan näistä mitä nyt on. Olen ottanut muut kartat pois käytöstä ja kokeillut myös kaikkia erilaisia yhdistelmiä.

En tiedä onko oikea alue mutta kysytään täällä.
    Mistä johtuu että nopeuskäyrä aaltoilee stravassa aika-ajoin , lenkin alkua kun katsoo stravassa niin pelaa ja jossain vaiheessa taas aaltoilee.
    Tuntuu tekevän satunnaisesti , connectissa näkyy normaalisti.

Nyt ei taas oikein sytytä. Jos olen korpikuusen kannon juurella ja haluaisin syöttää tohon laitteeseen osoitteen, kuinka se oikeasti tapahtuu? Nyt menen: Minne -> Reittisuunnittelu -> Lisää ensimm. sijainti -> Osoitteet -> Kirjoita lääni. Tähän se aina tyssää! Esim: Etelä-Suomen lääni = Ei tuloksia. Muuta hakuehtoja.
    Siis miten ja mistä kohtaa oikeasti löytäisin yksinkertaisesti vaikka Metsäpurontie 20, 00630 Helsinki ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapi Katso viesti
    Nyt ei taas oikein sytytä. Jos olen korpikuusen kannon juurella ja haluaisin syöttää tohon laitteeseen osoitteen, kuinka se oikeasti tapahtuu? Nyt menen: Minne -> Reittisuunnittelu -> Lisää ensimm. sijainti -> Osoitteet -> Kirjoita lääni. Tähän se aina tyssää! Esim: Etelä-Suomen lääni = Ei tuloksia. Muuta hakuehtoja.
    Siis miten ja mistä kohtaa oikeasti löytäisin yksinkertaisesti vaikka Metsäpurontie 20, 00630 Helsinki ?
    Tehdasasetusten palautus auttoi. Tuoltahan löytyi nyt ihan erilainen valikko. Minne -> Reittisuunnittelu -> Lisää Ensimm. Sijainti -> Osoitteet -> Kirjoita maa Tai Suomi -> Kirjoita kaup/postinum. Tai Etsi kaikki. No pääasia et nyt pelittää .

Jännä kun uutena tämän ostin ja silti pitää tehdasasetuksia palautella.

https://www.aliexpress.com/item/Alum...311.0.0.KtXMJH
    Tommonen tuli tilattua kokeeksi edge tonnia varten.
    Kuvissa ihan K-edge laatuisen näköistä , saapa nähdä.
    Eipä se sieltä mittarin alta paljoa näykään.
    jone1 muokkasi tätä : 16.07.2017 at 12.04

Käytän laitetta myös moottoripyörässä. Miten ihmeessä tuon saa reitittämään niin ettei se opasta pyöräteille.
    Oli Profiilina Auto tai moottoripyörä, aina yrittää pyöräteille.

Onko tullut paljon KOMeja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylva Hubatsa Katso viesti
    Käytän laitetta myös moottoripyörässä. Miten ihmeessä tuon saa reitittämään niin ettei se opasta pyöräteille.
    Oli Profiilina Auto tai moottoripyörä, aina yrittää pyöräteille.
    Jäi sanomatta.
    Tuo ongelma tulee ainostaan silloin kun saavutaan taajama-alueelle maaseudulta. Jos reitityksen aloittaa taajamassa niin ongelmaa ei ole.

Tuo laite meni aivan sekaisin. Tyhjensin sen kokonaan ja asensin OSM kartat.
    Nyt näyttäis taas toimivan.
    Onhan paska laite.

Edge 1030 nurkan takana ja samassa uudet vectorit. http://gpsrumors.com/garmin-edge-1030-soon

Oma tonninen menee todennäköisesti päivitykseen uuteen 1030:aan kunhan tulee ulos.
    Respect is not given, it is taken.

Garminin uutuuksilla on ollut tapana olla aika bugisia, ainakaan minua ei tuliterät mallit kiinnosta tuon vuoksi. Toisaalta tuo 1000 näyttää kaiken mitä nyt tarvitsen, ainoat syyt hypätä tuohon 800:sta olivat mulle isompi näyttö ja glonass. Garminin suunta on muutenkin ollut sellainen viime aikoina, että uusissa malleissa tulee vain jotain kapulasta toiseen tekstailua ja/tai jotain some-liittyviä, kuten näytölle viimeiset facebook-päivitykset

Garmin Express ei löydä USB-johdolla läppäriin yhdistettyä juuri hankittua Garmin 1000:a, entisen 800:n kanssa ei ollut vastaavaa ongelmaa.
    Wi-fi ominaisuuden käyttäminenhän ei käsittääkseni onnistu ilman Garmin Expressiä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPP Katso viesti
    Garmin Express ei löydä USB-johdolla läppäriin yhdistettyä juuri hankittua Garmin 1000:a, entisen 800:n kanssa ei ollut vastaavaa ongelmaa.
    Wi-fi ominaisuuden käyttäminenhän ei käsittääkseni onnistu ilman Garmin Expressiä...
    Varmasti oikeanlainen kaapeli käytössä? Ihmettelin kesällä parisen viikkoa miksei oma 1000 ilmesty muistina ja synkronoidu liitettäessä koneeseen. Olin mukamas kokeillut kaikki käden ulottuvilla olleet micro-USB-piuhat ja usean USB-liitännän kahdessa eri tietokoneessa. Sitten kokeilin kaapelit vielä uudestaan ja löytyihän sieltä se, joka kuljettaa virran lisäksi dataakin.

800:n ja 1000:n pitäisi tietysti toimia samalla kaapelilla jos 800:ssa on myös micro-USB.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Olen kokeillut kolmella eri kaapelilla ja kahdessa eri koneessa.
    800:n kaapeli ei käy koska siinä on mini-USB.
    Täytyy testailla vielä.....

Mullakin löytyy semmosia usb johtoja jolla data ei kulje edge tonniin.

Mun piti hakea laite uudelleen expressiin vaikka se siellä listalla näkykin. Tämän jälkeen pelitti taas yhteys.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jos PC löytää Edgen ja näyttää laitteen sisäisen muistin ja muistikortin levyasemina, silloin myös data siirtyy. Jos Express ei tästä huolimatta tunnista laitetta, kannattaa koittaa parittaa laite uudestaan Expressiin. Jostain syystä toiset kaapelit tuntuvat vaurioituvan nopeasti tuon datasiirron osalta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •