GiantGarminElectrobikeHepha
Näyttää tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Apua/ehdotuksia tarvitaan pyörän valintaan

Apua/ehdotuksia tarvitaan pyörän valintaan

Hei, kiitos jo etukäteen neuvoista / muista vastauksista mitä saan tähän ketjuun.

Rupesin tässä pari kuukautta takaperin suunnittelemaan polkupyörän ostoa kun vanha luotettava mummopyöräni varastettiin Eli tosiaan pari kk tässä apostolin kyytiä kulkeneena pikkuhiljaa alkaa olla mitta täynnä.

Minkäslaista pyörää sitten etsiskelen?

Noh, tämähän ei ole kovin simppeli asia. Meinaan olen tässä pureskellut sinkula/fixi , maantiepyörää sekä hybridiä. Oikeastaan mihin tahansa päädyn niin käyttö olisi varmaan sen mukaista. Mummopyörällä tuli poljettua kesät talvet ympäri ämpäri kaupunkia. Välillä vähän pitempiäkin matkoja (20km). Nyt mitä pyörältä haen on ainakin se, että kesäisin sillä pääsisi mukavasti liikkumaan paikasta toiseen alle 10km matkoja. Myöskin se, että voisin huoletta jättää pyörän lukkoon kaupungille(turha toivo?) olisi aikalailla plussaa, koska yleensä kaupungille siirtyminen illanviettoon tulee pyörällä tehtyä. Talvikäyttö olisi ekstraa, mutta koulumatkani ei niin päätähuimaava ole, etteikö se jatkossa talvisin menisi kävellen.

Hintaa olen miettynyt ja alussa olin ehdottomasti sitä mieltä, että 300€ pyörä olisi ihan maksimi. Mitä enemmän nyt olen pyöristä lueskellut netin keskustelupalstoilta (aloitin etsinnät vauva.fi foorumilta ) niin sitä höllempi alan olla hintahaitarin kanssa ja olen jopa harkinnut pyöriä tuolla 1300€ hintaluokassa. Eli joustoa löytyy jos vain syytä on.

Entäpäs sitten mitä pyöriä olen harkinnut
    Seuraavista pyöristä voi heittää kokemuksia/mietteitä/parempia ehdotuksia.

Sinkula/fix

Ensimmäisenä kaverini suosittelivat sinkulan hommaamista ja sieltä tutkimus reissulta jäi käteen Fixie inc floater ja bletty leed

https://www.bikester.fi/fixie-inc-be...ta-559223.html 260€
    https://www.bikester.fi/fixie-inc-fl...en-559208.html 340€

Näilä foorumeilta oli ainakin näistä pyöristä tullut kaksijakoisia kommentteja, yleensä suositus oli että osta mieluummin Charge Plug 0
    http://www.chargebikes.com/plug-0/ £400

Mutta itsellä ei ole oikein kokemusta tuolta ulkomailta tilailusta ja kuulema kauhean pitkät toimitus ajat. (ihan kuin sillä tässä vaiheessa enää hirveästi väliä olisi tuleeko se ensi viikolla vai kk päästä.) Lisäksi saako tuommoista sinkulaa ajettua talvella ollenkaan? Saako niihin esim. nastarenkaita? Huoltaminen näissä taitaa olla aika helppoa ja pitäisi onnistua tämmöiseltäkin toheltajalta.

Hybridi

Täältä myös mielenkiintoni herätti Kona Dew sarja. 2016/2017 mallit. Se normaali ei + versio. Oikeastaan hintansa vuoksi ja tuolla varmaan voisi ajella myös talvisinkin jollain tavalla.

https://www.bikeshop.fi/Kona-Dew-2016/ekauppa/pKODW16/ 450€

Foorumeilta poimittuna oikeastaan kaikille Konan ostajille joku kävi suosittelemassa Canyonin Commuter 3.0
    https://www.canyon.com/fi/urban/comm...ommuter-3.html 700€

Näitä pitäisi varmaan sitten huoltaa säännöllisemmin myös mitä sinkulaa?

Tori.fi bongaus

Satuinpa myös löytämää tori.fi palstalta seuraavanlaisen pedon.

Nishiki team carbon ultegra 900€

https://www.tori.fi/pohjois-savo/Nis...tm?ca=18&w=108

Pikaisella googlettamisella ja foorumiselauksella en tästä tietoa löytänyt. Huvittaa vaan pyörän vähäinen käyttö tuolle 3 vuodelle mitä se myyjällä on ollut (10km ajua). stirp stirp.. Tuo pyörä on kenties itselle koulu/työmatka ajoon vähän turhan yliampuva, mutta onhan tuo PÄHEEN näköinen ainakin omaan silmään.

Nyt kun tässä tarpeeksi pitkään olen kirjoitellut niin alan itse omasta mielestäni kallistua enemmän ja enemmän noihin halpoihin sinkuloihin. Vai ostaisinko sittenkin tuommoisen perus mummopyörän torista? Miten 1 pyörän valinta voi tosiaan olla näin hankalaa. Heittäkää mietteitä vaan ihan rohkeasti tulemaan. Haukut ja murinatkin otan hymyssä suin vastaan!
    Ezqal muokkasi tätä : 05.08.2017 at 20.23 Syy: lisäys

Weston Guest
    Itsellä ollut päivittäisenä käyttöpyöränä Helkama Oiva. Kaupungissa plussaa pystystä ajoasennosta, jolloin hyvä näkyvyys. Näitä on paljn myös käytettynä, itsekin valitsin käytetyn. Talvella korkeutensa vuoksi joskus lipsakka, ilman nastoja olen ajellut. Plussaa myös että menee sitten kaupaksi kun keksit minkä pyörän tahdot.

Konan Dew sarja aika varmaa peruskamaa... Missä olet ja mittasi? Olisi tuossa yksi 1x10 DewDeluxe joutilaana...

Ihan hyvä, että tulit pois vauva.fi-keskustelusta. Yleisten jorinoiden puolella on hämmästelty erästä ko. sivustolla käytävää pyöräilyaiheista keskustelua, joten kovin vahvaa luottoa sieltä suunnalta tulevaan pyöräilyasioiden käsittelyyn ole.

Mielestäni olisi ennen ostoa tarpeen koittaa selvittää pyörältä vaadittavia ominaisuuksia ja vasta sitten alkaa katsella vaihtoehtoja. Toki Kona Dew minustakin olisi monipuolisuutensa takia hyvä vaihtoehto, jos tarve on palvella sekalaista käyttöä. Perusmallin hinnalla ei laadukkaista komponenteista kasattua pyörää kuitenkaan saa, vaikka Kona onkin laadukas merkki. Vaihtoehtoja kuitenkin riittää mallistossa.

Käytetty on hyvä vaihtoehto vain, jos tuntee pyörien tekniikan. Muussa tapauksessa on suuri todennäköisyys ostaa 300 eurolla pyörä, johon joutuu tekemään 300 euron remontin ja silti saa ajaa käytetyllä. Niskikin kaltainen ei ole varastamisen kannalta hyvä juttu ja kuluvien osien uusiminenkin maksaa herkästi enemmän kuin Dewissä.

Tukeva U-lukko lienee kysyjän tarpeisiin välttämättömyys, irtovaijeri tms. systeemi on siihen hyvä lisä. Halpaa pyörää ei kannata lukita huonosti. Halpoja varastetaan eniten, koska niitä lukitaan huonosti. Harkitsemisen arvoinen vaihtoehto on kaksi pyörää. Toinen käytetty mummopyörä tms. (50-100 €) tilanteisiin, jossa varkausriski on suuri. Parempi ja tyypiltään harkitumpi pyörä muihin ajoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Konan Dew sarja aika varmaa peruskamaa... Missä olet ja mittasi? Olisi tuossa yksi 1x10 DewDeluxe joutilaana...
    Kuopiossa asustelen ja 185cm pitkä.

Sääli että kaukana, olisit voinut tulla testaamaan...

Tuo Niskahiki kannattaa unohtaa. Helvetin ruma. Runkotakuu ei siirry alkup. omistajalta. Hiusmurtuma keskiössä ja joudut ostamaan uuden rungon( n. 1000€ ). 500€ on maksimi mitä _KÄYTETYSTÄ_ maantiepyörästä maksaisin. Esim. tämä 500€ http://www.fillaritori.com/topic/105...4-56-cm-550-e/ En kyllä omista ainuttakaan maantiepyörää. Niissä on paskat jarrut, 23mm ohuet renkaat ja pitkä reach. Maantiepyörä on äärimmäisen huono kommuutteriksi tai yhtään mihinkään. XXL:stä tarjous hybridi ja sen jälkeen parempaa kun tietää mitä etsii.

^Taas vahvaa tiedon ääntä ja ainoa suositus huonoimman pään osilla varustettu pyörä... Älä tulevaisuudessakaan omista maantiepyörää vaan pysy niissä tarjoushybrideissä...

Tuossa Trekissä oli mukavan oloinen runko. Komponentit saa vaihdettua parempiin kunhan runko on hyvä. Noobeille komponentit on tärkein. Mutta käytettyä ostaessa pitää muistaa: Takuu ei siirry. Joissain pyörissä on ikuinen runkotakuu _ALKUPERÄISELLE_ omistajalle.

^Sanoo mies joka ei maantiepyörää ole omistanut ja puhuu mitä sylki suuhun tuo... Tarkoittaako mukavan oloinen että se sointuu silmiesi väriin...? Runkotakuunhan kanssa niin ja näin, +20 pyörää omistaneena ei ole milloinkaan ollut käyttöä joten turhaa moisenkaan kannattaa antaa peloitella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ibeatyouanytime Katso viesti
    Tuossa Trekissä oli mukavan oloinen runko. Komponentit saa vaihdettua parempiin kunhan runko on hyvä. Noobeille komponentit on tärkein. Mutta käytettyä ostaessa pitää muistaa: Takuu ei siirry. Joissain pyörissä on ikuinen runkotakuu _ALKUPERÄISELLE_ omistajalle.
    Melkosta ihmispaskaa näppäimistön kautta, hyvä provo kuitenkin ☺

^Taitaa muuten olla sama kaveri joka noita nimimerkkejä säännöllisesti vaihtelee, Putinin kavereita...

The blind leading the blind. +20 pyörää? Etkö osaa ostaa kunnon pyörää kerralla? Vai hajotatko pyöräsi niin Jari-Matti Latvala autonsa? Vai onko tallissa gg, cx, tt, fondo, maantiepyörä, enduro-xc, kommuutteri, läskipyörä ja 15 muuta. Tietysti kun joka formaattiin ostaa pyörän niin +20 on se lkm.

Jokin aika itsekin pohdin paljonkin pyörän hankintaa ja millaisen ottaisin. Ajan työmatkaa noin 10 kilsaa päivässä ja lisäksi kaipasin pyörää, jolla tehdä retkiä ja ajella myös ihan kuntoajoa.
    Päädyin hankkimaan Marin Four Corners - mallin (http://velosport.fi/verkkokauppa/fin...ers-p-58121-11)
    Pyörä on mulla ollut nyt noin viikon, olen suunnilleen 100 kilsaa ennättänyt polkea ja olen kovastikin tykännyt. Olen 187 cm pitkä ja ostin XL-koon pyörän.
    Pyörä rullaa hyvin niin hiekkatiellä kuin asfaltillakin (hyvin siis verrattuna entiseen pyörään. En tiedä miten vertautuu esim muihin "parempiin pyöriin"). Pyörä on myös varusteltavissa talvi- ja retkikäyttöön.
    Ajoasento on suhteellisen pysty, joka sopii minulle hyvin kun en hakenutkaan sellaista kumara-ajoasentoa, vaan ennemminkin sellaista rentoa, jossa niitä maisemiakin voi katsella Kyllä tuolla myös ihan kunnon hikilenkit on mennyt.
    En siis ole (vielä) ajanut kovinkaan pitkiä kertalenkkejä, vaan enimmillään reilu 20 km.
    Aiemmin en ole hyviä pyöriä omistanutkaan, joten vertailukokemusta mulla ei ole. Tämä kuitenkin on paras pyörä, jolla olen itse koskaan ajanut.

Samanlaisia aiheita

1. Apua pyörän valintaan, Cyclo vai joku muu?
    By .Heli in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 26.03.2017, 19.53

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •